Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od Jerson »

Něco jako kompletní scénář v délce jednoho tweetu?
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od alladjex »

Jsem v tom naprostý nováček, takže můžu říct jen svoji zkušenost z posledních týdnů. Začali jsme hrát podle Zapovězených zemí. Já tenhle koncept hraní vůbec neznal a zatím se mi to líbí. I když mám pořád tendence všechno předvymýšlet, tak si to částečně zakazuji, abych si ten systém vyzkoušel. A ano, někdy se mi to úplně nepovede, ale někdy to vytváří situace, které bych prostě nevymyslel nebo neměl odvahu vymyslet.

A ty nastřelený útržky beru jako inspiraci z které se můžu odpíchnout. Přijde mi to úplně stejný jako z knížkama, které jsou pro hraní taky inspirací. Krom hlavní osy nebo nějakých picků z příběhu si málokdy pamatuju víc. Stejně jako těžko můžu použít kompletní děj, postavy rovnou ke hraní. Plus to, že postavy reagují a dělají si co chtějí, takže se stejně musím přizpůsobit. Jestli ta inspirace má odstavec nebo celou knížku (jako třeba u mě teď Tetovaný od Breta) už mi přijde podružný.

Otázka je do jaké míry se jedná o obavu, že to člověk při hraní nedá - alespoň já to tak mám. Bojím se, že mě nic nenapadne, bude to nuda. Třeba při poslední sešn jsem to trochu zkusil kombinaci svého nástřelu a nějakých vygenerovaných událostí. Moc jsem ze sebe dobrý pocit neměl, ale hráči byli spokojeni. A pak došli na připravené dobrodružné místo Kotlinu. Přijde mi ale, že takhle to nutí i mě jako GM být kreativní, aktivní a opravdu hrát. Proto si to i cíleně nařizuju.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od Markus »

Díky za reakce. Budu pokračovat v rozvíjení myšlenky. Vidím totiž rozdíl mezi tímhle:
„Městem se šíří záhadná choroba, která způsobuje, že nakažený se nemůže přestat smát, až zemře vysílením. Už takhle zemřely desítky lidí včetně důležitého radního. Město vypsalo odměnu za jakékoli informace vedoucí k vyřešení.
a tímhle:
„Ve vrbovém háji stojí chýře řezbáře Samuela. Nedávno se zamiloval do nymfy, která žije v nedalekém jezírku. Krátce na to se mu ztratila milovaná dcera. Je zoufalý a chce ji hledat, ale kvůli lásce k nymfě se nedokáže vzdálit od domova.“
To první spíš nevyužiju, to druhé spíš využiju.

Problém toho prvního je v tom, že to nedokážu uspokojivě zaimprovizovat - naznačuje to nějaké rozsáhlejší spiknutí, vyšetřování a já vím, že na takovou hru bych si potřeboval udělat regulérní přípravu, promyslet zápletku, připravit padouchy, rozmístit stopy... Nic, co bych dokázal hrát z papíru tak, jak je to takhle napsané. Potíž je v tom, že s těmihle nároky na přípravu už je pro mě jednodušší prostě si vzít nějaké připravené dobrodružství. Při téhle míře abstraktnosti se ta zápletka trefuje přesně do té blbé zóny, kdy to ještě není hotová hratelná situace, ale zároveň už to nejde improvizovat.

To druhé naopak asi zvládnu hrát z hlavy, čistě improvizovaně. Situace je to celkem jasná, přehledná. Jsem schopný začít to hrát víceméně hned, prostě popíšu chaloupku u jezírka, myšlenkami nepřítomného řezbáře a dál se to nějak nabalí. Co se stalo s tou dcerou, to už vymyslím za běhu. Ale v zásadě bych neměl problém hrát to z papíru. Na tomhle IMHO stojí dobré "crawly".

Takže mě to vede k postřehu, že není zápletka jako zápletka a záleží na míře zobecnění a množství přípravy potřebné na to, aby se z toho stalo něco hratelného. Co na první pohled vypadá jako celkem srovnatelné zápletky, může být ve skutečnosti jedno použitelné, jedno nepoužitelné.

Nevím, kam tím mířím, jen tak střílím myšlenky a čekám, co se mi vrátí.

EDIT: Jo a s tím asi souvisí, že každý nápad má nějakou jinou "ideální" míru rozpracovanosti. Něčemu může slušet stručný dvouřádkový popis a při větším rozkecání by to bylo hrozné. Něčemu naopak stručný popis nesluší a fakt si to říká v rozpracování na několik stran.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od York »

Mně přijdou oba příklady nepoužitelný bez strašný spousty improvizace, kterou radši věnuju na improvizování příběhu postav než něčeho takovýho.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od Vallun »

Markus - k tomu prvnímu bys (bych já) potřeboval ještě jednu či dvě věty a byl bys na tom imho stejně jako s tou chaloupkou a řezbářem.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od Jerson »

Markusi, já v tom prvním třeba žádnou konspiraci nevidím. Jen poněkud divné chování, při nemoci se nevypisuje odměna na informace. Možná proto to na tebe působí tak divně.
A taky tam není zmíněný žádný konkrétní člověk, kterého můžou postavy potkat a on jim vyloží svůj konkrétní problém, který můžou řešit.
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od alladjex »

Sem to taky nechápal o čem Markus mluví, ale včera mi to při rozhovoru vysvětlil tak, že sem to konečně pochopil.

Zatímco třeba v Planescapu (příklad z 1. dílu podcastu Dinosaurium) bylo nastřeleno, že je to tak hrůzné místo, že se ho bojí nějaký - v DnD - známý a hrozivý Lich, což je poměrně abstraktní byť inspirativní a zajímavý nadhoz na GMasterovu smeč, kterou nemusí být ale schopen proměnit, pokud není prostě dost dobrej ...

tak v Zapovězených zemích jsou drobná setkání zcela konkrétní ve stylu, že dobrodruzi jdou a potkali konkrétní osobu / osoby, které něco konkrétního dělají. Možná to není přihrávka na směč, z které si všichni sednou na zadek, ale tu přihrávku je schopnej vybrat i méně zdatný GM a inspirace je v tom často také dost, že někdy ten nápad vzplane a rozjede se z toho spektakulární zážitek pro dobrodruhy. A jindy je to jen drobné setkání a zapamatování - byť drobný - moment v putování.

Ty vágní abstraktní nástřely tak nutí k hlubšímu dumání, protože je člověk těžko zvládne rozvinout inmprovizací, a pokud by se jich člověk chyt, připraví je jako celé dobrodružství. Nicméně ty malá setkání, která se třeba nikdy nemusí rozvinout v něco gigantického podle mě dělají to dobrodružství pestřejší, protože to není jen přechod od jedné velké události ke druhé.

Samozřejmě důležitý je to, že každý to vnímá individuálně a úroveň toho, co je pro jednoho vágní nepoužitelná inspirace a pro jinýho naprosto dostatečný popis, který mu stačí, je rozdílná. Přijde mi trochu zbytečný tvrdit, že k prvnímu příběhu stačí přidat jednu dvě věty a je to stejný jako ten druhý, protože tohle podle mě nejde rozsoudit. Podle mě šlo spíš o ilustraci toho problému jako takovýho. Ale možná to celý chápu blbě. Kdo ví. Rozhodně jsem na mojí pomalost při včerejším rozhovoru narazil několikrát :)
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od Jerson »

Zase je otázka, zda hráči víc ocení šňůru konkrétních setkání, ale bez jakéhokoliv přesahu a souvislostí, protože k nim není zpracované žádné pozadí, a nebo raději propojený shluk událostí, které spolu různými způsoby souvisí.
Tím nechci říct, že při volnějším zadání takový propojený spletenec vznikne nějak snadno, ale chci tím říct, že ze série oddělených "instantních" náhodných setkání nevznikne vůbec, pokud do toho GM nevloží enormní množství práce, aby je propojil.

Když dám příklad ze ZZ, tak družina může v noci v lese narazit na bojující dvojici orka a lidské ženy, a ukáže se, že si nacvičují divadlo. Jako dobrá scéna. Jenže když se hráči začnou ptát, kde je ta vesnice, kdo ji vede, co říká místní kněz na taková vystoupení, tak je GM stejně v háji, protože to buď nějak vymyslí z fleku, nebo se zasekne a hráči jasně poznají, že tohle setkání nebylo určeno jako "questové", protože z něj nikam nevedou vlákna.

To samé trpaslík v balónu, který různě krade jídlo lidem na své cestě. Celkem zajímavý nápad (pominu logiku) - ale hráči nikde nezaslechli zvěsti o létající měchuřině, o podivných krádežích, prostě žádná vlákna na okolí - a že cestovatel v jediném (!) balónu bude mít sakra velké "okolí". Navíc ani nemůže říct, kde byl předtím, protože to sám neví, a nejspíš přiletěl že směru, ve kterém GM ještě nevytvořul žádnou vesnici, tvrz nebo jiné náhodné setkání.

Věřím tomu, že Markus to možná dokáže zimprovizovat, ale většina GMmů to nedá, nebo jen jako znatelně improvizované řešení.

Podle mě je potřeba mít nějaké pozadí zpracované, a u jednotlivých setkání mít vlákna k jiným setkáním v okolí, třeba i formou náhodných tabulek se zvěstmi a stopami, než mít jen tahle setkání,, byť instantně a "jednoduše" použitelná. Dávám do uvozovek, protože jsou jednoduše použitelná jen s "jednoduše uvažujícími" hráči.
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od alladjex »

Jerson píše: 15. 1. 2021, 06:52 Zase je otázka, zda hráči víc ocení šňůru konkrétních setkání, ale bez jakéhokoliv přesahu a souvislostí, protože k nim není zpracované žádné pozadí, a nebo raději propojený shluk událostí, které spolu různými způsoby souvisí.
Tím nechci říct, že při volnějším zadání takový propojený spletenec vznikne nějak snadno, ale chci tím říct, že ze série oddělených "instantních" náhodných setkání nevznikne vůbec, pokud do toho GM nevloží enormní množství práce, aby je propojil.
Podle mě se bavíme o dvou různých věcech. Já jenom říkám, že i já vnímám rozdíl mezi dvěma různými úrovněmi nástřelů inspirace a následné míry použitelnosti pro GM. Ty mluvíš o tom, co z toho vznikne a jestli to je dobrý. Ale to už se bavíme o úplně něčem jiném. Si myslím.

Dobré pro koho? Třeba pro mě ano, protože takové jedno dvě volné nesouvisející setkání použiji jako drobná setkání, která okoření putování mezi většími questy.
Jerson píše: 15. 1. 2021, 06:52 Když dám příklad ze ZZ, tak družina může v noci v lese narazit na bojující dvojici orka a lidské ženy, a ukáže se, že si nacvičují divadlo. Jako dobrá scéna. Jenže když se hráči začnou ptát, kde je ta vesnice, kdo ji vede, co říká místní kněz na taková vystoupení, tak je GM stejně v háji, protože to buď nějak vymyslí z fleku, nebo se zasekne a hráči jasně poznají, že tohle setkání nebylo určeno jako "questové", protože z něj nikam nevedou vlákna.
V realitě taky když vidíš dva týpky, který si dávají do huby a ty se rozhodneš do toho nějak zasáhnout, tak taky nevíš dopředu odkud jsou, co jsou zač. Potom, co je od sebe odtrhneš se nemusíš pokaždý dozvědět jak se jmenujou, jestli mají holku a jestli přijeli vlakem. Ale taky se z nich nakonec můžou stát tvoji kamarádi, o kterých se toho dozvíš spoustu.
Jerson píše: 15. 1. 2021, 06:52 Podle mě je potřeba mít nějaké pozadí zpracované, a u jednotlivých setkání mít vlákna k jiným setkáním v okolí, třeba i formou náhodných tabulek se zvěstmi a stopami, než mít jen tahle setkání,, byť instantně a "jednoduše" použitelná. Dávám do uvozovek, protože jsou jednoduše použitelná jen s "jednoduše uvažujícími" hráči.
Nemyslím si, že u všeho co člověk hraje musí mít zpracované pozadí. Ano bylo by to supr, ale upřímně nechápu proč by každá věc, kterou hráči zažívají při hraní musela být součástí nějakého většího questu, kampaně, masterplánu. Když si zas vezmu příklad z reality. Šli jsem na Shikoku v lese. A žena říká jé hele prasátko. Já na toho divočáka čumim a řikam, tvl poď pryč, páč si vzpomenu na diskuzi s jejím bráchou jak tam divočáci útočí na lidi, páč dělá na plastický chirurgii. Divočák uteče. A my pokračujeme v tracku. End of Story. Zážitek ke kterýmu se semotamo vracíme nebo vyprávíme.

V RPG by tohle všechno muselo mít přesah, záleželo by na tom jestli ho nechám utéct nebo nenechám. Já nesnižuju to, že by se z toho nedala udělat zápletka a když mě napadne, proč ne. Ale zároveň mi přijde zvláštní tvrdit, že musí být ze všeho něco většího a pokud není, tak to není zážitek. Pro některé skupiny / GM možná ne, pro jiné ano.


Každopádně tohle mi prostě přijde, že je diskuze o něčem úplně jiném, než původně. Tady se bavíme spíš o tom, co samotné nástřeli pro GM znamenají a ne jaký způsob zpracování je vůbec použitelný. Ale samozřejmě lze opět namítnout, že to není pravda, protože určitě bude GM, který to z fleku dá z toho abstraktního. Podle mě ale většina lidí to nedá, zatímco z toho konkrétního něco odehrajou, byť to nikam nemusí dál vést. Ale to už je něco jiného.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od Jerson »

alladjex píše: 15. 1. 2021, 08:47 Podle mě se bavíme o dvou různých věcech. Já jenom říkám, že i já vnímám rozdíl mezi dvěma různými úrovněmi nástřelů inspirace a následné míry použitelnosti pro GM. Ty mluvíš o tom, co z toho vznikne a jestli to je dobrý. Ale to už se bavíme o úplně něčem jiném. Si myslím.
No, já se na ty úrovně nástřelů dívám z hlediska dlouhodobé použitelnosti, a ty z krátkodobého. Každá vyžaduje jinou úroveň zpracování a také je použitelná pro jiný přístup hráčů. Pokud hráči berou takové zápletky jako zpestření a očekávají, že jim GM případně přihraje nějaký úkol, který z dané zápletky plyne, a když ho nepřihraje, tak v ní žádný nebyl, je tahle "instantnost" zápletek v pohodě. Pokud si hráči samo hledají, čemu se budou věnovat ("sandboxový" styl - teď nechce řešit definici), tak je "instantnost" zápletek může naopak náročnost zvyšovat, protože je třeba konkrétní věci dodělávat, nejlépe tak, aby netrčelo, že nebyly připravené.

Některé zápletky se hodí víc do jednoho stylu hry, jiné do druhého.
V realitě taky když vidíš dva týpky, který si dávají do huby a ty se rozhodneš do toho nějak zasáhnout, tak taky nevíš dopředu odkud jsou, co jsou zač. Potom, co je od sebe odtrhneš se nemusíš pokaždý dozvědět jak se jmenujou, jestli mají holku a jestli přijeli vlakem. Ale taky se z nich nakonec můžou stát tvoji kamarádi, o kterých se toho dozvíš spoustu.
To je pravda, hráči se to dozvědět nemusí. Ale pokud by to chtěli vědět, tak to GM musí domyslet. Ostatně hláška "v RPG se nějak moc postav jmenuje Franta" je pro některé velmi dobře známá a ilustruje tenhle problém, kdy byl GM nucen rozvinout detaily nad rámec přípravy.
Nemyslím si, že u všeho co člověk hraje musí mít zpracované pozadí. Ano bylo by to supr, ale upřímně nechápu proč by každá věc, kterou hráči zažívají při hraní musela být součástí nějakého většího questu, kampaně, masterplánu.
To jsem se asi špatně vyjádřil - nemusí to součást questu. Ale měla by mát nějaký logický přesah do svého okolí, podle toho, o jakou věc se jedná. Pokud narazíš na svatbu člověka a orčice s mnoha hosty z obou stran, nejspíše v blízkém okolí musí být lidská a orčí vesnice. A pokud se svatebčané nesnáší, tak v obou vesnicích musí být obyvatelné, kteří mají důvod ty druhé nesnášet. Když do takové vesnice postavy zamíří, tak by měli narazit na ta "vlákna", i v případě, že je nebudou řešit. Pokud nemáš připravenou zásobu náhodných questů, tak je stejně musíš dotvářet, a z jednoho stylu vedení hry přecházíš do druhého. A nebo hráčům řekneš "sorry, nic nemám to připravené, nic k řešení tu není."
Když si zas vezmu příklad z reality. Šli jsem na Shikoku v lese. A žena říká jé hele prasátko. Já na toho divočáka čumim a řikam, tvl poď pryč, páč si vzpomenu na diskuzi s jejím bráchou jak tam divočáci útočí na lidi, páč dělá na plastický chirurgii. Divočák uteče. A my pokračujeme v tracku. End of Story. Zážitek ke kterýmu se semotamo vracíme nebo vyprávíme.
Krásná ukázka, díky za ní. Vidíš to vlákno? Zvýraznil jsem ho ve tvém textu - už dopředu jsi měl nějaké informace, které jsi v dané situaci využil.
A přesně tohle myslím, když říkám, že náhodná setkání musí mít vlákna, a ta vlákna ho často musí předcházet. (Taky je možné, že když bys o útocích nevěděl, tak už nám to nebudeš vyprávět, nevím jak moc jsou ta prasata nebezpečná.)

Teď si představ tu samou situaci v RPG - družina jde a potká prase, o kterém víš, že je potenciálně dost nebezpečné. Co teď? Buď jsi o útocích řekl nějaké postavě už dopředu - pak jsi měl připravená vlákna. A nebo to nikdo z nich neví, a musíš to postavám říct teď, nebo jim to neříct - ale co když se pak budou divit, že tam prasata žijí už dlouho a nikdo je před nimi nevaroval, když jsou tak nebezpečná?

Jinak si nemyslím, že ty abstrakní nástřely jsou nějak dobré, instantně použitelné nejsou. Ale myslím, že i ta "instatnní" nebo "náhodná" setkání je třeba dopracovat a rozšířit o nějaké pozadí, pokud se s hráči nedohodnu, že jim řeknu, když žádné pozadí nemám připravené (nebo tak něco).
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od Selhan »

Markusi, chápu, co myslíš, ale musím k tomu dodat, že mezi těma dvěma nástřely vidím dost zásadní rozdíl ve velikosti. Řezbář je encounter. Encounter, který vede k nějakému krátkému sidequestu, když se hráči rozhodnou hledat dceru (a tuhle část už si musíš vymyslet úplně), ale encounter. Chechtavka je nápad na zápletku - zápletku, která nejspíš bude složena z většího počtu takových encounterů a sidequestů. Koneckonců je to jasně patrné už z té "fyzické" rozlohy, jedno je náhodná chatrč, druhé je náhodně město. A ty bys celkem snadno mohl chechtavku napsat do totožného bodu:

Kód: Vybrat vše

Potkáváte naložený dvojkolák, u kterého se plačící muž sklánící se nad hystericky se smějící
dívkou. Pokusil se uprchnout z města, kde řádí už od slunovratu nemoc působící nekontrolovatelný
smích, ale jeho dcera už je evidentně taky nakažená. Ve městě je v ruinách starověkého amfiteátru
nacházíte nejpodivnější provizorní lazaret, který jste kdy viděli.
Máš encounter k odehrání, zbývá jen domyslet řešení. Ano, to řešení bude nejspíš náročnější - protože ten rozdíl je prostě ve velikosti, ne v tom, jak máš popsaného "quest givera". A nemyslím, že jedna z těch velikostí je lepší, prostě občas potřebuješ menší a občas větší šroubovák, podle toho, co zrovna montuješ.

Ale díky že se v tom tak vrtáš, protože mě to donutilo o tom víc přemýšlet a asi si i upřesnit, co vlastně sám preferuji, a kam budu směřovat, až příště budu zas něco takového tvořit - protože se mi asi taky víc líbí o něco menší kousky. Ne tak malé jako řezbář, ten mi upřímně přijde nudný, ale... něco mezi, to by bylo fajn.


Alladjexi, narážíš myslím na problém, který se tady řešil pár měsíců zpátky, jestli chceš, tak si pročti tuhle debatu o náhodných setkáních: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=118&t=15585
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
Bifi
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od Markus »

Selhane, ta konkretizace chechtavé nemoci z obecné zápletky na konkrétní setkání se mi moc líbí!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od Jerson »

Selhan má odemně plusíček, vysvětluje to lépe než já. A taky to lépe zpracovává, tedy převádí ten chumel vláken na instatní zápletky.
Podobně bych si to představoval.
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od alladjex »

Vlákno vidím. Good catch ;)

Z toho, co píšeš vidím, že to asi myslíme dost podobně.

Já to vnímám tak, že je tu rovina obecné použitelnosti. A na tý se zdá shodneme, že ta instantní v obecné rovině použitelná je. Ono jde totiž o to, že já jsem ten rozdíl neviděl a nechápal proč jednou se to Markusovi líbí (ZZ) a jednou mu to přijde ne moc použitelné (Planescape).

A potom tu je otázka "míry" použitelnosti a ta už je závislá na tom, s kým hraješ, jaký jsi GM, co hrajete za hru, jaký jsou tvé improvizační schopnosti atd. Na tom mám vlastně pocit, že se taky shodneme ;)

---
Add instantní systém:

Já se s tím instantním systém teprv seznamuju a je možný, že za pár měsíců na to přehodnotím názor. Ale aktuálně mi to otvírá pro mě doposud netušené možnosti. Znal jsem jen domácí přípravu před hraním a pak to launchovat při hře byť třeba reaktivně na akce hráčů.

... chtěl jsem popsat konkrétní příklad z hraní, ale bylo by to hrozně dlouhý, protože právě ty vlákna. Ale zkráceně. Já právě ty vlákna začnu rozjiždět až po tom co narazili hráči na náhodnou událost a semo tamo je začnu napojovat na to, co zažívají, co se stalo. Ale chápu, že bez popsání konkrétního příkladu to je asi takhle na prd. Mno zkusím třeba sepsat konkrétní situaci v reportu do vlákna k ZZ .
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Herní svět jako zeměpisná příručka, kampaň, zápletky... nebo jak vlastně?

Příspěvek od alladjex »

Selhan píše: 15. 1. 2021, 09:40 Alladjexi, narážíš myslím na problém, který se tady řešil pár měsíců zpátky, jestli chceš, tak si pročti tuhle debatu o náhodných setkáních: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=118&t=15585
Děkuju za odkaz, pročtu si to.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 5 hostů