Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Nechtěl jsem se do toho zaplétat, ale...
Každá mapa má nějaký účel pro který se kreslí a rámec informací, které chce autor sdělit. Dle toho se určuje měrítko zobrazení a grafický jazyk (stylizace). Z tohohle vychází množství věcí a detailů, které můžeš a chceš zobrazit. Takže vytáhnout nějaký detail ve výkresu, který není znázorněný, když to neodpovídá měřítku plánku jeho grafice a není podstatný pro využití plánku (nebo není podstatný z pohledu autora toho plánku) a nazývat to "chybou", spíš něco říká o ignoranci toho kdo se tou "chybou" ohání.
Ještě jsem nenakreslil výkres, který by byl bez chyby. Kdyby se k tomu dostal Jerson, tak by měl Vánoce. Mohl by vytahovat detaily, které tam nejsou nebo nesedí dokonale do aleluja. Podle jeho popisu "chyby" může každý výkres obsahovat nekonečno "chyb". Do každého výkresu můžeš dát nekonečno informací až po atomy. Jde jen o to co je odpovídající tomu měřítku a hlavně tomu, co tím plánkem chcete sdělit. Podle těch mých výkresů se ty věci schválily či realisovaly a postavily. Podle toho plánku se jistě někdo sehrál zábavný encounter a té strašlivé chyby si nikdo ani nevšiml...
Krčím rameny. Jako super pro Jersona, že objevil "chybu" a může se tím pyšně chlubit na internetech. Ale jako jinak co jako? Když se zeptáte mě, je to docela dětinské.
Každá mapa má nějaký účel pro který se kreslí a rámec informací, které chce autor sdělit. Dle toho se určuje měrítko zobrazení a grafický jazyk (stylizace). Z tohohle vychází množství věcí a detailů, které můžeš a chceš zobrazit. Takže vytáhnout nějaký detail ve výkresu, který není znázorněný, když to neodpovídá měřítku plánku jeho grafice a není podstatný pro využití plánku (nebo není podstatný z pohledu autora toho plánku) a nazývat to "chybou", spíš něco říká o ignoranci toho kdo se tou "chybou" ohání.
Ještě jsem nenakreslil výkres, který by byl bez chyby. Kdyby se k tomu dostal Jerson, tak by měl Vánoce. Mohl by vytahovat detaily, které tam nejsou nebo nesedí dokonale do aleluja. Podle jeho popisu "chyby" může každý výkres obsahovat nekonečno "chyb". Do každého výkresu můžeš dát nekonečno informací až po atomy. Jde jen o to co je odpovídající tomu měřítku a hlavně tomu, co tím plánkem chcete sdělit. Podle těch mých výkresů se ty věci schválily či realisovaly a postavily. Podle toho plánku se jistě někdo sehrál zábavný encounter a té strašlivé chyby si nikdo ani nevšiml...
Krčím rameny. Jako super pro Jersona, že objevil "chybu" a může se tím pyšně chlubit na internetech. Ale jako jinak co jako? Když se zeptáte mě, je to docela dětinské.
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:09, celkem upraveno 2 x.
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
To je ale prece prava podstata "jersonovani", ne? V cca 80 % pripadu se "jersonujici" plete, ale o to vic si veri.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Jasně. Autor považoval za dostatečně důležité rozmístit tam stanové kolíky včetně úvazných lan, ale nosné tyče už byly "příliš velký detail". A tohle vysvětlení vám dává perfektní smysl. Tak to jo.
A taky mě baví, že když se v tématu určeném pro realistický pohled na fantasy kresby pro účely RPG vyjádřím k realistickému náhledu na fantasy kresbu, tak ze mě děláte ignoranta. Takže už nestačí, že se s takovými názory odeberu do "svého" tématu, ale nejspíše bych je neměl na tohle fórum psát vůbec, ne?
Pokud můj pohled na RPG není na tomto fóru žádoucí a hodláte mě za něj zesměšňovat i příště, tak to napište rovnou.
Jo, a pokud někdo v pohodě přijal výkres domu, ve kterém mu prostředkem obýváku procházel nosný sloup, a spokojil se s vysvětlení, že je to jen detail, který na plánu ani nebyl důležitý, tak všechna čest vašim přesvědčovacím schopnostem.
A taky mě baví, že když se v tématu určeném pro realistický pohled na fantasy kresby pro účely RPG vyjádřím k realistickému náhledu na fantasy kresbu, tak ze mě děláte ignoranta. Takže už nestačí, že se s takovými názory odeberu do "svého" tématu, ale nejspíše bych je neměl na tohle fórum psát vůbec, ne?
Pokud můj pohled na RPG není na tomto fóru žádoucí a hodláte mě za něj zesměšňovat i příště, tak to napište rovnou.
Jo, a pokud někdo v pohodě přijal výkres domu, ve kterém mu prostředkem obýváku procházel nosný sloup, a spokojil se s vysvětlení, že je to jen detail, který na plánu ani nebyl důležitý, tak všechna čest vašim přesvědčovacím schopnostem.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Když už se teda hledá nekonečné množství chyb, tak mi přijde, že na obrázku je opevnění, ke kterému se (podle toho, jak moc mate perspektiva) ze dvou, tří až čtyř stran přichází zeshora. Čili úplně ideální terén na to, dovést tam ze dvou nebo víc stran lučištníky, a obránci mají na výběr mezi tím nechat se postřílet (protože jsou vždycky aspoň před jedním střelcem odkrytí) nebo se vydat na dlouhou cestu otevřeným terénem, kde se na ně bude střílet ještě líp.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
V klidu, prosim Tě. V tohmle máš samozřejmě pravdu Ty, měřítko plánku by mělo být konzistentní, od toho plánek je... a bez toho nemá smysl už vůbec...
Jsem ochoten pominout ty kolíky, protože jsem viděl (asi tak jednou) historický stan, kde se jeho stěny vypínaly přes polopevnou dolní kosntrukci - pravda, měl na jedno břevýnko dva kolíky, ale budiž...
Bylo by fajn reagovat na toho, kdo s tou myšlenkou opravdu přišel, což jsme bly já a nikoliv Jerson. i když chápu, že je lákavé si kopnout, když si, třebaže nespravedlivě, kopou i místní autority...v jendotě je síla...a určitě i pravda, že?...
Tak to máš přesně opačnou zkušenost než já...
Shodit u kalsického pionýrského Áčka zejména nižší tyč u východu, není žádný velký problém ani omylem při spánku...
Tady ale na obrázku jsou větišnou stany s jednou centrální tyčí, kde následky jejího shození budou z hlediska konstrukce stanu fatální a skrze vpynutí stěn bude už sama o sobě pod docela slušným tlakem, takže přerazit jí, pokud je dřevěná, není fakt až takový problém...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:08, celkem upraveno 1 x.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Jersone, promiň, jestli jsme tě urazil, ale nemám problém s tvým jersonováním, mám problém s tím, že na co si tady stěžuješ nedává smysl. A nebo mi prosím vysvětli, proč si myslíš, že teepee potřebují středovou tyč, když z vlastní zkušenosti vím, že to tak není.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Selhan - ty stany nejsou Teepee, ani omylem...zatímco já bral to, že tyče jsou na první obrázku vidět jako okolnsot polehčující, tak Jersona to zřejmě dopálilo - protože když tam mám kolíky, tak tyče bych tam čekal jednoznačně taky...a je to neokecatelná chyba.
Aegnor - pardon, Jerson to později rozvinul, což mi v záplavě příspěvků uniklo:)
Aegnor - pardon, Jerson to později rozvinul, což mi v záplavě příspěvků uniklo:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Měl jsem napsanou poměrně dlouhou odpověď i s vysvětlením, ale protože jsem za svůj přístup zesměšňován moderátorem tohoto fóra, a to i když se komentuju něčí výtvor, nikoliv tvůrce samotného, a i když to dělám v tématu k tomu určeném, tak už nemám chuť to rozebírat veřejně.
Kdo chce dostat odpověď podloženou argumentací, ať mi prosím napíše zprávu.
Kdo chce dostat odpověď podloženou argumentací, ať mi prosím napíše zprávu.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Jersone, nikdo tě nezesměšňuje, klid prosím - fakt nevidím, že by se ti někdo posmíval.
Sklízíš ale stejný přístup, s jakým přicházíš. Píšeš o něčím obrázku jízlivým tónem a k tomu ještě děláš cavyky, nechceš říct, co ti na tom přijde divné a říkáš věci typu: „Nechce se mi věřit, že vy to nevidíte!“ Kousavý tón diskuze jsi nastavil sám. Jak se do lesa volá...
EDIT: Abych taky přispěl k věci. Já bych ten obrázek ve hře použít nemohl, protože mi taky přijde nesmyslný a boří mi uvěřitelnost. Ale stanové kolíky jsou fakt to poslední, co bych řešil, a vlastně mi vůbec nevadí. Horší je ta nesmyslná palisáda a vůbec podivné umístění tábora na nesmyslném místě (holá skála uprostřed peřejí pod jinou skálou?). Působí to "videoherně" (tak, aby to dobře vypadalo), zatímco já mám rád spíš ilustrace a mapky, které působí jako skutečná místa, kde někdo žije a která plní ve světě nějakou funkci. Tohle funkci neplní.
Sklízíš ale stejný přístup, s jakým přicházíš. Píšeš o něčím obrázku jízlivým tónem a k tomu ještě děláš cavyky, nechceš říct, co ti na tom přijde divné a říkáš věci typu: „Nechce se mi věřit, že vy to nevidíte!“ Kousavý tón diskuze jsi nastavil sám. Jak se do lesa volá...
EDIT: Abych taky přispěl k věci. Já bych ten obrázek ve hře použít nemohl, protože mi taky přijde nesmyslný a boří mi uvěřitelnost. Ale stanové kolíky jsou fakt to poslední, co bych řešil, a vlastně mi vůbec nevadí. Horší je ta nesmyslná palisáda a vůbec podivné umístění tábora na nesmyslném místě (holá skála uprostřed peřejí pod jinou skálou?). Působí to "videoherně" (tak, aby to dobře vypadalo), zatímco já mám rád spíš ilustrace a mapky, které působí jako skutečná místa, kde někdo žije a která plní ve světě nějakou funkci. Tohle funkci neplní.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Já se teda asi musím Jersona trochu zastat. Tohle je téma o hledání chyb, a že je to dětinské - eh, hrajeme si na elfy. Mně sice tohle konkrétně taky přijde už trochu mimo toho, co mě zajímá (protože zatímco rozebírat v rámci fikce, jak by co mohlo a nemohlo fungovat, mi přijde jako občas podnětná zábava, tak tohle už spíš řeší, nakolik je autor dobrý ilustrátor, což je kategoricky jiný problém), ale stejně musím říct: Vážně je problém v tématu k jersonování jersonovat? Stop your kink shaming!
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Otazka je, jestli tenhle ton (popsany dobre Markusem) a temper tantrum po upozorneni na nej, je soucasti "jersonovani" nebo jenom "Jersonovani"
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Já se vrátím k otázce tyčí, čistě technicky vzato (odhlížejíce od obrázku) by fantasy světě mohly být stany se samonosnou konstrukcí nebo se vsazenou konstrukcí střechy (to se dokonce snad používalo ve středověku, právě aby uprostřed stanu nemusela být ta tyč) s tím, že nahoře nad stan mohla ta tyč uprostřed skutečně trčet (dávali se na ní ty oblíbené vlaječky) - někde jsem viděl i video, jak se to stavělo, ale nemůžu to teď nikde vygooglit .
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Je fakt, ze ve stredoveku si clovek tezko predstavuje tu tyc. Drevo neni moc skladny, a zelezo je drahy a tezky a hlinik neexistuje.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů