Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Log - tak ona nějaká ta úroveň má více podmínek, takže tu jednu máš sice splněnou, ale další (množství XP) nikoliv, takže spadneš pod tuhle úroveň, ale návrat už je lehčí...(achievemnt mto prostě nevezme:)
K cestě hrdiny naopak patří i ztráty a slepé odbočky...původní DnD fakt nebylo o tom, že máš cestu plůnou záchranných sítí...a vysátí úrovnbí je právě dobré v tom,že je to zajímavá smyčka na cestě - něco co postavu opravdu zasáhne, ale při tom nebere možnost pokračovat...
K cestě hrdiny naopak patří i ztráty a slepé odbočky...původní DnD fakt nebylo o tom, že máš cestu plůnou záchranných sítí...a vysátí úrovnbí je právě dobré v tom,že je to zajímavá smyčka na cestě - něco co postavu opravdu zasáhne, ale při tom nebere možnost pokračovat...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Hm, přiznám se že tenhle druh "ztráty či slepé odbočky" si jinde než v RPG nevybavuju. Nějaké příklady?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Tys nikdy nehrál člověče nezlob se?Log 1=0 píše: Hm, přiznám se že tenhle druh "ztráty či slepé odbočky" si jinde než v RPG nevybavuju. Nějaké příklady?
Nebo všechny takové ty žížalovité dětské deskovky, kde prostě šlápneš na políčko a tam je "Jdi o 5 polí zpět/O úroveň níž"?
Talisman a jeho pověstná frustrační políčka ve středním kruhu?
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Míněno z hlediska příběhu, tyhle deskovky nemají příběh.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Vsichni sportovci, co "porazili" rakovinu a pak se vratili na vrchol? Nebo ti, co se zotavili po vaznych nehodach a treba se i znovu ucili chodit? Rambo 2 (parodovany v Blaznive strele 2 Charliem Sheenem, ktery uz jen dela drobne opravy v klastere)?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Ty příběhy jsou úžasné, o to víc, že jsou skutečné, ale s DnD žánrem mají společného zhruba stejně, jako to CoC.
Možná to bude jasnější takhle:
Mně ta smyčka nepřipadá jako tropa heroické fantasy.
Ale klidně uznám, že to je kvůli mé neznalosti mnoha heroických fantasy. Jen bych rád příklady heroické fantasy, kde je.
Možná to bude jasnější takhle:
Mně ta smyčka nepřipadá jako tropa heroické fantasy.
Ale klidně uznám, že to je kvůli mé neznalosti mnoha heroických fantasy. Jen bych rád příklady heroické fantasy, kde je.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Asi tak polovina počítačových her, ve kterých figuruje nějaké upgradování, začíná tím, že drsný hrdina někam naběhne, přijde o úrovně/vybavení/schopnosti, a začíná od začátku.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
To je na houby toto.
Mám celkem jasnou představu, jaký narativní vzorec to upíjení úrovní způsobí.
Neznám žádné žánrové dílo, kde by se upatnil.
Ale nedaří se mi to zformulovat tak, aby byl ten vzorec jednoznačný, takže se snadno najde něco, co odpovídá mému popisu, ale ne tomu vzorci co mám v hlavě.
A potom vypadám jako blb, co si ad hoc vymýšlí další podmínky.
To, že má někdo background "hrdina, který ztratil sílu" není totéž, jako když je jeho moc během děje snížena a pak obnovena.
Mám celkem jasnou představu, jaký narativní vzorec to upíjení úrovní způsobí.
Neznám žádné žánrové dílo, kde by se upatnil.
Ale nedaří se mi to zformulovat tak, aby byl ten vzorec jednoznačný, takže se snadno najde něco, co odpovídá mému popisu, ale ne tomu vzorci co mám v hlavě.
A potom vypadám jako blb, co si ad hoc vymýšlí další podmínky.
To, že má někdo background "hrdina, který ztratil sílu" není totéž, jako když je jeho moc během děje snížena a pak obnovena.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Frodo a morgulská čepeľ?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Asi tak polovina počítačových her, ve kterých figuruje nějaké upgradování, má v ději místo, kde drsný hrdina přijde o úrovně/vybavení/schopnosti a musí to nějak obnovit, aby se dostal na svou původní sílu.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Pokud bereš Froda, tak podobne je na tom Theoden (i kdyz v pribehu zaciname az po snizeni schopnosti), v jistem smyslu Faramir a nasel be se i nejaky priklad ze Silmarillionu (Beren prisel o ruku, ale nevim, jestli je to uplne tento pripad). Ztrata chuti bojovat a jeji nalezani se objevuje v pripade treba Obi-wana Kenobiho a do jiste miry i Anakina/Dartha Vadera, i kdyz to muzes odbyt s tim, ze space opera neni fantasy. V duchovnim smyslu me napada Percival, ktery je je na dosah gralu, ale selze a pak musi roky hledat svou duchovni silu a cistotu. Tusim, ze v nekterych podobach Artusovske legendy se i Merlin po letech vraci a teprv nachazi svou byvalou moc. (Nejsem moc velky fanousek fantasy, tak uz asi dalsi prikldy nedam, ale vverim, ze budou.)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
A kdyby mělo jít vyloženě o vysávání, tak třeba Princezna Nevěsta.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Hm, přiznám se, že Bretoňský cyklus, jeho variace a adaptace moc neznám (a ty co znám, nemám moc rád), ale je to význačné kořenové dílo. Takže jo, z narativního hlediska je vysávání úrovní legitimní. Ale stejně ho nemám rád.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strach hráčů - zabíjení postav, vysávání levelů a funguje to vůbec?
Hele, zase musim uznat, ze to vetsinou byva docela dulezity pribehotvorny prvek, ktery nezpusobuje nahodny, byt hrozivy protivnik, a doba nabyvani sily je pak bud quest nebo prilezitost predat spotlight jinym postavam.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů