Gamebook jako úvod do pravidel RPG

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Gamebook jako úvod do pravidel RPG

Příspěvek od Vitus »

Jak tu nad tím uvažuji, tak asi nejlepší mi vychází uvádění in-game příkladů (tedy ve formě zápisu hry / ze hry - přiznám se, že mi někde unikl rozdíl mezi těmito dvěma, mám na mysli to přímou řeč), kde pro naučení určitého herního mechanismu je ten zápis pořízen pro různé varianty, tedy například (beru podle DrDII, rozdíl by pak byl v popisech hráče podle výsledku hodu):
a) GM popisuje zkoušku -> hráč popisuje o co se pokouší -> hod -> úspěch -> hráč popisuje co a jak se mu povedlo -> GM potvrdí důsledek úspěchu
b) GM popisuje zkoušku -> hráč popisuje o co se pokouší -> hod -> neúspěch -> hráč se rozhodne vyčerpat -> hráč popisuje co a jak se mu povedlo -> GM potvrdí důsledek úspěchu, ale doplní i komplikaci z vyčerpání
b) GM popisuje zkoušku -> hráč popisuje o co se pokouší -> hod -> neúspěch -> hráč se rozhodne nevyčerpat -> hráč popisuje co a jak se mu nepovedlo -> GM potvrdí důsledek neúspěchu a návazné komplikace
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů