Dice-fudging a jiné podvádění

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re:

Příspěvek od York »

Sadako píše: 25. 7. 2018, 14:05...a pak to rozebrat v poherní debatě.
Jo a tady ten týpek... tak toho jsem udělal lopaťácky tak, že by vás sežral, ale naštěstí mi to včas došlo, takže jsem ho trochu očesal.
Když uděláš tohle, tak s tím nemám nejmenší problém.

(A tohle je vlastně jeden z mála příkladů, kdy je to fakt opodstatněné, protože to žádná plot immunity nevyřeší).
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Sparkle »

Když vymýšlím enemíky, většinou si jejich sílu nejdřív stanovím ve fikci. Jako třeba "tahle potvora to bude mít zhruba na férovku proti pěti trénovaným městským strážným s meči".
Tyhle informace se snažím dopravit i k hráčům, aby měli představu, proti čemu stojej. Třeba zaslechli povídání o tom, jak se ti gardisti s tou hnuskou porvali a že to skončilo plichtou.

Jenže pak musím tý potvoře udělat taky staty, že jo. A protože nejsem matematický talent, ale unavená máma tří dětí, tak se mi občas stane, že staty tý hnusky neodhadnu. Že to vůbec neodpovídá "na férovku s pěti gardisty".

No a hráči na tu potvoru naběhnou s očekáváním, že bude nějak silná... a ona je výrazně silnější, protože jsem neodhadla ta numera. A teď je otázka, pokud teda tohle jako GM v průběhu souboje vidím a rozhodnu se potvoru nenápadně zkrouhnout, je to opravdu podvádění? Není naopak podvádění to, že hráči dostali potvoru se staty, které neodpovídaly fikčnímu popisu, a tohle je pokus o nápravu?

Samozřejmě se to zkrouhnutí potvory musí udělat nějak citlivě, pokud možno nenápadně... ale nějak mi přijde takový lepší a i spravedlivější jí radši nenápadně zkrouhnout HPčka, než aby souboj proběhl, postavy byly poraženy (a hráči se divili, proč), a pak jsem řešila nějaký zajmutí nebo ex-machina kříšení.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Quentin »

Sparkle píše: 25. 7. 2018, 14:18Když vymýšlím enemíky, většinou si jejich sílu nejdřív stanovím ve fikci. Jako třeba "tahle potvora to bude mít zhruba na férovku proti pěti trénovaným městským strážným s meči".
Tyhle informace se snažím dopravit i k hráčům, aby měli představu, proti čemu stojej. Třeba zaslechli povídání o tom, jak se ti gardisti s tou hnuskou porvali a že to skončilo plichtou.

Jenže pak musím tý potvoře udělat taky staty, že jo. A protože nejsem matematický talent, ale unavená máma tří dětí, tak se mi občas stane, že staty tý hnusky neodhadnu. Že to vůbec neodpovídá "na férovku s pěti gardisty".

No a hráči na tu potvoru naběhnou s očekáváním, že bude nějak silná... a ona je výrazně silnější, protože jsem neodhadla ta numera. A teď je otázka, pokud teda tohle jako GM v průběhu souboje vidím a rozhodnu se potvoru nenápadně zkrouhnout, je to opravdu podvádění? Není naopak podvádění to, že hráči dostali potvoru se staty, které neodpovídaly fikčnímu popisu, a tohle je pokus o nápravu?

Samozřejmě se to zkrouhnutí potvory musí udělat nějak citlivě, pokud možno nenápadně... ale nějak mi přijde takový lepší a i spravedlivější jí radši nenápadně zkrouhnout HPčka, než aby souboj proběhl, postavy byly poraženy (a hráči se divili, proč), a pak jsem řešila nějaký zajmutí nebo ex-machina kříšení.
Kde se tam objevil požadavek na to, že to zkrouhnutí musí být nenápadné? Ty i hráči máte společně zadefinovanou představu, že potvora se v boji vyrovná pěti strážím, tím všechno tajnůstkářství odpadá. Proč v takovém případě není v pořádku říct "My jsme řekli, že má bejt rovnej tak pěti gardistům, co? Ale s těma sedmi útokama by je asi roznesl. Řekneme, že bude mít jen tři, všichni ok? Jestli vás změna irituje; představte si, jak mu odpadá adrenaline rush :D "

Sadako píše: 25. 7. 2018, 14:05Já mám dojem, že Pieta staví na dramatickém hledisku.
Situace je napínavá, hráči jsou ponoření až po uši... a o pár zatáček dál vyeskaluje do TPK nebo jiného průseru, neb GM něco zvoral. Není lepší v ten moment zaimprovizovat cokoli, co ti GM licence dovolí, aby se situace neotočila píčou ke zdi a nedošlo k narušení dramatu a pak to třeba rozebrat v poherní debatě.
Jo a tady ten týpek... tak toho jsem udělal lopaťácky tak, že by vás sežral, ale naštěstí mi to včas došlo, takže jsem ho trochu očesal.
Asi jde jen o jiný styl hry.

Nechal jsem se Dungeon Worldem převychovat na "Play to find out what happens," a když někdo umře, tak je to to, co se stalo. Žádné drama nebo příběh se tím neohrozil, protože to je ten příběh, co hrajeme.

Dává to smysl?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Sosacek »

Quentin píše: 25. 7. 2018, 13:26 To rozdělení na letter a spirit je tam úplně navíc. Jde čistě jen o nelhaní kamarádům při hře, respektive neporušování toho, na čem jste se předem dohodli.
Zjevne neni, protoze upravit hpcka je podle tebe podvod, zatimco pridat posily je ok. Oboji je to same in spirit - upravujes konflikt aby byl zajimavejsi. Jenom to prvni je in letter poruseni, a to druhe ne.

Tak pokud tvoje nazory spatne chapu, tak se omlouvam, ale jsou tak nahodile, ze v nich nevydim zadny rad nebo vnitrni konzistenci, nebo smysl.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od York »

Sparkle píše: 25. 7. 2018, 14:18je to opravdu podvádění?
Podvádění je to, co je proti pravidlům. To bych teď nechal stranou. Spíš bych se zkusil zamyslet, jestli s tím můžeš něco udělat jinak než úpravou statů za běhu.

Sparkle píše: 25. 7. 2018, 14:18Když vymýšlím enemíky, většinou si jejich sílu nejdřív stanovím ve fikci.
Tohle je určitě dobře, pokud hraješ combat as war. Hráči pak musej mít představu, do čeho jdou, aby se mohli informovaně rozhodnout. Když hraješ combat as sport, tak představu mít nemusej, protože se vždycky můžou spolehnout, že to nastavuješ "tak akorát pro ně". Na druhou stranu to zas pak musíš "tak akorát pro ně" opravdu nastavit, takže tomu stejně neutečeš.

Sparkle píše: 25. 7. 2018, 14:18Jako třeba "tahle potvora to bude mít zhruba na férovku proti pěti trénovaným městským strážným s meči".
Tohle bych možná zkusil popsat jinak. Souboj s více protivníky je ve většině systémů netrivální záležitost a jediný způsob, jak opravdu svědomitě říct, jak to asi dopadne, je několikrát si ho odehrát a výsledky zprůměrovat.

Čili určitě bych přirovnával vždycky k jednomu protivníku. V tom případě navíc od něj můžeš staty "opsat", pokud se třeba s tím dotyčným už postavy střetnuly, nebo když je to třeba potvora z bestiáře. Pořád se můžeš utnout, když třeba vynecháš nějakou silnou schopnost, ale pravděpodobnost bude o dost menší.

edit: Tohle je důležitý i z pohledu hráčů. Mechanicky si představit sílu protivníka, který dokáže porazit pět gardistů, bude obtížné i pro ně (protože to je prostě netriviální střetnutí). Čím jednodušší bude to přirovnání, tím líp bude fungovat i pro ně.


Ideální je samozřejmě hrát v systému, který přímo to odvození statů z fikce obsahuje - ale chápu, že asi nechceš hrát něco, co považuješ za experimentální. Nebo hrát systém, kterej vůbec není postavenej na gamistických konfliktech.

Další možnost je to s někým konzultovat. Vojta ti to imho odhadne na první pohled, když to hodíš na fórum, tak ti taky určitě někdo pomůže. Ideálně si takhle udělat pár protivníků do zásoby, nebo třeba pět vzorových s různou silou, jejichž staty pak budeš recyklovat.
Naposledy upravil(a) York dne 25. 7. 2018, 14:45, celkem upraveno 1 x.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Sosacek »

York píše: 25. 7. 2018, 14:42
Sparkle píše: 25. 7. 2018, 14:18je to opravdu podvádění?
Podvádění je to, co je proti pravidlům. To bych teď nechal stranou. Spíš bych se zkusil zamyslet, jestli s tím můžeš něco udělat jinak než úpravou statů za běhu.
No pockej, diskuse zacla proto, ze quentin obvinil vsechny hrajici jinym stylem nez on z podvadeni, a na tom terminu trval az za hrob - bylo to pro nej dulezitejsi nez respekt a mezilidske vztahy a takove veci.

Rict "to bych nechal stranou" je uplne mimo.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od York »

Sosacek píše: 25. 7. 2018, 14:45Rict "to bych nechal stranou" je uplne mimo.
Není, protože to byl konkrétní praktický dotaz a když na něj odpovím "Jo, je to podvádění", tak moje odpověď tazateli nijak nepomůže.

Navíc - ať si o tom myslíš cokoliv, zjevně existují hráči, kteří to jako podvádění vnímají. Takže buď je můžeš poslat do kšá, nebo se můžeš zkusit zamyslet, jestli bys nemohl hrát tak, aby vyhovovalo tobě i jim. Pokud taková možnost existuje, tak moc nevidím důvod ji nepoužívat (leda bys byl ovšem Sosáček).
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 25. 7. 2018, 14:41
Quentin píše: 25. 7. 2018, 13:26 To rozdělení na letter a spirit je tam úplně navíc. Jde čistě jen o nelhaní kamarádům při hře, respektive neporušování toho, na čem jste se předem dohodli.
Zjevne neni, protoze upravit hpcka je podle tebe podvod, zatimco pridat posily je ok. Oboji je to same in spirit - upravujes konflikt aby byl zajimavejsi. Jenom to prvni je in letter poruseni, a to druhe ne.

Tak pokud tvoje nazory spatne chapu, tak se omlouvam, ale jsou tak nahodile, ze v nich nevydim zadny rad nebo vnitrni konzistenci, nebo smysl.
Pravidla, na kterych jste se dohodli ti davaji pravo pridavat posily, ale nedavaji ti pravo menit jejich staty za behu. To neni tak slozite - co je a neni podvadeni je tady celkem jasne.

Jestli je přidávání posil fér už technicky není diskuze o podvádění, ale o player agency (je to pro tebe stravitelnější?). Proč tam ty posily přidáváš, kolik toho bylo doposud zadefinováno, jakým stylem je tam přidáváš, to všechno hraje roli v tom, jak moc u toho znehodnotíš předchozí nebo omezíš budoucí hráčská rozhodnutí.

Ten dojem, že mi všechno připadá jako podvádění, možná vznikl tím, že jsem teď nějakou dobu hrál odnd-hack, kde byl důraz na player agency prakticky nepsané (edit: vlastně psané!) pravidlo, takže přidat posily by mně i mým hráčům fakt připadalo jako podvádění srovnatelné s porušováním pravidel.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 25. 7. 2018, 15:27, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Sparkle »

Quentin píše: 25. 7. 2018, 14:39Proč v takovém případě není v pořádku říct "My jsme řekli, že má bejt rovnej tak pěti gardistům, co? Ale s těma sedmi útokama by je asi roznesl. Řekneme, že bude mít jen tři, všichni ok? Jestli vás změna irituje; představte si, jak mu odpadá adrenaline rush :D "
Protože to pro někoho může bejt takový docela rušivý, mluvit o tom uprostřed souboje takhle metaherně.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od York »

Sparkle píše: 25. 7. 2018, 14:56Protože to pro někoho může bejt takový docela rušivý, mluvit o tom uprostřed souboje takhle metaherně.
Zní mi to jako znamení, že by chtěl hrát jinou hru.
Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5293
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

York píše: 25. 7. 2018, 14:12Když uděláš tohle, tak s tím nemám nejmenší problém.
(A tohle je vlastně jeden z mála příkladů, kdy je to fakt opodstatněné, protože to žádná plot immunity nevyřeší).
Na druhou stranu, někteří hráči tohle rozebírat nechtějí a nechtějí to vědět. Třeba u jedné mnou hrané kampaně mám asi výrazně víc metaherních informací než někteří jiní hráči. Jednak mi není blbé se zeptat, jednak GM ví, že bezpečně oddělím to, co ví hráč a co ví postava a nebudu z některých věcí dělat drama ani pičovat, že když on mohl dostat ježka, já chci ještěrku.

Imho se tady zas dostáváme k individuálním potřebám skupiny a vzájemné důvěře - hráči věří GMovi, že nebude zneužívat systém ke svačení a něco použije takřka výhradně jako letzte Instanz a GM v tomtéž stejně věří hráčům.
A nemyslím si, že by bylo na tohle před hrou nutno vyloženě uzavírat smlouvu, pokud se všichni tak nějak znají. Je dobré se samozřejmě domluvit a dohodnout, co ano a co ne a kde je ta hrana, která se líže, nicméně nemám dojem, že by to nutně muselo vypadat jako zákoník práce.
A právě kvůli těm individuálním potřebám mi přijde hrozně vošajstlich paušalizovat, co je podvod a co ne a jak se přesně chovat - co je v jedné skupině podvod, je v jiné naprosto v pořádku.
York píše: 25. 7. 2018, 15:00Zní mi to jako znamení, že by chtěl hrát jinou hru.
Nebo je prostě výrazně imerzivní typ a takové vytržení mu hru kazí.

EDIT: Myslím, že se tady mimo jiné střetává lawful a chaotic pohled. Někdo chce mít přesná a stejná pravidla pro všechny situace, někomu je jasné, že se spousta situací prostě předvídat nedá a používat všude rotačák, když je to někde psáno a to i v moment, kdy se víc hodí kružítko, je prostě debilní a může to uškodit zážitku ze hry.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re:

Příspěvek od York »

Sadako píše: 25. 7. 2018, 15:06Imho se tady zas dostáváme k individuálním potřebám skupiny a vzájemné důvěře.
Pro tvůj preferovaný styl hry to určitě platí, ale obecně to platit nemusí. Pokoušel jsem se to vysvětlit tady:
York píše: 25. 7. 2018, 13:42Tohle je hodně obtížné, protože ve hře je okamžitá mechanická smrt - aby taková mechanika dávala smysl, tak musí být reálně možné touhle metodou umřít (jinak není důvod tohle pravidlo ve hře mít). Čili když třeba hodně neobratná postava spustí smrtící past a hráč má smůlu na kostce, tak může na jednu ránu umřít. Hráči by měli mít možnost past vůbec nespustit nebo se s protivníkem do boje vůbec nepouštět, případně nechat jít jako první postavu, která na jednu ránu od tohohle útoku neumře, ani když bude mít extrémní smůlu na kostkách. Ale to nebezpečí tam musí být, to je součást herního stylu.
V tomhle stylu hry prostě chceš mít hody objektivní, jinak ta hra nevyzní tak, jak má vyznít. A i GM je chce mít objektivní, protože i jeho úplně stejně jako hráče zajímá, jak postavy dopadnou. O postavy, se kterými jsem odehrál dva měsíce kampaně, se bojím skoro stejně jako jejich hráči. Kdybych měl pravomoc fixlovat hody, tak by se to nemohlo stát.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Quentin »

Sadako píše: 25. 7. 2018, 15:06EDIT: Myslím, že se tady prostě střetává lawful a chaotic pohled. Někdo chce mít přesná a stejná pravidla pro všechny situace, někomu je jasné, že se spousta situací prostě předvídat nedá a používat všude rotačák, když je to někde psáno a to i v moment, kdy se víc hodí kružítko, je prostě debilní a může to uškodit zážitku ze hry.
Jak už jsem ti odpovídal. Není to o pevných pravidlech, ale o povolení je ohýbat. Pokud to děláš otevřeně nebo k tomu máš předem povolení, tak žádné lhaní nebo zatajování neprobíhá a nikdo proti tomu nic nemá.

Lpění na pevných mechanikách mi rozhodně přišít nemůžete :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5293
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

York píše: 25. 7. 2018, 15:12V tomhle stylu hry prostě chceš mít hody objektivní, jinak ta hra nevyzní tak, jak má vyznít. A i GM je chce mít objektivní, protože i jeho úplně stejně jako hráče zajímá, jak postavy dopadnou. O postavy, se kterými jsem odehrál dva měsíce kampaně, se bojím skoro stejně jako jejich hráči. Kdybych měl pravomoc fixlovat hody, tak by se to nemohlo stát.
Ale vždyť to jsou přesně ty invidivuální potřeby skupiny, o kterých mluvím!
Hrajete nějakou hru nějakým způsobem a chcete ji tak hrát, tak nějaké věci děláte a nějaké jsou nepřípustné - to je naprosto v pořádku.
Ale nemůžeš paušálně tvrdit, že tohle platí pro všechny hry, kde se vyskytuje mechanika okamžité smrti. Nebo teda můžeš, ale pak přijde nějaké Sadako a řekne píču a šišky.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pieta »

Debata teda zase strašně ujela, ale když už se tu s tím píšu... (-;
York píše: 25. 7. 2018, 13:58A neomezuje se to jen na RPGčka. Prostě jsi něco zvoral. Kdyby to bylo v práci a hrozil ti vyhazov, tak bych dejme tomu pochopil, že se to pokusíš ututlat. Ale ty ses sešel se svými kamarády s tím, že společně strávíte nějaký čas hrou. V takové situaci by ses přece vždycky jednoznačně měl omluvit a na řešení se domluvit.
Tak to vidíme úplně obráceně - když v práci něco zvorám, tak to buď okamžitě jdu opravit a rovnou píšu do historie, že to byla moje chyba, aby nikdo další nemusel řešit, proč se to stalo, a pokud opravit neumím, tak jdu okamžitě za šéfem, aby o tom taky věděl a mohl říct, co s tím dál.

Když jsem s kamarádama, tak o nic vážného nejde, takže nemám takovou potřebu řešit zodpovědnosti a zveřejňovat všechno. Jak už jsem psal, tak posledních pár let hraju prakticky jen samé úplně otevřené hry, takže prakticky tohle řešit nemusím, ale nepřijde mi to tak vážné, jak vám.
York píše: 25. 7. 2018, 13:58Ty furt stavíš na nevysloveném předpokladu "je to ok, pokud si toho hráči nevšimnou". Jenže co když si všimnou? Chyba se už stala, ilusionismem se neodstane. Fakt bys neměl riskovat přátelství jen proto, že si myslíš, že to dokážeš zamaskovat (už proto, že kamarádi nejspíš budou dělat, že nic neviděli a i když je to třeba bude žrát, tak ti to neřeknou).

edit: Samozřejmě pokud už jste o tom někdy mluvili a spoluhráči ti řekli "Hele, my víme, že občas fudguješ rolly, ale to je v pohodě a čekáme to od tebe", tak už máš ten explicitní kontrakt a jde o jinou situaci. Na druhou stranu i tak bych se zamyslel, jestli raději nezvolit řešení, které fudgování nevyžaduje - třeba už proto, že můžeš někdy hrát s někým jiným a zapomenout, že s ním ten explicitní kontrakt nemáš.
Pokud ohrožuju přátelství tím, že problémy vzniklé za běhu hry neřeším perfektním všema preferovaným způsobem, asi to zas tak slavné přátelství nebylo. (:

Podívej se na to třeba takhle: Po hře za mnou přijde Franta Hrajutrpaslíky a řekne mi, že má dojem, že se uprostřed boje nějakému protivníkovi změnila hodnota zranění. Já mu na to řeknu třeba:
a) Jo, protože jsem zjistil, že jsem mu započítal sílu dvakrát. Stane se.
b) Jo, protože jsem zjistil, že jsem mu počítal, jako by měl Extra Zranění III místo Extra Zranění II.
c) Jo, protože mi došlo, že pět a pět není patnáct. Stane se.
d) Jo, protože jsem mu dal moc velkou sílu, a nedošlo mi, co to všechno znamená. Stane se.
e) Jo, protože jinak by s váma strašně vymetl, a přitom jsem vám nedal žádnou možnost předem zjistit, že je tak nebezpečnej, protože mi to samotnýmu včas nedošlo. Stane se.
f) Jo, měl jsem k tomu nějaký svoje důvody, ale nebylo to proto, abych s váma nějak vyjebal.
Přičemž za kteroukoliv možností můžu pokračovat tím, že se zeptám, jestli mu to vadilo a jak moc.

Můj pohled je, že to všechno jsou opravy nějakých vypravěčských pochybení, a pokud není předem řečeno jinak, že podle obvyklého implicitního kontraktu by to mělo být OK, když to za běhu opravím. Jediné, co mi tam přijde kontroverzní, je to poslední, protože to moc zavání tím, že vypravěč je něco víc, než ostatní hráči, protože není žádný kloudný důvod, proč to na přímý dotaz tajit. A jediná skupina, u které bych nad tímhle řešením moc neuvažoval, je taková, kde vím, že někdo z hráčů sleduje hody a čísla a počítá si z toho sílu opozice.
Sadako píše: 25. 7. 2018, 14:05Já mám dojem, že Pieta staví na dramatickém hledisku.
Situace je napínavá, hráči jsou ponoření až po uši... a o pár zatáček dál vyeskaluje do TPK nebo jiného průseru, neb GM něco zvoral. Není lepší v ten moment zaimprovizovat cokoli, co ti GM licence dovolí, aby se situace neotočila píčou ke zdi a nedošlo k narušení dramatu a pak to třeba rozebrat v poherní debatě.
Jo a tady ten týpek... tak toho jsem udělal lopaťácky tak, že by vás sežral, ale naštěstí mi to včas došlo, takže jsem ho trochu očesal.
Jo, přesně.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 11 hostů