Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7470
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Pozri dragonsfoot alebo odd proboards a daj do vyhladavaca gygax house rules...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Asi sis odpověděl
Ve 5e jsou postavy stylizované jako hrdinové. Na první a druhé úrovni jsi ale moc křehký (vyjma downed+healing word tanečku), takže moc nesedí. A úrovně 10+ už jsou superhrdinové, co rozbijou setting, protože potřebujou příliš jiné výzvy než obyčejné postavy.
Platí to ale vesměs i v odnd. Občas si chceš jako "experience" zahrát 2hp wizarda, ale většinu her bys radši začínal na trojce. A od šestky dál mají postavy tolik hp, že jsi u klasických wtf, kdy osm šípů v hrudi je but a scratch.
Jsme žoldnéři v místě zmítaném válkou - 3rd lvl. (náš mystic umí chrlit plameny)
Jsme šlechtici vracející se domů po smrti otce - 5th lvl. (sestra studovaná na magické univerzitě umí vrhnout fireball)
Jsme elitní paladinové a drakobijci ve službách císaře - 7th lvl. (battlemage může ohnivou stěnou zastavit postup vojska)
Nic míň nebo víc jsme ještě nepotřebovali.
A přeskočit ten sweet spot rychleji? Never
---
Další věc, co mě na dndčkovém extra-vertikálním levelování irituje, je nevyrovnanost postav, sotva nějaká umře. Snažit se v družině čtvrtolevelových postav hrát prvolevelovou, je strašné. Máš prostě menší player agency, nic víc.
---
Pieta, Bifi: Dík.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
5e je vůbec moc pěkný příklad toho, jak dělat zajímavé levelování, a jak dělat levelování nezajímavé.
Wizard - Můžeš dělat něco úplně nového, o čem se ti na nižší úrovni ani nezdálo.
Fighter - Můžeš dělat totéž, co vždycky, ale s většíma číslama. Nejvýraznější schopnost celé kariéry - můžeš dělat totéž, co vždycky, ale udělat toho víc.
Wizard - Můžeš dělat něco úplně nového, o čem se ti na nižší úrovni ani nezdálo.
Fighter - Můžeš dělat totéž, co vždycky, ale s většíma číslama. Nejvýraznější schopnost celé kariéry - můžeš dělat totéž, co vždycky, ale udělat toho víc.
S extra bonusem, že je pro tebe o dost snazší umřít znovu.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Jako sorry, fakt, ale to, že tvoji spoluhráči mají nějaké divné předsudky, to fakt není problém DnD, ale jejich. Nikde není psáno, že nemůžete začít třeba na 17. úrovni. Nebo skončit na 4. Nebo hrát 5-10. Vám vyhovuje nejvíc interval 3-7, užijte si ho. Radšio už končím, protože se mi to nedaří formulovat tak, aby to neznělo jako urážky tvojí party. Ale fakt nechápu vaši logiku, opravdu.Quentin píše: ↑29. 5. 2021, 12:24 Mně na levelování irituje, mimo jiné, že překáží v hraní krátkých a uzavřených kampaní. Začínat na vyšších úrovních působí cheap a skončit dřív zamrzí (zejména, když máš před sebou bichly plnou high-lvl schopností). Hráči automaticky předpokládají cestu skrz všech 20 úrovní.
Btw. že hráč, kterému umřela postava, začíná na 1. úrovni, a ne na úrovni družiny, je návyk z jiných her, a to, že nefunguje, není ideální, ale nic není ideální, a jestli vám to nefunguje (což se nedivím že ne), tak je lépe přestat to tam rvát.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16252
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Trochu se zpožděním:
Red Queen effect není vůbec nutnost, pokud ho cíleně nechci.
Markyho rozhodovací strom o potřebě Red Queen Effectu:
Chci, aby se postavy v čase vyvíjely?
- NE: RQE nepotřebuji a vývoj postav taky ne.
- ANO: Jdi dál...
Chci, aby schopnosti postav rostly?
- NE: RQE nepotřebuji a stačí mi, že se postavy v čase mění.
- ANO: Jdi dál...
Chci, aby schopnosti postav rostly do výšky?
- NE: RQE nepotřebuji a stačí mi růst do šířky.
- ANO: Jdi dál...
Kdo má rozhodovat o obtížnosti střetnutí vzhledem k růstu postav?
- Hráči: Hraj Combat as War. RQE tam může někde na pozadí bublat, ale ne moc nápadně, a pokud ho GM nebude používat jako bagr, možná si ho ani nevšimneš.
- GM/autor modulu: Hraj Combat as Sport a s RQE se smiř (resp. tohle je ten případ, kdy ho chceš). Bude tam, bude vidět a zábavu hledej jinde než v růstu moci postav.
Red Queen effect není vůbec nutnost, pokud ho cíleně nechci.
Markyho rozhodovací strom o potřebě Red Queen Effectu:
Chci, aby se postavy v čase vyvíjely?
- NE: RQE nepotřebuji a vývoj postav taky ne.
- ANO: Jdi dál...
Chci, aby schopnosti postav rostly?
- NE: RQE nepotřebuji a stačí mi, že se postavy v čase mění.
- ANO: Jdi dál...
Chci, aby schopnosti postav rostly do výšky?
- NE: RQE nepotřebuji a stačí mi růst do šířky.
- ANO: Jdi dál...
Kdo má rozhodovat o obtížnosti střetnutí vzhledem k růstu postav?
- Hráči: Hraj Combat as War. RQE tam může někde na pozadí bublat, ale ne moc nápadně, a pokud ho GM nebude používat jako bagr, možná si ho ani nevšimneš.
- GM/autor modulu: Hraj Combat as Sport a s RQE se smiř (resp. tohle je ten případ, kdy ho chceš). Bude tam, bude vidět a zábavu hledej jinde než v růstu moci postav.
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Mě třeba levelení spíš otravuje ale asi jsem nikdy neměl zkušenost s hrou, která nelevelí. Ale zajímalo by mě to.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22579
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Jirone, tak to by se ti mohla líbit Omega.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
To mi přijde, že spíš řešíš, jestli má hra mít vůbec levelování, a teprve sekundárně, jestli má mít red queen.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16252
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Asi jo. Jen mi to vytanulo na mysl, když jsem pročítal různé příspěvky v debatě.
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22579
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Protože v není ani levelování, ani expení, ani nutné zlepšování. Postavu můžeš postupně proměňovat podle toho, čím si projde, tedy včetně toho, co se chce naučit. Aspekty (tedy schopnosti, dovednosti a další věci) lze přidávat, měnit význam stávajících, nebo ubírat. Můžeš začínat a různě schopnou postavou, pokud chceš zkušeného dobrodruha, uděláš si ho.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Ono to vlastně dává smysl, protože "chci levelování" a "chci (nějakou formu) red queen" je většinou dost úzce propojené...MarkyParky píše: ↑29. 5. 2021, 21:45Asi jo. Jen mi to vytanulo na mysl, když jsem pročítal různé příspěvky v debatě.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
To jsi docela epicky zkrátil moje nároky na hru ale můžu to zkusit když najdu někoho kdo by to se mnou hrál. Omega se tedy řadí do fronty za 2400 a Drd2.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22579
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Klidně mi spíš své nároky. A hráčů na on-line hraní mám teď asi 12
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Proč zlepšovat postavu / expit / levelovat & Red Queen Effect
Levlovat potřeba není. Stejně jako není potřeba házet kostkou, mít skilly nebo hp. Ale může to být dobrý nástroj.
Podle mě se hodí pokud chceš něco z tohohle:
- je cílem "from zero to hero" hra promítnuá dobře do pravidel
- hra úmyslně navazuje na stará pc rpg, nostalgii, "klasické dobrodružství"
- systém funguje tak, že je na začátku jednoduchý a na lvlech přibývá složitost. aby ji hráč nemusel řeřit celou, ale byla tam
- hraješ s lidmi, co prostě chtějí lvly
- chceš jasně zarámovaný seznam postupně sílících skillů a frame, co hráčům umožní z nich pohodlně a postupně vybírat
- chceš class systém, k němu podle mě patří
Expy bych zrušila. Mají tendenci vyrábět snowball kdy aktivní hráč dostává víc, takže sílí rychleji, takže se víc participuje, takže má víc expů...a když se začnou dávat ne za akci/nápad/boj ale za příběh, tak už jsou to milníky. Expy bych použila jen pro ultra nostalgický feel.
Podle mě se hodí pokud chceš něco z tohohle:
- je cílem "from zero to hero" hra promítnuá dobře do pravidel
- hra úmyslně navazuje na stará pc rpg, nostalgii, "klasické dobrodružství"
- systém funguje tak, že je na začátku jednoduchý a na lvlech přibývá složitost. aby ji hráč nemusel řeřit celou, ale byla tam
- hraješ s lidmi, co prostě chtějí lvly
- chceš jasně zarámovaný seznam postupně sílících skillů a frame, co hráčům umožní z nich pohodlně a postupně vybírat
- chceš class systém, k němu podle mě patří
Expy bych zrušila. Mají tendenci vyrábět snowball kdy aktivní hráč dostává víc, takže sílí rychleji, takže se víc participuje, takže má víc expů...a když se začnou dávat ne za akci/nápad/boj ale za příběh, tak už jsou to milníky. Expy bych použila jen pro ultra nostalgický feel.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů