Stránka 5 z 9
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 16. 11. 2009, 21:47
od Vallun
Charles píše:Samozřejmě lze otevírák lehce propojit s příběhem, např. družina v něm získá předmět nebo informaci, který jí v samotném dobrodružství nějak pomůže. Takový otevírák už ale není v pravém smyslu „bondovský“.
Mnoo, čistě náhodou - není v oné úvodní scéně vysvětlený motiv jednání hlavního záporáka? Potom by sis trochu odporoval, ne?
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 09:17
od Kelton
Mám pocit, že motiv hlavního záporáka je něco, co Bondovi nijak nepomůže - ten už ho zná (EDIT: toho záporáka). Je to spíš něco pro diváky, aby si to spojili potom. Takže to není v pravém smyslu materiál pro hráče ... (tady už trochu narážíme do rozdělení divák/hrdina a hráč/postava, ale myslím že to co jsem řekl dává trochu smysl).
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 09:21
od Vallun
Kelton - bez problémů chápu, cos tím chtěl říct, ale myslím si, že je to přesně naopak - pro hráče by taková informace byla stěžejní, kdyby jí dokázali rozpoznat, kdežto pro diváky je to jen taková další pointa...
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 09:22
od Kelton
Přesně. A kdopak se dívá na Bonda - hráči nebo diváci?
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 09:28
od Vallun
Kelton - a teď si to přečti v kontextu toho, co napsal mistr Charles:)
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 09:39
od Kelton
Já to v tom kontextu už napsal
Nicméně chtěl jsem tím vyjádřit, že abys zachoval některé podstatné vlastnosti otvíráku, je možná vhodné nedávat do něj žádné způsoby, ja získat výhodu do budoucna (fluff a vedlejší pointy jsou naopak v pořádku). Tak se hráči (kteří o tom vědí!) můžou soustředit na představení vlastní postavy a vychutnat si představení ostatních bez rušivých vlivů.
Samozřejmě co je výhoda a co je jen zajímavý fluff se liší podle toho, jestli máš RPG nebo film, jak jsi trefně poznamenal před chvílí.
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 10:08
od Vallun
No, s poslední větou tak docela nesouhlasím, rozhoduje úhel pohledu - když použiju film o Bondovi jako příklad v diskusi o RPG, tak mne moc nezajímá pohled diváka, ale pohled Mr. Bonda na místě herní postavy. A z tohoto úhlu pohledu jsou Bondovské otvíráky o nějaké výhodě (věci, informaci, kontaktu), který později bude moci využít... Proto Charlesův příměr podle mého pokulhává...
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 11:33
od skew
Já bych každopádně spíš myslel, že není dobrý dávat do otvíráku nic, čím postavy získají nějakou výhodu na později - to už pak imho není otvírák ale regulérní hra. Dává to smysl ?
+ viz. Kelton, když už "o něco půjde", tak se ráči budou víc soustředit na to něco a ne na představení postavy.
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 11:58
od Vallun
skew - gratuluji:)
ano, máš pravdu, že je to lepší.
Ale potom není Bond vhodným příkladem, protože James obvykle něco dostane, ale azse je sám, tak mu stačí méně prostoru na představování..
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 12:14
od Kelton
Stejně je kouzelný, jak si tu navzájem gratulujeme pokaždý, když máme pocit že ten druhý říká něco co se nám hodí d krámu
Je otázka, jestli James něco získává. Z těch dvou až tří začátků co si pamatuju, tak jde většinou o (jak podotkl Charles) závěry minulé akce. Takže jakékoli informace které se tam
divák dozví, tak James jako postava už dávno má. A dohadovat se jak je na tom hypotetický hráč který by ho hrál, to nemá cenu (záleželo by od hry ke hře).
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 12:21
od Vallun
RPGf píše:Narozeniny
Gratulujeme uživateli: skew (22)
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 16:43
od Charles
Vallun, Kelton, skew (tomu gratuluji
):
Asi je fér přiznat, že jsem viděl všeho všudy asi dva Bondy a dva mi žena vyprávěla. Hledal jsem řízný název (který je zde povinný) a doufal, že to projde. Neprošlo.
Jistě bych se mohl tvářit moudře a nějak to obkecat, ale je to přesně, jak řekl skew - jen jsem se snažil naznačit, že by tam hráči neměli mít žádný jiný úkol, než představit postavy. Neměli by o nic usilovat, nic se snažit získat. Nemá to být první scéna příběhu, ale předscéna před pomyslné titulky.
Kruciš, mám ještě nějaké techniky v rukávu, ale musím pořádně promyslet název, aby zas nebyl průšvih.
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 16:51
od Vallun
Charles - neboj, popis i přes tuto nepřesnost sedí, protože Bondovky jsou předscénou/otvírákem charakteristické:) Navíc tyto scénky jsou, tak jaks je pospal užitečné samy o sobě. Navíc nějaká drobná výhoda se dá dle úvahy PJ poskytnout až v závěru podle toho, jak dobře se psotavy představí.
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 17. 11. 2009, 20:00
od Alef0
Neviem ako staré bondovky (otváraky si nepamätám), ale v Casino Royale (tom novom) sme sa napr. v otváraku (spätne) dozvedeli, že Bond je hrubá zbraň, a že je v Prahe.
Čiže ako sa vraví hore, predstaviť postavy. (,,Panebože, ten Bond ubil niekoho!!!!")
Re: Vypravečské techniky
Napsal: 6. 12. 2009, 21:21
od Shortymort
Myslím, že není úplně důležité jak se ta technika pojmenuje, ať je to klidně "Filmový otvírák" (mě se "Bondovský" líbí).
Nechci moc opakovat Charlesův původní příspěvek(díky), jen si myslím, že je potřeba zdůraznit/doplnit to co píše úplně nakonci, takže podle mého názoru:
Otvírák by měl být vypjatý (emoční/akční/strašidelný/apod.) Na něj navazuje klidný rozjezd hry (místní nebo časový odstup), tudíž jsme navnazeni, ale necítíme se hozeni do děje!!! Události otvíráku jsou prezentovány jako samostatná epizodka a hlavní děj se s nimi pracuje až později, pokud vůbec.
Obsah už může být představení PC nebo NPC, představení nějakých faktů, představení settingu, navození atmosféry...
Ještě chvíli a budu potřebovat, aby mi někdo poradil techniku "Jak použít všechny ty cool triky z diskuze o vypravěčských technikách a nepřešvihnout to"