Sandbox play

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Quentin »

Hraje vůbec někdo na RPGf sandbox?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Jarilo »

Chtěl bych moc, ale ne a ne se k tomu dokopat...
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Bajo »

Mám v plánu to s čím jsem onehdá začal na blogu, ale jsem s časem na štíru a nechci odfláknout přípravu, snad čas bude. Navíc přemýšlím jak to pojmout systémově.Momentálně si pohrávám s myšlenkou nějakého oldchool / 4e crossoveru, tak možna vydžím do DnD Next, jestli by to neulehčilo práci. Aka řešení v rámci fikce a minimalismus, kombinovaný buildováním postavy skrze průzkum sandboxu a zabíjení bossů pod zoomem (4e soubojem). Ale je to zatím jen nedomyšlený a nevyvážený koncept, který teď leží u ledu, natož abych začal s vymýšlením sandboxu.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sandbox play

Příspěvek od Bifi »

Sandbox play je veľmi o interakciách medzi lokáciami. Jeden post ako príklad: http://batintheattic.blogspot.co.at/200 ... -your.html

Ako prepojenia medzi lokáciami riešite? Nakoľko sú intenzívne? Ako veľmi sú vopred vymyslené a nakoľko sú improvizované? Ako dobre musí GM poznať setting, aby prepojenia fungovali?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Quentin »

Ako prepojenia medzi lokáciami riešite?
Prakticky vůbec a nikdy mi to nechybělo. Až do teď :D
Nakoľko sú intenzívne?
Buď minimálně (někdo ve vesnici během rozhovoru pronese "každou středu vozíme kůže na trh do Gottingenu") nebo hodně ("za smrt prince zaplatí - do úplňku vymažeme Stanhope z mapy!")
Ako veľmi sú vopred vymyslené a nakoľko sú improvizované?
Vesměs vždy improvizované.
Ako dobre musí GM poznať setting, aby prepojenia fungovali?
Tohle by mě zajímalo. Hlavně, jak o tom má vypravěc vůbec udržovat přehled?
U point-based mapy s relativně railroadovýma sezeníma si to ještě dovedu představit. Stačí jednou za čas, každých pár měsíců herního času nebo kdykoli se něco důležitého uděje, aktualizovat bodový seznam, kde jsou tyhle vztahy a aktuality rozepsané
příklad:
- imperiální obchodní cech má v Markree špatnou pověst a začíná tam z jihu dovážet pod cenou
- kult Orionu soupeří s Animálem o stoupence
- Markree vypsalo odměnu na knížete ze Stanhope
- Království Zebulu organizuje orkskou armádu na sever od Ormtownu, aby na začátku jara odstřihlo Impérium od cesty do hor
- Schnelldorf sponzoruje žoldnéřský cech v Orunových Branách, aby přestaly být závislé na půlelfech
... a tak dále


Když jsem připravoval minisandbox, co teď hrajeme, tak mě ani nenapadlo o těch souvislostech uvažovat. Celé to území čelí invazi démonů. To mi přišlo jako dostatečně silné téma, co zařídí spojitost i dojem, že se tam něco děje. Příště se ale zkusim na spojitosti víc zaměřit. Dík za odkaz.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 17:03
Bydliště: Marzipan

Re: Sandbox play

Příspěvek od Trevenorboven »

Souhlasim, že bez umění improvizace jsi se sandboxem v prdeli. Co se týče toho uskladňování informací. V průběhu mnoha kronik, které jsem v životě pro-hrál, jsem se naučil vést si prostě list kontaktů a nepřátel s krátkými popisy a GURPS-řečeno Reakcí*, a to buď podle lokality nebo podle sezení jak šla po sobě (vyžaduje psát deník) a k tomu jsem si vedl agendu svých postav nebo při mastrování bangy a agendu svých NPC, třeba i včetně dat a toho, co se dělo na pozadí. Mam třeba dokument, kde jsou barevně vyznačené ploty, questy, scény a scenérie, podle důležitosti a nutnosti objevení se ve hře. Je to sice hodně práce, ale čeka to musí bavit.

Musim dodat, že k dobrému sandboxu potřebuješ správně nastavené hráče. Hraju už šestou kroniku (rozuměj více kampaní za sebou) v jednom světě a teprve teď pošesté to začíná smrdět sandboxem, ačkoli uvidíme. Bude to asi tím, že jí nemástruju. Ta nejdelší hra, kterou jsem mastroval opravdu já, byla 1:1 s občasnými přicmrndávači, a to byl jedinej opravdovej sandbox, co jsem kdy hrál. Prostě svět se rozvíjel lokacema, příběhy se na sebe krásně nabalovaly, některá (stačila jedna) z postav měla hlavní cíl, po kterém se šlo... a skoro se k němu došlo, hra ovšem skončila těsně před finále.

Jo, to byly časy...

* = mimochodem, tabulka Reakce z GURPS by Ti mohla celkem prospět. Bejsikly 3-18, čim nižší, tim horší reakce random NPCček na postavy. Můžou bejt modifikátory (např. za přihozené peníze při hledání informací at.) Může ovlivnit obchod, random setkání v divočině apod. Celkem zdárně to používám v mnoha svých hrách. Hráči to většinou nepoznají a je s tim zábava.
Válka neni cukr.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Quentin »

Přemejšlim nad přípravou další mapy zatímco zdržuju recyklováním té staré za pomocí demon apocalypse template :-)

Chtěl bych to udělat tak stručné a schématické, jak jen to půjde. Sotva to přestane být přehledné, nebude to můj akvarijní mozek zvládat. Prozatím uvažuju o mapě ve stylu Points of Light - nespoutaná divočina s několika majáky civilizace.

Uvažuju, že bych připavoval vesměs tři věci (čtyři když počítáme questy)

:arrow? Městské státy/Majáky světla
  • Architektura/Vzhled
  • Tradice/Zákony
  • NPCs/Cechy
  • Zajímavé budovy
:arrow? Krajina/Terén
  • Popis
  • Náhodná setkání
:arrow? Dobrodružné lokace/Dungeony
  • Zápletka/Téma
  • Mapa
  • NPCs/Monsters
  • Rewards
Pozn.:
  • Městské státy mi přijdou lepší než království, protože se pak všechny cool věci a npc koncetrují v jednom místě. Points of Light se mi líbí už dlouho, a teď mi to zase připoměla Korra (season 2 episodes "Beginnings 1,2") s těmi městy na želvách. Chtěl bych každé město udělat podobně odlišné.
  • Jednotlivé terény budou popsané nějak takhle, jen asi krapet obsáhleji.
  • Adventure lokace budou většinou obyčejný dungeon, případně osada s intrikářskou mapou vztahů, vesměs cokoli obsahující výzvy a překážky.
  • Rewards tam mám jen abych nezapoměl na konec dungeonu dát magický předmět, hordu zlata, speciální schopnost nebo něco podobného. Pořád je to power fantasy :)
Co mě zajímá
  • Jak by jste tenhle seznam upravili? Co je a není relevantní ke hře? Nechtěl bych skončil s hromádkou nepraktického worldbuildingu.
  • Kolik cool věcí musí město/krajina obsahovat, aby získala charakter?
  • Jaké NPC a budovy by měli být v každém městě? Co je třeba mít vždy připravené? Vládce? Hospodu?
  • Jak připravovat hooky? Quest givers, rumor tables, etc?
Erric pár stran zpět píše:To co je dulezite u sandboxu vyrobit je bud zivouci prostredi (nikdy nedokoncene obrovske svety plne ruznych organizaci, desitky popsanych stranek postav a jejich zajmu, v horsim pripade jen mapa a rozdeleni na staty), nebo mit mechaniku (techniku), ktera potahne hru dopredu.

Tak trochu ma tento ucel plnit mechanika chaosu ve Warhammeru. V jinych hrach to muze byt nejake premisa, ktera postavy tahne, pripadne nejaky system (musis porazit kazdeho nesmrtelneho a vysat z neho silu, abys nakonec byl jediny...), ktery potahne hru dopredu.

Myslim si, ze proste nejaky bezny svet nahozeny geograficky, historicky nebo proste jen logicky jako sandbox nefunguje. Jeho tvurce by se imho mel zamyslet nad mechanikou, ktera bude vyrabet zabavu. Protoze zabava sama o sobe nevznikne.
Máte na to nějakou oblíbenou metodu? Já znám Fronty z DW a Factions ze SWN. Jinak jen klasika: společná družinová zápletka/tématická kampaň (sjednotíme severní království) nebo silné osobní motivace (pomstím otce)


Sry, jestli tu jen tak plácám. Třeba se aspoň oživí tenhle topic ;-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Vallun »

Já bych pro sebe, jako PJ, potřeboval vědět, jak ty státy hospodářsky fungují, jinak řečeno z čeho žijí.

V případě roztroušených malých státečků v divočině si bude zřejmě muset zajišťovat každý sám základní potraviny a běžné výrobky - pak stačí zhruba tři údaje:
polis Ukiah
- zemědělství založeno na řece Sheeni, zavlažující pole a dodávající ryby
- poptává se: železné kovy (obv. zdroj trpasličí síň Kamenov na SV)
- vyváží se: kvalitní hrnčířské výrobky

Když máš výše uvedené připraveno, tak je snazší už improvizací dovodit potřebné ad hoc:
- z toho lze leccos vyvodit - velká nepříjemnost pro celý městský stát - dotčení řeky (vysýchání, otrávení, magické zamoření), s řekou bude souviset i životní cyklus města, bude tam nějaký chrám, kde se lidé k řece modlí...
- malá nepříjemnost je přerušení cesty k trpaslíkum, je to věc, která se města citelně dotkne, ale ne životě, takže lze intrikovat za účelem zvýšení zisků a pod. (radní Twispus chtěje získat podporu pro svou myšlenku na vytvoření silnější městské gardy umožnil usazení loupežníků na Železné cestě, poskytnutím informací lupičům zabránil dosavadním snahám o jejich odstranění, ale taky se o nich leccos dozvěděl. Lupičům se tady zalíbilo a když Twispus změnil názor a chtěl, aby odešli, tak jej přestali poslouchat - Twispus nesmí prozradit své předchozí angažmá, ale chce zase družince poskytnout informace, aby lupiče pokud možno zlikvidovala - a to doslova a bez výslechu...
- pozitivní kvést se bude týkat hrnčířství - půjde o to zajistit zdroj přísady hezky barvící hlínu, odhalení staré/gnomské/nejnovější konkurenční metody zpracování a pod.

A nezapomínej - když někdo vyváží lodě, asi někde budou stát doky;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od ShadoWWW »

Mezi klasickým středověkým královstvím a městskými státy existuje ještě třetí, kompromisní varianta - styl civilizace na našem území kolem roku 1 000 - 1 200. Naše území pokrýval jeden velký lužní hvozd a civilizace byla tvořena vesnicemi na větších mýtinách.

Vesnice sice žily vesměs vlastním životem, ale když přišlo nebezpečí (například výbojná výprava velkého kmene), tak vesnice měla určitou šanci, že jí panovník přijde na pomoc. Panovník za to vybíral daně (prostě ty vesnice jednou za čas objel a vybral), a když se nějaká vesnice bouřila, tak ji přišel zklidnit. Území státu bylo tvořeno rozlohou, kam se panovník dokázal dostat během jednoho dne. (Holt ještě neexistovali státní úřední šimli, kteří by obstarali byrokracii místo panovníka).

Oproti městským státům to má pro hraní tu výhodu, že je tam určitý sjednocující prvek a taky další prvek překvapení (objeví se silnější protivník, než vesnice dokáže zvládnout? Přijede jí někdo na pomoc?).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Vallun »

Území státu bylo tvořeno rozlohou, kam se panovník dokázal dostat během jednoho dne.
Během jednoho dne ne, to by nebylo o moc dál, než z vesnice do vesnice:)

Říkalo se tomu hradská soustava (jestli myslíme oba totéž) - vesnice náležely nějakému hradu v okolí a král objížděl jednotlivé hrady, které "vyjídal" doslova i daněmi:) Na počátku takového uspořádání je to těm městským státům dost podobné - až na to, že město je poněkud koncentrovanější, než kmenové území...není asi žádný důvod, proč by to nemohlo existovat promíšeně...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od ShadoWWW »

Vallun: Jo, přesně tak, díky za doplnění.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Quentin »

Říkalo se tomu hradská soustava (jestli myslíme oba totéž) - vesnice náležely nějakému hradu v okolí a král objížděl jednotlivé hrady, které "vyjídal" doslova i daněmi:) Na počátku takového uspořádání je to těm městským státům dost podobné - až na to, že město je poněkud koncentrovanější, než kmenové území...není asi žádný důvod, proč by to nemohlo existovat promíšeně...:)
Jj, plánoval jsem, že pod města v mírnějších oblastech bude spadat i několik opevněných osad v okolí. Úplně neopevněné vesničky nechci dávat, aby v hráčích zůstal dojem, že "za hradbami = smrtonosná divočina"
Vallun píše:V případě roztroušených malých státečků v divočině si bude zřejmě muset zajišťovat každý sám základní potraviny a běžné výrobky - pak stačí zhruba tři údaje:
polis Ukiah
- zemědělství založeno na řece Sheeni, zavlažující pole a dodávající ryby
- poptává se: železné kovy (obv. zdroj trpasličí síň Kamenov na SV)
- vyváží se: kvalitní hrnčířské výrobky
Tohle je přesně ten worldbuilding, co mi připadá zbytečný. I když takhle podané to vypadá tak stručně, že nad tím ještě zauvažuju.

Zajímavě to dělá Kevin Crawford, kterej pomocí tagů vypíchne, co je na tom místě zajímavého, takže nemusí mít úplně všude vyřešené všechno (církev, vláda, průmysl, zločin...), ale jen to relevantní k atmosféře/tématu lokace. Takže místo, kde se hrotí popravování čarodějů by mělo tag "Inquisition" a místo, kde mají zemědělství na řece by mělo třeba "Zemědělství". A zdejší dobrodružství by se motala přímo kolem toho.

:arrow? Vytváří lokace z generických tagů, které vypadají takhle

Obrázek
Obrázek

:arrow? Náhodně dva vybere a promíchá

Obrázek

:arrow? a nakonec ty jednotlivé prvky doplní do takovýhle adventure seeds

Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Vallun »

Jj, plánoval jsem, že pod města v mírnějších oblastech bude spadat i několik opevněných osad v okolí.
Ono je to logické, ty vesnice fakticky živí město potravinami - nemá smysl strávit půl dne cestou na pole a zpět - nestihneš zvorat...
Tohle je přesně ten worldbuilding, co mi připadá zbytečný. I když takhle podané to vypadá tak stručně, že nad tím ještě zauvažuju.
Nechci Ti to vnucovat, jen říkám, co pomáhá mně...:) Z toho totiž lze dovodit spoustu věcí a udržet alespoň základní míru uvěřitelnosti... Zahrnuje to navíc i tu složku architektury (když to zjednoduším, městečko živící se prodejem dřeva bude roubené, Ukiah v egyptském stylu...zemědělci na malém množství velmi výživné půdy budou inklinovat k vládě zákona - ochrana pozemkového vlastnictví, naopak město lovců a těžařů dřeva bude z povahy věci právně volnější...výslovně bych vypíchl jen výjimky - např. dřevařská osada Rhynfalz, řízená přísným předákem Bispitzem bude in ordung, efektivní díky disciplíně, ale...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Ecthelion »

Vallun píše:Já bych pro sebe, jako PJ, potřeboval vědět, jak ty státy hospodářsky fungují, jinak řečeno z čeho žijí.
Mě se podle těch příkladů zdá, že vlastně ani nechceš ty údaje, které vypisuješ (souhlasím s Quentinem, že tohle jsou údaje naprosto mimo moji rozlišovací schopnost, tohle prostě neřeším)... ale podvědomě tam hledáš základní konflikty. Ten seznam dole, to je přesně ono. V zásadě není potřeba vědět, co které místo/město vyrábí a co poptává... musíš vědět, co jej činí zajímavým a jaké zápletky a příběhy nabízí.
- poptává se: železné kovy (obv. zdroj trpasličí síň Kamenov na SV)
Tohle je nudný údaj ze statistiky, pro běžného hráče totálně nezajímavý. To proletíš očima a jdeš dál.
- loupeživý baron Vladivoj Mstivý obsadil hrad nad Smrčinami, vyhnal z něj městskou posádku a přepadá trpasličí karavany z Kamenovské síně, čímž město odřízl od zásob železa, kterého se pomalu začíná nedostávat
To už je konflikt, se kterým se už dá něco dělat. Dá hráči jasnou představu o tom, co město potřebuje... ale hlavně o tom, co by oni s tím mohli dělat.... a rovnou to tam přidá i nějaký další obsah (jméno barona, že existují loupeživí baroni, etc.).

Podle mě by se měly při tvorbě řešit hlavně konflikty a příběhy. Z toho prvního se sice to druhé dá vydolovat... ale je to dost práce a námahy, kterou ne každý podstoupí... a i když podstoupí, nedostane z toho to, co jsi měl na mysli. Osobně mi při tvorbě světa připadá nejtěžší být dostatečně konkrétní pro ostatní. Ty nějakou představu máš, ale předat ji dalším je asi to nejtěžší.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sandbox play

Příspěvek od Vallun »

Ecthelion -
Mě se podle těch příkladů zdá, že vlastně ani nechceš ty údaje, které vypisuješ (souhlasím s Quentinem, že tohle jsou údaje naprosto mimo moji rozlišovací schopnost, tohle prostě neřeším)...
Na rovinu se přiznám, že mi vadí, když mi někdo podsunuje, co chci nebo nechci.
ale podvědomě tam hledáš základní konflikty.
V sandboxu*? fakt ne! Já potřebuji vědět, kde a jaké základní konflikty mohou vzniknout - vzniknou ale až tehdy, když se k tomu hráči přiblíží a budou vyplývat z jejich předchozích činů... Ale to, že je Ukiah zemědělský ministát založený na povod'novém zemědělství se projeví skoro ve všem...
Tohle je nudný údaj ze statistiky, pro běžného hráče totálně nezajímavý.
To je údaj pro mně, jako pána jeskyně...
Osobně mi při tvorbě světa připadá nejtěžší být dostatečně konkrétní pro ostatní
Jen to ne, není nci horšího, než příliš konkrétní východisko:)

__________
V tom,c o si já představuji,že sandbox znamená:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů