vase pokusy vyvorit svet...

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Dukolm
Příspěvky: 389
Registrován: 5. 7. 2006, 09:30
Bydliště: d20.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dukolm »

Ja sem nikdy tvorbu světa nikdy nedotáhl do nějakého konce, vždy to co bylo potřeba(Vždy sem skončil u sepisování věcí které mě nebavili) Ale hodně světů sem měl a pár ještě mám v hlavě. Pak sem se dostal k Erinelu a tam sem do tedka zůstal sem zde spokojen.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Nikdy jsem svět příliš netvořil. Občas se pouštím do tvorby žánru, což mě baví výrazně víc, ale to je práce na chvíli, k použití na jednu nebo pár her a opuštění, takže po mně nezůstává žádné hotové dílo. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Příspěvek od vzteklina »

To já mám v hlavě soustu roztodivných světů, ale protože z pravidel znám podrobně jen DrD a DrD+ tak sem s tím zatím nijak nehnul protože na tahle pravidla bych ty světy jen těžko rouboval. Proto spíš přemýšlím o úpravě pravidel než o světech. Až si jednou dokončím vlastní systém, určo pro něj ty světy dokončím :D .
Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 14:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od SEB »

Heh jsem rád že se opět jednou objevilo téma o tvorbě herních světů... Mám dělání světů moc rád, papírů jsem jím popsal hromady (většinou si rozkreslím návrh myšlenek, vlivů, inspirací a jejich ovlivňování a vztahů na A3 a pak je postupně různými způsoby dodělávám).

Zjišťuju že se ty světy postupně aktualizují a mění, takže jsem se jednoho dne naštval a řekl si, že je nebudu nijak omezovat nebo nazývat, všech asi 16 rozdělanejch světů projedu a rozeberu na základní prvky a myšlenky a ty zkusim vytvořit znova jako 3, maximálně 4 světy...

Takže pracovně nazvaný Darkerworld, původně howardovsko/world of darkness prostředí 19. a 20. století se přilepilo ke světu nazvanému Beluosus, z něhož je teď podivná kombinace horizontu události, vetřelců, lovecrafta, černočerné tmy, X Files a Warhammeru 40k. Fakt podivná zrůda, ale hrál jsem v ní za ta léta už mockrát, mám rozdělané asi tři povídky, jedna teď dosáhla 90 stran. Rozhodně s tím mám velké plány, konkrétně hodlám Beluosus adaptovat na O Fortunu, ve které jsme ho hráli naposled.
Cpu do něj všechny SF a hororové nápady včetně své verze psychotroniky.

steampunkový pracovně nazvaný "Elvenfall" se propojil s postapokalyptickým světem pracovně nazvaným "Meteoritus" a je z toho svět jednoduše nazvaný "Dieselpunk 01"... Orwell, Harris, Red Alert, Iron Grip, Fallout a Mad Max. Zatím žádné nadpřirozené prvky, jen dost zvláštní technika a kultury. Hrál jsem v něm jen jednou ale bylo to super. V tu dobu lidi chtěli abych do toho narval ještě Království ohně a aby se to odehrávalo nad střední Evropou... což už teď rozhodně neplatí.

všechny moje dark, historizující a vůbec spíše míň fantasy světy se scucly do "Elementárního světa", dnes jde hlavně o projekt na pravidlech O Fortuny z období konce Doby ledové. Žádná magie, jen mystika. Hlavní inspirací Chrichtonovi Pojídači mrtvých a Medkův/Vrbenské Stín modrého býka. Stylově a myšlenkově zatím nejčistší, bohužel nemá konkrétní prostředí. Z tohoto světa jsem hrál už tolikrát že se to nedá spočítat, od pravěku po antiku, od pseudoSibiře po pseudoAfriku a pseudojihovýchodníAsii... Většinou akční oneshoty s pár rádobymystickejma scénama a náznakama jak svět funguje. Povídek jsem z něj napsal zhruba deset, ale každá jakoby se odehrávala někde úplně jinde a v jiné době.

a nakonec je tady podivná věc jménem Mightblaze, do které házím nerozřešené nebo rozdělané projekty. Zatím to vypadá na zhruba na Da Vinciovskou renesanci s notnou dávkou alchymie a rozvinutými zámořskými objevy. Uvažuju o začlenění fantasy ras a o rozvedení natolik, aby se to dalo alespoň zhruba považovat za "new weird"... Zatím jsem v něm nic nehrál, ale poté co jsem ho pár lidem naznačoval se možná ve hře objeví.

---

Nemá podlě mně vůbec smysl do těchle témat psát o světech, co člověk v životě dělal, protože to většinou nikoho nezajímá. Osobně jsem rád že mě rychle přešla fáze vymejšlení tuctovejch fantasy světů (hlavně protože jsem od dvanácti let hrál a četl Warhammery, a překonat promakanost Warhammeru je dost těžký), protože jejich tvoření považuju za dost zbytečný, nemáte-li konkrétní partu lidí, se kterou budete hrát.

Kreslení mapek a tisknutí obrázků, dávání dohromady různých rekvizit a psaní atmosférických popisů/povídek už jsem se přejedl a teď se soustředím na to, co má podle mě smysl: co má ten který svět za specifickou atmosféru a obecný všudypřítomný nádech nebo téma. Jakými způsoby se dá toto téma podporovat a hráčům subtilně připomínat. A nakonec co je na něm vlastně tak zajímavého a originálního, že v něm stojí zato hrát rpgčko? Většinou to bývají nějak vyostřené vztahy mezi nějakými celky, nějaký výrazný kulturní rys nebo schéma chování. A taky nějaká závažná dramata a specifická každodennost z toho vyplývající, kterými musí postavy procházet...
Co se týče reálií prostředí, to je otázka vkusu a momentální nálady.

Call of Cthulhu taky 99% lidí nehraje s mapkou Arkhamu po ruce nebo s Lovecraftovými spisy po ruce, ale stejně každej trochu obeznámenej účastník hned ví, co od postav i příběhu zhruba čekat a jak se zhruba chovat. I nováčkům se to dá celkem lehce vysvětlit - a právě tahle lehce přenosná specifičnost (v základu hlavně atmosféra a stylizace jednotlivých originálních prvků) by podle mně měla bejt cílem tvorby světů pro RPG.
---
Servant of my own vice.
Uživatelský avatar
Guner
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 11. 2007, 14:32
Bydliště: Dubnica nad Váhom (Slovensko)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Guner »

Ja som si v drd vytvoril 1 vlastný svet ktorý som stále doplňal a doplňal, všetko čo tam malo byť, tam bolo. Po filmoch Gangy v New Yorku sa mi tam zrazu objavili zlodejské organizácie, ktoré to tak premákli, že som bol spokojný nadmieru. Je to celkom pekný svet, a dá sa na ňom v pohode zahrať a to je podstatné :wink:
Elfík so zrkadielkom.
Uživatelský avatar
Goblin
Příspěvky: 341
Registrován: 12. 11. 2007, 17:00
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Goblin »

Hmm. Závaznost světa je přesně to, co mě svého času vyhnalo od DrD. Když jsem jej hrál naposledy, upravil jsem si pravidla (aniž bych o tom uvědomil hráče). Technologická úroveň mého světa je na 19. století. Magická využívá (střízlivě) všech možností a úroveň mýtického dualismu je asi v oblasti moderny. Poslední aspekt byl asi největším problémem...
Naposledy upravil(a) Goblin dne 12. 12. 2007, 19:26, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Příspěvek od vzteklina »

Já se dlouhou dobu pokoušel uvést do nějaké ucelené podoby svět warcraftu, hlavně sem vycházel z W3 a datadisku. Mírně jsem se inspiroval oficialně podanou historií světa warcraftu, ale protože jsem nad tímhle přemýšlel dříve než vyšlo wow, tak nad wow lámu hůl a je tu fujfuj satan smradlavy a nevim proč za to 10 milionu lidi vyhazuje prachy. Asi ze zvědavosti nebo nedostatku fantasie.
Bohužel sem narazil na problem s vytvořením dostatečně ucelené a rovnocenné podoby jednotlivých ras. Dosáhnout situace, kdy všechny rasy (+- 20 o kterých sem uvažoval) budou stejně pestré a jasně definované a to s ohledem na obě pohlaví(což je taky ku*va problém, narvat do toho nejak ženské aby měly stejné množství možností, které ovšem budou odlišné od těch mužských). Největší problém představovali lidé, kteří ,jako jediná skutečně existující rasa, potřebovali velice jasně a omezeně (oproti předloze) definovat. Další problém byli nemrtví , kteří byli lidé, ale už nejsou. Jejich vzájemná vazba a odlišnost byla a je další věcí na které si lámu zuby.
No ale abych si jen nesypal popel na hlavu, můj svět warcraftu je mnohem lepší než ten blivajz :-? od blizzardu
Uživatelský avatar
Allwen
Příspěvky: 57
Registrován: 4. 12. 2007, 22:21
Bydliště: Příbor
Kontaktovat uživatele:

svět

Příspěvek od Allwen »

Když jsem přemýšlel v jakém světe budeme s naši družinou hrát, koupil jsme si pro inspiraci moduly Asterionu a Tarii. Ovšem pořád to nebylo pro mě to pravé a tak jse mse pustil do tvorby vlastního světa. Vytvářím ho už druhým rokem, ikdyp oslední dobou nemám na to vůbec čas. Jinak, není to lehká záležitost, ale kdo se do toho pustí s chutí má z části vyhráno.
Já mylsím, že je mít svůj vlastní svět, ale Asterion a Taria jsou krásné světy...mnoho mě inspirovali. Také inspirace z knih...
Mámn ovšme plno dalších světů. (vlastních)
Nejdůležitější je vymyslet princip světa... Základní myšlenku a pak jen rozpracovávat.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

vzteklina píše:Dosáhnout situace, kdy všechny rasy (+- 20 o kterých sem uvažoval) budou stejně pestré a jasně definované a to s ohledem na obě pohlaví(což je taky ku*va problém, narvat do toho nejak ženské aby měly stejné množství možností, které ovšem budou odlišné od těch mužských).
Prečo?

(hint: nie je to tak ani v skutocnosti, preco by to tak malo byt vo fantasy svete?)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

Herní vyváženost, emancipace... znáš to.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Herna vyvazenost nie je v tomto pripade aplikovatelna, pretoze kazdy si moze slobodne vybrat pohlavie svojej postavy. (A nech mi nikto nehovori, ze je to neprekonatelny problem - ked nemate problem hrat 500rocneho upira, preco by mala byt zena problematicka?)

Co sa emancipacie tyka... to mi pride este zvlastnejsie. Je to totiz real-world koncept, ktory rozhodne nie je nutnou podmienkou. Existuje bezpocet settingov, kde je otroctvo beznou vecou... a s tym tiez nikto problem nema.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Příspěvek od vzteklina »

Peekay:
Pokud vyváženost mezi pohlavími neni tvym cilem tak je opravdu zbytečná. Mě šlo ale o to přiřadit mužů i žená (orkům a orkyním, elfům a elfkám, mrtvolákům a mrtvolačkám...) jejich vlastní funkci ve světě. Na příkladu lidí vidíme, že v určitém okamžiku vývoje společnosti se tyto funkce odliší. Proto jsem nechtěl aby možnosti mužů a žen byly úplně stejné (díky tomu získá svět více na pestrosti, to je třeba věc kera wow dost chybí). Z ohledu na hratelnost a na styl hraní jsem chtěl, aby ženské postavy byly použitelné. Mělo jít o svět kde přežití skupiny závisí na spolupráci jejích členů. Boj měl být častou činností. Aby hráč ženské postavy měla v tomhle světe stejné šance jako postavy mužské, ale zároveň aby každá rasa měla trochu jinak posunutou rovnováhu a rozdělení funkcí mezi muži a ženami (tj. kdo je přednostně bojovník a kdo spíše zprostředkovává zázemí). Taky jsem chtěl aby obě tato zaměření byla přibližně stejně zábavná na hraní. Dále jsem bral v úvahu, že svět w3 je inspirován přednostně severskou mytologií a tam se ženy vyskytují často jako rovnocenné mužům. Hra w3 je strategie a tedy ukazuje jen určitou vrstvu společnosti a kultury každé rasy, zbytek sem si musel domyslet, aby rasy nevypadaly příliš uměle, příliš jednostranně načrtnuté. Jde mi hlavně o rovnováhu a logičnost. Nechtěl sem ignorovat ženské jenom proto, že mi o nich předloha nepodala žádné kloudné informace (domyslet jsem si toho musel hodně, aby nějaká ta logičnost, rovnováha a kontinuita ve světě byla).
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Nezabudaj, ze existuju rozlicne modely spolocnosti... zameranie sa na pohlavie a jeho diferencujucu ulohu je nasim kulturnym biasom, ktory je historickeho charakteru (ale pritom v skutocnosti nema realny logicky podklad).

V konecnom dosledku neexistuje dovod, preco by mali mat "muzi" a "zeny" rozdielne ulohy v spolocnosti, rovnako ako neexistuje dovod, preco by mali byt tieto ulohy specialne delene medzi "blondakmi" a "ciernovlasymi". V prakticky kazdom odvetvi moznych ludskych cinnosti sa najde zena, ktora je lepsia ako muzi... a naopak.

Nehovoriac o tom, ze napriklad taka kultura nemrtvych moze byt uplne ina, inovativna (napriklad zaobstaravanie infrastruktury bude velmi minimalna poziadavka).

(prosim neber to tak, ze sa s tebou hadam alebo co, pride mi to ako velmi zaujimava diskusia :D)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Příspěvek od vzteklina »

Jasan, ja to taky beru jako diskusi, kera mi mozna pomuze nabrat novy vitr k tvorbe toho sveta.
Rodilne ulohy muze a zeny maji fyziologicky zaklad. Jako u jinych zivocichu s rozlisenym pohlavim. U cloveka je rozdil prohlouben slozitou socialni strukturou a mnohem sirsim rozsahem cinnosti, kery vyzaduje specializaci. Na zakladni rozdilnost, kera je fyziologicka se pak nabaluji dalsi rozdily (jako to ze protoze je zena vetsinu casu doma a stara se o decka, tak dela domaci prace, zatimco chlap dela prace mimo domov). To k logickemu duvodu pro rozdilnou ulohu pohlavi.
Co se tyka rozdilnosti a inovativnosti kultur, nechtel sem to prehanet. Hlavne proto aby za jednotlive rasy slo hrat. Nemrtvi s jedinou potrebou-nažrat se masa živých, nebudou tak zabavni a pestří na hraní.

Tady je ovšem ještě problém že ten muj svět směřoval trochu jinam než jen k čistě stolní rpg založené jen na roleplayingu. Možné je tohle důvod na kterém jsem si vylámal zuby. Také jsem ho nedělal pro nejaký konkrétní systém. Možné že když se k němu vrátím, zkusím právě tyhle nesrovnalosti vyřešit.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

vzteklina píše: Rodilne ulohy muze a zeny maji fyziologicky zaklad. Jako u jinych zivocichu s rozlisenym pohlavim.
Toto ma napadlo tiez, ale mam tendencie to vnimat ako pochybny argument, obzvlast pretoze existuju zivocisne druhy, u ktorych su prehodene ulohy, ale fyziologia nie.

Nehovoriac o tom, ze z fyziologickeho hladiska sa zeny napriklad hodia na bojovnikov ovela viac ako muzi - jedina muzska vyhoda lezi v lepsej predispozicii pre fyzicku silu, ale aj to sa jednak ovplyvnuje hlavne treningom, a navyse so zvysujucou sa technologickou urovnou tato straca na vyzname.
vzteklina píše: U cloveka je rozdil prohlouben slozitou socialni strukturou a mnohem sirsim rozsahem cinnosti, kery vyzaduje specializaci.
Ta socialna struktura je ale to historicke zatazenie, o ktorom som hovoril. Ludia, ktorych dejiny vyzerali inak (radikalne) od nasich, by asi mali aj ine socialne struktury, nie?
vzteklina píše: Na zakladni rozdilnost, kera je fyziologicka se pak nabaluji dalsi rozdily (jako to ze protoze je zena vetsinu casu doma a stara se o decka, tak dela domaci prace, zatimco chlap dela prace mimo domov).
Podla mna priamy dosledok tej socialnej struktury... koniec koncov, aj u nas na Zemi su zname kultury, kde je vsetko naopak (rozlicne africke ci novozelandske matriarchaty, teraz si presne nespominam).
vzteklina píše: Co se tyka rozdilnosti a inovativnosti kultur, nechtel sem to prehanet. Hlavne proto aby za jednotlive rasy slo hrat. Nemrtvi s jedinou potrebou-nažrat se masa živých, nebudou tak zabavni a pestří na hraní.
Ja by som sa osobne skor obaval toho, ze si vsetky rasy budu navzajom prilis podobne... koniec koncov, ak niektora kultura hracovi nevyhovuje, vyberie si inu (na to ich je tam tolko). V momente, ked su nemastne-neslane vsetky, vznika problem.

vzteklina píše: Tady je ovšem ještě problém že ten muj svět směřoval trochu jinam než jen k čistě stolní rpg založené jen na roleplayingu.
Skus vysvetlit - k comu smeroval, ako toto odlisne smerovanie podla teba ovplyvnilo tvoje kreativne snahy?
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů