Railroad: Pro a proti
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Předpřipravené postavy nejsou railroad, to jsou prostě předpřipravené postavy, i pokud mají předem dané mise. Předpřipravené postavy by byly railroad, kdyby vás vypravěč tlačil do toho, abyste své tajné a veřejné úkoly řešili jím vybraným způsobem.Jerson píše:Alnag to bral jako railroad naprosto jasně a otevřeně. Celé dobrodružství naplánované tak, že nebylo kam uhnout. Včetně toho, že jsme měli předpřipravené postavy i s veřeným a tajným úkolem, a tak dál.
nicméně i s tímto vědomím to bylo zábavné.
Hra, ve které postavy předem mají danou misi a možnosti, jak ji splnit, taky není railroad. Když jsme hráli na slezině misi do raketové základny, taky bylo předem jasné, že se chceme dostat na dohled od raket, ale railroad to většinu času nebyl, protože jsme měli na výběr, jak se o to budeme pokoušet.
Aby bylo jasno: já neříkám, že ta Paranoia nebyl railroad, docela dobře je možné, že byl; já jen nesouhlasím s hlediskama, podle kterejch to k railroadu řadíš. (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To jsem se nevyjádřil jasně - připravené postavy a příběh neřadím k railroadu. Chtěl jsem jen ukázat, že v té hře bylo připravené téměř všechno.
Railroad to byl proto, že Alnag měl sespaný příběh, jak půjdou události za sebou a co se nám stane, jak na nás budou CPčka reagovat a tak dál. Nic jsme na tom nemohli změnit, i když jsme se tedy docela snažili.
Railroad to byl proto, že Alnag měl sespaný příběh, jak půjdou události za sebou a co se nám stane, jak na nás budou CPčka reagovat a tak dál. Nic jsme na tom nemohli změnit, i když jsme se tedy docela snažili.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Railroad: Pro a proti
Když se podívám na tu definici player agency, tak si dovedu představit railroad (co představit, hrál jsem to jako hráč), který by ji formálně splňoval (vím, že v ní je dost nevyřčeného, co to rozbourá).Boubaque píše:Pomíjím teď případy, kdy hráči skutečně preferují omezení svých herních pravomocí až do podoby railroadu. To je možný protiargument,
1) Drsný survival, první moment zápletky se něco strašně posere.
2) Ve všech scénách drsná atmosféra, vyvolávající pocit tlaku, který omezí out-of-the-box
3) V každé scéně jedno jasně nejlepší řešení
4) Bezprostřední hrozba smrti při špatné volbě
5) Konkrétní detaily jsou cool, a líčí hráčské postavy jako borce
V podstatě staví vypravěč před hráče překážky "udělej tohle, nebo umřeš", když to postava udělá, tak je to hrozně cool, a dost si tím pomůže. A takhle až ven z původního průseru.
Mohl jsem kdykoli jít proti té jasné volbě, ale to bych celkem zjevně umřel, a tak jsem šel do nejmenšího rizika, vyhrával a tak dále. Úžasná hra, ale pro vypravěče to musí být záhul jak prase, hodně to oseká možné žánry, gamistická rovina nula nic, rychle se to ohraje... Ale je to prostě takový styl.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Railroad: Pro a proti
Tohle je jeden z důvodů, proč nezvládám dělat railroady. Pro pořádný payoff potřebuju setup, ale polovinu času ho zapomenu udělat a druhou polovinu to hráči úplně odignorují
Radši si počkám až se organicky objeví nějaký Bobo a využiju jeho
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Railroad: Pro a proti
Quote:
Smutné na tom je, že pointa "vtipu" má být:
Ten úžasný GM si dal takovou práci s pozadím a ti hloupí hráči místo toho naskočili na nějakou blbost a pamatují si tu, oh facepalm.
jenže realita za tím obrázkem je
GM nějak minul očekávání hráčů, dělal spoustu zbytečné práce, ale hráčům to nevadí, zajímavý obsah co je pobaví si najdou sami, jen GM si připadá blbě, ale že by si uvědomil, kde je problém EDIT: že to vlastně není problém, ale featura, to ne a raději to ventiluje obrázkem.
Smutné na tom je, že pointa "vtipu" má být:
Ten úžasný GM si dal takovou práci s pozadím a ti hloupí hráči místo toho naskočili na nějakou blbost a pamatují si tu, oh facepalm.
jenže realita za tím obrázkem je
GM nějak minul očekávání hráčů, dělal spoustu zbytečné práce, ale hráčům to nevadí, zajímavý obsah co je pobaví si najdou sami, jen GM si připadá blbě, ale že by si uvědomil, kde je problém EDIT: že to vlastně není problém, ale featura, to ne a raději to ventiluje obrázkem.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Railroad: Pro a proti
Já na chápu podobně jako ty, ale přijde mi to hezké právě proto, že to ukazuje díry v "klasickém" stylu hry
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Railroad: Pro a proti
Tak když chceš dělat přípravu na hru, nedělej žádnou backstory, ať hráči nemají co zapomenout. A hraj třeba Paranoiu.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Railroad: Pro a proti
Podle mě důvod, proč dojde k ventilaci, bývá to, že je vypravěčovi z různých směrů (z příruček, od streamerů, z návodů online, leckdy i od těch hráčů) průběžně přímo a nepřímo sugerovaná a posilovaná myšlenka, že tam tu backstory má mít. I reakce na Boba často není jen prosté "hele, to je zajímavý", ale nějaká forma "hele, to je zajímavý, jakou má Bobo backstory?" Takže to spíš než k uvědomění, že backstory mít nemusí, navádí k tomu, že backstory mít musí, a to úplně pro všechno.MarkyParky píše: ↑14. 8. 2020, 11:19GM nějak minul očekávání hráčů, dělal spoustu zbytečné práce, ale hráčům to nevadí, zajímavý obsah co je pobaví si najdou sami, jen GM si připadá blbě, ale že by si uvědomil, kde je problém EDIT: že to vlastně není problém, ale featura, to ne a raději to ventiluje obrázkem.
Jinými slovy, někdy to je "hráči si zajímavý obsah, co je pobaví, najdou sami" a někdy to je "hráči si najdou obsah sami, pak se s očekáváním dívají na vypravěče, jak je tím obsahem pobaví".
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů