Vytváření map
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vytváření map
Mě se to taky neukazuje. V opeře ani ve FF.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Vytváření map
Tak jsem změnil umístění obrázků. snad to bude fungovat.
FATE SRD - http://fatesrd.d20.cz/
Re: Vytváření map
moc hezky ducolme, delas to avarely? ja ted od zeny dostal sadu pastelek od kohinorky, ty se po nakresleni prave daji stetecckem a vodou takto krasne rozkreslit ze:)
Re: Vytváření map
Tosku mi to pripomina takove ty mapky ze starych Dechu draka. Vesnicky s nahodne a nelogicky rozmistenymi domky, jojo, nostalgie
Re: Vytváření map
PetrH: Jo jedná se o akvarelové pastelky je to můj první pokus s nimi. ještě trochu vymyslet jak s nimi kreslit lepe plochu světlejších barev a bude to v pořádku
ilgir:jj ono tuhle mapu sem kreslil při hře, rozmístění domů je opravdu dost divné už jen proto, že je v pravých úhlech většinou(to je způsobeno že pod papírem při hře mám čtverečkovaný podklad). Šlo mi hlavně o to vyzkoušet si nové pastelky.
ilgir:jj ono tuhle mapu sem kreslil při hře, rozmístění domů je opravdu dost divné už jen proto, že je v pravých úhlech většinou(to je způsobeno že pod papírem při hře mám čtverečkovaný podklad). Šlo mi hlavně o to vyzkoušet si nové pastelky.
FATE SRD - http://fatesrd.d20.cz/
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vytváření map
viewtopic.php?p=292514#p292514
Wanto, můžeš pls znovu nahodit ty vypadlé obrázky?
Wanto, můžeš pls znovu nahodit ty vypadlé obrázky?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vytváření map
ilgir píše:Tosku mi to pripomina takove ty mapky ze starych Dechu draka. Vesnicky s nahodne a nelogicky rozmistenymi domky, jojo, nostalgie
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vytváření map
Nevíte, jaký by bylo nejvhodnější měřítko pro hexcrawl?
A kolik kilometrů skupina urazí za den, a co všechno to může ovlivnit?
Jak moc se liší vzdálenost vzdušnou čarou od skutečné cesty divočinou?
A kolik kilometrů skupina urazí za den, a co všechno to může ovlivnit?
Jak moc se liší vzdálenost vzdušnou čarou od skutečné cesty divočinou?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Vytváření map
závisí to aj od merítka hry samotnej. Osobne by som veľkosť hexu prispôsobil predpokladanej dĺžke hry a rýchlosti skupiny tak aby jeden hex štandardne urazili za deň(hodinu, týždeň...). To by ti radikálne znížilo komplikovanosť výpočtov. Ak by sa napríklad jednalo o jeden kraj, kde hrdinovia riešia problémy zvolil by som ako merítko jednu hodinu po ceste. Ak by sa vydali horším terénom bolo by to pochopiteľne viac. Pri epickej hre, kde postavy blúdia neznámou magickou pustinou by som bez váhania zvolil ako merítko aj týždeň.
Treba zvážiť hlavne nasledovné parametre:
územie na ktorom postavy operujú, ich rýchlosť, pravdepodobnosť encountru cestou, členitosť terénu (vysoké hory a priesmyky slúšia ako steny a dvere, pri veľkom merítku by z nich však ostala len hornatá oblasť)
Treba zvážiť hlavne nasledovné parametre:
územie na ktorom postavy operujú, ich rýchlosť, pravdepodobnosť encountru cestou, členitosť terénu (vysoké hory a priesmyky slúšia ako steny a dvere, pri veľkom merítku by z nich však ostala len hornatá oblasť)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vytváření map
Osobně se mi nejvíc líbí měřítko hex za den až dva, teď to chci jen převést na kilometry a dodělat k tomu nějaká pravidla (mluvim o 4e). Chtěl bych trochu odlišit těžký terén vs cesty a pláně, a pěšmo vs na koni. Třeba i možnost cestovat rychleji, ale s hodem na endurance a placenim healing surge. Stejně tak hod na endurance při nepříznivých podmínkách (horká poušť, ledová bouře). A nějaký ten nature roll na orientaci, aby mohli občas vlézt do jiného hexu, než chtěli.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Vytváření map
pro beznou cestu mezi rovinatymi loukami pocitam 1hex = 25 km na den. nasledne toto modifikuji dle narocnosti terenu, podnebi, unavy, dostupnych zdroju (voda, jidlo, dopravni prostredek...)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vytváření map
Asi to udělám lehký terén 2hexy denně (prakticky jen pláně a cesty), těžký terén 1hex denně, koně dávají +1hex denně. 1hex bude 20km.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vallun
- Příspěvky: 32273
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vytváření map
Jen poznámka - v těžkém terénu koně nemusí být výhodou.
Čsitě náhodou, neznáte někdo použitelnou mapu Tolkienem méně popsaných míst divočiny?:)
Čsitě náhodou, neznáte někdo použitelnou mapu Tolkienem méně popsaných míst divočiny?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Vytváření map
U toho měřítka jsem si vzpomněl na Dungeonslayers, konkrétně jeden Dungeon2go, kde používají taky hexovou mapu s měřítkem hex=500m.
Je to pro záměry venkovního dobrodružství, samozřejmě nepoužitelné pro mapu světa. Ale je to vlastně celkem fajn nápad, udělat mapu čistě pro záměry dobrodružství, s měřítkem šitým na míru. Trochu se to podobá rozdělení mapy v některých PC RPG (BG a IWD...), ale v P&P se z toho dá určitě vytěžit víc a hráči imho mají větší pocit, že na jejich volbě dalšího tahu záleží.
Je to pro záměry venkovního dobrodružství, samozřejmě nepoužitelné pro mapu světa. Ale je to vlastně celkem fajn nápad, udělat mapu čistě pro záměry dobrodružství, s měřítkem šitým na míru. Trochu se to podobá rozdělení mapy v některých PC RPG (BG a IWD...), ale v P&P se z toho dá určitě vytěžit víc a hráči imho mají větší pocit, že na jejich volbě dalšího tahu záleží.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Re: Vytváření map
pri merítku 500m už je to skôr mapa nejakého sídla a okolie, alebo skupiny sídel, výhodou je, že tam je možné rozlíšiť koľko hexov postava prejde za hodinu miesto, koľko hodín trvá prejsť tento hex. rovnako je výhodou, že tu môžu byť pomerne presne vyznačené významné miesta, hradby rieky a podobne. Mohlo by to byť fajn v hre, kde sa hrá o čas a postavy musia splniť nejaké questy v šibeničnom termíne (napríklad zabezpečenie mesta proti útoku a podobne).
na sandbox mi príde ako optimálne použiť mierku jeden hex za deň pešo, dva-tri hexy na koni po ceste, samozrejme by to chcelo asi celkom rozmýšľať nad hrou a prechody medzi hexami voliť podľa terénu ktorým prechádzali.
na sandbox mi príde ako optimálne použiť mierku jeden hex za deň pešo, dva-tri hexy na koni po ceste, samozrejme by to chcelo asi celkom rozmýšľať nad hrou a prechody medzi hexami voliť podľa terénu ktorým prechádzali.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], tochalius, Wolfus a 12 hostů