Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Zahlédl jsem tohle na FB a hned jsem si řekl, že by to Markuse strašně iritovalo, tak jsem tady
Dosavadní konverzace:
já píše:1 je slušná kreativní výzva, 2 je triviální a bez kontextu nezajímavá, 3-5 nechávají všechno na DMovi a krom prvotního nápadu nijak nepomohli.
IMHO pokud to má být instagramový příspěvek, tak je tam dalších osm fotek nevyužitého místa. Každý z těhle nápadů by se dal alespoň trošku rozvést.
Co je ve stánku za zboží a kdo ho chrání?
Jaké svitky a zápisky, kde se ztratili, proč je nenajde sám?
Čím se kněz měl provinit, a proč se ho chtějí zbavit?
Takhle jsou to jen bangy/hooky. Do "úkolů" jim trošku chybí. Stačilo by každý rozepsat na svou fotku, 2-3 odstavce navíc. Netřeba to přehánět.
Jsem už od Markuse vybrainwashovanej?Úra píše:Jsme velmi vděční za všechnu konstruktivní kritiku, ale řekl bych, že došlo k nedorozumění ohledně tématu příspěvku. Příspěvek se týká drobných úkolů neboli takových, které hráče na chvíli zabaví, což všechny pravděpodobně splňují a ani jeden z nich není úplně problém odimprovizovat. Jde nám pouze o to dát DMům jakýsi odrazový můstek v situaci, kdy jejich hra začíná lehce stagnovat, není třeba jim na zlatém podnose podat připravené úkoly, vzhledem k tomu, že každý DM může tento návrh pojmout samostatně a tím pádem originálně.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Na mě tohle vybaflo na instagramu - kopíruje to formát podobných zahraničních instagramů jako je třeba dndspeak.
Nejsi zmarkusovaný, mi tohle přijde taky naprosto zbytečné. Pokud je někdo, komu tohle přijde přínosné, tak by asi neměl dělat DMa a raději by měl přečíst zepár knížek, ať trochu nabere nějaký informační základ na kterém může stavět.
Nejsi zmarkusovaný, mi tohle přijde taky naprosto zbytečné. Pokud je někdo, komu tohle přijde přínosné, tak by asi neměl dělat DMa a raději by měl přečíst zepár knížek, ať trochu nabere nějaký informační základ na kterém může stavět.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Nejsi. Všechno je to nehratelný.
Hodnotu by to získalo tím, že by mi to připravilo něco, co za 10 vteřin nevymyslím sám. To nejsou tyhle případy.
(Konstrktivněji snad později.)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
V podobných úkolech vidím velký vliv "sidequestů" z počítačových RPG. Jenže ty mají natáhnout herní dobu na přijatelný čas za tak velké peníze a často i zamaskovat preskriptivnost hlavní dějové linie.
Každopádně tohle jsou pro stolní RPG blbé úkoly a ještě navíc jsou blbě zadané.
Tím nemyslím, že jsou jako nápady nepoužitelné, ale ta počítačovost z nich trčí jak hřebík z oka.
Každopádně každý takový "vedlejší" úkol by měl obsahovat odpovědi na otázky "Co? Kdy? Jak? Proč?" a hlavně "Co tomu brání?"
Každopádně tohle jsou pro stolní RPG blbé úkoly a ještě navíc jsou blbě zadané.
Tím nemyslím, že jsou jako nápady nepoužitelné, ale ta počítačovost z nich trčí jak hřebík z oka.
Každopádně každý takový "vedlejší" úkol by měl obsahovat odpovědi na otázky "Co? Kdy? Jak? Proč?" a hlavně "Co tomu brání?"
hraju: Ω Projekt Omega
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Ja obcas podobny prompty pro nakopnuti inspirace pouzivam, ale zrovna tenhle set je fakt... neprilis zajimavy. Kdyz odmyslim 1, coz muze vyustit v docela zajimavy quest, tak zvlast 3-5 vlastne vubec nejsou napady, ale vety na urovni "v tomhle dobrodruzstvi se musite vydat do jeskyne a vynest poklady".
Jako teda rozumim principu to nerozepisovat a mit fakt jenom hromadu promptu na nakopnuti DMovy fantazie a nic proti tomu nemam, ale imho to musi byt zajimavejsi veci nez ty nejgenerictejsi veci z nejgenerictejsiho PC RPG (viz jak pise Jerson).
Jako teda rozumim principu to nerozepisovat a mit fakt jenom hromadu promptu na nakopnuti DMovy fantazie a nic proti tomu nemam, ale imho to musi byt zajimavejsi veci nez ty nejgenerictejsi veci z nejgenerictejsiho PC RPG (viz jak pise Jerson).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Ještě v tom seznamu chybí "přineste mi ztracený [předmět]", a bylo by to komplet.
Quentine, to jsi našel na instagramu? Koukám, že jsou i další RPG kanály, o kterých nevím.
Quentine, to jsi našel na instagramu? Koukám, že jsou i další RPG kanály, o kterých nevím.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Mně zas 1) příjde úplně nejhorší, protože prompt už dopředu říká, že ho nemiluje, takže to celé akorát zavání stalkingem a "Ne", které si mladík odmítá vzít k srdci.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3796
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Tak to je ale trochu jiny vyznam toho "nejhorsi", ne? Aspon se to porad da odehrat a hraci se u toho muzou o necem rozhodnout.
3 a 5 mi ale neprijdou tak hrozne, jak to tady podavate. Jsou to vyzvy, ktere jsem jeste treba ja neresil, ne zadne "prozkoumejte kouzelnickou vez", maji v sobe aspon trochu materialu ze ktereho stavet, ze je to na nejakem mestskem trhu a ze je to knez, a maji naprosto jasne, co bude prekazkou. Dokazal bych s tim neco provest, a kdyz je to zdarma, tak, eh. Proc ne.
3 a 5 mi ale neprijdou tak hrozne, jak to tady podavate. Jsou to vyzvy, ktere jsem jeste treba ja neresil, ne zadne "prozkoumejte kouzelnickou vez", maji v sobe aspon trochu materialu ze ktereho stavet, ze je to na nejakem mestskem trhu a ze je to knez, a maji naprosto jasne, co bude prekazkou. Dokazal bych s tim neco provest, a kdyz je to zdarma, tak, eh. Proc ne.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Jo, máš pravdu. Moje reakce byla totiž "tohle fakt hrát nechci", tak jsem to sem napsal, ale je to hodnoceno jinou metrikou než technická využitelnost ve hře, ke které směřovaly předchozí komentáře, tak jsem lehce OT.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Jsou hrozné v tom, jak jsou podané. Je to jako když budeš opravovat vysavač, tak se zeptáš / podíváš na net, jak to máš udělat, a dostaneš radu "vezmi si šroubovák a sundej kryt."
Fakt super rada. Když tušíš, jak to udělat, tak ji nepotřebuješ, a když netušíš, jak to udělat, tak ti nepomůže.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Selhan: Souhlas s tou pětkou. Ještě jsem to nehrál a něco bych z toho vyimprovizoval.
Zkusím přidat jednu větu, schválně, jestli to bude použitelnější:
Vyveďte z města kněze, křivě obviněného ze znásilnění, než ho odsoudí.
Žalobkyně je posedlá démonem, byl to nedokončený exorcismus.
Zkusím přidat jednu větu, schválně, jestli to bude použitelnější:
Vyveďte z města kněze, křivě obviněného ze znásilnění, než ho odsoudí.
Žalobkyně je posedlá démonem, byl to nedokončený exorcismus.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Špatný není ten nápad, ale to vágní podání.
„Zjistěte, co skrývá překupník ve stánku za zvláštní zboží.“
Tady bych fakt očekával, že součástí háčku bude i to, o jaké zvláštní zboží jde a proč ho musí skrývat. Tím by se z toho stalo něco hratelného. Takhle zůstane ta nejtěžší část vymýšlení na mně, takže ten námětovník se úplně míjí pointou. Nemám jediný důvod ho použít.
EDIT: A hlavně je to fakt nepoužitelné ve hře. Tohle nemůžu přečíst v průběhu hry a hned to začít hrát. Musel bych si dávat 15minutovou pauzu na to, abych se zavřel na záchod a promyslel detaily. Přitom pointou těchhle háčků je přece dát mi něco, čím zaplácnu čas v nouzi. Jestli se na ně mám připravovat, tak se to míjí pointou.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Myslím, že je to zamýšlené jako pomůcka pro přípravu hry. Nevím, kdo u hry kouká na instagram, a zdali lze instagramový kanál udělat tak přehledný, aby šel použít z telefonu rovnou u stolu.Markus píše: ↑2. 3. 2021, 09:23EDIT: A hlavně je to fakt nepoužitelné ve hře. Tohle nemůžu přečíst v průběhu hry a hned to začít hrát. Musel bych si dávat 15minutovou pauzu na to, abych se zavřel na záchod a promyslel detaily. Přitom pointou těchhle háčků je přece dát mi něco, čím zaplácnu čas v nouzi. Jestli se na ně mám připravovat, tak se to míjí pointou.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3796
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Zajímalo by mě, jestli dokážeme někdy přesvědčit Markuse, že není pointou všeho udělat to tak, aby to Markus mohl vytáhnout uprostřed sezení
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
No já se na hry běžně připravuju, někdy i docela dlouho, a jsem ochotný toho přečíst dost, ale mám pomyslně dvě kategorie, kam si řadím herní produkty:
- Určeno pro přípravu doma
Tady předpokládám, že mám čas na přípravu, ale i na čtení. V takovou chvíli je pro mě námět o rozsahu jedné věty bez jakýchkoli přidaných detailů spíš neužitečný. Je to pořád ještě moc málo na to, aby mě to nějak zaujalo nebo inspirovalo. Kreativita je potvora nevyzpytatelná, ale myslím, že potřebuje větší omezení a jasnější mantinely. Tyhlety superobecné věci ji moc nenakopávají. Když už mám čas, radši si vezmu něco promyšlenějšího, připravenějšího.
- Určeno pro použití ve hře
Tady dává smysl kratičký formát, protože nemám čas na přípravu a čtení. Ale tím pádem je extra důležité, aby ten námět byl okamžitě hratelný. Aspoň do té míry, abych dokázal rozehrát nějakou úvodní scénu, získal tím čas a během ní mohl promýšlet, co za tím bude dalšího. Ale pokud z námětu ani nedokážu rozehrát scénu*, tak je pro okamžité použití k ničemu.
* „Zjistěte, co skrývá překupník ve stánku za zvláštní zboží.“ - tady není scéna, i tu scénu bych musel vymyslet
==
Schválně jsem otevřel nějaké městské dobrodružství. Tohle mi přijdou třeba docela pěkné náměty na náhodná setkání nebo vyplnění času ve městě, zatímco se děje dobrodružství. Důležité je, že jsou okamžitě hratelné, a než se ta scéna vyřeší, můžu promýšlet, jestli je za tím něco dalšího. Během hraní scény se hráči nějak zachovají a dají mi další věci, kterých se můžu chytit, atd... v tu chvíli mže improvizace fungovat. Nicméně ten efekt počátečního nakopnutí je fakt důležitý.
- Určeno pro přípravu doma
Tady předpokládám, že mám čas na přípravu, ale i na čtení. V takovou chvíli je pro mě námět o rozsahu jedné věty bez jakýchkoli přidaných detailů spíš neužitečný. Je to pořád ještě moc málo na to, aby mě to nějak zaujalo nebo inspirovalo. Kreativita je potvora nevyzpytatelná, ale myslím, že potřebuje větší omezení a jasnější mantinely. Tyhlety superobecné věci ji moc nenakopávají. Když už mám čas, radši si vezmu něco promyšlenějšího, připravenějšího.
- Určeno pro použití ve hře
Tady dává smysl kratičký formát, protože nemám čas na přípravu a čtení. Ale tím pádem je extra důležité, aby ten námět byl okamžitě hratelný. Aspoň do té míry, abych dokázal rozehrát nějakou úvodní scénu, získal tím čas a během ní mohl promýšlet, co za tím bude dalšího. Ale pokud z námětu ani nedokážu rozehrát scénu*, tak je pro okamžité použití k ničemu.
* „Zjistěte, co skrývá překupník ve stánku za zvláštní zboží.“ - tady není scéna, i tu scénu bych musel vymyslet
==
Schválně jsem otevřel nějaké městské dobrodružství. Tohle mi přijdou třeba docela pěkné náměty na náhodná setkání nebo vyplnění času ve městě, zatímco se děje dobrodružství. Důležité je, že jsou okamžitě hratelné, a než se ta scéna vyřeší, můžu promýšlet, jestli je za tím něco dalšího. Během hraní scény se hráči nějak zachovají a dají mi další věci, kterých se můžu chytit, atd... v tu chvíli mže improvizace fungovat. Nicméně ten efekt počátečního nakopnutí je fakt důležitý.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů