Vytváření map
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21026
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vytváření map
Karak? :>;o)PetrH píše: jedna na ukazku http://fotoalbum.etchost.org/getimage.p ... .jpg&w=700
Re: Vytváření map
no jasne toto je mapa starsiho data a navic karak v ni byl opravdu zakomponovan;)Markus píše:Karak? :>;o)PetrH píše: jedna na ukazku http://fotoalbum.etchost.org/getimage.p ... .jpg&w=700
Re: Vytváření map
ducolm: to jsou fixi a centropen, nebo jen centropen a pak pc a vyplnovani bilych mist?
Re: Vytváření map
jedná se o kresbu centropenem->skener-> trocha PC magie ->podbarvení
jedná se zatím jen o zkušební stránku a zkoušku metod takže jeden z pokusu uprav
jedná se zatím jen o zkušební stránku a zkoušku metod takže jeden z pokusu uprav
FATE SRD - http://fatesrd.d20.cz/
Re: Vytváření map
Jaktože o tomhle tématu nevím?
Mě vytváření map vždycky hrozně bavilo. Ručně kreslené věci sem posílat nebudu (ne že by to bylo hrozné, ale ani to neni nic, co by stálo za vidění), ale nedávno jsem si hrál v Gimpu, zase mě to hrozně bavilo a vylezlo mi tohle:
Tak jsem si říkal, že vytváření map na počítači může být vlastně celkem sranda. No ale skončil jsem u toho, že jsem neměl nic, k čemu bych mapu mohl vytvořit.
Mě vytváření map vždycky hrozně bavilo. Ručně kreslené věci sem posílat nebudu (ne že by to bylo hrozné, ale ani to neni nic, co by stálo za vidění), ale nedávno jsem si hrál v Gimpu, zase mě to hrozně bavilo a vylezlo mi tohle:
Tak jsem si říkal, že vytváření map na počítači může být vlastně celkem sranda. No ale skončil jsem u toho, že jsem neměl nic, k čemu bych mapu mohl vytvořit.
Re: Vytváření map
martine, jenze pro lamu jako ja, zbyva jen ten fix a pastelky:( toto fakt nedam, vymyslim jakoukoliv db, cokoliv, ale grafiku nedam:( zavidim, moc se mi libi ten old look.
Re: Vytváření map
Nechtel bys trochu rozepsat, co jsi jak udelal?Wan-To píše:ale nedávno jsem si hrál v Gimpu, zase mě to hrozně bavilo a vylezlo mi tohle
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Vytváření map
vo photoshope je toto jednoduché:
vytvorím si nejaký tvar pobreziabielym brushom na ciernom pozadí
idem do záložky Channels a na niektorý náhľad kanála kliknem, pričom držím ctrl
tým sa mi označí len biela časť
vytvorím si nový layer a pomocou plechovky ofarbím nejakou farbou selekciu, čiernobiely môžem zmazať
dvojkliknem na nový a v layer effects zapnem stroke
potom zapnem outer glow a nastavím tvar z lineárneho na dvojitú/trojitú vlnovku
ak som selekciu zrušil, tak si s ctrl kliknem na layer a vezmem nejaky grunge brush a s nejakým zaujímavým nastavením (multiply, color burn, linear burn) dobrushujem spinu na pevninu
spravím si layer, presuniem ho pod pevninu, nafarbím ho na modro a nabrushujem rovnakym sôsobom
all done
vytvorím si nejaký tvar pobreziabielym brushom na ciernom pozadí
idem do záložky Channels a na niektorý náhľad kanála kliknem, pričom držím ctrl
tým sa mi označí len biela časť
vytvorím si nový layer a pomocou plechovky ofarbím nejakou farbou selekciu, čiernobiely môžem zmazať
dvojkliknem na nový a v layer effects zapnem stroke
potom zapnem outer glow a nastavím tvar z lineárneho na dvojitú/trojitú vlnovku
ak som selekciu zrušil, tak si s ctrl kliknem na layer a vezmem nejaky grunge brush a s nejakým zaujímavým nastavením (multiply, color burn, linear burn) dobrushujem spinu na pevninu
spravím si layer, presuniem ho pod pevninu, nafarbím ho na modro a nabrushujem rovnakym sôsobom
all done
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Vytváření map
Z části je to vytvořené podle nějakého tutoriálu z Cartographer's guild, ve zkratce asi takhle:
Vytvořím výběr přibližného tvaru pevniny a vyplním ho bílou barvou na černém pozadí:
Celý obrázek rozostřím gaussovským rozostřením (poloměr záleží na velikosti obrázku, tady jsem použil 100px):
Vytvořím si novou vrstvu, do ní vykreslím šum (Filtry -> Vykreslení -> Mraky -> Pevný šum, velikost X=7, Y=4, detail=2):
Vrstvu přesunu pod vrstvu s pozadím, které nastavím režim Násobení:
Dostanu něco takového:
Vrstvy sloučím (Obrázek -> Sloučit viditelné vrstvy) - a teďka přichází magie. Vezmu nástroj Práh (Barvy -> Práh) a rozdělím obrázek na bílou a černou část. S tím si musím trochu pohrát, navíc se může dost dobře stát, že budu muset nějak "vylepšit" šum z předchozího kroku. Nicméně po použití šumu a práhu dostanu do původního neelegantního tvaru ostrova trochu náhody a mapa začne vypadat trochu přirozeně. Vytvoří se různé zátoky a poloostrovy, tvar nebude tak hranatý:
Obrázek rozostřím gaussovým rozostřením s poloměrem 1 px, aby nebyly hrany tak zubaté (vypadá to ale ošklivě i tak, proto doporučuju pracovat s mnohem větším rozlišení, tam se tohle ztratí):
Tak, to bych měl tvar pevniny. Druhá část spočívá v tom, že to musím obarvit, přidat textury, kontury okolo pobřeží, řeky, cesty a všechny ty věci okolo...
Takže si vytvořím dvě nové vrstvy - jednu umístím úplně dolů, pojmenuju Moře a nastavím jí nějakou tmavě šedou barvu. Druhou pojmenuju Pevnina, vyplním ji okrovou barvou a přesunu nad Moře. Pak udělám fígl s maskou vrstvy - černobílou pevninu, co jsem si připravil v předchozích krocích, vyjmu a vložím jako masku vrstvy Pevniny. Taky si někde seženu texturu starého papíru, odbarvím ji a vložím úplně nahoru s režimem Překrytí:
Dostanu tohle:
Opět si zkopíruju původní černobílý tvar pevniny do schránky, spustím si Rychlou masku (Shift-Q), vložím, vypnu Rychlou masku a mám ve výběru celý tvar pevniny. Vytvořím si novou vrstvu pod texturou, pojmenuju ji třeba Pobřeží, nastavím si na barvu popředí jako černou a výběr vykreslím pomocí nástroje Štětec (Upravit -> Vykreslit výběr) s vhodně nastaveným průměrem (tak 1.5 px v tomhle případě). Pak výběr zvětším třeba o 8 px, nastavím jako barvu popředí tu okrovou z pevniny, znova vykreslím a tohle zopakuju ještě dvakrát, jen snížím krytí štětce na 66% a 33%. Vrstvý Pobřeží zase rozostřím o 1 px, aby nebyla tak zubatá, a dostanu tohle:
Domaluju štětcem řeky, cesty, města, železnice, dálnice, námořní cesty, přidám popisky a je to:
No, takže asi takhle. Nic složitého, jen trochu fíglů s vrstvama.
Vytvořím výběr přibližného tvaru pevniny a vyplním ho bílou barvou na černém pozadí:
Celý obrázek rozostřím gaussovským rozostřením (poloměr záleží na velikosti obrázku, tady jsem použil 100px):
Vytvořím si novou vrstvu, do ní vykreslím šum (Filtry -> Vykreslení -> Mraky -> Pevný šum, velikost X=7, Y=4, detail=2):
Vrstvu přesunu pod vrstvu s pozadím, které nastavím režim Násobení:
Dostanu něco takového:
Vrstvy sloučím (Obrázek -> Sloučit viditelné vrstvy) - a teďka přichází magie. Vezmu nástroj Práh (Barvy -> Práh) a rozdělím obrázek na bílou a černou část. S tím si musím trochu pohrát, navíc se může dost dobře stát, že budu muset nějak "vylepšit" šum z předchozího kroku. Nicméně po použití šumu a práhu dostanu do původního neelegantního tvaru ostrova trochu náhody a mapa začne vypadat trochu přirozeně. Vytvoří se různé zátoky a poloostrovy, tvar nebude tak hranatý:
Obrázek rozostřím gaussovým rozostřením s poloměrem 1 px, aby nebyly hrany tak zubaté (vypadá to ale ošklivě i tak, proto doporučuju pracovat s mnohem větším rozlišení, tam se tohle ztratí):
Tak, to bych měl tvar pevniny. Druhá část spočívá v tom, že to musím obarvit, přidat textury, kontury okolo pobřeží, řeky, cesty a všechny ty věci okolo...
Takže si vytvořím dvě nové vrstvy - jednu umístím úplně dolů, pojmenuju Moře a nastavím jí nějakou tmavě šedou barvu. Druhou pojmenuju Pevnina, vyplním ji okrovou barvou a přesunu nad Moře. Pak udělám fígl s maskou vrstvy - černobílou pevninu, co jsem si připravil v předchozích krocích, vyjmu a vložím jako masku vrstvy Pevniny. Taky si někde seženu texturu starého papíru, odbarvím ji a vložím úplně nahoru s režimem Překrytí:
Dostanu tohle:
Opět si zkopíruju původní černobílý tvar pevniny do schránky, spustím si Rychlou masku (Shift-Q), vložím, vypnu Rychlou masku a mám ve výběru celý tvar pevniny. Vytvořím si novou vrstvu pod texturou, pojmenuju ji třeba Pobřeží, nastavím si na barvu popředí jako černou a výběr vykreslím pomocí nástroje Štětec (Upravit -> Vykreslit výběr) s vhodně nastaveným průměrem (tak 1.5 px v tomhle případě). Pak výběr zvětším třeba o 8 px, nastavím jako barvu popředí tu okrovou z pevniny, znova vykreslím a tohle zopakuju ještě dvakrát, jen snížím krytí štětce na 66% a 33%. Vrstvý Pobřeží zase rozostřím o 1 px, aby nebyla tak zubatá, a dostanu tohle:
Domaluju štětcem řeky, cesty, města, železnice, dálnice, námořní cesty, přidám popisky a je to:
No, takže asi takhle. Nic složitého, jen trochu fíglů s vrstvama.
Re: Vytváření map
Jinak hrozně samozřejmě záleží na tvaru pevniny (to je jedna z věcí, která totiž dokáže mapu spolehlivě zabít). Tím postupem, který jsem uvedl, jde vygenerovat fakt všechno možné - od nepříliš členitého ostrova až třeba po tohle:
Záleží na počátečním tvaru, který nakreslíte, na tom, jak použijete detailní a kontrastní šum a tak.
Záleží na počátečním tvaru, který nakreslíte, na tom, jak použijete detailní a kontrastní šum a tak.
Re: Vytváření map
To je fakt dobry. Hlavne bez nezaplacenyho fotosopu kterej kazdej blb potreuje na upravu fotek z dovoleny
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Vytváření map
Tady bych měl trochu problém si vybrat, jestli pevnina bude bila nebo cerne, oboji vypada dobre
(ikdyz asi se mi vic libi pevnina jako cerna, takove stredozemni more, spousta ostruvku ...)
(ikdyz asi se mi vic libi pevnina jako cerna, takove stredozemni more, spousta ostruvku ...)
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti