Realita a RPG

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 9. 2006, 11:55

Vitusi, promiň ale to je blbost. JAKO je přirovnání a ty přirovnáváš k něčemu co neexistuje. Navíc to přirovnávat nemusím. Když imi řekněš vypadá to jako gotický hrad co přesně si pod pojmem gotický hrad mám představit? Zatímco popsuji li hrad stojící na holém sklanatém vršku. Cesta k němu se stáčí po vrstevnicích podél předsunutých hradeb, až nakonec dorazítek první zpevněné bráně zapuštěné do masivní věže. Masivní dřevěná vrata jsou otevřená a železná mříž je vytažena. dlážděná cesta porkačuje tunelem ppod věží chránící bránu. Vede podél strmé kamenité stráně, na jejímž vrcholu je rozměrný kamenný palác. stěna paláce je prodloužena do vysoké a mohutné hradby které po hřbetu kopce vede k mohutné kruhové věží chránící přístup k hradu a kryjící další zpevněnou bránu. Tato brána je na hrotu ostrohu a vpustí vás na další prostranství schované za okruhem hradu, ovšem nyní se nacházející ve stínu dalších budov na druhé straně vrcholu celého ostrohu. dalích sto metrů cety kráčíte podél nádherných zděných budov paláců, který jsou ovšem stále na hřbetu ostrohu, nějakých 15 metrů nad vámi. Konečně jste došli k zesílené bráně vpouštějící vás na hradní nádvoří. Vidíte dva paláce po vaší levé i pravé ruce. Z levého paláce vyrůstá obrovská kulatá věž přístupná jen v patře po malém můstku, zatímco další, menší ale stejně přístupná věž, kolem které jste šli k druhé bráně je schovaná o něco níže za vrcholem.

Kdopak ví co je to za hrad.

Je to lepší popsi než představte si gotický hrad?

Dává vám lepší pojem o tom že se jedná o mohutnou stavbu, dobře bráněnou. Nebo si jen představíte polorozpadlou věž na vrcholu kopce (jako já pod pojmem gotický hrad).

Jinak je to Bezděz.

Uživatelský avatar
andtom
Příspěvky: 425
Registrován: 22. 6. 2003, 07:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andtom » 6. 9. 2006, 12:10

Dalcor píše:v prvé řadě když mi někdo řekne gotický hrad, tak si nic nepředstavím.
Neříkej, že když v knížce napíšou, že "ta dívka je moc hezká", tak si nic nepředstavíš :wink: a nadáváš na autory, že nepřipojili podrobný popis oné osoby v duchu Honore de Balsaca :lol: Ono stejně, kdyby ho připojili, tak spoustě čtenářů by se třeba hezká nezdála ....
Dokud konkrétní podrobnosti nemají pro hru význam, tak je IMHO jedno, co si kdo představí v podrobnostech. Pokud to později bude důležité, dá se vše upřesnit ... zaostřit zrak zúčastněných na potřebný detail ve hře :)
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)

R.I.P.

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 6. 9. 2006, 12:13

Už to zbytočne rozvádzate do detailov, záleží vždy na konkrétnej situácii, hernom prostredí, očakávaniach hráčov, ich skúsenostiach a na 500 ďalších faktoroch, čo bude stačiť a čo nie.....

Treba základný prehľad na úrovni stredoškoláka, prípadne niekedy vysokoškoláka, ak niekto chce, môže si veci naštudovať aj podrobnejšie.


J.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 6. 9. 2006, 12:13

A samozrejme, VÉEEE¼KÚ dávku improvizačnej schopnosti, ako tu bolo už spomínané.


J.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 9. 2006, 12:18

2 andtom

Jasně moc hezká dívka pravděpodobně bude odpovídat mému ideálu krásy. Ale nechápu srovnání s popisem gotického hradu. zatímco v případě hradu pokdu si akždej představí gotickej hrad, ke kterému se blíží a mluvíme o tom že DM popsiuje hrad právě takhle, tak nastává problém s tím že hráči mají zcela jiné představy - třeba jeden si představuje housku, druhej vyšehrad, třetí spilas, čtvrtej landštejn a podle toho reagují a představujís i hypoteticky. Nastává situace "pojd¡me západní branou" zatímco druhej má bránu jen na východě. Zatímco ona dívka, předpokládám, bude mít všechny atrybuty na správném místě...

To jen vtipná narážka. Ale!

zatímco hezká dívka je hezká ve všech světech ať je ideál krásy jindej a hezké dívky tam nepochbně jsoua je na co odkazovat. Tak gotickej hrad tam prostě nikdy nebyl a tudíž k němu ani nemůžeme přirovnávat. navíc zmíněné přirovnání (hezká dívka to ale je, což?) vypustí většinou autor ústy psotavy v reakci na nějaký dřívějšá popis, zase viděný a popsivoaný skrze psotavu, které se může zdát hezká či ošklivá. Navíc vycháztí z osobní zkušenosti, znalosti či vkusu.

Ovšem jde li o gotický hrad, ten nemá postava jak ze své mysli vytáhnout.

Proto popis Gotický hrad ve fantasy, kde není gotika jako popis prosím ne.

$P

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 461
Registrován: 21. 7. 2006, 08:03
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Vitus » 6. 9. 2006, 12:30

Dalcor - já si to neodpustím, ale ukaž mi "hrad".

Ukážeš mi zase jen Bezděz, Točník, Bouzov... Ale slovo "hrad" je abstraktní pojem, stejně jako "gotika".

Jinak zase moc jdeš do detailů, pointa toho, co jsem napsal, je jinde a naprosto bez problémů ji používáš do svých popisů (protože to je tebou akceptovaná úroveň imaginace) - asi používám jinou češtinu, než ty, když si nerozumíme.

Jinak "krásná dívka" je velmi abstraktní pojem, jak dokázala jedna studie, jež vzala soubor fotografií asi 10ti žen, jež nějaká tisícovka respondentů-mužů označila za krásnou dívku z nějaké asi padesátky předložených fotografií, a udělali z ní modelový průměr /na compu samozřejmě/, načež tu fotku dali těm samým respondentům, a ptali se jich, zda tuto dívku pokládají za krásnou. Samozřejmě, že to dopadlo tak, že ta vyprůměrované se většině nalíbila (a podtrhuji, že ti respondenti nevěděli, že je vyprůměrovaná).

Uživatelský avatar
andtom
Příspěvky: 425
Registrován: 22. 6. 2003, 07:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andtom » 6. 9. 2006, 12:30

Dalcor píše:zatímco hezká dívka je hezká ve všech světech ať je ideál krásy jindej a hezké dívky tam nepochbně jsoua je na co odkazovat
Ehm, to bych neřekl ... v Jižní Americe jde o větší zadeček, chci říct zadek, na to se třeba v naší kulturní oblasti moc důrazu nedává (těžký OT :lol: ).

Já nevím, mně připadá bazírování na podrobném popisu divné ... Je určitě moc dobré pro atmosféru něco popsat (nemluvím o tom, co je pro hru důležité, tam je to jasné), ale nepřeháněl bych to (je to obdobné, jako je dobré ve hře řešit drobnosti běžného života postavy - vše s mírou, jak se psalo v nějaké sousední diskusi). Když se nad tím člověk zamyslí, tak u stolu vlastně každý hraje jinou hru, co se detailů prostředí týče. Je to jako když každý čtenář má trochu jinou představu o prostředí v kterém se odehrává děj nějaké beletrie...
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)

R.I.P.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 9. 2006, 12:48

Vitusi to nemyslíš vážně že ne co jsi napsal?

OK místo gotiky /kterážto jako kulturní směr neexistovala ve daném (hypotetickém) fantasy světeě o kterém se bavíme/ předpokldáám že slovo hrad se z něčeho vyvinulo stejně jako v našem reálu. hrad je příliš obecný pojem vycházející určitou mutací jiných termínu - hradičtě, opevněné město. Tudíž slovo hrad nahraďme slovem odpovídajícím dané termonologii v místě kde psotavy hrají. hrajeme li v českém jazyce a jako obecná řeč je používaný český jazyk, dá s epředpokldáat že slovo hrad vznikalo ze stejných věcí jko v našem světě. Narozdíl od "gotiky která v daném světě jako kulturní směr neexistovala.

Tedy termín gotický hrad je špatně - gotika v daném fantasy světě (jako podotýká pjotr) neexostivala. Hrad je pak správné jako obecný popis. Jdeme li do podrobností, pak hrad popisujeme podle určitých obecných prvků. (Jak jsem podotkl dříve) ovšem msíto termínů vztahující se k našemu světě použijeme obecné pojmy (předsunuté hradby, útočišťová věž). O to jde. Ne o tom jestli je srpávné používat či nepoužívat obecné názvy jak tu někdo podotkl. O tom se nebavíme.

Bavíme se o tom zda je správné používat popisy odkazující k načí historii a tudíš i o realitěš a tedy vztahu historických věd k popsiu a fungování světa. Ale jsme hodně OT.

A co se týče toho děvčete. Buď jste nepochopili co jsme napsal, ale jen zdůrazňute řesně to co jsem naspal a rozdíl v tom jakým způsobem se raguje na popis hezké děvče a gotický hrad :)

Abych to shrnul a nechci se k tomu vracet, protože je to příliš zpecifický rozdíl.

Podle mě je špatné používat k obecným popisům termíny velice specificky vztažené k našemu světu.

Příklad:
Gotický hrad vs Kamenný hrad
Bergfrit vs Útočišťová věž
Donjon vs Zpevněný palác

Oba dva termíny vyjadřují totéž, ale zatímco první je termín specifický v našem světě (tím že vychází z naší kultury - gotika, nebo ze specifického jazyka - bergfrit, donjon) tak druhý termín je nepochybně velice obecný.

Právě určitý přehled v oblasti ti pak pomůže s tím obecným popisem - v tomto případě tedy používáš svoje znalosti histore a reáliíí k fungování obecného světa. A to je ta otázka která podnítila tuto diskuzi. tedy využití znalostí v herním světě.

Připomínám že původní diskuze je rovna tomuto příspěvku a měly bychom se k němu vrátit:
Goran píše:Já jako student archeologie často využívám poznatky ze studia ve hře. Hraní v době bronzové nebo dobrodružství, ve kterém se postavy hrabou v mohylách, to jsou ty nejočividnější známky mé profesionální deformace, ale projeví se to všude možně - vzorů z naší historie se více či méně držím u zbraní, domů, lahví, prostě všeho (třeba koně v oblasti, kde většinou mástruju, jsou malí a silní, tak jako ve středověku).

A co vy? Jak moc se inspirujete reálnou historií a poznatky a teoriemi (včetně slepých uliček) archeologie a jiných historických věd o ní? Používáte při tvorbě prostředí/dobrodružství "chytré" knížky? Myslíte si, že to je dobré pro hru, nebo v tom vidíte zbytečnou práci nebo dokonce jed kazící zábavu? Vítám všechny názory.

EDIT: Přejmenoval jsem téma na Realita a RPG, neboť se diskuse stáčí (zčásti podle plánu) k realističnosti herních příběhů a prostředí obecně.

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 461
Registrován: 21. 7. 2006, 08:03
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Vitus » 6. 9. 2006, 13:01

Dalcor - no viíš, že mi rozumíš. Jenže já ve své úvaze šel dál a to tak, že jsem si jen dovolil konstatovat, že některé historické pojmy se ze skupiny "specifický" může přesunout do skupiny "obecný".

Ve fantasy světě gotika sice neproběhla, ale ten umělecký styl hradu (tedy použití klenbových stropů, takové ty věžičky a podobné věci) se stalo v našem jazyce obecným pojmem - dokonce i v normálním rozhovoru u některých neogotických staveb můžeš zaslechnout něco jako "sakra, vypadá to jako gotika, ale to určitě být gotika nemůže".

Samozřejmě je věcí názoru, co je ještě specifické a co je už obecné (ty jsi si pod slovem "gotika" představil druh fortifikace, ale já měl na mysli umělecký sloh, a někdo by na to šel z té stavební stránky, což nám ovšem nebránilo v diskusi, že ? :wink: ).

Ale máš pravdu - už jsme dost OT, ale pořád se bavíme o možnosti a úrovní použití nějakých konkrétních znalostí (tedy bez návaznosti na to, zda se jedná o znalosti obecné či specifické).

EDIT: Mohl by jsi zeditovat tu jednu barevnou část svého příspěvku na jinou barvu ? Hrozně špatně se to čte (není to moc kontrastní). Díky
Naposledy upravil(a) Vitus dne 6. 9. 2006, 13:08, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 9. 2006, 13:02

Ale tento umělecký svět v tom světě neexistuje pdo názvem gotika, tudíž na něj nemůžeš odkazovat ;)

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 461
Registrován: 21. 7. 2006, 08:03
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Vitus » 6. 9. 2006, 13:07

Šišmárja - samozřejmě, že se tam ten umělecký svět bude jmenovat jinak.

Takže rozhvor mezi V(ypravěčem) a H(ráčem) je tento:

V: Vidíte v dálce něco jako hendretický hrad
H: Cože ? Jaký hrad ?
V: Hendretický
H: A to je co ?
V: No to je to, že má křížovou klenbu, takové ty věžičky po stranách, takové ty zakroucené kolečka nahoře v oknech a divn chrliče
H: Ale to je přece gotika !
V: No jo, ale Dalcor říkal, že ve fantasy světě gotika neexistuje a všechno se musí popsat...
H: Hele neser, Dalcora neznám, ale stačilo říct, že ten hendretický styl je jako naše gotika a nedělat tady ramena

:-)=

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 9. 2006, 13:09

Až na ty poslední body je to zprávně ;) O tom to přesně je. Mě osobně to ve hře ruší. Aby jsi zachvliku neříkal že Legolas střílí po skřetech jak Rambo po rákosnících :-)=

Ale ravda je že v RPG mi to nevadí tak jako mi to vadí v knížce.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16990
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 6. 9. 2006, 14:28

Pjotr píše:Jsem tady vyvolal docela pozdvižení $P

Ale nevím, co vás vede k implikaci "Je to fantasy => neřídí se to rozumem". I fantasy svět by měl dávat smysl, i když to není legrace. Jeho tvůrce těžko může myslet na všechno a tudíž to vyžaduje od hráčů slušnou dávku tolerance a spolupráce.
Já osobně od světa nevyžaduju, aby byl dokonalý, lidi kolem mě taky ne. Pokud bazírujete na realističnosti (Jersone :wink: ) hrajte s lidmi, co jsou na tom stejně. Mě docela stačí, aby svět byl zajímavý, aby se mi v něm hrálo příjemně a spoustu nedokonalostí s klidem přejdu.
Já ti tedy řeknu, proč jsem se na tu poznámku o fantasy, ne středověku tak chytil (tedy kromě toho, že jsem na ní alergický) - protože vždycky když jsem jí slyšel, byla použita ve smyslu Je to fantasy, tak to nemusí být logické nebo rozumné. Vždycky.

Nebazíruju na realističnosti, ale na uvěřitelnosti - tedy že jakýkoliv svět (který se tváří jako "normální místo k životu") by měl dávat smysl sám o sobě a měl by ho dávat i obyvatelům, tedy i postavám.

Vůbec mi nevadí, když se někdo nedrží reality, proč také - třeba v málokteré fantasy hře existuje monoteismus. Co mi ale vadí (i když málo) je třeba když Vypravěč popisuje nějaké náboženství jako přístupné lidem a takové ... přízemní, a pak přijdeme do chrámu v malém městě, který vypadá jako katedrála a je i podobně vybavený, vitráže v oknech, malby, prostě viditelně dělán pro ohromení věřícího - to prostě nejde dohromady. Pro mě je to stejná logika, jako kdyby mi Vypravěč popsal CP "je to takový malý a hubený prcek, dva metry výšky na dva metráky váhy" ... prostě mi to nebude dávat smysl.

Samozřejmě, že Vypravěč nemůže znát všechno. Neměl by se však novým poznatkům bránit jen proto, že se mu nehodí, a když už dojde k takové situaci, kdy se projeví větší znalosti hráče, měl by to vyřešit jedním ze způsobů, které popsal Vitus.

S tím také souvisí jiná věc - Vypravěč nemůže výrazně hloupější než hráči, pokud chce hrát inteligentní postavy (to je v reakcoi na Andtoma).
Pokud mají být protivníci inteligentní, alespoň tak jako postavy (a jejich hráči), musí Vypravěč při tvorbě a popisu dobrodružství věci buď důkladněji promyslet, nebo si nechat otevřená vrátka - třeba dát protivníkům předmět s jedním kouzlem Splň přání, pokud takové kouzlo existuje. Nebo něco täkového.

Pokud jde o Dalcorovu heraldiku - jaho vysvětlení mi postačuje. Nicméěn se znalostí zákonitostí heralidky bych si odvodil, že:
1) barvy na ergech jsou už trochu vybledlé
2) erby se už nepoužívají k rychlému rozeznání protivníka na bojišti

Mimochodem tohle funguje i naopak, o některých věcech z reálného světa hráči fantasy prohlásili, že to jsou pitomosti. Jako příklad třeba uvedu studnu na hradech. Mnohokrát jsem se setkal s tím, že studna hradu postaveného na vysokém kopci byla hluboká 20 metrů, což PJ popisoval jako velmi hlubokou studnu, do které ja magicky přiváděna voda z pramenů v kopci, atd ... Když jsem mu řekl, že reálně se tenhle problém řešil studnou hlubokou třeba 100 metrů a takových hradů nebylo zase málo, tak prostě nevěřil - v jeho světě by to lidé nezvládli, takže to nemůžou zvládnout ani lidé v reálném světě.

Sosacek
Příspěvky: 21629
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 6. 9. 2006, 14:33

andtom píše:Já k tomu ovšem říkám, že to chce určitou kulturu na straně hráče. Pokud hráč začne honit GMa svými vědomostmi, dostane ho dotazama, kterých souvislost GM viditelně nechápe (a hráč to vidí), do slepé uličky, aby se nakonec takový hráč pohrdlivě opřel na židli dozadu, založil si ruce na prsou a uraženě+vítězoslávně dal najevo, že GM je blbec, tak takový hráč by se měl zamyslet nad svým přístupem.
Rikal to i Pjotr a souhlasim. Da se predpokladat ze takove RPG nema mit za ucel "dostat se GM na kobylku a udelat z nej debila". Takovyho hrace bych napred necim prastil a pak vyhodil, jako jsem mel nedavno chut prastit a vyhodit (oknem) Tukana kdyz se se mnou zacal hadat o bojovem umeni v Exalted (a to prosim u postavy ktera dokaze holou rukou zastavit mec aniz by ji to jen poskrabalo. a taky skocit 8 metru do vzduchu. a vubec).

Ale ja bych obecne necim prastil a vyhodil vsechny hrace co se snazi hazet GM klacky pod nohy, takze tohle neni vyjimka.

Dalcor: ja si teda pod pojmem goticky hrad predstavim goticky hrad. ne vsichni jsou znalci hradu aby znali vsechny poddruhy. myslim, goticky hrat dost presne rekne ze to neni cinskej hrad (s takovejma tema vicenasobnejma spicatejma strechama) a ze to taky neni renesancni zamek. stejne tak nekterym lidem staci kdyz jim reknes "ma pistoli" a ne "ma glock xyz coz ma razi tolik a tolik, naboju v zasobniku tolik a tolik, ustova rychlost ..."

Dale viz moje reakce na andtoma (a pjotra, ale cituju andtoma). Myslis ze zabave nejak prospeje kdyz se bude misto hrani diskutovat o tom odkud nekdo bere vodu, nebo jestli je goticky spravny popis nejakyho hradu?

... a kdyz mas ideal krasy, nemas ideal gotickeho hradu? $D

jo, jasne. taky je neco malicko jinyho jit potom za GM a optat se ho co tim myslel, nebo kde ty lidi berou vodu, nez ocekavat ze to automaticky bude jako ve skutecnosti a kdyz to tak neni tak mu pri hre nadavat.
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 9. 2006, 14:37

Sosacek píše: Dalcor: ja si teda pod pojmem goticky hrad predstavim goticky hrad. ne vsichni jsou znalci hradu aby znali vsechny poddruhy.
Ale jo to nikdo nebere (hele čteš vůbec ty příspěvky, nebo jen první větu)?

Ale primární problém je že stejnou věc si představíš pod obecným pojmem kamenný hrad - tedy obecný výraz vs specifický výraz ke kulturnímu slohu a období.

Sekundární je potom sjednocení představivosti - Landštejn, Konopiště a Houska a Bezděz jsou gotické hrady. A každej vypadá zcela jinak.

Chápeš?
A k tomu ideálu krásy - o tom jsem se zmiňocal a evidentně jsi to nečetl. Andtom to piužíval v literární souvislosti a tam to přirovnání je zcestné. Přečti si znova co sjem naspal. představuje li autor ženu v první zcéně, většinou skrze oči postavy, v dalších zcénách opět skrze oči psotavy o ní mluví jakko o krásné, přitažlivé. Jedná se o subjektivní názor postavy. Vě většině případů!!! Zatímco napíše li při popisu že se jedná o gotický potažmo kamenný hrad nepotřebuje k popisu hradu subjektivní názor jedné postavy, ale jedná se o všeobecný popis určený všem, kapišto?? :>:o/

Rozdíl

Když Keira vstoupila do místni přitáhla oči většiny štamgastů. Někteří se odvrátili, zatímco Dalcorovi oči Keira stále přitahovala. Měla vysokou štíhou postavu ne příliš zaoblenou, ale rytíři se to líbilo. Hluboko posazené oříškově hnědé oči přelétali z jedné místnosti an druhou. BLA BLA

Když se družinka přibližovala ke kopci povšimla si že na jeho vrcholku je umístěný kamenný hrad, jehož hlavní obytná věž byla již odpohledu určena i jako hlavní obranou pozicí. Dalcor poznal že se jedná o typickou gotickou zástavbu.

Nemůžu si pomoci těmito způsobi často autoři literatury dělají popisy. V prvním případě je to dalcorův subjektivní názor vycházející z nějakého jeho ideálu, aztímco v druhé příapdě z obecného termínu určeného k takové hradní zástavbě. A stejným způsobem musí pracovat vypravěč.

To byl ale literární příklad. Na který sem reagoval (nadhozený andtomem). Ve většině případů se ovšem dá použít i in game. Mimochodem pokud vypravěč in game popisuje ženu musí se vyhnout popisům zdá se vám krásná, právě proto že je to subjektivní hledisko.

Si připadám jak Markus těma dlouhejma příspěvkama.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti