Realita a RPG

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Sosacek
Příspěvky: 21787
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 6. 9. 2006, 14:57

Dalcor: che che che ... te prekonvertujeme a brzo budes Markusuv oddany sluzebnik :-)=

Jo, chapu. Goticky je popis ktery to ma priblizit hracum a jde mimo postavy.

Ale jinak co se tyka popisu, tak si nejsem jisty jestli jsou tak presne popisy treba. Kdyz reknes "velkej kamenej hrad na kopci, hoden toho aby v nem bydlel kral" tak si sice kazdej predstavi neco jinyho, ale proc to vadi? Nekdo si ho predstavi s peti vezema a nekdo se trema pac vi ze pet je moc (treba, priklad), ale na tom kolik ma vezi prilis nezalezi na tom kolik tam tech veci skutecne je, myslim do doby nez ten hrad zacnes dobyvat.

Delal jsem to podobne i s popisama postav. "jo a ta holka je docela hezka, predstav si pod tim co chces, tady mas par fotek pro inspiraci"
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 9. 2006, 15:00

Problém nastává když tam hráči jedou. Protože představy potom nemusí korespondovat s realitou ;). Ale kruciální to není, kruciální je ten přídomek gotický ;)

A půjčil jsi jim penthouse? BTW to je přesně příklad co nedělám. Buď chci detailní popsi a v takovém případě má hráč k dispozici obrázek a nebo nechci detailní popis a pak jen mluvím a pak mají smůlu ;)

Sosacek
Příspěvky: 21787
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 6. 9. 2006, 15:06

Dalcor píše:Problém nastává když tam hráči jedou. Protože představy potom nemusí korespondovat s realitou ;). Ale kruciální to není, kruciální je ten přídomek gotický ;)
Proc? Vzdyt to realita neni. Ten hrad muze mit tolik vezi kolik se komu zachce, a navic to potom bude presne takovy hrad jaky se hracum libi 8)
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17066
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 6. 9. 2006, 15:09

Co se týká podrobnosti popisů, moc bych na tom nebazíroval - jedna věc je říct "A na kopci vpravo od vás stojí hrad", (nebo "do hospody vstoupila fakt hezká holka"), druhá věc je popsat "blížíte se k hradu, přesněji k první z jeho tří bran, nad kterou se vypíná mohutná věž s břitem - prostě věž není válcová, ale je postavená na straně k vám do špičky. Navatující hradby jsou deset metrů vysoké podsebitím - takové ty otvory skoro navech, kterým se dají dolů vrhat kameny nebo něco nalít. Brána je z masivního dřeva pobitého železnými pásy." (nebo popsat svojí představu hezké holky)

Důležité je volit slova, kterým budou všichni rozumět, a pokud nerozumí, tak věc rozvést. Zezačátku taky hráčům stačilo říct "A ti němci mají v rukách pistole". Teď už chtějí vědět, jestli je to Luger nebo Brownig High Power, protože ví, že ta druhá má větší zásobník a je hezčí. Časem se třeba můžou začít prát, jestli to je zbraň z Belgie nebo vyrobená v Německé licenci (to až zjistí, že ty německé jsou pro speciální jednotky a policie to na nich pozná).

Prostě není třeba, aby Vypravěč věděl všechno hned, nebo aby hráčům popisoval všechny detaily, které ví. Někdy prostě neví (třeba já nevím, jaké typy aut jezdily před válkou po Evropě), a tak je férové to přiznat.

A naopak někdy se hodí nastudovat nějakou pasáž z historie, aby se nemusel namáhat s řešením problému, který už lidé vyřešili dávno (třeba jak zabezpečit zámek bez magie proti někomu, kdo má správný klíč nebo šperhák, ale není majitel. Nebo jak vesičené můžou přežít zimu, když přijedou nájezdníci, spálí jim domy a seberou všechno jídlo.) Nebo kolik šípů se asi tak může vejít do toulce. Když to hráče nikdy nebude zajímat, tak takovéhle věci může klidně vynechat.

Uživatelský avatar
andtom
Příspěvky: 425
Registrován: 22. 6. 2003, 07:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andtom » 6. 9. 2006, 15:20

Dalcor píše:Andtom to piužíval v literární souvislosti a tam to přirovnání je zcestné. Přečti si znova co sjem naspal. představuje li autor ženu v první zcéně, většinou skrze oči postavy, v dalších zcénách opět skrze oči psotavy o ní mluví jakko o krásné, přitažlivé. Jedná se o subjektivní názor postavy. Vě většině případů!!! Zatímco napíše li při popisu že se jedná o gotický potažmo kamenný hrad nepotřebuje k popisu hradu subjektivní názor jedné postavy, ale jedná se o všeobecný popis určený všem, kapišto?? :>:o/
Jo zcestné ...
Autor v knize napíše, že deset dobrodruhů vešlo do hospody, sedli si za dva stoly a objednali si jídlo a pití. V další větě napíše, že do hospody vstoupila krásná žena. To si jako čtenář vezmeš d10 a hodíš si, očima kterého z těch deseti dobrodruhů autor subjektivně-postavově hodnotí tu ženu jako krásnou? :lol:
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)

R.I.P.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 9. 2006, 15:23

Pak to naspal blbě, i když s tímto přístupem se moc nestekávám. IMHO navíc v té době už je děj soustředěn na jendu z postav...

Ale vraťme se k tématu /ať mám poslední slovo/

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 461
Registrován: 21. 7. 2006, 08:03
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Vitus » 6. 9. 2006, 15:24

andtom píše:Autor v knize napíše, že deset dobrodruhů vešlo do hospody, sedli si za dva stoly a objednali si jídlo a pití. V další větě napíše, že do hospody vstoupila krásná žena. To si jako čtenář vezmeš d10 a hodíš si, očima kterého z těch deseti dobrodruhů autor subjektivně-postavově hodnotí tu ženu jako krásnou? :lol:
Chtěl jsem napsat, že Dalcor je trochu náročný, ale tohle mne dostalo $lol$

Jinak speciálně pro některé nejmenovan, by to bylo lepší, aby těch dobrodruhů bylo 20, aby si mohli hodit d20 :wink:

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 9. 2006, 15:40

Za to ty by jsi chtěl 12 ale první by jsi musel být ty!

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 6. 9. 2006, 21:53

Tak si každý podle svého hoďte a neotravujte s OT!

Abych pomohl zpět k tématu:
Co si myslíte o popisu soubojů - je podle vás nutné znát alespoň základy historického šermu/bojového umění/jakékoli jiné techniky, je to jenom výhoda nebo hodnotíte používání technik a fint z našeho světa jako rušivé?
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7072
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 6. 9. 2006, 22:32

Znalost nějakého stylu boje se v popiísech IMO hodně hodí. Lidé, kteří nemají o MA přehled mají obvykle hodně zkreslené představy o tom, jak takový boj vlastně vypadá.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 6. 9. 2006, 23:14

Beru to stejně jako Tuk-Enek.

Během svého prvního tažení (a v pozdějších hrách s bráchou) jsem hrál se samými šermíři. To je na jednu stranu těžší v tom, že se každý souboj musí popsat hodně realisticky, na druhou stranu jako členové stejné skupiny jsme měli i společný referenční rámec (když to řeknu učeně), takže když jsem řekl, že skřet seká bejka a hráč oznámil, že reaguje podběhem, oba jsme věděli, o co jde (býk=úder vedený šikmo, většinou na trapézáky, podběh=ofenzivní úhyb, kterým se dostanete protivníkovi do zad).

Doplňující otázka: snažíte se při popisu boje vytvořit podobný "referenční rámec"? Popisujete všechny akce tak, jak by je popsala osoba šermu neznalá, nebo používáte nějaké termíny pro určité seky a finty? Jestli ano, na začátku dohodnete terminologii, nebo pojmenováváte jen častěji používané manévry?
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17066
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 7. 9. 2006, 07:00

Myslím si, že detaily je dobré a vhodné uvádět do hry, pokud si to hráči přejí a někdo se v nich vyzná. S tím že by měli souhlasit ideálně všichni, protože když se dva hráči nechtějí takovéhle věci učit jen pro účely hry, měly by se ostatní trochu přizpůsobit (nebo brát od těchto dvou jednodušší popisy).

Vidím v tom jeden háček - šermíři mají zkušenosti s meči a obvykle s několika málo evropskými školami šermu. Takový boj sekerou, palcátem, řemdihem, holí, případně v kombinaci se štítem - nevím jestli by se měli o co opřít i v takových případech. Pokud ano, nebo pokud se takové zbraně ve hře téměř nepoužívají, pak v tom nevidím problém.

Sosacek
Příspěvky: 21787
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 7. 9. 2006, 08:19

Pokud je ta hra realisticka tak to rozhodne pomaha, zvlast pokud je na to staveny system (jako je treba TROS, ktery i odsouhlasila jedna sermirska asociace jakozto jediny realisticky rpg).

Ale pokud mi nekdo zacne kecat do toho jak funguje bojovy umeni u hry ktera realisticka neni a nikdy byt realisticka nemela tak mam chut ho vyhodit oknem. Kolik z vas vi jak funguje boj lightsaberem, provadeny lidma kteri vidi do budoucnosti? A kolik toho vite o boji mecem dlouhym sest stop, sirokym skoro stopu a nabitym magickou energii tak ze se s nim da se spravnou technikou zastavit padajici meteorit? Hmm.

(samozrejme az na Jersona. ten vi vsechno :-)= )
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
andtom
Příspěvky: 425
Registrován: 22. 6. 2003, 07:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andtom » 7. 9. 2006, 08:37

Jedním stylem asi bude hrát tlupa šermířů, rozdílným kroužek historiků a zcela jiným skupin frekventantů diplomatické školy ... tito hráči mohou silně zapojovat své odborné mimoherní znalosti a dovednosti, které je spojují. To je v pořádku, nebudou mít ve hře žádný problém.
Jakmile se sejde u hry běžný mix lidí, tak je velmi žádoucí, aby řekněme hráč - odborník přes padající lejno, ve hře vystupoval decentně, pokud se ve hře padající lejno skutečně vyskytne. Prostě nejde o to, že on, hráč, drží v ruce pravdu o padajícím lejně, protože o tom má nejvíc teoretických znalostí, či v daném oboru experimentuje ... existuje určitá citem rozpoznatelná hranice, kdy vynesení těchto pravd hru více poškodí (zbrzdí, rozbije, znechutí, atd.), než by ji obohatilo.
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)

R.I.P.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 7. 9. 2006, 08:41

Osobně souhlasím alespoň číástečně se Sosáčkem. Na druhou stranu pokud bych hrál Corvusovo Warheart, TROS, nebo AGOT, tak si myslím že určitá znalost boje a nejen boje, ale i prostředí je na místě. Každipádně žádná hra nemůže být zcela realistická, už jenom proto že si hrajeme na realitu. Pokud bychom chtěli zahrnout veškerou realitu do bojových systémů, tak nám z toho jebne. Rád bych viděl plnej TROS a nechal to přečíst bratra jestli to je tak reálné a nebo jen šikovný marketing zaměřený na hráče Jersonova typu.

Chci li ve hře uspořádat rytířský turnaj měl bych vědět co takový turnaj obnáší. A tím nemyslím sledovat film Knight's Tale ;)

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti