[+] [Fantasy] Meč a magie
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
u mna je najdrsnejsie fantasy ked sa hlavny hrdina cestou za vojim cielom zmeni na to proti comu bojuje, a ked zvitazi nad zlakom... vlastne sa nic nezmenilo. A to uvedome nie si tohoto faktu, ta marnost, to uvedomenie si co vsetko musel obetovat cestou. To je u mna megacruel. Gore je proti tomu suviks.
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
kurnik to som bol ja, aj som sa cudoval co tam ten overovaci kod robi
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Presne tahle diskuse ve me vyvolala chut si nejaky fantasy strihnout
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Jak vůbec nahodit tu správnou atmosféru S&S světa? Do hlavní role obsadit severského barbara a pak už se jen dívat, jak v chrámu bojuje proti nekromantům, démonům a na oltáři se svíjí nahá krasavice?
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Pekne, ale uz dost vyzileSlue píše:Jak vůbec nahodit tu správnou atmosféru S&S světa? Do hlavní role obsadit severského barbara a pak už se jen dívat, jak v chrámu bojuje proti nekromantům, démonům a na oltáři se svíjí nahá krasavice?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Nemáte nějaké tipy na hraní Howardovského sword&sorcery. V sobotu hraju Conan d20 a nějakou tu radu bych bral.
Jak se přiblížit žánru?
Na co se při hře soustředit?
Jaké dobrodružství dělat, o čem? (co nějaké adventure hooky, napadají vás? )
V čem všem se to liší od dnd4e?
Když jste to (conlaii) hráli, měl si nějaké rr přípravy nebo jsi hodně vařil z hráčských Foreshadowings?
Čtu teď nějaké povídky od Campa, tak jsem trochu v obraze, ale nechám si poradit. Zatím plánuju vsadit na atmosféru a co nejbohatší popisy. Budeme hrát v Zamoře nebo Turanu (orient, 1001 noc), aby se to od začátku hodně lišilo od našeho běžného dnd.
Jak se přiblížit žánru?
Na co se při hře soustředit?
Jaké dobrodružství dělat, o čem? (co nějaké adventure hooky, napadají vás? )
V čem všem se to liší od dnd4e?
Když jste to (conlaii) hráli, měl si nějaké rr přípravy nebo jsi hodně vařil z hráčských Foreshadowings?
Čtu teď nějaké povídky od Campa, tak jsem trochu v obraze, ale nechám si poradit. Zatím plánuju vsadit na atmosféru a co nejbohatší popisy. Budeme hrát v Zamoře nebo Turanu (orient, 1001 noc), aby se to od začátku hodně lišilo od našeho běžného dnd.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Ako prve by som odporucil necitat Campa (len velmi malo pastichovskych knih za nieco stali a Campove to veru neboli) a venovat sa Howardovi.
asi by som vynechal nejake dlhsie uvody a hodil na hracov nejaky konflikt ktoreho mozu ale nemusia byt len nahodou ucastni.
asi by som vynechal nejake dlhsie uvody a hodil na hracov nejaky konflikt ktoreho mozu ale nemusia byt len nahodou ucastni.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Neboj, Howarda jsem taky četl, i když je to nějaký rok zpátky.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Quentin, rád by som vedel dať kopu, ale asi bude najlepšie, ak si prečítaš Sorcerer and Sword od Edwardsa. Tam pochytíš ako v SnS funguje worldbuilding, aký je vzťah medzi protagonistom a prostredím, aké typy postáv, témy a motívy sa hodia, akú rolu má ekonomika, náboženstvo atď.
(A popisy nemusia byť čo najbohatšie, stačí zopár detailov, ale musia byť "right".)
EDIT: Tak mi teraz napadá, že SnS pre mňa znamená aj to, že navôkol postáv skapínajú hromady ľudí, väčšinou ako dôsledok vojny, režby či nejakej katastrofy, ktorú ale nespôsobili postavy. Niekedy je to na začiatku (hra začína na bojisku, v obliehanom meste alebo pri stroskotaní lode - dôsledkom je aj to, že sa postavy rýchlo dostanú do izolácie, v ktorej sa musia spoliehať sa vlastné sily), alebo ako vyvrcholenie na konci. Každopádne pre SnS potrebuješ prostredie, ktoré je "ripe for conflict", proste napnuté na prasknutie, už-už sa niečo ide prevaliť, keď v tom prídu postavy a stanú sa katalyzátorom udalostí. Obvykle ich viacero strán bude chcieť zapliesť do svojich plánov a použiť na vlastné účely, ale povedie to k rýchlemu vygradovaniu situácie. A samozrejme základný princíp SnS je, že niet víťazov - postavy sú rady, ak prežijú s holou kožou.
(A popisy nemusia byť čo najbohatšie, stačí zopár detailov, ale musia byť "right".)
EDIT: Tak mi teraz napadá, že SnS pre mňa znamená aj to, že navôkol postáv skapínajú hromady ľudí, väčšinou ako dôsledok vojny, režby či nejakej katastrofy, ktorú ale nespôsobili postavy. Niekedy je to na začiatku (hra začína na bojisku, v obliehanom meste alebo pri stroskotaní lode - dôsledkom je aj to, že sa postavy rýchlo dostanú do izolácie, v ktorej sa musia spoliehať sa vlastné sily), alebo ako vyvrcholenie na konci. Každopádne pre SnS potrebuješ prostredie, ktoré je "ripe for conflict", proste napnuté na prasknutie, už-už sa niečo ide prevaliť, keď v tom prídu postavy a stanú sa katalyzátorom udalostí. Obvykle ich viacero strán bude chcieť zapliesť do svojich plánov a použiť na vlastné účely, ale povedie to k rýchlemu vygradovaniu situácie. A samozrejme základný princíp SnS je, že niet víťazov - postavy sú rady, ak prežijú s holou kožou.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
bifi: e-book by si nemal len tak nahodou?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Tohle snad není taková podmínka, ne? Líbí se mi princip lehce nabyl, lehce pozbyl. Moc jsem toho nepřečetl, ale přijde mi, že ne všechno končí pro postavy špatně. Někdy se jim ten drahokam podaří ukrást, někdy se jim dostane královských poct. Důležité je, že o to zase rychle přijdou (preferably between sessions).Bifi píše:A samozrejme základný princíp SnS je, že niet víťazov - postavy sú rady, ak prežijú s holou kožou.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Aj to.
casto vsak koncia ako vacsina McGyverovych akcii .... rozpadom chramu neocenitelneho bohatstva a zbesilym utekm o zivot.
Alebo tym ze si na konci maju moznost vybrat
Poklad vs Zivot niekoho ineho (krasnej zeny napr )
To bol tiez oblubeny motiv (napr Jewels of Gwahlur)
V S&S je zaujimave aj to ze mozes na zaciatku kazdeho dobrodruzstva hodit postavy do uplneinej situacie
Mozu zacat ako :
-dostojnici kralovskej osobnej straze
-otroci veslujuci na lodi
-utecenci v bazinach skryvajuci sa pred prenasledovatelmi
-stroskotanci
-strazcovia karavany smerujucej do Stygie
-najomny zoldaci v lokalnych klanovych bitkach Cimmerie
a prechodyy medzi koncom jedneho a zaciatkom sruheho dobrodruzstva vobec nemusia byt nejake plynule ci ... vysvetlene (zacal by som s prechodom chudak - > bohac a nie naopak nech sa ti tvoji necviceni otroci nevzburia)
casto vsak koncia ako vacsina McGyverovych akcii .... rozpadom chramu neocenitelneho bohatstva a zbesilym utekm o zivot.
Alebo tym ze si na konci maju moznost vybrat
Poklad vs Zivot niekoho ineho (krasnej zeny napr )
To bol tiez oblubeny motiv (napr Jewels of Gwahlur)
V S&S je zaujimave aj to ze mozes na zaciatku kazdeho dobrodruzstva hodit postavy do uplneinej situacie
Mozu zacat ako :
-dostojnici kralovskej osobnej straze
-otroci veslujuci na lodi
-utecenci v bazinach skryvajuci sa pred prenasledovatelmi
-stroskotanci
-strazcovia karavany smerujucej do Stygie
-najomny zoldaci v lokalnych klanovych bitkach Cimmerie
a prechodyy medzi koncom jedneho a zaciatkom sruheho dobrodruzstva vobec nemusia byt nejake plynule ci ... vysvetlene (zacal by som s prechodom chudak - > bohac a nie naopak nech sa ti tvoji necviceni otroci nevzburia)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Otroci se vůbec nebouří, tohle je jedna z věcí která se nám na tom líbí. Žádné spojité hraní a natahovaná dobrodružství. Jedna povídka a dost (ať už pořádné dobrodružství (úvod/twist/něco/twist/závěr) nebo jen delší encounter (rabování prokletého chrámu)). Příští týden nás osud zanese úplně někam jinam.a prechodyy medzi koncom jedneho a zaciatkom sruheho dobrodruzstva vobec nemusia byt nejake plynule ci ... vysvetlene (zacal by som s prechodom chudak - > bohac a nie naopak nech sa ti tvoji necviceni otroci nevzburia)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] [Fantasy] Meč a magie
Zajímavé. Hodně.Sorcerer&Sword píše:The idea is to start with a very sketchy setting, high on potential and atmosphere but low in any details. If there's map, it's practically blank. However, the group does begin with strong player-character concepts. Each player must feel a sence of his or her own, awesome, heroic protagonist as a potentially all-time great character, and be ready to generate a fanboy-level appreciation on the other members of the group.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti