Gamebook jako úvod do pravidel RPG
Re: Gamebook jako úvod do pravidel RPG
Jak tu nad tím uvažuji, tak asi nejlepší mi vychází uvádění in-game příkladů (tedy ve formě zápisu hry / ze hry - přiznám se, že mi někde unikl rozdíl mezi těmito dvěma, mám na mysli to přímou řeč), kde pro naučení určitého herního mechanismu je ten zápis pořízen pro různé varianty, tedy například (beru podle DrDII, rozdíl by pak byl v popisech hráče podle výsledku hodu):
a) GM popisuje zkoušku -> hráč popisuje o co se pokouší -> hod -> úspěch -> hráč popisuje co a jak se mu povedlo -> GM potvrdí důsledek úspěchu
b) GM popisuje zkoušku -> hráč popisuje o co se pokouší -> hod -> neúspěch -> hráč se rozhodne vyčerpat -> hráč popisuje co a jak se mu povedlo -> GM potvrdí důsledek úspěchu, ale doplní i komplikaci z vyčerpání
b) GM popisuje zkoušku -> hráč popisuje o co se pokouší -> hod -> neúspěch -> hráč se rozhodne nevyčerpat -> hráč popisuje co a jak se mu nepovedlo -> GM potvrdí důsledek neúspěchu a návazné komplikace
a) GM popisuje zkoušku -> hráč popisuje o co se pokouší -> hod -> úspěch -> hráč popisuje co a jak se mu povedlo -> GM potvrdí důsledek úspěchu
b) GM popisuje zkoušku -> hráč popisuje o co se pokouší -> hod -> neúspěch -> hráč se rozhodne vyčerpat -> hráč popisuje co a jak se mu povedlo -> GM potvrdí důsledek úspěchu, ale doplní i komplikaci z vyčerpání
b) GM popisuje zkoušku -> hráč popisuje o co se pokouší -> hod -> neúspěch -> hráč se rozhodne nevyčerpat -> hráč popisuje co a jak se mu nepovedlo -> GM potvrdí důsledek neúspěchu a návazné komplikace
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů