Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Vallun »

Selhan píše: 11. 4. 2021, 09:24V DnD je problém, že mince nejsou mince. Platí se v "pieces", které podle Moldvaye jsou stejné jako půldolar (11 g), a váží se v coins, které jsou desetina libry. Ale už tohle je podle mě chyba, vsadím se, že to mělo být sjednocené a nějak jim to ujelo, protože i v tom Moldvayovi je to naspáno zmatečně. (Strany b20 a b47, kdybyste to tam hledali).
Tak, přesně. A prý to tak mělo být i v DrD, ale nějak se to spojilo, zřejmě v rámci finalizace textu...

Zase to v konečném důsledku vedlo k "vynalézání" mincí z platiny, mitrilu a s přídavkem drahokamů:D

Obrázek
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od ShadoWWW »

V DnD 5e už to jsou normální mince. A k váze je tam uvedeno: Standardní mince váží asi třetinu unce, takže padesát mincí váží libru.
Tedy jedna mince v 5e má 9 gramů, tedy 111 mincí do kilogramu, což je Jerson approved. :-)=

Složitější systém má Hlubina v Zapomenutých říších, jejíž měnový systém je popsán v Dračí loupeži.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od boubaque »

Vandalicus píše: 11. 4. 2021, 08:47 Dracak za to nemuze, obslehli to doslova z DnD B/X:
Rules Cyclopedia píše:Enc (cn) shows how much encumbrance the weapon has, measured in coin-weights (cn). One coin weighs one-tenth of a pound.
...coz je cca 45gramu

Ale je to dedictvi z 0ed, kde se zacalo pocitat v mincich. Zajimave je, ze Gygax neuvadi vahu teto "mince", nicmene oproti B/X je zhruba polovicni (dyka v B/X vazi 10 minci, v 0ed 20 minci).
Ha zajímavé, díky! To by mohlo znamenat, že Gygax vycházel z váhy dolarové mince (kterých bylo podle série 17–19 do libry), zatímco později to někdo zjednodušil na 10 mincí do libry. A aby to nevypadalo, že ignoruju Selhana: a pak možná někoho napadlo, že je to moc, a pokusil se oddělit "(gold) pieces" od "coins".
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Vandalicus »

Aby to nebylo tak snadne, tak 1ed ADnD pocita vahu v "gold pieces", nikoliv coins :D
Advanced Dungeons & Dragons - Players Handbook str.102 píše:Weight is usually stated in gold pieces, 1O gold pieces equalling 1# (pound)
Ve Whiteboxu 0ed je "mince"/"coin" proste abstrahovana jednotka vahy bez urceni presne realne vahy (bizarne tam dokonce neni napsano, ze je to jednotka vahy, je tam jenom tabulka hmotnosti predmetu a cloveku musi dojit ctenim, ze se vazi v "coins")
ODD - Book 1, Men and Magic píše:WEIGHT AND EQUIVALENTS:
1 Coin (Copper, Silver, or Gold) -- 1

(...)

Dagger - - 20
Miscellaneous Equipment (rope, spikes, bags, etc.) - - 80
Maximum Load/Person at half normal movement - - 3,000
Vzhledem k datum vydavani edic tipuju, ze to sjednoceni vahy na 1/10 libry je z Gygaxova pera.

EDIT: jinak samozrejme, prepocitavat vahu na mince v systemu 1 GP = 1 EXP dava velkej smysl, vidle do toho hazi okamzik, kdy uz vsechno na zlato prepocitavat nemusis 8)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Selhan »

No teda, zrovna čtu Steading of the Hill Giants a to mi fakt nesedí, že by Gygax měl minci za půl libry, když ty jeho poklady jsou naprosto absurdní kopy mincí (třeba 50000)... I když ono pravda je, že to nedává smysl ani tak, takže spíš mám pocit, že Gygax nepočítal naložení :D
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Vitus »

Selhan píše: 12. 4. 2021, 09:13 No teda, zrovna čtu Steading of the Hill Giants a to mi fakt nesedí, že by Gygax měl minci za půl libry, když ty jeho poklady jsou naprosto absurdní kopy mincí (třeba 50000)... I když ono pravda je, že to nedává smysl ani tak, takže spíš mám pocit, že Gygax nepočítal naložení :D
Já mám takový pocit, že Gygax ty poklady schválně přeháněl v tomto směru, aby vyvolal to dilema co a jak se pokusit dostat odtud pryč :D .
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Jerson »

A na co mít takové kopy pokladů, když se stejně nedají odnést a pak hráči jen hrajou optimalizační hru hmotnost : prodejní cena?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Markus »

Právě že se odnést dají, ale ne na zádech. Takže spíš odvézt. Zorganizuj si to. To je pointa. Jedeš s pomalou karavanou naloženou zlatem divočinou a potkáváš nebezpečí.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od MarkyParky »

A na každém hrbolu vysypou pár drobných.... :think:
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Vitus »

MarkyParky píše: 12. 4. 2021, 10:29 A na každém hrbolu vysypou pár drobných.... :think:
A pak se diví, že je ta horda našla :lol:
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Vallun »

Jerson píše: 12. 4. 2021, 10:06 A na co mít takové kopy pokladů, když se stejně nedají odnést a pak hráči jen hrajou optimalizační hru hmotnost : prodejní cena?
To je proto, aby si vážili bezhotovostních převodů:D
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Pieta »

Zprávy pamětníků skutečně mluví o tom, že nešikovné poklady (spousta mincí, ale třeba i starožitný nábytek) jsou skutečně úmysl, a logistika vynášení pokladů že byla častou překážkou.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od MarkyParky »

Nejen zprávy pamětníků.

Třeba Dungeon of Mad Mage je toho plný.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Jerson »

Tak jsem se opět pokusil komentovat cizí výtvor, který se mi líbil, jen v něm byla jedna zjevná a celkem snadno odstranitelná chyba, ale zjevně smysl pro detail nikdo neocení (protože je to fantasy).
stany 1.JPG
stany 2.JPG
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]

Příspěvek od Bifi »

myslíš kde sa na tej skale zobrala hlina a stromy a možnosť zabíjať kolíky?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů