Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11513
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od York » 21. 8. 2019, 10:36

Vito píše:
21. 8. 2019, 07:39
- ten co horí je pochodeň.
- ten co je ostrý je munice.
- ten co se dá jíst je jídlo.
- ten který je mince jsou peníze.
No to jo. U jídla to třeba problém nebude. Nebo u šípů, pokud nemáš jinou munici. Když ale v dungeonu najdeš zláté náušnice, stříbrnou korunu (o které navíc nevíš, že je magická), žezlo, stříbrný ingot a velkou klenotnici vykládanou polodrahokamy, tak jsou to jednak různě velké věci a pak nevíš, co z toho je která mince v krabičce. Můžeš maximálně zkontrolovat, že ti sedí počet, ale pokud jste třeba před půl rokem rozhodli, že náušnice jsou tak malé, že je nebudete počítat, a ty na to zapomeneš, tak ti to nebude sedět. To už je pak lepší omezenej počet řádků na deníku, do kterých to musíš zapsat.

Možná by šlo, psát ty věci na lístečky, ty pak složit a nacpat je do krabičky.

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 307
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od Vito » 22. 8. 2019, 07:26

York píše:
21. 8. 2019, 10:36
Možná by šlo, psát ty věci na lístečky, ty pak složit a nacpat je do krabičky.
Já spíš myslel že "equip" by se normálně psal do deníku a mince by zaznamenávali opravdu pouze jakésy "měšce" s hotovostí, drahokamy, pruty a podobně. Lístečky mi přijdou nepraktické v případě že chceš najít jeden konkrétní. To je lepší mít na papíře pěkně na očích.

Mě spíš šlo o to eliminovat položky které se často přepisují, gumují, škrtají atd. Ono i na tom deníku to po čase dělá bordel.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11513
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od York » 22. 8. 2019, 09:49

Vito píše:
22. 8. 2019, 07:26
Já spíš myslel že "equip" by se normálně psal do deníku a mince by zaznamenávali opravdu pouze jakésy "měšce" s hotovostí, drahokamy, pruty a podobně. Lístečky mi přijdou nepraktické v případě že chceš najít jeden konkrétní. To je lepší mít na papíře pěkně na očích.
Poklady většinou jen průběžně sbíráš a pak je někde najednou prodáš. V ten moment bys ty lístečky vysypal a rozbalil.

MarkyParky
Příspěvky: 8250
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od MarkyParky » 22. 8. 2019, 10:31

York píše: Poklady většinou jen průběžně sbíráš a pak je někde najednou prodáš. V ten moment bys ty lístečky vysypal a rozbalil.
Tak to je taky otázka.
V DoMM je třeba minihra s tím, že obchodníci a NPCčka dávají lepší a horší ceny podle toho, jaký druh lootu mu prodáváš. Nebo třeba mění své chování podle toho, co máš u sebe/dáš jim jako dar.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13241
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od Pieta » 26. 8. 2019, 13:27

Přidal bych se k těm, co říkají, že omezený inventář je dobrý, protože (a tehdy, když) to je zábava. Což je samozřejmě individuální. A platit to může i pro všelijaké abstraktnější inventáře.

Nedávno jsme třeba hráli Lancer, což je mechárna. Každý stroj má, v závislosti na svém šasí a schopnostech pilota, omezené množství systémů, které dokáže instalovat. Řešeno je to jednoduše, máte rozpočet několika málo bodů a utrácíte ho za systémy, které jsou ceněné podle velikosti a složitosti. A kolik se okolo hry vyrojilo debat o tom, jak si kdo staví konfiguraci, a jak spokojený jsem po hře byl s tím, že se mi téměř pro všechno, co jsem naložil, porařilo najít praktické využití... A neříkejte mi, že tohle není systém naložení inventáře, jen v jiném žánru. (-;


Ještě bokem k tématu, kolik místa zabere jídlo - nevím, jestli to mám z dračáku nebo starých D&D, ale já měl vždycky za to, že na výpravy s sebou hrdinové berou železné zásoby, tj. jídlo po vojensku upravené tak, aby bylo co nejhutnější a nejskladnější. Čili to nemají moc chutné, přežívají na nějaké kombinaci sušených nebo solených mas, tvrdých obilných placek, možná tvrdého sýra a tu a tam nějaké zeleniny (brambory, mrkev).
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host