Stránka 5 z 7

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 08:00
od skaven
Sarsaparillos píše: 19. 8. 2019, 23:03
skaven píše: 19. 8. 2019, 21:39 Pro někoho to může vypadat jako opruz, ale my díky tomu máme postavy, které se od sebe liší - tzn. každý netahá luk, kuši, vrhací nože, meče, lucerny, lana atd. (což by samozřejmě každý hráč tak trochu chtěl) ale musí se spolu domluvit, co kdo ponese a co bude používat...
Tohle je vlastně další věc, která mne specificky u Světa Dračáku prudí: designový záměr je stejný - ať každá postava tahá něco jiného, mají omezenou nosnost a jsou specializované. Ale zároveň hra předpokládá, že se postavy budou dělit a pohybovat se nejlépe ve dvojicích. Tyto dva záměry jsou ve sporu, jako hráči si to odsouhlasíme a hrajeme postavy, kterým chybí logické vybavení a nepřipadá jim to divné.

Do tohoto rozporu by podle mne pravidla hráče tlačit neměla.
Nemyslím si, že hra tlačí hráče do sporu, spíše je tlačí do spolupráce :think: Nicméně docela by mě zajímal nějaký příklad, kdy vám to nefungovalo - tedy kdy postavě scházelo nějaké "logické vybavení", které bylo zapotřebí pro odehrání scény? Mi totiž příjde, že i do limitu dvanácti slotů, který používáme, se relativně pohodlně s nějakou základní výbavou vejdeme, rozdíly jsou spíše ve vybavení specifickém - ve smyslu kouzelník nebude nosti šperháky, bojovníka nezajímá psací náčiní nebo dalekohled, zloděj nemá halapartnu a štít... V naší hře totiž to, co postava může/nemůže dělat vpodstatě určuje její výbava - pokud chce šplhat po zdi, nemusí být zloděj, ale musí k tomu mít nějaké náčiní. Pokud chce sesílat kouzla, nemusí být čaroděj, ale musí mít magický předmět atd.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 08:31
od MarkyParky
Skaven: Sarsaparillos tím myslel, že Svět dračáku není úplně týmová hra - ty příběhové mechaniky tahů z PbtA vedou k tomu, že družina je efektivnější (a zároveň hra zábavnější), když se parta rozdělí a prolézá ten dungeon paralelně, a jen občas se potkají, nebo si navzájem "posílají" důsledky svých rozhodnutí.

A pak se ti samozřejmě stane, že postava X potká nějaký problém, ale vybavení k jeho vyřešení má postava Y, která je o dvě místnosti dál.

Zároveň bych teda ale pro Sarsaparilla dodal, že tenhle záměr tam sice na začátku byl, ale v podstatě vzápětí poté, co tuhle vlastnost kritizoval, jsem se to pokusil naadresovat, pošteloval jsem jak fungování, tak počty slotů a teď už by to snad taková schýza být neměla, ne?

Jakože většina postav teď má o 3-4 sloty víc, než měla v době, kdy si na tohle stěžoval, a to už rozumnou flexibilitu sólařům snad dává?

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 08:42
od Sarsaparillos
skaven píše: 20. 8. 2019, 08:00 Nemyslím si, že hra tlačí hráče do sporu, spíše je tlačí do spolupráce :think:
Spor je v tom, že zároveň plně spolupracovat nemáme, máme se pohybovat po malých skupinkách (dvojicích) kde vždy nějaké dovednosti i vybavení chybí.
skaven píše: 20. 8. 2019, 08:00Nicméně docela by mě zajímal nějaký příklad, kdy vám to nefungovalo - tedy kdy postavě scházelo nějaké "logické vybavení", které bylo zapotřebí pro odehrání scény? Mi totiž příjde, že i do limitu dvanácti slotů, který používáme, se relativně pohodlně s nějakou základní výbavou vejdeme...
My jsme začínali s limitem pěti slotů, kam se nevlezlo skoro nic. Momentálně je po úpravě ta kapacita větší ten problém není tak markantní. Ovšem na začátku hry neměla každá postava své světlo a někdo neměl ani své jídlo. Což je v pohodě, dokud se pohybuješ s někým, kdo tyhle základní věci má. Ale jakmile se skupina rozdělí (a jak říkám, dělit se nutně musí, aby hra fungovala), jsi najednou bez světla či jídla, nebo já se takhle na dlouho odřízl od zdrojů léčení.

EDIT: MarkyPakrky - jo, po zvětšení kapacity a zavedení malých a drobných předmětů ten problém z velké části zmizel.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 09:16
od MarkyParky
Jerson píše:A co konkrétně tě na tom baví? Ať už ve chvíli, kdy jdeš na výpravu, nebo ve chvíli, kdy najdeš loot a přemýšlíš, jak ho probrat.
Oboje.
Baví mě řešit problémy s omezeným množstvím prostředků.

Třeba nedávno se mi v DrDII stalo, že jsem jako alchymista měl k dispozici jen Suroviny v podobě špagátů a kolíků + nějaké staré hadry a jinak skoro nic. A naši družinu sledoval očarovaný sup, který sloužil jako špión pro jednoho šamana. Neměli jsme čaroděje a neměli jsme lukostřelce. A řešili, jak se zbavit supa. Nakonec mě napadlo ze špagátů, kolíků, v lese nasekaných prutů a těch starých hadrů sestavit draka, který se vznesl nad supa a pustil na něj síť.

Stejně tak mě v našem PbP tady baví číst neobvyklá řešení hráčů. Dost v tom vyniká zejména Hiro a Hadešadah - často se vytasí s tím, že nějaký předmět co má, použijí naprosto neotřelým způsobem ... a nageneruje to zajímavou scénu, nebo alespoň zábavný popis. Kdyby měli s sebou všechno, co potřebují, tak by ho nic nenutilo to dělat, prostě by překážku překonaly prvním nabízejícím se způsobem.

Při lootování jakbysmet.

Baví mě dorazit k velkému pokladu, přebírat se v něm a přemýšlet, která z toho seznamu tajemných věcí stojí za odnesení.
Baví mě najít nový mečák a řešit to dilema, jestli si ho mám vzít ... a nechat tady na místě starý, nebo ne ... případně jestli si můžu odnést oba, ale s tím, že tu nechám něco jiného. Baví mě nalézat poklady, které nemohu odnést ... protože můžu vymýšlet, jak je i přesto odnést.

Jerson píše:Mí hráči třeba přemýšlí nad tím, zda nebudou s nožem, pistolí a plynovou maskou působit podezřele při případné policejní prohlídce. Jak provézt pušku v autě přes hranice. Jestli si vzít elegantní revolver, když do něj mají jen šest nábojů, nebo pistoli se dvěma zásobníky na sedm nábojů, která je ale ošklivá. Zda mají cigarety, a jak si po vydatném dešti zapálí. Jaká zbraň se dá schovat pod kabát, jaká pod šaty a jak moc bude kabát nápadný v červenci. Jak si vzít lano s kotvičkou a jak ho použít, když jsem se s nimi vsadil, že pro něj nenajdou uplatnění, protože jsem ho za 26 let hraní RPG nikdy neviděl použité. A tak. Nějaké sloty pro předměty a řešení jejich počtu, případně rozdělení do slotů nebo navěšení na postavu, v tom nedokážu žádný zábavný prvek nalézt.
Jinými slovy, tebe (nebo tvé hráče) baví stejná dilemata jako mne.

Jen hrajete pseudorealistickou hru z druhé světové a tebe baví vytvářet tlak přes fikční omezení a GM Fiat vyhodnocování uvěřitelnosti. V threefold modelu jsou to "S" dilemata. Proč ne, to je legitimní způsob hraní - a i když třeba mě by, jako hráče, asi trochu štvala ta snížená mírná míra prediktibility chování, ale jinak proti gustu žádný dišputát a v zásadě bych si něco takového klidně zahrál a asi i tuším, kde je v tom přítomna nějaká zábava.

Ale tady v tom vlákně se začaly diskutovat slotové/mřížkové/čtverečkové modely vybavení a tlak vytvořený přes pevná omezení počtu. V threefold modelu "G" dilemata. V kontextu oldschoolových her, případně já nabídl řešení co mám pro dramaticko-gamistický Svět dračáku. Nejspíš tě tahle preference úplně míjí. Na to se nedá nic moc víc říct než .... tak to nehraj, no ... :)

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 09:18
od MarkyParky
Sarsaparillos píše:My jsme začínali s limitem pěti slotů, kam se nevlezlo skoro nic.
Já bych tedy připomenul, že jste hlavně začínali v době, kdy ještě nebyl systém velikostí - a i jedno jídlo nebo jediný lektvar vám obsadily celý slot, pouze jich v jediném slotu mohlo být víc od stejného typu.

To byl fakt velký error v designu.

Teď, s tou kategorizací velikostí, můžeš mít klidně smíšený slot pěti různých MALÝCH předmětů a ta kapacita narostla fakt hodně.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 09:38
od Vito
Nečetl jsem poslední tři stránky, ale i tak si něco přihodím:

Teď v létě jsme pár-krát hráli venku na zahradě během grilování. Zdroj světla jsme měli kvalitní, ale stůl nám byl malý. Tím menší čím víc jídla jsme měli. Začalo nám překážet neustálé škrtání zdrojů jako jsou jídlo, nebo munice. Prostě nebylo dost místa co chvíli něco zaznamenávat do deníku, pořád se kvůli tomu posouvali fiurky a pod.

Koketoval jsem tedy s myšlenkou, že by jsme to zaznamenávali nějak fyzicky. Při příští hře, pokud nás bude dost, mám v plánu zavést tohle pravidlo:
Každý hráč dostane krabičku od sirek. Sirky jsou pochodně, tenká párátka jsou munice a lentilky jsou jídlo na den. Postava unese tolik, kolik se hráčovy vejde do krabičky tak aby šla zavřít. Když použije pochodeň, vyhodí sirku, pokud střílí zlomí párátko a při jídle sní lentilku. Pokud doplňují zásoby, klidně jim dám nové párátka...

Ostatní loot klidně ať si zapisují klasicky, to nebývá až tak často, snačí když odpadne část účetnictví. Jsem zvědav zda to bude fungovat.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 09:43
od MarkyParky
Lentilky jsou blbé - mají jednu nevhodnou vlastnost.

Používal jsem je jeden čas jako žetony Sudby s tím, že když se potvora vyčerpá, tak se sežerou.

Zjistil jsem, že Sudby ubývá rychleji, než by pravidla vyžadovala :)

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 10:00
od Pracující logaritmus
U sudby to asi fakt rozbíjelo hru, ale u jídla to bude pěkná simulace (koneckonců, kdo se jde najíst, až když má opravdu hlad?).
Škoda, že už nejsou desetníky, byly by dobrý poklad. Koruna je asi už moc velká.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 10:02
od Vito
MarkyParky píše: 20. 8. 2019, 09:43 Zjistil jsem, že Sudby ubývá rychleji, než by pravidla vyžadovala :)
$lol$
Copak o to, sníst sudbu postavám pomůže. Ale pokud hráč sežere zásoby své postavě, tak jí jen zavaří. Já jen zahlásím že se to jídlo nejspíš zkazilo, nebo ztratilo a ať si poradí jak umí. IMHO to tedy nechám projít, vytvoří to aspoň zajímavou situaci.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 10:03
od Vito
Pracující logaritmus píše: 20. 8. 2019, 10:00 Škoda, že už nejsou desetníky, byly by dobrý poklad. Koruna je asi už moc velká.
Jednocentové mince. Mám jich snad už celou zavařovačku 8)

edit: ale na to by to chtělo taky nějakou krabičku, nebo peněženku. Ať se to nekutálí a neválí všude. Jenom nvm jak by se to počítalo.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 11:51
od Jerson
Pracující logaritmus píše: 20. 8. 2019, 10:00Škoda, že už nejsou desetníky, byly by dobrý poklad. Koruna je asi už moc velká.
Jsou eurocenty. Nejlevnější žetony, dostupnost garantovaná několika Evropskými státy, kvalita zaručena. Jiné využití nemají, a kdejaký kamarád z Eurozóny jich bude mít k dispozici hromadu :-)

Edit: aha, to mám z toho, že odpovídám na neaktualizovaný výpis.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 15:19
od Log 1=0
Jako že by byl 1 cent = naditý měšec, cenná soška whatever a dávalo by se to do té nosnostní krabičky.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 20. 8. 2019, 15:23
od York
Nápad s krabičkou od sirek se mi hodně líbí, ale dokážu si to představit jen na nějakém oneshotu, protože po pár týdnech by asi hráči zapomněli, co který token reprezentuje...

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 21. 8. 2019, 08:39
od Vito
York píše: 20. 8. 2019, 15:23 Nápad s krabičkou od sirek se mi hodně líbí, ale dokážu si to představit jen na nějakém oneshotu, protože po pár týdnech by asi hráči zapomněli, co který token reprezentuje...
Ani ne imho je to intuitivní:
- ten co horí je pochodeň.
- ten co je ostrý je munice.
- ten co se dá jíst je jídlo.
- ten který je mince jsou peníze.

Navíc těch krabiček jsou různé velikosti. Od takových těch štíhlých, přes tlusté, dlouhé až po obrovské krbové. Tak by se to dalo i škálovat podle síly postavy :D Jednou to musím zkusit, nevím zda už tuhle sobotu protože se mi zatím nedaří najít správný rozměr párátek. Pokud někde oběvím takové ty z 90. let, krátké, placaté s jedním hrotem, musím jich koupit aspoň kilo :)

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Napsal: 21. 8. 2019, 11:32
od MarkyParky
Pche, párátek.
Jsou snad čepele a hroty zbraní ze dřeva?

Navrhuji jehly. Nebo alespoň špendlíky...