vase pokusy vyvorit svet...

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Quentin »

mnoho z vas se tu venuje rpg hram dele nez ja, nekteri i dvojnasobne (coz uz je co rict).
A me by zajimalo, kolik z vas se nechalo zlakat vidinou vlastniho sveta/settingu. Kolik z vas se pustilo do tvorby?

zavzpominejte, jak to dopadlo...

(jak dlouho jste na nem hrali, kolik map jste nakreslili, co v nem bylo originalniho, proc v nem nehrajete/hrajete, jak dlouho jste ho vytvareli...)

motal jsem se vcera chvilku kolem poinaru, chvilku me i napadlo, ze bych do toho sel s romikem
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22625
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Mám za sebou tvorbu tří světů - dvou fantasy a jednoho předválečného (nepočítám 2D svět, ve kterém nikdo nehrál, a Svět šílenství, který jsem hrál jen po netu)

V prvním jsme hráli asi tři roky, měl jsem mapu nakreslenou na hexech, velmi nepodrobnou - jeden centimetrový hex značil 50 mil. Pro orientaci to jakž takž stačilo.

Druhý svět jsem vytvořil na základě Země, tři kontinenty, hráči začínali ve státě na východním pobřeží Nového světa. Nakreslil jsem mapu o rozloze Čech a pro jednu cestu i malý kousek mapy, ve kterém byly čtyři okolní státy a kousek moře.

Na tomto malém kousku světa jsem vydržel hrát čtyři roky s jednou družinou a další dva s druhou - a stačilo to. Ty čtyři roky uběhly reálně i herně, počítal jsem i čas, tedy dny a týdny - někde bych možá ještě našel všechny poznámky kdo co kdy kde dělal.
Nevím jak dlouho jsem na něm dělal, mapa mi zabrala jedno nebo dvě odpoledne a zbytek jsem domýšlel za pochodu.
Originální ... nevím. Možná pojetí bohů a démonů jako nadnárodních korporací a nájemných lovců. A Velký příběh světa, který se mohl táhnout deset nebo padesát let.

A třetí svět je moje oblíbené Německo roku 1936 - 8. Vytvářím ho stále, stále sháním dobové mapy a originální - jak se to vezme. Příběh točící se kolem archy úmluvy a mimozemské rasy je vcelku klišé, stgejně jako souboj různých organizací a frakcí, ať lidských nebo mimozemských. Možná důvod konfliktu a možné řešení nejsou tak obvyklé.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 11. 10. 2007, 15:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7501
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Jerson píše:Nakreslil jsem mamu o rozloze Čech [...]
Ty vole, fakt veľká mama, to je až taká supermatka. :eyecrazy:
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Kaman - to byl můj první svět, ve kterém se hrálo. Planeta byla zoufale maličká - severní oblast geograficky odpovídající Skandinávii byla velká jako ČR, počet větších říší by se dal spočítat na prstech jedné ruky a elfové byli stotisíckrát Gandalf. Už před mým prvním dračákovým tažením mi začalo docházet, že tenhle svět nemá pořádný příběhový potenciál.

Pak jsem postupně vytvořil dva pseudostředověké světy¨- vlastně šlo o středověkou Zemi na jiné mapě a s magií. V jednom jsme s bráchou hráli 1:1 tažení, což nás po čase omrzelo, druhý jsem nevyužil vůbec.

Potom přišlo vysokoškolské studium, snadný přístup k netu a hlavně Srdce Erinelu a s ním možnost přeskočit nudné začátky a pracovat jen na těch zajímavých detailech.

Quentin: klidně se přidej k Poinaru. Jestli je tvoje představa s RomiKovou aspoň trochu podobná, je zábavnější pracovat s někým než sám.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Sosacek
Příspěvky: 25784
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

To skoro vypada, ze Bifiho misto pratelskych diskusi na tomhle foru udrzely preklepy ... :-)=

...

Moje pokusy o tvorbu sveta se obvykle darily. Obvykle jsem resil jen veci co jsou pobliz a ted zrovna je treba je resit, misto abych zacal zvenku, ale vetsinou to fungovalo.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6298
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

viz. http://rpgforum.cz/viewforum.php?f=194

Ale včil se to tam moc nehýbe...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22625
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Jerson píše:Nakreslil jsem mamu o rozloze Čech [...]
Bifi píše: Ty vole, fakt veľká mama, to je až taká supermatka. :eyecrazy:
Hm, koukám že když udělám překlepy, tak to za to stojí :-)
Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
Bydliště: Čertův příbytek

Příspěvek od Ebon Hand »

Tady by měl přispět asi Horacio, vytvořil svět ve kterém hrajeme snad 15 let. Když nepočítám náhledovou mapu celého světa, tak vytvořil mapy na dva kontinenty, která zatím čítá asi 20 A-trojek(!).
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

ebon hand: tak to je nejspis radce, ktereho hledam :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8902
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

No, já mám na účtě fakt HODNĚ světů, ale podrobně rozpracované byly dva - Tergaron a svět ve kterém jsme hráli Trojcestí.

O Tergaronu jsem tu svého času namluvil až až. Čím více času uplynulo, tím kritičtěji se k němu stavím, měl jsem pár fakt dobrých nápadů, které jsem promarnil v naprosto tuctovém fantasy světě, takže výsledkem byl dobrý a fungující, ale tuctový fantasy setting.
Vzásadě šlo o plochý (+- $D ) svět s Podzemní říší, létajícími kameny kilometry nad zemí, kde se lidstvo zvedalo z drtivé panmagické devastace. Tergaron byl ze všech stran ohraničen éterickými bezrozměrnými Sférami.
Zpětně na něm hodně kladně hodnotím všechnu tu zábavu, kterou jsme si tam užili, a víc než rok vedení výborné kroniky.

Svět Trojcestí byl mnohem vtipnější záležitost a je to vc, na kterou jsem hrdý doteď. Z pohledu zevnitř hry šlo o středověký setting, se šlechtou, církví atd., kde hráči hráli obyčejné (+-) lidi z jedoho odlehlého maloměstečka (nebo chcete-li velkovesničky) která měla dobu své slávy, kdy skrze ní vedla obchodní stezka, dávno za sebou. Trojcestí bylo obklopené ze všech stran lesy, okolo protékala řeka a z tř cest se dnes používaly už jen dvě. Bya to prostě nehorázná prdel světa, když to tak řeknu.
Jenže - právě, protože bylo tak odlehlé, se v Trojcestí, respektivě blízko něj, střetávaly existenční subroviny. Dominantní byla v tomto směru Faerie, inspirovaná částečně ChtDreaming, částečně Pohádkou RE Feista a částečně jen moje. To mělo na svědomí výzkyt různých divných bytostí, samozřejmě, ale také existenci několika elfů - kříženců mezi Fae a lidmi.
Další rovinou která se TRojcestím prolýnala byl Stín, což byla rovina smrti. Bohužel postavy nedostaly za dobu hry příliš příležitostí Stín navštívit :-)= .

Při pohledu z venku bylo Trojcestí mnohem zajímavější - byl to vesmír trochu podobný tomu našemu, s počátkem ve Velkém třesku, plný galaxií s hvězdami a planetami, kometami, mračny...
...ale byl jiný. Byl tvořen Jedním Bohem, TÍM Bohem, jenže On po jeho stvoření zmizel... alespoň tolik, co vědí Andělé, jediné bytosti ve vesmíru, které s ním nejsou svázány. Někteří andělé se domnívají, že zemřel vyčerpáním ze svého díla, jiní si mylí, že se stal svým dílem, třetí zase říkají, že se jen skryl jejich pozornosti a další, že prostě odešel a nemá cenu se ptát kam, protože to je Bůh. Prostě odešel. Nikdo neví, zda má někdo z nich pravdu nebo zda se mýlí všichni.
Hned po stvoření vesmíru se andělé rozhádali - Bůh zmizel, a oni nevěděli, co dělat. Jedni, v Trojcestí o miliony let později nazývaní Andělé, tvrdili, že stvořil svět a oni do něj nemají právo zasahovat, druzí, v Trojcestí zvaní Démoni, zase tvrdili, že jim jej Bůh zanechal právě, aby v něm působili. JAk už předpojaté názvy napovídají, víme, kdo zvítězil a nakopal těm druhým řiť, nicméně je nutno poznamenat, že to vítězství si co do počtu moc nezasloužili, dosáhli jej jenom protože Démoni nebyli zrovna jednotní.
Každopádně o tomto sporu a jeho povaze ví jen málokdo ze smrtelníků, obvykle je ten spor vykládaný dokonale jinak...
...nicméně. Ve vesmíru existuje astrální prostor, který křivý hvězdy, ve své podstatě ohromné koule syrové magické energie... která se, pravda, navenek projevuje jako nějaké to helium a hydrogen a tak. To má za následek to, že existují v každé sluneční soustavě dvě sady přírodních zákonů - ta první je universální pro daný vesmr a ta druhá je něco jako místní errata.
Existují civilizace jako je ta naše, existují civilizace podobné DnD (takových moc neni), existují civilizace jako byla v Trojcestí... a existují civilizace náležící ke sci-fi, které dokáží cestovat šílenými rychlostmi a válčí s jinými svými frakcemi o celé sluneční soustavy.

Jinými slovy - Trojcestí je jen jedna Sluneční soustava z celého Univerza, ve kterém bylo možné hrát civilizaci libovolné technologické nebo i magické úrovně (á ano, magie tam byla také docela dobře promyšlená, a přitom docela jednoduchá na pochopení :D )
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Agarwe
Příspěvky: 32
Registrován: 7. 9. 2007, 15:46
Bydliště: Praha jako Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Agarwe »

Hmm, mě spíš zajímá jiná věc s tímhle spojená, například já dávám vždycky přednost vlastním světům před nějakým Forgotten realms apod, stjeně tak lidi v mém okolí povětšinou.
Když je všechno popsáno atd, nemůže si GM/PJ/DM vymýšlet náhlé zvraty a příliš velké konflikty, o nic pak nejde. I když sice prakticky může, ale je to jen znášilňování toho co autoři vymysleli:-)
Třeba teď dělám svět nový, kde sice všechno vymyslím, ale jsem to já kdo to vytvořil a tudíž vim i každou maličkost, zatímco "učit" se svět jiný mi přijde to samé jako co dělám ve škole, tkaže k tomu mám pravděpodobně přirozený odpor:-D
Ptáte se co je to Pevnina?
To, co není oceán?
Možná ano, ale Pevnina je hlavně herní svět. Když už na něm žijete, měli by jste ho lépe poznat:-)
Patrajz1.
Příspěvky: 66
Registrován: 22. 9. 2007, 18:03
Bydliště: Turzovka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrajz1. »

ste fakt dobri ja akurad zcinam PJ v DrD ale na svet si este netrufam zatial som vitvoril krainu :D
Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias »

Vytvářel sem asi sedm světů, většina se točila kolem horských států, pirátských ostrovů a zemí na bázi Egypta. Vždycky sem si nakreslil mapu a vymyslel legendu stvoření. Tím to vždycky skončilo, protože mě napadlo něco jiného.
Nikdy sem neměl dostatek vůle to dotáhnout do konce. Pořád mi něco chybělo. Hrůza.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Uživatelský avatar
Alaris
Příspěvky: 133
Registrován: 7. 4. 2007, 17:12
Bydliště: Ostrava černa, děvucha věrna...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alaris »

Máme s družinkou vlastní svět, který jsem tvořil asi 6 let. Je toho fakt hodně a jsem na to patřičně hrdý. Ze stylových důvodů ale píšu na dlouhé svitky, takže to v počítači nemám. Ale jednou sem hodím foto :-)
Uživatelský avatar
Belbog
Příspěvky: 94
Registrován: 14. 8. 2007, 15:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Belbog »

Tvorbě světů jsem se nikdy příliš nevěnoval - až teprve tak před dvěma roky jsem udělal mapu, která mi vydržela do teď. Je to mapa kontitentu, v podstatě velmi neoriginální, neboť se nápadně podobá Evropě (stylově hrajeme v klasickém, řekněme tolkienovském světě). Hodně času jsem věnoval sespsání informací o jednotlivých královstvích, kulturních oblastech a dějinách (načrtl jsem si hlavní události 2000 let dozadu $D ). Na tento kontinent se postavy paradoxně během tažení ještě nedostaly - jsou totiž na Novém světe, nově objeveném kontinentě, který teď civilizované národy osidlují.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: MarkyParky, Semrush [Bot] a 7 hostů