Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Quentin »

Musím zabrat na sos-bait, pardon

Timeline
  • Náhodně narazím na příspěvek
  • Přijde mi to slabší, tak zkusím +/- zopakovat kritiku, co mi tu píše Markus
  • Autor oponuje.
  • Váhám, jak moc jsem mimo, a radši zakládám diskuzi.
  • Posílám odkaz autorovi, aby věděl, že se tu o něm mluví.
  • Autor říká, že jsem kokos.
  • Uznávám, že takové drama/reputaci nemám zapotřebí a nebude se to opakovat.
  • Přicválá soska s obviněníma ze cyber-bullyingu a směje se mi, že s tím "cyber-bullyingem" chci přestat :D

Obrázek

Cyberbullying is when someone, typically a teenager, bullies or harasses others on the internet and in other digital spaces, particularly on social media sites. Harmful bullying behavior can include posting rumors, threats, sexual remarks, a victims' personal information, or pejorative labels (i.e. hate speech).[2] Bullying or harassment can be identified by repeated behavior and an intent to harm.



Jinak viz Markus. Cíl je najít nejlepší formát pro podobný content.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Jerson »

Selhane, se Sparkle máme dlouhodobě rozdílný pohled na to, které věci lidem okolo RPG říkat a které ne. Nic víc v tom není.
Sparkle píše:Kdyby se ten rozbor držel jen tady a nešlo se připomínkovat to autorovi přímo na jeho platformu, tak by to imho nebyl zas velký problém. Další věc je, že vzít bez souhlasu autora jeho výtvor jako příklad špatné praxe a rozebírat ho na několika stránkách má v sobě ten negativní efekt, že autor je chudák vláčen bahnem a není to příjemná věc. Myslím si, že někdo, kdo si své výtvory píše na své vlastní platformě a zdarma a nikomu je agresivně necpe, si to nezaslouží.
Postup byl obrácený, tedy Quentin napřed napsal kultivovanou připomínku autorovi, a když s ní byl odpálkován, přišel se zeptat, jestli je tak kritický on, nebo zda to i někomu jinému bude připadat nedostatečné.
Je to celkem normální věc a dělá to (tu) hodně lidí, přičemž občas se jim dostane potvrzení jejich názoru, a občas vyvrácení. Autory nikdo bahnem nevláčí, to že komentujeme jejich veřejně vystavené výtvory na odděleném fóru je možná lepší, než kdybychom je komentovali přímo pod tím příspěvkem na FB (jak bývá běžnou praxí).

Pokud máš výhrady k tomu, že se něčí dílo probírá a rozebírá jinde, tak ... nevím jak se k tomu postavit. Lidé na netu řeší profesionální i amatérské filmy bez účasti autorů i bez jejich vědomí, probírají takhle všechny možné hry, názory, výtvory ... Prostě mi přijde, že zveřejněním výtvoru a zejména zveřejněním na internetu dává autor své dílo k dispozici - a tím i kritice - širšímu či užšímu výseku veřejnosti.

Úplně jiná - a nežádoucí - situace je, když někdo získá soukromé dílo, které následně zveřejní, případně rozebírá na netu, a když kritizuje nikoliv dílo, ale skutečně samotného autora.

Osobně jsem se několikrát setkal s tím, že při komentování díla na autorově platformě samotní autoři píšou, ať to jdu rozebírat někam jinam, nejlépe do soukromí, a případně soukromé rozhovory odmítají (tedy, reakci obvykle ukončují slovy "přeji ti hezký den", což ve výsledku funguje stejně.)

A na závěr Quentin použil tento příspěvek jako odrazový můstek pro úvahu, jak by měly vypadat užitečné a použitelné tabulky questů. Přesněji jaké tabulky questů bychom chtěli mít my, abychom je používali.
To že se někdo zaštiťuje argumentem "někdo tohle může použít" je platné jen potud, pokud se skutečně najdou lidé, kteří takový výtvor úspěšně použijí.

Edit: zninjováno Quentinem
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od OnGe »

Quentin píše: 4. 3. 2021, 11:48 Musím zabrat na sos-bait, pardon
Obrázek
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Sparkle »

Jerson: taky ale spousta autorů drží profesní kolegialitu, že díla jiných autorů nekritizují veřejně. Je to něco jako slušnost? Pokora?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od York »

Jerson píše: 4. 3. 2021, 12:03Pokud máš výhrady k tomu, že se něčí dílo probírá a rozebírá jinde, tak ... nevím jak se k tomu postavit. Lidé na netu řeší profesionální i amatérské filmy bez účasti autorů i bez jejich vědomí, probírají takhle všechny možné hry, názory, výtvory ... Prostě mi přijde, že zveřejněním výtvoru a zejména zveřejněním na internetu dává autor své dílo k dispozici - a tím i kritice - širšímu či užšímu výseku veřejnosti.
Tohle je alibismus.

To, že někdo jinej něco dělá taky, neznamená, že když to děláš ty, nikomu tím neubližuješ a neděláš tím vizitku sobě i platformě, na který to provádíš.

Stejně jako je rozdíl mezi tím, když někdo něco zveřejní (primárně s tím, že by to třeba mohlo někomu bejt užitečný), a když se o tom baví v úzkym kruhu s kamarádama, úplně stejnej je mezi tím, když to s někým probereš u piva, a když o tom na veřejnym a navíc relevantním fóru píšeš několikastránkový traktáty rozebírající, jak je to strašně špatný, a nikdo by se toho neměl dotknout ani třímetrovou holí.


edit: TLRD: Je fajn si ujasnit, čeho se snažíš dosáhnout. Pokud chceš někomu pomoct, na formě, jakou to děláš, záleží. Pokud se jen chceš bavit na něčí úkor, tak buď aspoň chlap a přiznej to.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Markus »

Nic z toho se tu neděje, tak se prosím uklidníme. Vraťme se k tématu, jak dělat pořádné tabulky se stručnou inspirací. RPG Fórum obecně a sekce RPG tvorba a design konkrétně jsou prostor pro kritický rozbor a teoretizování.

(A ano, tímhle přepínám do oficiálního moderátorského hlasu.)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od OnGe »

Sparkle píše: 4. 3. 2021, 12:16 Jerson: taky ale spousta autorů drží profesní kolegialitu, že díla jiných autorů nekritizují veřejně. Je to něco jako slušnost? Pokora?
Autoři jsou všelijaký. Někteří třeba nekritizují jiné veřejně, ale o to víc je sepsou v kuloárech za jejich zády. Nebo veřejně kritizují jen když je to mimo záznam (třeba na besedách, nebo nějakých méně exponovaných internetových kadibudkách), aby to vypadalo že drží basu, ačkoliv dělají pravý opak. Taky můžeme potkat kousky, co ti všechno pochválí a budou ti mazat med kolem huby, ale když je něčím namíchneš, tak ti v záchvatu upřímnosti vysvětlí, co to děláš za odpad. Nic z toho mi nepřipadá kdovíjak dobré, nedej bože ctnostné.

Já si nejvíc vážím těch, co mají věcné připomínky (tady to drhne, tohle je zmatené, tady mi uniká smysl, něco jiného se mi líbilo víc...) bez hodnotících soudů (je to sračka, spalte to, to mohl napsat jen idiot...). Těch tedy není moc, protože to není jednoduché a daleko snazší je utéct k těm dříve jmenovaným nízkoprofilovým módům. Eventuelně to vzít z druhé strany a stát se profesionálním kritikem.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od York »

Markus: Forma a míra kritiky je podle mě na RPG fóru relevantní téma, ostatně se k němu opakově vracíme. Pokud chceš pomoct moderátorsky, navrhuju přesunout tuhle debatu do novýho vlákna a tohle nechat na to, co říká jeho název. Asi by se k němu hodil novej úvodní příspěvek, protože ten Quentinův v sobě obshuje obě témata.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Markus »

Jestli chcete někdo diskutovat o vhodné formě kritiky, založte pro to prosím samostatnou diskuzi. Tohle nedokážu uspokojivě oddělit. Ale tady už toho prosím nechte, začíná se to zvrhávat a je to off-topic.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od York »

Ok, založím ho.

Nevyžádaná kritika.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Sparkle »

Zpátky k topicu. Podle mě je špatně už základní premisa, že by se konkrétní a nekonkrétní obsah měl stavět proti sobě, jako že jedno je lepší než druhé. Jsou to podle mě spíš samostatné kategorie obsahu. Každá je vhodná pro jiné příležitosti, vyžaduje jiný typ mentálního úkonu a má jinou cílovku (plus lidi, co využijí oboje). Prostě hrušky a jabka.

Podle mě by strašně pomohlo konstruktivnosti rad, kdyby se tenhle mindset vžil. Míra konkrétnosti je prostě vstupní parametr, něco jako třeba žánr. Nápady, jak vylepšit random tabulku či story hook při zachování autorem nastavené míry konkrétnosti - to je ten typ feedbacku, který může imho fakt pomoct a zajímá i mě.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od York »

Sparkle: Je fakt, že u Quentinovy tvorby narážíme na to samý, takže na tom určitě něco bude.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od boubaque »

TheLacrot píše: 4. 3. 2021, 02:01 Je nám velice líto, že jste nepochopili význam našeho příspěvku. ... Náš příspěvek je primárně set několika krátkých mentálních cvičení, která mohou zejména u začínajících DMek pomoct rozvádět kreativní myšlení a schopnost improvizace, což jsou schopnosti potřebné v situaci, kdy se hráči nečekaně odkloní od plánovaného, či odhadovaného směru, což jak jistě uzná každé zkušené DMko, se stává.
Ahoj Lacrote a zdravím i ostatní z vašeho týmu. K nějakému nepochopení ohledně záměru, s jakým byly ta náměty tvořené, došlo dost určitě – i když si nemyslím, že bylo u většiny lidí tak velké, ale možná se i já pletu v tom, co ten záměr přesně byl. Ale i tak si myslím, že velká většina komentářů tady se dá vztáhnout taky na ten váš záměr, ať už byl jakýkoli, a dají se z toho nějaké užitečné postřehy vytáhnout. Ovšem chápu, že je nepříjemné, že někdo začne silně kriticky rozebírat vaše dílo veřejně.

Pokud stojíš o trochu (doufám) konstruktivní kritiky a nápadů na zlepšení, dovolím si malý rozbor na jednom z těch vašich námětů. Takovéhle úkoly/náměty budou různě užitečné v různých situacích a fázích přípravy hry, předpokládám, že vašich úkolů se týká to poslední:

:arrow? Dělám si prokreslenou přípravu v předstihu před hrou.
Tady bych čekal nějaké nápady, které se dají přetavit v plnohodnotné dobrodružství aspoň na jedno herní sezení. Tady jsou ty náměty fajn, protože mám čas si je promyslet, doplnit, rozvinout, ale v téhle formě je to málo. Tady naopak nevadí, že bude námět velmi podrobný, protože má vypravěč čas si ho promyslet a upravit pro svoje potřeby. Je to lepší, než muset všechno vymyslet sám – včetně motivace pro postavy/hráče, uvedení do situace (pokud je to úkol, kdo jim ho zadá?), překážek a možných následků; jména NPC jsou fajn, ale ne nutná, mám čas je vymyslet. Takže výsledný námět pro přípravu v předstihu si představuju nějak takhle:

Někdo ze zástupců města (konšel, velitel gardy, předseda cechu alchymistů) zaplatí dobrodruhům za to, že vypátrají, kde přechovává Urteka, jižanský obchodník, ve městě zakázané lektvary přeměny v mlžný opar, které místní podsvětí využívá k únikům při vloupáních. Vztahy s jižním královstvím jsou ale napjaté a nemůžou na obchodníka zatlačit silou, navíc podsvětí si svůj zdroj lektvarů hlídá. Urteka má vždy jeden pod svým rouchem, dva dokáže na místě namíchat z "parfémů" ve svém stánku a zbytek přechovává ve staré svatyni jižních bohů vedle hostince, kde má pronajatý pokoj. Samotné lektvary jsou konšelům k ničemu, dobrodruzi musí Urteku chytit s lektvary v rukou. Případně doplnit napojení do příštích her: Postavy můžou spustit politickou krizi, znepřátelit si podsvětí, získat spojence mezi vlivnými lidmi ve městě, nebo si je naopak poštvat proti sobě.

:arrow? Je rozehraná hra a mně došla příprava. Honem, čím vyplnit druhou půlku sezení?
Tady bych čekal nějakou rozvinutou zápletku, kterou prostě vezmu anebo snadno domyslím během hry. Tady jsou naopak potřeba například jména, protože pokud nemám nachystaný seznam, ze kterého jména beru, můžu se na něčem zaseknout:

Alchymista Marten Kehl pozve dobrodruhy na oběd a z okna jim ukáže na tržišti obchodníka v červeném brokátovém rouchu, jižana Urteku. Zaplatí jim třítýdenní pobyt v nejlepším hostinci s plnou penzí, když vypátrají, jak Urteka vyrábí lekrtvar přeměny v mlžný opar a kde přechovává složky pro jeho namíchání. Ukáže jim také muže ve vikýři domu přes náměstí, který tržiště pozoruje se zamaskovanou kuší v ruce – je to prý člen posvětí, které poskytuje Urtekovi ochranu za stálý přísun lektvaru používaného při vloupáních. (Urteka složky lektvaru přechovává v lahvičkách od parfémů a míchá až těsně před prodejem.)

:arrow? Hra se začíná vléct a je potřeba rozproudit dění (bang/granát/"když tu náhle")
Je to věc, na kterou musí hráči reagovat, ale návaznost do hry se dá domyslet později. Teď je potřeba akce, všechno ostatní je vedlejší. Tady se "úkoly" moc nehodí, naopak jsou to spíš věci, co se postavám stanou a hráči musí jednat. Např.:

V tlačenici na tržiši do vás vrazí jižan v červeném brokátovém rouchu. Snaží se vám zastrčit do kapes a za opasky několik lahviček s různobarevnými tekutinami a udýchaně vysvětluje: "Vyzkoušejte, vašnostové, moje speciální parfémy, a odpoledne mě vyhledejte u mého stánku, určitě se domluvíme na dobré ceně. Můžete na tom hodně vydělat! A hlavně nikomu ani muk, tohle je nabídka jen pro nové zákazníky!" Pak se zase ztratí v davu na druhé straně. V tu chvíli se kolem vás hrnou dva biřici jeho směrem.

:arrow? Mám za čtvrt hodiny vést hru a neměl jsem čas nebo sílu na přípravu. Co teď?
Tohle je, co jsem pochopil, asi nejblíž tomu vašemu záměru. Budu se muset spolehnout na improvizaci, ale potřebuju nakopnout inspiraci. V tu chvíli potřebuju jako úplné minimum problém, ale hodí se i nějaké elementy pro rozběhnutí koleček v mozku. "Mám problém, co s ním?" je strašně moc práce, přitom ale není potřeba to celé vymýšlet, jen dát prostředky k tomu, abych si to mohl vymyslet sám. Zvlášť jako začínající GM totiž potřebuju neje ty elementy, ale i vědět, nad čím přemýšlet. V tomhle jsou skvělé např. návodné otázky:

Městská rada najme dobrodruhy, aby zjistili, kde překupník schovává zakázané zboží. Proč neudělají šťáru gardisti? Kdo má z překupníkových obchodů zisk? Proč je tak složité zakázané zboží objevit? A proč chodí překupník každý večer pálit vonné byliny do svatyně jižanských bohů?

Všechno je to delší než vaše náměty (a bylo by, i kdyby mi to Quentin proškrtal), ale vede mě to někam dál. Není to jen stručný nápad, který si stejně musím dotvořit z velké části sám. A zároveň mi to dává nějakou úvodní situaci, od které se můžu orazit. Mě trochu mrzí, že je to pojaté jako úkoly, že se předpokládá, že řeknu hráčům, co mají dělat, a očekávám, že to začnou dělat. Že neřeším, proč by to měli (chtít) dělat. Zvlášť když jsou to věci, které můžou hráči prostě odmávnout, nemají motivaci (proč zjišťovat, co má překupník jako podpultovky?) nebo jsou trochu cyničtí (no tak jednu žebračku rozsápou psi... škoda mladého života, no).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Sparkle »

Boubaque: v tom, cos napsal, vidím několik problémů.

První je, že jsi odignoroval jednu část přípravy, kterou ty možná vzhledem ke svému rozhledu a znalostem nepotřebuješ, ale jiní ano: nasávání feelingu. Může to být nezávazné fantazírování v MHD dva týdny před herním sezením, kdy ještě nepřemýšlíš nad prokreslenou přípravou, ale jde ti hlavně o to, vůbec se namotivovat na vymýšlení čehokoliv, přepólovat mozek z přízemně pracovního módu do fantazijního, nasát do hlavy elementy toho, o čem hraní RPG a příběhy v něm jsou. Ty Lacrotovy větičky jsou na tuhle fázi naprosto ideální - je tam právě ta správná míra nekonkrétnosti, aby ti to nasálo celkový feeling a pomaloučku, polehoučku, tě to posunulo k fázi, kdy už začneš dělat prokreslenou přípravu.

Druhý problém je, že kromě všech těch fází, které popisuješ, při přípravě a vedení hry ještě běží něco na pozadí. Fantazírovací podhoubí, nebo jak to nazvat. Něco, co není "užitečné" ve smyslu konkrétních věcí použitelných pro přípravu konkrétního dobrodružství, ale je to tam vzadu v hlavě. Kotlík bazálních nápadů, vjemů, emocí. Když vymýšlíš dobrodružství nebo ho vedeš, tak do tohohle kotlíku pravidelně šaháš, aniž by sis to uvědomoval. A některý GM třeba nemá tohle podhoubí ještě tak vyvinuté a potřebuje si ho vytvořit. Takovému člověku tyhle větičky můžou pomoct, když nemá třeba čas místo toho nasávat literaturu nebo filmy. Naopak, vrazit někomu rovnou do ruky technický a superkonkrétní modul, když nemá tohle podhoubí dostatečně vyvinuté, může být kontraproduktivní.

Třetí věc je, že i kdyby "štěky" jako tento nenašly reálné využití ve hře, můžou skvěle fungovat jako "vracečka" bývalých GMů. Někdo přestal před 3 lety GMovat, pak na něj vyskočí tenhle blogpost kvůli tomu, že jeho kámoši ho lajkují, ty questíky v něm vyvolají krásnou vlnu nostalgie "jé, prověřování překupníkova stánku, to jsme hráli!" a může se díky tomu ke GMování zase vrátit. Odstavec o pátrání po Urtekovi, který jsi sepsal, tuhle funkci nebude plnit tak dobře, nejspíš by ho dotyčný ani nedočetl do konce.

A ještě jedna věc, myslím že by bylo dobré být opatrný v asumpcích, co potřebuje začínající GM, když my už máme do začínajících GMů extrémně daleko, a začínající GMové jsou těžce nehomogenní skupina.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Hike »

Budu ti Sparkle asi oponovat, všechny ty Boubaqueho odtavečky jsou super a pokud si z toho chci vzít jenom něco, není problém polovinu popisu poškrtat nebo ignorovat, ale pokud ty informace nedostanu, vymyslet si je zfleku sám je o dost víc práce, než si změnit něco, co nezapadá do mého settingu nebo charakteru hry.

Navíc se tu nebavíme o několikstránkovém elaborátu, ale o odstavci o třech větách, který už autor učesal a odplevelil ... vážně máme řešit, že to někdo nedočte, i přesto že ho to zajímá?
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 10 hostů