Stránka 7 z 7

Napsal: 15. 12. 2006, 16:53
od Jiron
Faktem, je že Dalcor to podal v silně zjednodušené verzi.

Já tvrdím ať si každý hraje to co chce a co mu vyhovuje. U tohoto hráče byl ten problém, že neměl čas přivyknout si. Myslím, že by do toho časem zapadl a přišel by na to co mu vyhovuje víc (a věřím, že by zvolil to lepší, tedy mě) ale z časových důvodů to nezvládl.

Napsal: 15. 12. 2006, 16:58
od Dalcor
Já to podal jako globální problém, ne problém jednoho hráče, toto téma je o špatných návicích, pdoal jsem to úmyslně tak jak jsem to podal.

Napsal: 17. 12. 2006, 23:59
od Markus
Dalcor píše:Považujete to za špatný návyk? Hráč se nedokáže přizpůsobit nárokům "narativního" a dramatického vyprávění a zůstává u svého, z hlediska všeobecného RP hlediska špatného způsobu? Tedy místokaldení důrazu na příběh, spíše důrazu na powergaming?
Tohle je dost pekelný dotaz, Dalcore. Stejně jako je dost pekelné tohle téma. Je to špatný návyk, pokud chceš mít hru, kde hráči nevystupují z kůže postav a kde je table-talk zakázaný. Takže jo.

Nebezpečné ale je, že z tohodle postoje není těžké sklouznout k tomu, že si začneš myslet "Tohle je vždy špatný postoj a do hraní RPG nepatří." To je samozřejmě blbost. Je to jen jiný styl hry, který tebe nebaví, ale toho člověka jo. Mrzí mě ale, že hodně lidí vezme větu "neám rád table-talk" a časem ji přetvoří na "table-talk je špatné hraní RPGček" :-?

Ehm... to jsem ti vlastně nic neřekl, co? Promiň.
Proč ses vlastně ptal? Možná bychom dokázali líp odpovědět, kdybysme věděli, proč se vlastně ptáš.

Napsal: 18. 12. 2006, 10:44
od Dalcor
Ano pekelné dotazy jsou mojí doménou.

Dear Hell will you surrender??

Ale k věci. je table talk dobrý pro RPG, nebo s RPG nemá nic společného? On totiž je tabletalk a tabletalk. Jedno je IMHO OOC rešení situace, nebo vztah ke hře jako takové. Ale myslím si že uprsotřed dramatické scény kecat o tom co si vezmu za GIFT je špatný návyk a při session nemá co dělat!

Napsal: 18. 12. 2006, 12:32
od Bajo
Nejprve trocha teorie (kdyžtak to rovnou přeskočte :) ):
Těžko to lze zodpovědět jednoznačně, dokud nemůžeme říct, jaké je To správné hraní RPG. Jenže na tom se asi všichni nikdy neshodnou, takže i pokud by jsme došli k nějakému obecnému závěru, nikdy to nebude platit pro všechny. Obecně by se dalo říci, že to je špatné, pokud to u hry většině baví. Jenže ani to není nutně pravda, zejména, pokud hráči neznají jiný způsob a tedy neví, o co se potencionálně připravují.

A teď trochu praxe: (budu se bavit o kecání zcela mimo mísu, tedy s kecáním nesouvisejícím s hrou)
Obecně mám s tímhl dost zkušeností. A došel jsem k několika závěrům.
1) Jsou hráči kteří budou kecat, když uvidí, že kecají i jiní
2) Jsou hráči, kteří kecají, když se nudí
3) Jsou hráči kteří kecají skoro pořád (s těmi jde udělat jen málo, ale pokud nebudou mít s kým a nebudou mít odezvu, zančně to omezí)
4) Více kecají hráčí, kteří netouží po absolutní pohlcením hrou
5) Více se kecá u hry, u které to není zakázáno
6) Více se kecá u hry, která hráče z nějakého důvodu nenaplňuje a tudíž dostatečně nupoutává jejich pozornost

Teď jde jen o to, rozpoznat co je náš případ a zaměřit se na to.

Pokračujeme dále....

Z mýchj vlastních zkušeností to často hráčům nevadilo, ale poté ci to třeba zažili s jinými hráči jinak, nebo se to pokusili eliminovat, obecně pro ně byla zábavnější hra bez zbytečného kecání. To je ono, když neznáš, nechybí ti to, ale jakmile to poznáš, nechceš nikdy jinak $P .
Obecně se mi ukázalo, že "neukáznění" hráči více kecají při DnD než při WoD. Usuzuji, že za to může ta tma, svíčkay a celková atmosféra (tedy u WoD jsem se asi na atmosféru zaměřoval více).

Tak to je vše, co mě k tomu tak nějak naráz napadlo. Snad to trochu pomůže.