[+] [Fantasy] Meč a magie

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Návštěvník

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Návštěvník »

u mna je najdrsnejsie fantasy ked sa hlavny hrdina cestou za vojim cielom zmeni na to proti comu bojuje, a ked zvitazi nad zlakom... vlastne sa nic nezmenilo. A to uvedome nie si tohoto faktu, ta marnost, to uvedomenie si co vsetko musel obetovat cestou. To je u mna megacruel. Gore je proti tomu suviks.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Aljen »

kurnik to som bol ja, aj som sa cudoval co tam ten overovaci kod robi
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25787
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Sosacek »

Presne tahle diskuse ve me vyvolala chut si nejaky fantasy strihnout 8)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Slue
Příspěvky: 7
Registrován: 27. 6. 2010, 12:45

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Slue »

Jak vůbec nahodit tu správnou atmosféru S&S světa? Do hlavní role obsadit severského barbara a pak už se jen dívat, jak v chrámu bojuje proti nekromantům, démonům a na oltáři se svíjí nahá krasavice?
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od OnGe »

Slue píše:Jak vůbec nahodit tu správnou atmosféru S&S světa? Do hlavní role obsadit severského barbara a pak už se jen dívat, jak v chrámu bojuje proti nekromantům, démonům a na oltáři se svíjí nahá krasavice?
Pekne, ale uz dost vyzile :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Quentin »

Nemáte nějaké tipy na hraní Howardovského sword&sorcery. V sobotu hraju Conan d20 a nějakou tu radu bych bral.

Jak se přiblížit žánru?
Na co se při hře soustředit?
Jaké dobrodružství dělat, o čem? (co nějaké adventure hooky, napadají vás? :wink: )
V čem všem se to liší od dnd4e?
Když jste to (conlaii) hráli, měl si nějaké rr přípravy nebo jsi hodně vařil z hráčských Foreshadowings?

Čtu teď nějaké povídky od Campa, tak jsem trochu v obraze, ale nechám si poradit. Zatím plánuju vsadit na atmosféru a co nejbohatší popisy. Budeme hrát v Zamoře nebo Turanu (orient, 1001 noc), aby se to od začátku hodně lišilo od našeho běžného dnd.

Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Aljen »

Ako prve by som odporucil necitat Campa (len velmi malo pastichovskych knih za nieco stali a Campove to veru neboli) a venovat sa Howardovi.

asi by som vynechal nejake dlhsie uvody a hodil na hracov nejaky konflikt ktoreho mozu ale nemusia byt len nahodou ucastni.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Quentin »

Neboj, Howarda jsem taky četl, i když je to nějaký rok zpátky.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Bifi »

Quentin, rád by som vedel dať kopu, ale asi bude najlepšie, ak si prečítaš Sorcerer and Sword od Edwardsa. Tam pochytíš ako v SnS funguje worldbuilding, aký je vzťah medzi protagonistom a prostredím, aké typy postáv, témy a motívy sa hodia, akú rolu má ekonomika, náboženstvo atď.

(A popisy nemusia byť čo najbohatšie, stačí zopár detailov, ale musia byť "right".)

EDIT: Tak mi teraz napadá, že SnS pre mňa znamená aj to, že navôkol postáv skapínajú hromady ľudí, väčšinou ako dôsledok vojny, režby či nejakej katastrofy, ktorú ale nespôsobili postavy. Niekedy je to na začiatku (hra začína na bojisku, v obliehanom meste alebo pri stroskotaní lode - dôsledkom je aj to, že sa postavy rýchlo dostanú do izolácie, v ktorej sa musia spoliehať sa vlastné sily), alebo ako vyvrcholenie na konci. Každopádne pre SnS potrebuješ prostredie, ktoré je "ripe for conflict", proste napnuté na prasknutie, už-už sa niečo ide prevaliť, keď v tom prídu postavy a stanú sa katalyzátorom udalostí. Obvykle ich viacero strán bude chcieť zapliesť do svojich plánov a použiť na vlastné účely, ale povedie to k rýchlemu vygradovaniu situácie. A samozrejme základný princíp SnS je, že niet víťazov - postavy sú rady, ak prežijú s holou kožou.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6953
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Antharon »

bifi: e-book by si nemal len tak nahodou?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Quentin »

Bifi píše:A samozrejme základný princíp SnS je, že niet víťazov - postavy sú rady, ak prežijú s holou kožou.
Tohle snad není taková podmínka, ne? Líbí se mi princip lehce nabyl, lehce pozbyl. Moc jsem toho nepřečetl, ale přijde mi, že ne všechno končí pro postavy špatně. Někdy se jim ten drahokam podaří ukrást, někdy se jim dostane královských poct. Důležité je, že o to zase rychle přijdou (preferably between sessions).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Aljen »

Aj to.
casto vsak koncia ako vacsina McGyverovych akcii .... rozpadom chramu neocenitelneho bohatstva a zbesilym utekm o zivot.

Alebo tym ze si na konci maju moznost vybrat
Poklad vs Zivot niekoho ineho (krasnej zeny napr :) )

To bol tiez oblubeny motiv (napr Jewels of Gwahlur)


V S&S je zaujimave aj to ze mozes na zaciatku kazdeho dobrodruzstva hodit postavy do uplneinej situacie
Mozu zacat ako :
-dostojnici kralovskej osobnej straze
-otroci veslujuci na lodi
-utecenci v bazinach skryvajuci sa pred prenasledovatelmi
-stroskotanci
-strazcovia karavany smerujucej do Stygie
-najomny zoldaci v lokalnych klanovych bitkach Cimmerie :P

a prechodyy medzi koncom jedneho a zaciatkom sruheho dobrodruzstva vobec nemusia byt nejake plynule ci ... vysvetlene (zacal by som s prechodom chudak - > bohac a nie naopak nech sa ti tvoji necviceni otroci nevzburia)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Quentin »

a prechodyy medzi koncom jedneho a zaciatkom sruheho dobrodruzstva vobec nemusia byt nejake plynule ci ... vysvetlene (zacal by som s prechodom chudak - > bohac a nie naopak nech sa ti tvoji necviceni otroci nevzburia)
Otroci se vůbec nebouří, tohle je jedna z věcí která se nám na tom líbí. Žádné spojité hraní a natahovaná dobrodružství. Jedna povídka a dost (ať už pořádné dobrodružství (úvod/twist/něco/twist/závěr) nebo jen delší encounter (rabování prokletého chrámu)). Příští týden nás osud zanese úplně někam jinam.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Fantasy] Meč a magie

Příspěvek od Quentin »

Sorcerer&Sword píše:The idea is to start with a very sketchy setting, high on potential and atmosphere but low in any details. If there's map, it's practically blank. However, the group does begin with strong player-character concepts. Each player must feel a sence of his or her own, awesome, heroic protagonist as a potentially all-time great character, and be ready to generate a fanboy-level appreciation on the other members of the group.
Zajímavé. Hodně.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti