[článek] Zkušenosti z OG - Problémy s RP
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
[článek] Zkušenosti z OG - Problémy s RP
Toto je diskuse ke článku Zkušenosti z OG - Problémy s RP. Těšíme se na vaše názory, postřehy a komentáře.
Naposledy upravil(a) Dalcor dne 6. 9. 2006, 12:39, celkem upraveno 4 x.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Možná řešení:
Ad 1
>Upomenout je. "Eh? HEJ! To jako tam v tý temný jako hrob tichý chodbě na sebe jako takhle řvete???" Nejlépe je upomenout hned na začátku. M2jte trpělivost a upomeňte je víckrát, než přejdete k druhému bodu:
> Dát jim to sežrat. Nemusí to být hned úplně naplno. Postavy se rozeřvou v přístupové tajné chodbě? Ok, dejme tomu že se stráže v ten samý čas hádají kvůli kostkám a neslyší je... ale uslyší je ten obří pavouk (který tam sice původně nebyl, ale koho te žere, že?) s přirozeným pancířem, jedovýma zubama schopný vystřelovat pavučinu, a SAMOZŘEJMÌ, napadne družinku ze zálohy.
Proč samozřejmě? Protože se postavy hádají... jak se mohou zároveň hádat a hlídat své okolí? A až jim tarantulka trochu nakope prdel, GM jen suše prohodí: No jo, on byla sice půl míle odtud, ale s tim vašim řevem si vyšla za trochou masa, no... co čekáte, když řvete na půlku Krynu/Asterionu/Grayhowku/čehokoliv)
Ad 2
Jen pozn - ten kouzelník byl asi jediná postava, na kterou se v DnD dalo dívat. Správně klišeoidní. To ten zbytek byl katastrofální.
A Johny Depp v Pirátech přehrává úmyslně, je to komedie, konec konců
> Jde-li o jednotlivý výstřelek (Dáš si pivo?) ignorujte ho. Dělejte, jako by jste poznámku neslyšeli. A trochu přitvrďte atmosféru. Např. zdůrzněte chladnou mlhu která se od něj line nebo tak...
> Další možností, která obecně funguje proti jakémukoliv pokusu zesměšnit/odlehčit situaci - okamžitá gradace. Postavy se kradou nočním lesem, vědí, že je něco pronásleduje... GM: Praskla za váma větvička. Hráč 1: To je jak v nejakym béčkovim hororu... GM (okamžitě): Znovu. A další...
> Třetí možností, pokud je to s hráčem opravdu špaté, je stranou si s ním promluvit o vnímání světa postavou a jeho reakcích a skusit mu domluvit.
--Jinak - občas je dobré rozlišovat kdy jde o přehrávání a kdy jen o RP apatických/klidných postav. V SR jsme se jednou setkali s upírem, který se v staré hrobce představil jako Groth, nejstarší z upírů, prvorozený syn Kaina.
A nic.
Čekal nějaký respekt, efekt, dojem, ale nedočkal se ho. Nemyslím, že by to bylo nějakým přehráváním z naší strany, šlo prostě o to, že jsme hráli trochu high-levelovější SR, s postavami, které už mnohdy čelili smrti v nejrůznějších podobách a pohybovaly se denně na ulici mezi mafiemi a jenými. Prostě to na ně neudělalo dojem (zato ten boss Yakuzy tenkrát respekt měl...)
Ad 3
Jop... s tím se člověk setká u nováčků často. IMO nejlepší, a asi i jediný, co lze udělat, je, jim před hrou jasně vyjasnit, o čem hra je. Jiná rda mě nějak nenapadá...
Ad 4
Ani tady moc ne. Pokud si toho vypravěč všimne, tak samozřejmě může upravit i svůj hod... Ale tady jde prostě o hráčskou vyzrálost, takže... prostě nevim.
Ad 5
Rule-lawyeři jsou oblíbeným terčem motivátorů na RPG net forum. Co k nim říct? Co jim říct?
> čí je to svět? Kdo ví o tý scéně nejvíc? Ty nebo já? no tak drž hubu.
> Vážně? A ty snad víš, KDO to je? / Fakt? A co když to pro něj prostě nějak neplatí? Smůla, co?
> A tenhle používám nejradši: Hele, vidíš tu knížku, co mám před sebou? Jak je na ní napsáno Players hand book? Hm. A víš, že mě fakt HLUBOCE nezajímá, co je v ní napsaný?
Možný dodatek pro neodbytné: On je to totiž můj svět a mnou vytvořený příběh, takže bych řek, že o něm vim víc, než ty, co tohle psali.
> Víš co? Neruš hru, věnuje se příběhu a svý postavě a pravidla nech NA MNÌ, ok?
Jinak myslím, že Dalcor vystihl nejčastější nešvary docela přesně...
Ad 1
>Upomenout je. "Eh? HEJ! To jako tam v tý temný jako hrob tichý chodbě na sebe jako takhle řvete???" Nejlépe je upomenout hned na začátku. M2jte trpělivost a upomeňte je víckrát, než přejdete k druhému bodu:
> Dát jim to sežrat. Nemusí to být hned úplně naplno. Postavy se rozeřvou v přístupové tajné chodbě? Ok, dejme tomu že se stráže v ten samý čas hádají kvůli kostkám a neslyší je... ale uslyší je ten obří pavouk (který tam sice původně nebyl, ale koho te žere, že?) s přirozeným pancířem, jedovýma zubama schopný vystřelovat pavučinu, a SAMOZŘEJMÌ, napadne družinku ze zálohy.
Proč samozřejmě? Protože se postavy hádají... jak se mohou zároveň hádat a hlídat své okolí? A až jim tarantulka trochu nakope prdel, GM jen suše prohodí: No jo, on byla sice půl míle odtud, ale s tim vašim řevem si vyšla za trochou masa, no... co čekáte, když řvete na půlku Krynu/Asterionu/Grayhowku/čehokoliv)
Ad 2
Jen pozn - ten kouzelník byl asi jediná postava, na kterou se v DnD dalo dívat. Správně klišeoidní. To ten zbytek byl katastrofální.
A Johny Depp v Pirátech přehrává úmyslně, je to komedie, konec konců
> Jde-li o jednotlivý výstřelek (Dáš si pivo?) ignorujte ho. Dělejte, jako by jste poznámku neslyšeli. A trochu přitvrďte atmosféru. Např. zdůrzněte chladnou mlhu která se od něj line nebo tak...
> Další možností, která obecně funguje proti jakémukoliv pokusu zesměšnit/odlehčit situaci - okamžitá gradace. Postavy se kradou nočním lesem, vědí, že je něco pronásleduje... GM: Praskla za váma větvička. Hráč 1: To je jak v nejakym béčkovim hororu... GM (okamžitě): Znovu. A další...
> Třetí možností, pokud je to s hráčem opravdu špaté, je stranou si s ním promluvit o vnímání světa postavou a jeho reakcích a skusit mu domluvit.
--Jinak - občas je dobré rozlišovat kdy jde o přehrávání a kdy jen o RP apatických/klidných postav. V SR jsme se jednou setkali s upírem, který se v staré hrobce představil jako Groth, nejstarší z upírů, prvorozený syn Kaina.
A nic.
Čekal nějaký respekt, efekt, dojem, ale nedočkal se ho. Nemyslím, že by to bylo nějakým přehráváním z naší strany, šlo prostě o to, že jsme hráli trochu high-levelovější SR, s postavami, které už mnohdy čelili smrti v nejrůznějších podobách a pohybovaly se denně na ulici mezi mafiemi a jenými. Prostě to na ně neudělalo dojem (zato ten boss Yakuzy tenkrát respekt měl...)
Ad 3
Jop... s tím se člověk setká u nováčků často. IMO nejlepší, a asi i jediný, co lze udělat, je, jim před hrou jasně vyjasnit, o čem hra je. Jiná rda mě nějak nenapadá...
Ad 4
Ani tady moc ne. Pokud si toho vypravěč všimne, tak samozřejmě může upravit i svůj hod... Ale tady jde prostě o hráčskou vyzrálost, takže... prostě nevim.
Ad 5
Rule-lawyeři jsou oblíbeným terčem motivátorů na RPG net forum. Co k nim říct? Co jim říct?
> čí je to svět? Kdo ví o tý scéně nejvíc? Ty nebo já? no tak drž hubu.
> Vážně? A ty snad víš, KDO to je? / Fakt? A co když to pro něj prostě nějak neplatí? Smůla, co?
> A tenhle používám nejradši: Hele, vidíš tu knížku, co mám před sebou? Jak je na ní napsáno Players hand book? Hm. A víš, že mě fakt HLUBOCE nezajímá, co je v ní napsaný?
Možný dodatek pro neodbytné: On je to totiž můj svět a mnou vytvořený příběh, takže bych řek, že o něm vim víc, než ty, co tohle psali.
> Víš co? Neruš hru, věnuje se příběhu a svý postavě a pravidla nech NA MNÌ, ok?
Jinak myslím, že Dalcor vystihl nejčastější nešvary docela přesně...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Problém 1a 2: Hráč zapomíná, že výběr jednání postavy je závislý na jejím emočním stavu. Kdo s tím má problém, ať si napíše na papír "HRAJI NA EMOCE" a postaví před sebe, ať to neustále vidí.
Problém č. 3 a 5: Vysvětlit hráčům, že na DMa se obrací pouze tehdy, pokud se postava obrací na NPC ovládanou DMem nebo se hráč ptá DMa na popis na základě jednání postavy (co postava vidí, slyší, ...). V ostatních případech odpovídá DM pouze na písemné dotazy na papíře (to je cesta otrávit to hráči po dobrém)
Problém č. 4: Osobní domluva.
Pokud popsané nefunguje a opravdu máš zájem to potlačit - penalizace na expech, tvrdé, ale u takových hráčů funguje.
Problém č. 3 a 5: Vysvětlit hráčům, že na DMa se obrací pouze tehdy, pokud se postava obrací na NPC ovládanou DMem nebo se hráč ptá DMa na popis na základě jednání postavy (co postava vidí, slyší, ...). V ostatních případech odpovídá DM pouze na písemné dotazy na papíře (to je cesta otrávit to hráči po dobrém)
Problém č. 4: Osobní domluva.
Pokud popsané nefunguje a opravdu máš zájem to potlačit - penalizace na expech, tvrdé, ale u takových hráčů funguje.
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Koukám že se všichni zajímáte o řešení a ne o diskuzi
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
To bude tim, že jsi přednesl problémy a já mám ve zvyku problémy radši řešit, než o nich planě žvanit.
Kromě toho - to co jsi napsal je výstižný a jasný, nenapadá mě, čim to doplnit.
Kromě toho - to co jsi napsal je výstižný a jasný, nenapadá mě, čim to doplnit.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Můj názor, je to, že sice přehrávání je vážný problém, ale že ten příklad s tím pivem a lichem není vůbec příklad přehrávání
Přehrávání chápu jako přehnané herectví, přílišnou snahu, která ve výsledku působí nepřirozeně a uměle.
Přehrávání je např. když budeš hrát NPC upíra ve vážné hře, ale budeš se chovat jako Béla Lugószi
Na tom, že trpaslík nabídne pivo lichovi není nic přehrávacího. To je spíš příklad k bodu 1.
---
Ale jinak moc pěkný článek! Dokonce jsem byl živým účastníkem a strůjcem jednoho odstrašujícího příkladu, což mě těší
Přehrávání chápu jako přehnané herectví, přílišnou snahu, která ve výsledku působí nepřirozeně a uměle.
Přehrávání je např. když budeš hrát NPC upíra ve vážné hře, ale budeš se chovat jako Béla Lugószi
Na tom, že trpaslík nabídne pivo lichovi není nic přehrávacího. To je spíš příklad k bodu 1.
---
Ale jinak moc pěkný článek! Dokonce jsem byl živým účastníkem a strůjcem jednoho odstrašujícího příkladu, což mě těší
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Markusi, pokud jsi si všiml mluvím hodně o provázanosti bodu 1 s bodem 2 a to velké provázanosti. Problém piva se dá zařadit to obou bodů, ale je to spíše přehráváním charakteru postavy v nevhodnou dobu, proto jsem to dal, kam jsem to dal.
Všiml jsi že jsem nikoho nejmenoval? A ty se přiznáš, to mě potěšilo :>;o) Pánové, přiznám se že v daný okamžik jsem byl měkej a nechal jsem je přežít.
Tukane - k pirátům - ani přehrávání s enemá přehánět ažč je požýadavkem a součástí role. Všeho moc škodí a zrovna dvojka pirátů už je díky tomu trochu na škodě.
Všiml jsi že jsem nikoho nejmenoval? A ty se přiznáš, to mě potěšilo :>;o) Pánové, přiznám se že v daný okamžik jsem byl měkej a nechal jsem je přežít.
Tukane - k pirátům - ani přehrávání s enemá přehánět ažč je požýadavkem a součástí role. Všeho moc škodí a zrovna dvojka pirátů už je díky tomu trochu na škodě.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Přehrávání prostě chápu jako "chybné herectví" a není mi jasné, čím podání piva souvisí s herectvím. (To by to ten hráč musel nějak přehnaně zahrát. Třeba: "Ó moje lichovitosti, dovolte abych potěšil váš mlsný jazýček a nabídnul vám pivíčko ze svého soudečku"... a u toho by trpaslík metal hluboké poklony a líbal by lichovi nohy )
Ale už mlčím, vždyť je to celkem jedno.
Mimochodem, bez Deppova přehrávání by Piráti byli asi tak poloviční film. Piráti jsou v první řadě parodický, akoro až komediální snímek a to přehrávání tam sedne. Osobně mám Deppa rád a jeho výkon v Pirátech mi přijde skvělý
Ale už mlčím, vždyť je to celkem jedno.
Mimochodem, bez Deppova přehrávání by Piráti byli asi tak poloviční film. Piráti jsou v první řadě parodický, akoro až komediální snímek a to přehrávání tam sedne. Osobně mám Deppa rád a jeho výkon v Pirátech mi přijde skvělý
K tomu cheatování bych řekl asi jen tolik, že to je věc, která mne nikdy netrápila. Nikdy jsem nekontroloval, co hráčům na kostce padlo a když to chtěli švindlovat, nechal jsem je. Pokud je hráč natolik "zoufalý", nešťastný nebo já nevím jaký má důvod k švindlování, pak není důvod jeho zoufalství prohlubovat a vynucovat si věrný hod. Chce být větší hrdina? Ať je. Konec konců vypravěč taky někdy fixluje hod (nebo staty) a kdo tvrdí, že ne, dělá to dosud...
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
IMHO přehrávání ve smyslu RPG je prosazování charakteru postavy na úkor situace.
Ale to je jedno jak to pojmenujeme, všichni víme co jsem tím chtěl říci.
A Depp to přehání, zvlášť ve Dvojce je to fakt už hrozný. Jinak se mi postava i její stvárnění dost líbí, ale prostě už je to fakt místy moc a z místo vtipnosti, přichází trapnost.
Ale to je jedno jak to pojmenujeme, všichni víme co jsem tím chtěl říci.
A Depp to přehání, zvlášť ve Dvojce je to fakt už hrozný. Jinak se mi postava i její stvárnění dost líbí, ale prostě už je to fakt místy moc a z místo vtipnosti, přichází trapnost.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Jednička byla v pohodě, u dvojky sem prosral premiéru, a tak sem si řek že na to peču a počkám si, až opadne prvotní nával.
S tim švindlovánim má Alnag pravdu, ale je to pohled GM. Otázka je, jak to budou vnímat ostatní hráči.
S tim švindlovánim má Alnag pravdu, ale je to pohled GM. Otázka je, jak to budou vnímat ostatní hráči.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
heh, přetáčení kostek, když to udělá jednou, dvakrát, prd se stane, když to dělá pravidelně, začne to lehce lézt krkem.
Btw trochu zajíždíte do Ot s tím Honzou Depem
Btw trochu zajíždíte do Ot s tím Honzou Depem
We are the the dragons, your magical and other valuables will be added to our hoard and you will be eaten .... or incinerated.
Resistance id Futile.
Resistance id Futile.
No... ti mohou přece taky švindlovat ne? Pravděpodobně to zkusí. Potom to bude o tom, kdo švindluje víc. Nakonec jim dojde, že je to úplně k ničemu a nechají toho. A protože na to přijdou sami, už to IMO nebudou nikdy zkoušet. A jako bonus, v případě, že jim situace opravdu silně nevyhovuje (a nikdy nevíte, s čím se hráč třeba nesmíří) si tu kostku mohou zafixlit pro případ nouze. To je taky docela povznášející vědomí ne?Tuk-Enek píše:S tim švindlovánim má Alnag pravdu, ale je to pohled GM. Otázka je, jak to budou vnímat ostatní hráči.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Na "statisticky dobré hody" byl specialista můj kamarád - tenkrát jsme ještě házeli k20 a od měl průměr hodů 6,5 (nízká čísla byla dobrá). Ovšem kdykoliv jsem vstal, abych se podíval co a jak si hází, padala mu vysoká čísla a tak neměl rád, když jsem se mu na kostky díval. Velmi zvláštní
Každopádně když existuje mechanika, kdy lze špatný hod upravit, ať popisem nebo dalším zdrojem rezerv, a hlavně když výsledek není moc náhodný, tak to hráče nenapadne. Teďka se občas spletou v počítání, ale že by někdo fixloval, toho jsem si nevšiml - navíc všichni hážou tak aby to viděl minimálně jeden další hráč, já je nekontroluju. (Ten "šťastlivec" už s náma nehraje).
Každopádně když existuje mechanika, kdy lze špatný hod upravit, ať popisem nebo dalším zdrojem rezerv, a hlavně když výsledek není moc náhodný, tak to hráče nenapadne. Teďka se občas spletou v počítání, ale že by někdo fixloval, toho jsem si nevšiml - navíc všichni hážou tak aby to viděl minimálně jeden další hráč, já je nekontroluju. (Ten "šťastlivec" už s náma nehraje).
hraju: Ω Projekt Omega
- Jezevec
- Vypravěč
- Příspěvky: 694
- Registrován: 3. 7. 2006, 07:26
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ad to přehrávání:
Já si nemyslím, že příklad s trpaslíkem byl úplně příklad přehrávání, ale obecně si o přehrávání myslím, že je lepším nešvarem, než nedohráváním. Protože hráč, který přehrává má chuť hrát role-play a po klidném rozhovoru mezi čtyřma očima určitě rád udělá lecos sám pro to, aby byl jeho projev uvěřitelnější (protože obvykle chce, aby ostatní jeho hru vnímali dobře).
Ale osobně jsem zastáncem především hry v roli, takže chápu, že to mohu vnímat ze špatného úhlu pohledu.
Já si nemyslím, že příklad s trpaslíkem byl úplně příklad přehrávání, ale obecně si o přehrávání myslím, že je lepším nešvarem, než nedohráváním. Protože hráč, který přehrává má chuť hrát role-play a po klidném rozhovoru mezi čtyřma očima určitě rád udělá lecos sám pro to, aby byl jeho projev uvěřitelnější (protože obvykle chce, aby ostatní jeho hru vnímali dobře).
Ale osobně jsem zastáncem především hry v roli, takže chápu, že to mohu vnímat ze špatného úhlu pohledu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů