Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 747
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Nordoslav »

Jerson píše: 21. 4. 2021, 15:42 Tak jsem se opět pokusil komentovat cizí výtvor, který se mi líbil, jen v něm byla jedna zjevná a celkem snadno odstranitelná chyba, ale zjevně smysl pro detail nikdo neocení (protože je to fantasy).

stany 1.JPGstany 2.JPG
Okay, ven s tím, co je blbě?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Jerson »

Palisáda a stanové kolíky ve skále jsou obtížné na vysvětlení, ale dejme tomu že to není tak tvrdá skála, nebo je tam vrstva hlíny.

Stany vpravo jsou taky dost nešikovně umístěné, je k nim pouze jeden úzký průchod a ještě přes stanové kolíky, ale tak někdo pro to může mít důvod.

Nicméně je tam jedna chyba, která se nedá nijak okecat a je jednoznačná. Opravdu ji nikdo nevidíte na první pohled? Nebo na druhý? Prosím zkuste to, než si přečtěte nápovědu. Nechce se mi věřit, že jsem jediný, koho to kopnulo do oka.
Spoiler
Je tam šest takových chyb. Nebo devět, podle toho, jak to počítáte.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 22. 4. 2021, 10:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 747
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Nordoslav »

Nope, nic. Ani s nápovědou :D

Můj tip byly stalagmity, ale těch je tam moc

Stanové kolíky jsou blbě (musí být na rozích) ale těch je taky moc a je to fakt drobnost

Bizárek je dřevěná podlaha ve stanu, ale té je prozměnu zas málo
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Vandalicus »

taky me nic do oci neprastilo.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Vallun »

Mne tam kope do očí víc věcí - geologicky a hydromorfologicky divné prostředí...něco mi nesedí na tom mostku...

Dřevo by museli nosit hodně z daleka...

Uspořádání stanů nedává vůbec smysl...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Jerson »

Stanové tyče. Ani jedna.
A hlavně v tom velkém stanu by musela jedna tyč trčet ze stolu.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Selhan »

Jersone byls někdy v teepee? Nebo v jurtě?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Lorwyn »

Teepee má tyče po obvodu a jurta má mžížoví po obvodu...a často tyče uprostřed. Když ukazují kolíky, tak by tam tyče bejt mohly...

A krom toho je to fuk protože na obrízku předtím je jasně vidět, že tam ty tyče jsou.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Vallun »

Lorwyn píše: 21. 4. 2021, 19:55A krom toho je to fuk protože na obrízku předtím je jasně vidět, že tam ty tyče jsou.
Přesně. Ano, na plánku je drobná chyba, že tam tyče nejsou, ale to je detail...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Jerson »

Selhan píše: 21. 4. 2021, 19:41 Jersone byls někdy v teepee? Nebo v jurtě?
Selhane, viděl jsi ty obrázky, nebo chceš kritizovat moje upozornění na chyby čistě z principu?

Vallune, auto bez kol bys taky označil za drobnou chybu?

Čekal bych, že některé případy jsou naprosto jasné a že mě upozornění na chyby nikdo nebude zpochybňovat, ale asi jsem moc naivní.
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Selhan »

Viděl jsem ty obrázky a chybu, na kterou upozorňuješ, na nich nevidím. Podle mě se pleteš.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Vallun »

Selhan píše: 21. 4. 2021, 21:24Viděl jsem ty obrázky a chybu, na kterou upozorňuješ, na nich nevidím. Podle mě se pleteš.
Je to chyba toho plánku, v tom má Jerson jednoznačně pravdu*, ale "chyba, která se nedá nijak okecat a je jednoznačná." by podle mne měla být na obou obrázcích, ne jen na jednom z nich, byť tom herně důležitějším:)

Už prot, že tyče ve stanu jsou dobře hratelné...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Jerson »

Aegnor píše: 21. 4. 2021, 20:41 Jersone, čemu by pomohlo, kdyby tam ty stanový tyče byly nakreslený? V čem by to tu hru udělalo lepší?
Ono by to hlavně ukázalo, že ty stany takto nefungují. Áčkový stan v zadní části na sloužit nejspíše jako sklad, ale stanová tyč přímo ve vchodu a napínací šňůra budou v tomuto účelu dost překážet. Ale budiž.

O dost zajímavější je ten velký stan. Obrovské křeslo a stůl by se do toho prostoru vešly těžko, musely by být víc u zadní stěny. A v takovém případě by přímo před stolem trčela stanová tyč. Můžeš si domyslet,, jak by něco takového působilo na vážnost případného jednání, když celý stan působí, že patří nějakému důležitému člověku.

Ale hlavně, protože jsme ve fantasy a tenhle tábor působí, jako že v něm budou ozbrojenci, očekával bych možnou situaci kdy ve velkém stanu bude jeden či více členů družiny společně s nepřátelsky naladěnými strážci. V takové chvíli mi přijde jako dost zásadní prvek, že postava může jejím kopnutím shodit celý stan všem na hlavu, a v následném zmatku zkusit zdrhnout. Vsadím se, že bez zkreslené stanové tyče to hráče samo od sebe nenapadne. A naopak pokud to nějakého hráče napadne, tak GM zjistí, že vlastně neví, kde ty tyče jsou (protože podle přehledového obrázku je stanová tyč ve středu poloměrů, tedy uprostřed stolu, nebo těsně před ním - a nikdo si ji do té chvíle nevšiml?), a buď takovou akci zakáže, nebo bude muset ne úplně snadno vyřešit, zda si strážci tuhle slabinu uvědomili.

Celkově mi to přijde podobné, jako když by ses mě ptal, čemu pomůže, když budou na plánu hospody nakreslené stoly, když na něm jsou nakreslené židle hezky do kříže naproti sobě.

Selhane, nevím zda jsi někdy takové stany viděl, nebo v nich byl. Každopádně si myslím, že mezi hráči fantasy RPG můžou být velmi snadno účastníci larpů a bitev, kteří mají s podobnými stany mnoho praktických zkušeností a kteří si toho všimnou také.

Pokud se pletu, tak mi prosím popiš nebo ukaž obrázek, jak takový stan funguje bez dvou nosných tyčí.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Selhan »

Byl jsem jak v teepee, tak v jurtě, které neměly středovou tyč. Vážně ti mám vysvětlovat, jak taková konstrukce funguje?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů