[článek] Zkušenosti z OG - Problémy s RP
QUALDEZAR: To je úhel pohledu, co koho obohatí a za jakou cenu. Hráč jak jsem popsal já zas obohatí emoce spojené s tím, že chtějí něco udělat a nejde to (ale možná se zadaří a půjde to u někoho z nich nebo i u všech). Také ho nebude frustrovat to, že se vynoří z roleplayingu.
Jistě, že strihové scény mají větší dopad než poskytnutí informací, hráči hopsají, jak se s nimi manipuluje pomocí střihu. hráči se odchýlí od scénáře, udělá se bububu přes střih a už zase kráčí jako ovečky vytyčeným směrem ...
Jistě, že strihové scény mají větší dopad než poskytnutí informací, hráči hopsají, jak se s nimi manipuluje pomocí střihu. hráči se odchýlí od scénáře, udělá se bububu přes střih a už zase kráčí jako ovečky vytyčeným směrem ...
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Budem tohle řešit jen v tamtom tématu, aby to nebylo rozdvojené...
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Druhé téma jsem zatím nenašel, napíšu to sem - za poslední rok jsem nikdy neměl problém s tím, aby hráči hlavního záporáka vyslechli až do konce a pak buď odešli, nebo on odkráčel středem. Ně vždy mají v rukách zbraně nebo jsou někdy velmi zranění, ale když si dobře postavím úvodní situaci, tak prostě mám dost času se vykecat a nemusím hráče nijak krotit. V jednom případě stáli tři proti hlavnímu záporákovi a on jim nabídl pistoli, ať si vyzkouší ho zastřelit - ani jeden jí nepřijal.
A v jiných případech, když odchází, tak ani nemají chuť ho následovat.
Není to tedy upír s hormadou speciálních schopností na ovládání mysli.
A v jiných případech, když odchází, tak ani nemají chuť ho následovat.
Není to tedy upír s hormadou speciálních schopností na ovládání mysli.
hraju: Ω Projekt Omega
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
http://rpgforum.cz/viewtopic.php?t=2432&start=0Jerson píše:Druhé téma jsem zatím nenašel, napíšu to sem...
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Dik.Jerson píše:Druhé téma jsem zatím nenašel, napíšu to sem - za poslední rok jsem nikdy neměl problém s tím, aby hráči hlavního záporáka vyslechli až do konce a pak buď odešli, nebo on odkráčel středem. Ně vždy mají v rukách zbraně nebo jsou někdy velmi zranění, ale když si dobře postavím úvodní situaci, tak prostě mám dost času se vykecat a nemusím hráče nijak krotit. V jednom případě stáli tři proti hlavnímu záporákovi a on jim nabídl pistoli, ať si vyzkouší ho zastřelit - ani jeden jí nepřijal.
A v jiných případech, když odchází, tak ani nemají chuť ho následovat.
Není to tedy upír s hormadou speciálních schopností na ovládání mysli.
Ono to ani nemusi byt konkretne takato situacia (postavy nechteji vyslechnout hlavniho zaporaka) ale ako HRACI pochopia, ze to je dramaticky moment a nebudu do neho zasahovat.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Pokud to mají pochopit hráči, tak potom opravdu jen vybudovat atmosféru, případně jim říct, že některé scény budu odehrávat filmovým stylem a cizí postava se prostě bude vykecávat. Myslím že řečeno před hrou to ničemu neuškodí.
hraju: Ω Projekt Omega
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Právě jsem narazil an problém, který bych specifikoval jako špatný návik.
Hráč začíná hrát s družinou, jejířž doomianntou tvoří boj, boj, pak boj, ještě boj, k tomu vhodné gifty a blood ability a dále boj. K tomu tabletalk a co nejvíce srandy. Stejný hráč začal hrát s mým bratrem, který naopak se snaží budovat atmosféru a stejně jako já se snaží potírat tabletalk (v daném případě hráče upozornil že uprostřed dramatické scény debatovat o tom jaké gifty si vezme za XP není nejlepší). No a onen hráč přestal hrát.
Považujete to za špatný návyk? Hráč se nedokáže přizpůsobit nárokům "narativního" a dramatického vyprávění a zůstává u svého, z hlediska všeobecného RP hlediska špatného způsobu? Tedy místokaldení důrazu na příběh, spíše důrazu na powergaming?
Hráč začíná hrát s družinou, jejířž doomianntou tvoří boj, boj, pak boj, ještě boj, k tomu vhodné gifty a blood ability a dále boj. K tomu tabletalk a co nejvíce srandy. Stejný hráč začal hrát s mým bratrem, který naopak se snaží budovat atmosféru a stejně jako já se snaží potírat tabletalk (v daném případě hráče upozornil že uprostřed dramatické scény debatovat o tom jaké gifty si vezme za XP není nejlepší). No a onen hráč přestal hrát.
Považujete to za špatný návyk? Hráč se nedokáže přizpůsobit nárokům "narativního" a dramatického vyprávění a zůstává u svého, z hlediska všeobecného RP hlediska špatného způsobu? Tedy místokaldení důrazu na příběh, spíše důrazu na powergaming?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Je to ale Role Playing? Je "počítačová" honba za levely odlišný, nebo špatný vliv z hlediska definice ROLE PLAYING GAME. Nejhorší an tom je že ten chlapík je skvělý roleplayer a v dramatickém vyprávění by byl cool.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Je to špatný návyk, a není to špatný návyk.Dalcor píše:Považujete to za špatný návyk? Hráč se nedokáže přizpůsobit nárokům "narativního" a dramatického vyprávění a zůstává u svého, z hlediska všeobecného RP hlediska špatného způsobu? Tedy místo kladení důrazu na příběh, spíše důrazu na powergaming?
Je v pořádku, pokud ho baví hrát powergaming.
Není to v pořádku, pokud tím kazí zábavu ostatním, třeba tím, že jim kecá do atmosféry.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ano, považuju. A když mám svůj den, tak takového hráče považuju za špatného úplně, zejména v případ, kdy je tak zaslepený, že nechce zkusit mnohem lepší styl. Tedy teoreticky, už dlouho jsem s takovými lidmi nehrál.Dalcor píše:Považujete to za špatný návyk?
Možná by ale bylo lepší, kdyby ostatní hráči zareagovali za své postavy, tedy "Co že si to vezmeš? A za co??? " , a do toho by boj pokračoval, postava dotyčného hráče by přišla o akci ... a tak.
hraju: Ω Projekt Omega
- Goran
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já osobně to považuju za špatný návyk.
V RomiKově družině by moc po levelech nepostupoval, protože se tam za tabletalk strhávají body, a nejspíš by párkrát schytal zásah RomiKovou vražednou kostkou. A odešel by, protože z Dalcorova příspěvku soudím, že příliš nechtěl svůj přístup měnit.
V RomiKově družině by moc po levelech nepostupoval, protože se tam za tabletalk strhávají body, a nejspíš by párkrát schytal zásah RomiKovou vražednou kostkou. A odešel by, protože z Dalcorova příspěvku soudím, že příliš nechtěl svůj přístup měnit.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!
R.I.P.
R.I.P.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Pieto, ty nepoznáš, když si dělám legraci? Napsal jsem tam dokonce i smajlík. (C c c ... a to píšu česky )
Teď vážněji - myslím si, že níže popsaný styl hry je horší než sty, kdy se o takových věcech při hře nemluví.
Když to třeba porovnám s hraním Counterstike, tak když by někdo takový začal uprostřed přestřelky řešit, kterou zbraň si koupí příště a porovnával jejich parametry, tak ho spoluhráči seřvou a protihráči sejmou. Kdyby to dělali všichni, tak vlastně nebudou vůbec hrát - a podobně, kdyby všichni takto povídali u RPG, tak také nebudou hrát.
Na druhou stranu když nikdo nebude mluvit mimo hru, tak všichni stále hrají a myslím, že to je cílem.
Nicméně to může být úplně jinak - znám totiž hráče RPG, který miluje tabulky. Vlastně mu nejde ani tak o hru jako o to, aby si rozepsal tabulku zbraní, kde je hodně parametrů a mohl hledat, která zbraň je v čem lepší a jak se to změní, když se jeho postavě změní vlastnosti.
Pro takový typ hráče je samotný boj ve hře spíš nutné zlo. Pro takového hráče josu měřítka pochopitelně úplně jiná a takto může rozebírat pravidla i několik hráčů a všichni se baví. S těmi, kteří chtějí hrát se ale špatně slučují.
To byl jen příklad, chci tím říct, že takové chování sice považuju za špatný herní návyk a dotyčnému bych to asi i řekl, ale protože nehraje se mnou, tak je mi to jedno. Neumí jeho chování zhodnotit bez vztahu k mé běžné hře.
Teď vážněji - myslím si, že níže popsaný styl hry je horší než sty, kdy se o takových věcech při hře nemluví.
Když to třeba porovnám s hraním Counterstike, tak když by někdo takový začal uprostřed přestřelky řešit, kterou zbraň si koupí příště a porovnával jejich parametry, tak ho spoluhráči seřvou a protihráči sejmou. Kdyby to dělali všichni, tak vlastně nebudou vůbec hrát - a podobně, kdyby všichni takto povídali u RPG, tak také nebudou hrát.
Na druhou stranu když nikdo nebude mluvit mimo hru, tak všichni stále hrají a myslím, že to je cílem.
Nicméně to může být úplně jinak - znám totiž hráče RPG, který miluje tabulky. Vlastně mu nejde ani tak o hru jako o to, aby si rozepsal tabulku zbraní, kde je hodně parametrů a mohl hledat, která zbraň je v čem lepší a jak se to změní, když se jeho postavě změní vlastnosti.
Pro takový typ hráče je samotný boj ve hře spíš nutné zlo. Pro takového hráče josu měřítka pochopitelně úplně jiná a takto může rozebírat pravidla i několik hráčů a všichni se baví. S těmi, kteří chtějí hrát se ale špatně slučují.
To byl jen příklad, chci tím říct, že takové chování sice považuju za špatný herní návyk a dotyčnému bych to asi i řekl, ale protože nehraje se mnou, tak je mi to jedno. Neumí jeho chování zhodnotit bez vztahu k mé běžné hře.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 8 hostů