Railroad: Pro a proti

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13041
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 20. 8. 2007, 16:04

Jerson píše:Alnag to bral jako railroad naprosto jasně a otevřeně. Celé dobrodružství naplánované tak, že nebylo kam uhnout. Včetně toho, že jsme měli předpřipravené postavy i s veřeným a tajným úkolem, a tak dál.
nicméně i s tímto vědomím to bylo zábavné.
Předpřipravené postavy nejsou railroad, to jsou prostě předpřipravené postavy, i pokud mají předem dané mise. Předpřipravené postavy by byly railroad, kdyby vás vypravěč tlačil do toho, abyste své tajné a veřejné úkoly řešili jím vybraným způsobem.
Hra, ve které postavy předem mají danou misi a možnosti, jak ji splnit, taky není railroad. Když jsme hráli na slezině misi do raketové základny, taky bylo předem jasné, že se chceme dostat na dohled od raket, ale railroad to většinu času nebyl, protože jsme měli na výběr, jak se o to budeme pokoušet.

Aby bylo jasno: já neříkám, že ta Paranoia nebyl railroad, docela dobře je možné, že byl; já jen nesouhlasím s hlediskama, podle kterejch to k railroadu řadíš. (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16393
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 21. 8. 2007, 07:48

To jsem se nevyjádřil jasně - připravené postavy a příběh neřadím k railroadu. Chtěl jsem jen ukázat, že v té hře bylo připravené téměř všechno.

Railroad to byl proto, že Alnag měl sespaný příběh, jak půjdou události za sebou a co se nám stane, jak na nás budou CPčka reagovat a tak dál. Nic jsme na tom nemohli změnit, i když jsme se tedy docela snažili.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 751
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Railroad: Pro a proti

Příspěvek od Log 1=0 » 20. 4. 2019, 19:30

Boubaque píše:Pomíjím teď případy, kdy hráči skutečně preferují omezení svých herních pravomocí až do podoby railroadu. To je možný protiargument,
Když se podívám na tu definici player agency, tak si dovedu představit railroad (co představit, hrál jsem to jako hráč), který by ji formálně splňoval (vím, že v ní je dost nevyřčeného, co to rozbourá).
1) Drsný survival, první moment zápletky se něco strašně posere.
2) Ve všech scénách drsná atmosféra, vyvolávající pocit tlaku, který omezí out-of-the-box
3) V každé scéně jedno jasně nejlepší řešení
4) Bezprostřední hrozba smrti při špatné volbě
5) Konkrétní detaily jsou cool, a líčí hráčské postavy jako borce
V podstatě staví vypravěč před hráče překážky "udělej tohle, nebo umřeš", když to postava udělá, tak je to hrozně cool, a dost si tím pomůže. A takhle až ven z původního průseru.
Mohl jsem kdykoli jít proti té jasné volbě, ale to bych celkem zjevně umřel, a tak jsem šel do nejmenšího rizika, vyhrával a tak dále. Úžasná hra, ale pro vypravěče to musí být záhul jak prase, hodně to oseká možné žánry, gamistická rovina nula nic, rychle se to ohraje... Ale je to prostě takový styl.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host