Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect

Příspěvek od Pepa »

Jerson píše:Pepo, ona tě informace zjistil jde. Jen k ní nemůžu mít už v této fázi zjišťování nějaké údaje, ani orientační, a už vůbec ne přesné, protože zjišťování je založeno na dlouhodobém zkoušení alespoň dvou odlišných stylů pravidel a jeden člověk takhle nemůže získat přímé informace od více lidí.
No... Takže to prakticky dost dobře zjistit nejde... :think:

Obecně: Zjišťovat, co lidi baví, je těžké. Zjišťovat, co by je bavilo, kdyby bývali zkusili X... - To je ještě těžší. Takže tohle je všechno na "dlouhé lokty"... :think:
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:02, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect

Příspěvek od Jerson »

Aegnor píše: 7. 6. 2021, 12:42 Já vím, že si tam můžeš přidávat aspekty. Ale je to naprosto volné, nejsou k tomu žádné limitace, nic. (Dobře, na stránkách s pravidly nějaké omezení máš - ale z tvých vyjádření je poměrně očividné, že na tom omezení ve svých hrách nelpíš. A mám pocit, že jsi to i explicitně prohlásil, ale to už nedokážu najít.)
Nelpím na nich proto, že mi přijde blbé lpět na pravidlu, které nemůžu otestovat, protože ho hráči nepotřebují. Na co mít postup nějak limitující přidávání aspektů, když si hráči přidávají aspekty tak zřídka, že jsou hluboko pod tímto limitem?

Takže si myslím, že to jsou všechno spojené nádoby - hráči si můžou udělat postavu podle svého přání, a zároveň necítí tlak na zlepšování postavy, a zároveň nemusí řešit s tím spojená omezení a mechaniky, a zároveň (odhaduji) to pro ně není vnitřní motivace pro hraní RPG, tak to prostě nedělají, a ani jim to nepřijde jako zlepšování.
Vezmu to odzadu. Jsem Power gamer, to znamená že chci mít efektivní postavu. Pak mě docela baví, když musím vymyslet řešení problému bez toho, abych měl ty ideální nástroje. Dále mě baví si vybírat schopnosti, kombinovat je dohromady, často se těším až se k nim dostanu (a kdybych si je mohl vzít všechny rovnou, tak mi to přijde o ničem). Často provazuju motivace svých postav s těmi schopnostmi, které si chci v budoucnu vzít (nemyslím tím "moje postava chce umět kouzlo X", ale třeba "moje postava chce zabránit rituálu, který by zničil celý svět, a kouzlo X je klíčová součást"*). Většinou, když postava umí všechno, co jsem k ní chtěl, tak mi přijde méně a méně zajímavá na hraní ("nemá kam pokračovat"), odkládám ji do důchodu a vytvářím novou.
Tohle je zajímavé, protože to mám dost podobně v hrách, které mě nutí se zlepšovat - ale v hrách, které mě k tomu nenutí to pociťuju mnohem slaběji. A nemyslím tím jen RPG, třeba ve War Thuderu jsem dostal na vyzkoušení novinářský účet, na kterém jsem si mohl hned nabrat hromadu goldů a odekmnout libovolné letadlo, tak jsem to udělal, a rázem jsem ztratil motivaci kterékoliv z nich vzít do boje. Ale když hraju hry, třeba střílečky, ve kterých žádné zlepšování postavy není, tak s tím nemám problém. Tedy jsem taky power gamer, ale to se (podle mě - možná "u mě") může projevit jen tehdy, když mám jednoznačný ukazatel neoptimalizace. Když ho nemám, tak se tahle moje vlastnost "dosažení optima (maxima)" neaktivuje.

Ten popsaný příklad trochu deklasuje krátkost kampaně, a to, že jsi neměl další zajímavé věci na výběr.
Nicméně když mluvím o "slabých" postavách, tak určitě nemyslím jen boj, dokonce ani výhradně boj. Myslím tím postavy nevycvičené v mnoha směrech.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 8 hostů