Dice-fudging a jiné podvádění

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od MarkyParky »

Čert vem slovíčka.

Pointou postu bylo, že existují techniky, které vůbec nezahrnují rozhodování GMa a přitom by je Yorko-Quentinovská kategorizace zařadila mezi "podvody" (Já ne.)

A chtěl jsem.upozoenit, že zdejší rozbor tuhle část RPG hraní jaksi míjí, a ona přitom může tvořit významnou část toho feelingu (ne)poctivosti, pokud selže sociál contract a hráčská očekávání se neprotnou s hranou hrou.

A hlavně - na rozdíl od šmelení kostek v DnD klonech - u těhle technik a stylů hrozí ta "křivda" na hráči i u moderních her.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 26. 7. 2018, 01:50, celkem upraveno 1 x.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Sosacek »

Souhlas.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pieta »

York píše: 26. 7. 2018, 00:25Historicky máš nepochybně pravdu. Když bys ale teď psal novou gamisticky orientovanou hru (třeba DrD 3, ehm), dal bys tam současně mechaniky pro tvrdou smrt a návod pro GMa, že má fudgovat rolly?
To není tak úplně relevantní, protože když napíšu takovou hru, budou o ní vědět tři lidé, a ty davy lidí, co pořád hrajou s tvrdou smrtí a občasným fixlováním, to nijak neovlivní. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Jerson »

Jak tu opakovaně čtu, že je v pořádku, když GM pro lepší zábavu hráčů mění staty nepřátel a "falšuje" hody - co když se jeho představa zábavy liší od toho, co za zábavné považují hráči?
Vezmu třeba Sadakoestyl boje, a vymyslím trik, jakým elegantně dostanu hlavního nepřítele bez nutnosti boje. GM počítal s tím, že tohoto záporáka budeme zabíjet jako skupina, a někteří z nás přitom zemřou. Hráči nechtějí, aby jejich postavy takhle na konci tohoto dobrodružství zemřely, ale zase by se chtěli nějak uplatnit. GM proti původnímu plánu přidá záporákovi schopnost, kterou můj plán zcela eliminuje, a dojde k boji, ve kterém moje a dvě další postava z pěti zemřou, než záporáka zabijeme.
Po hře bude GM argumentovat tím, že považoval za větší zábavu, aby všichni bojovali, bez abych já připravil plán a pak (sám nebo s pomocí dalších postav) zajistil, že boj nebude potřeba. Hráči dvou přeživších postav budou s GMmovo řešením souhlasit, další dva hráči už nikoliv, a já vůbec.
Bylo to podvádění? Má GM právo tohle udělat, tedy rozhodnout o tom, co bude pro zábavu všech nejlepší?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: Bylo to podvádění? Má GM právo tohle udělat, tedy rozhodnout o tom, co bude pro zábavu všech nejlepší?
Prohoď pořadí, ve kterém se ptáš na tyhle otázky a uhodíš hřebíkem na hlavičku. Teprve když máš odpověď na tu druhou, získáš i odpověď na tu první.

A chceš-li předejít podobným nedorozuměním uvnitř party kamarádů, co si přišli zahrát hru, dodej k tomu, že si tu otázku o tom, na co má GM právo, mají položit otevřeně a před hrou nebo nejpozději s prvním odehráním problematického místa.

Social contract. Social contract. Social contract.



A ještě si dovolím jednu poznámku, kterou jsi mi připomněl tímhle:
Jerson píše: .... je v pořádku, když GM pro lepší zábavu hráčů mění staty nepřátel a "falšuje" hody - co když se jeho představa zábavy liší od toho, co za zábavné považují hráči?
Tady jsi otevřel celou další pandořinu skříňku problémů.

Má GM právo se u hry také bavit?
Mají ostatní hráči u stolu odpovědnost za to, aby hra byla pro GMa zábavná?

Je hypotetický "stealth do zad a pak jednohubka" v pořádku, když vím, že tím hodím do stoupy třeba hodinu času, kterou GM strávil přípravou tohoto bossfightu a akorád zapomněl na to, že jsem si v minulém level-upu vzal abilitu, která mu to umožní?



Když v roce 1997 John H. Kim na základě diskusí (re)definoval Threefold model rozhodovaní hráčů, jednou ze silně zvažovaných variant bylo, že to bude "Fourfold model". GDSS. Game, Drama, Simulation. Social.


Nerozšlapat druhému hráči bábovičky je poměrně zásadní herní skill při hraní RPG.
GM je taky hráč.

Social contract. Social contract. Social contract.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Jerson »

Jasně, takhle zpětně to umí říct každý. S kolika lidmi ses dohodl, jak hrát střet s finálním bossem, nebo obecně jak řešit takové situace předtím, než k tomu došlo? Liší se to nějak od situace, kdy si kouzelník v DrD šetří svitek s černým bleskem právě na takový boj?

Můj názor je, že GM se u hry musí bavit, ale zábava plynoucí z toho, že GM připraví příběh a jednotlivé scény, které hráči projdou tak jak zamýšlel, a všichni se baví očekávaným způsobem, vyžaduje poměrně specifické nastavení skupiny. Nehledě na to, že jsem v mnoha pravidlech četl poučku "dohodněte se na nastavení hry, ale nikde nebylo napsáno jak se dohodnout, když GM je zvyklý určovat, co bude pro ostatní hráče zábavné, dva hráči jsou zvyklí vznášet do hry vlastní nápady a tím připravovat překvapení a z toho plynoucí zábavu ostatním včetně GMma, a zbylí tři o tom nepřemýšleli, z toho dva z nich jsou nováčci. Nemluvě o tom, že dohoda mezi kamarády (kteří spolu nehráli RPG) nebo dokonce dohoda mezi náhodně sebranými lidmi není vůbec samozřejmá ani jednoduchá věc, protože většina lidí se nikdy dohodnutí (dohadování, ve smyslu "dohodnout se") neučila a nenaučila.

Čím začíná popis většiny příruček? V sekci pro hráče je to výběr postavy, určitě ne dohoda o hře. Ani GM ve své části (nebo hůř ve své příručce) nemívá dohodu o hře na začátku. V DrD to bylo půlstránkové pojednání na konci v kapitole "Problémy při hraní".
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: Jasně, takhle zpětně to umí říct každý.
Jak zpětně? My už nikdy nebudem hrát žádné RPGčko a už nám nezbývá než lamentovat nad chybami minulosti?

Tohle není žádné zpětně. Alespoň já mluvím o současném a budoucím hraní.

Jerson píše: S kolika lidmi ses dohodl, jak hrát střet s finálním bossem, nebo obecně jak řešit takové situace předtím, než k tomu došlo?
Už jsem na podobnou otázku odpovídal Pietovi.

Od jisté doby dělám tyhle tři věci:
* před hrou s lidmi probírám, co od ní očekávám
* vybírám systém na míru tomu, co od hry očekávám
* v průběhu hry, když zjistím, že se blíží potenciální problém, nestrkám hlavu do písku a klidně hru přeruším, abych problému předešel

Neznamená to, že jsem neomylný. Když jsme pro Sparkle playtestovali Tauril v průběhu vývoje DrDII tak na začátku té kampaně bylo explicitně v rámci social contractu domluveno, že to je testovací hra a jak pravidla, tak prostředí se mohou měnit za běhu. Na začátku to všichni odkývali a stejně mne v půlce hráči požádali, ať už to utnu a se změnami přestanu, že toho je prosté moc a že to nedávají.

Ale důležité je, že jsme si to řekli. Díky tomu jsme mohli najít kompromis, kdy jsem si testoval nějaké věci, které neměnily pravidla (třeba ekonomiku zdrojů) a oni se mohli na pravidla spolehnout při svém rozhodování.


EDIT: Taky to neznamená, že řeším všechno. Pokud mě tahle zkratka, kdy mi hráčka kuchne vymazleného bose první ranou, zaskočí, protože to udělá poprvé za celou kampaň, tak to polknu a pobavím se o tom po hře nebo před další hrou. Nedá se odchytat všechno.

Ale jen těžko můžu fňukat, že mi to udělala, pokud jsem jí předtím v průběhu kampaně viděl, že to udělala již 10x nějakým semi-bossům.
A stejně tak ji jen těžko můžu obhajovat, pokud to ona již 10x udělala, již 10x viděla, jak se smutným xichtem strkám přípravu do tašky a brblám a udělá mi to po 11.



Čím se dostávám k dalšímu. Za ustanovení i dodržování social contractu není zodpovědný pouze GM (byť u něj je nejpravděpodobnější, že ten proces spustí, neboť na začátku často definuje, co se bude hrát), ale jsou za to odpovědní všichni hráči.

Od toho je to "contract".
Jerson píše: GM připraví příběh a jednotlivé scény, které hráči projdou tak jak zamýšlel, a všichni se baví očekávaným způsobem, vyžaduje poměrně specifické nastavení skupiny.
Strawman?

Mezi "GM si dá záležet na tom, aby závěrečný boss byl fakt vymazelný" a "GM připraví příběh a jednotlivé scény projdou tak, jak zamýšlel" je asi tak stejný rozdíl, jako mezi "... a na konci odpoledne si zajdem na zmrzlinu" a "... tady jsem pro vás připravil sedmichodové menu a každý další chod nepřinesou, dokud po tom předcházejícím nevylížete talíř do posledního drobečku. A opovažte se donést něco vlastního!"

Jerson píše: Nehledě na to, že jsem v mnoha pravidlech četl poučku "dohodněte se na nastavení hry, ale nikde nebylo napsáno jak se dohodnout, když GM je zvyklý určovat, co bude pro ostatní hráče zábavné, dva hráči jsou zvyklí vznášet do hry vlastní nápady a tím připravovat překvapení a z toho plynoucí zábavu ostatním včetně GMma, a zbylí tři o tom nepřemýšleli, z toho dva z nich jsou nováčci. Nemluvě o tom, že dohoda mezi kamarády (kteří spolu nehráli RPG) nebo dokonce dohoda mezi náhodně sebranými lidmi není vůbec samozřejmá ani jednoduchá věc, protože většina lidí se nikdy dohodnutí (dohadování, ve smyslu "dohodnout se") neučila a nenaučila.
Nikdo neříká, že je to jednoduché, že existuje univerzální návod, nebo že je to všespásné.

Ale argument "Nedává to exaktní výsledky a blbě se to vysvětluje, tak se budeme tvářit, jako že to vůbec neexistuje a budeme stále dokola dělat ty samé chyby," nechápu.
Jerson píše: Čím začíná popis většiny příruček? V sekci pro hráče je to výběr postavy, určitě ne dohoda o hře. Ani GM ve své části (nebo hůř ve své příručce) nemívá dohodu o hře na začátku. V DrD to bylo půlstránkové pojednání na konci v kapitole "Problémy při hraní".
Říká člověk, jehož hlavní agendou v diskusích jinak je, že table-top RPGčka mají vysoké bariéry na vstupu a steep learnign curve.

Kolik lidí si myslíš, že přitáhne k hraní příručka, která po otevření jako první sdělí prvočtenáři:
* "Děkujeme vám, že jste si koupili náš produkt. Na následujících 15 stranách najdete seznam problémů, které vám jeho užívání nejspíš způsobí, doplněný list řešení, která nejsou obecně platná a mohou selhat, pokud se netrefí do vašich preferencí. Přečtěte si to, prosím, podobně, než se dostanete k tomu cool obsahu s firebally, draky a hordami zombií. Otočením na stranu 16 se autoři zříkají odpovědnosti za způsobenou škodu."

Nebo jak si to představuješ?
Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5293
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Jerson: Jsem si tak nějak dovolila předpokládat, že hypotetický GM není sebestředný kokot.
Takhle.
GM zná hráče a měl by vědět, čím je nasere a čím ne - a taky, co kterého hráče baví, nebo jestli je něco, co baví všechny a měl by ideálně volit řešení, v němž budou všichni více spokojení než nespokojení. A taky je dobré, když umí dynamicky reagovat na to, co dělají hráči. A vůbec nejpodstatnější asi bude, aby se hráči i GM více shodovali nežli neshodovali v definici pojmů jako je např. zábava a cool.
Možná to zní neuvěřitelně, ale za dlouhé roky hraní jsem zažila jedinou kampaň, kde se pohled na zábavu GM a hráčů místy radikálně rozcházel. Lesson learned, prchla jsem ještě před koncem kampaně a s tímhle týpkem už nikdy nic hrát nebudu.

Totiž víte co - hraní není povinnost. Nikdo to nemusí dělat a nikdo tam nemusí být, hrajete to sami pro vlastní potěšení - tak proč byste u toho sakra měli trpět a otravovat se a vztekat? Proč byste měli hrát s někým, s kým se neshodnete ani definici pojmu fusekle a nejste schopní se domluvit, takže se vlastně neustále nad něčím dohadujete? Pokud vás to baví, tak samozřejmě OK, ale většinu lidí to spíš sere.
Naposledy upravil(a) Sadako dne 26. 7. 2018, 07:58, celkem upraveno 1 x.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Vallun »

Má GM právo se u hry také bavit?
Mají ostatní hráči u stolu odpovědnost za to, aby hra byla pro GMa zábavná?

Je hypotetický "stealth do zad a pak jednohubka" v pořádku, když vím, že tím hodím do stoupy třeba hodinu času, kterou GM strávil přípravou tohoto bossfightu a akorád zapomněl na to, že jsem si v minulém level-upu vzal abilitu, která mu to umožní?
Ano.
Ne.
Ano.
A stejně tak ji jen těžko můžu obhajovat, pokud to ona již 10x udělala, již 10x viděla, jak se smutným xichtem strkám přípravu do tašky a brblám a udělá mi to po 11.
ona nepotřebuje obhajovat..., neudělala nic špatného. Ta hra je taky o překonávání překážek. Pomud si někdo buduje z dostupných možností mageslayera a GMa i pojedenácté překvapí, že mu slayne mage, je to jeho problém...a asi bych s nim nehrál.
Social kontrakt je v tom, že hráči nemohou čekat, že stejná taktika bude úspěšná donekonečna, a že třeba dalši skupinka bude jako náhodou proti některé taktice více resistentní...i když by to bylo staticky méně uvěritelne....
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pieta »

Jerson píše: 26. 7. 2018, 05:36Jak tu opakovaně čtu, že je v pořádku, když GM pro lepší zábavu hráčů mění staty nepřátel a "falšuje" hody - co když se jeho představa zábavy liší od toho, co za zábavné považují hráči?
Klíčové je to tučně.

Pokud to, čím se GM a hráči baví při hře, je něčím vzájemně nekompatibilní, mají o dost větší problém než nějaké fixlování při hodech. On ten GM taky totiž obvykle vybírá nepřátele, dává dohromady lokace, rozhoduje o taktice cizích postav, roleplayuje zbytek světa...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 25. 7. 2018, 23:27 A zároveň musím konstatovat, že mě obratem napadá přesně opačný případ, kdy GM nerozhoduje nic, přenese odpovědnost na hráče a přitom je efekt totálně opačný.

Iluzionistická dramatická technika pro hraní kriminálky (nikoliv detektivky!) spočívá v tom, že jako GM rozházíš po místě činu stopy, pak necháš hráče hrát, objevovat je a vyslovovat teorie, jak to se zločinem vlastně bylo, mentálně z jejich nápadů buduješ až v průběhu hry zápletku. A při generování nových stop za běhu už si jen hlídáš, aby to nebylo ve sporu s konstrukcemi, které hráči momentálně zvažují.

Každé případné zůžení okruhů podezřelých a tedy i vyřazení nefunkčních konstrukcí a změna významu stop přichází od hráčů.

A v poslední scéně, když detektiv Gandalf s asistentem doktorem Konanem ukáží prstem na "vydedukovaného pachatele" radního a prohlásí "Ty jsi ten padouch" jako GM jen zkontroluji tu konstrukci, uznale pokývám hlavou a řeknu: "Jasně, proč ne, když to dává smysl vám, kdo já jsem, abych to rozporoval."

Anebo tam do očí bije nějaký rozpor, který si do téhle teorie hráči sami vnesli a s ďábelským "Cha chá, buďto to dokažte lépe, nebo to spáchal někdo jiný" odkráčí obviněné NPC středem a hra pokračuje....

Quentinovský mega-cheat.
Nice, dobrý příklad. Hlavně proto, že jsem si jistý, že jsem to dělal i během hraní odnd-hacku. Nepřijde mi to jako cheat. Zkusim si to ospravedlnit;

(doslovně to teda podvádění není, pokud to pravidla nezakazují. Bavíme se asi o player agency)

Přijde mi, že nejdůležitější je pro mě respektovat, co už je zadefinované, takže pokud je ta záhada napsaná u mě v notýsku, tak přestože o ní hráči ještě neví, už je ve hře na pevno. Zatímco pokud v přípravě není a musím improvizovat (třeba celé murder mystery vyšlo z random encounteru, kterého se hráči chytili), tak mi používání nahlas vyslovených hráčských teorií nepřijde o tolik jiné než akceptování jejich nápadů kdekoli jinde ve hře.

"Můj týpek je rytíř z řádu lovců bazilišků" Okay, píšu si, že někde na mapě je řád lovců.
"Jsme v přístavním městě, určitě tu bude nějaká zaplivaná hospoda" Hm, asi jo, bude se jmenovat U Nadržený Panny.
"Lol, týpek má v oku zabodnutou stříbrnou vidličku, určitě ho zabili na hradě a odvlekli sem" Hm, jo to zní rozumně.

Mluvím úplně z cesty? Jestli říkám něco retardovaného, tak mě zastavte.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Quentin »

Pieta píše: 26. 7. 2018, 08:34
Jerson píše: 26. 7. 2018, 05:36Jak tu opakovaně čtu, že je v pořádku, když GM pro lepší zábavu hráčů mění staty nepřátel a "falšuje" hody - co když se jeho představa zábavy liší od toho, co za zábavné považují hráči?
Klíčové je to tučně.

Pokud to, čím se GM a hráči baví při hře, je něčím vzájemně nekompatibilní, mají o dost větší problém než nějaké fixlování při hodech. On ten GM taky totiž obvykle vybírá nepřátele, dává dohromady lokace, rozhoduje o taktice cizích postav, roleplayuje zbytek světa...
To ano, a všechny tyhle věci hráči vidí a mohou je kritizovat nebo nějak jinak reagovat. Když si ovšem šmelí věci za zástěnou, tak jim vnucuje svoje preference tajně/podvodem. Dávám smysl?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pieta »

Quentin píše: 26. 7. 2018, 08:47To ano, a všechny tyhle věci hráči vidí a mohou je kritizovat nebo nějak jinak reagovat. Když si ovšem šmelí věci za zástěnou, tak jim vnucuje svoje preference tajně/podvodem. Dávám smysl?
Hráč může říct "ten souboj byl moc dlouhej, kdyby skončil o dvě kola dřív, mělo by to mnohem víc šťávy" nebo "já jsem se tak těšil, že ho sejmu zákeřně ze zálohy, jako on tehdy Dlouhýho Bepeho, to by bylo tak krásně karmický", aniž by věděl, čím přesně to je, že to dopadlo jinak. My to třeba po hrách děláme běžně.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun píše:
MarkyParky píše: Mají ostatní hráči u stolu odpovědnost za to, aby hra byla pro GMa zábavná?
Ne.
Zaznamenáno, Vallunovi nedělat nikdy GMa. Kašlal by na to, jestli se bavím.

Quentin píše: řijde mi, že nejdůležitější je pro mě respektovat, co už je zadefinované, takže pokud je ta záhada napsaná u mě v notýsku, tak přestože o ní hráči ještě neví, už je ve hře na pevno. Zatímco pokud v přípravě není a musím improvizovat (třeba celé murder mystery vyšlo z random encounteru, kterého se hráči chytili), tak mi používání nahlas vyslovených hráčských teorií nepřijde o tolik jiné než akceptování jejich nápadů kdekoli jinde ve hře.
....
To ano, a všechny tyhle věci hráči vidí a mohou je kritizovat nebo nějak jinak reagovat. Když si ovšem šmelí věci za zástěnou, tak jim vnucuje svoje preference tajně/podvodem. Dávám smysl?
Tak a teď test konzistence:

Hráč: "Lol, týpek má v oku zabodnutou stříbrnou vidličku, určitě ho zabili na hradě a odvlekli sem"
GMův vnitřní hlas: Hm, jo to zní rozumně.
O 3 minuty později jiný hráč: "To je blbost. Proč by mu nechávali stříbrnou vidličku, kdyby se to stalo na hradě. To by si jí nechali ne? Podle mě jí ukradl, chlubil se s ní v přístavní krčmě a kuchli ho až tam. A někdo je vyplašil."

Jak to teda je?
Kdy se to zadefinovalo?
Má pravdu ten první, protože to řekl první a ty sis to stihl zapsat do notýsku, i když jeho domněnka vznikla stejnou improvizací jako toho druhého?
Nebo má pravdu ten druhý, protože měl víc času ty informace zpracovat a vymyslel lepší teorii?

A bude se tvoje rozhodování chovat jinak, když půjde o nečíselnou informaci (kdo ho zabil) a číselnou informaci? (Jaké měl vrah staty?)
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od PardGalen »

A teď si představte když GM vymýšlí celé dobrodružství třeba několik dní, pak ho dá před hráče a oni mu řeknou, že ho hrát nebudou ať ho hodí do koše. To ani tak nenasere jako přijde líto. Vallun to musí mít fakt těžký.
Always bring a gun to a puppet fight
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů