Boj a jak na něj

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.

Jak se díváte na boje, které nejsou vyrovnané a tedy antagonisti postav mají převahu?

Pryč s nimi!
0
Žádná hlasování
Nutí je to přemýšlet, hrajeme tak dnes a denně.
8
57%
Je mi to jedno, když do toho vlezli, je to jejich věc.
6
43%
 
Celkem hlasů: 14

boldrick
Příspěvky: 28
Registrován: 20. 11. 2010, 18:25

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od boldrick » 1. 1. 2018, 15:36

Zatím ad plánky: V RPG dost ošemetná věc. Když strávíš spoustu času tvorbou něčeho takového, pak chtě nechtě nutíš hráče v tom plánku hrát. Svým způsobem potlačíš jejich fantasii v řešení situací, kdy (podle mě) boj nemusí být nutný nebo proběhne díky dobrému nápadu rychleji a ty, místo abys posunul děj dál, budeš nutit ostatní, aby dál bojovali (přidáš životy apod.). Takže klidně, ale musí být naprosto univerzální. Hráči často poznají (mám pocit, že vždy ;-) ), když vybalíš něco takového, že jsou u finálního bose apod., ale to právě zabíjí RPG. Ostatně i finální boss může zakukat rychle, když to dobře vymyslí.
Něco jiného je, jestli chcete hrát opravdu bojovou hru s prvky RPG.

boldrick
Příspěvky: 28
Registrován: 20. 11. 2010, 18:25

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od boldrick » 1. 1. 2018, 15:51

P.S. Můžeš připravit dobrodružství v malé tvrzi a udělat 3D mapu té tvrze. To by byla velká paráda :-)

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 930
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul » 1. 1. 2018, 17:33

Spíš mě zajímaly ty smyvatelné battlegridy.

K tomu ještě názor otázku hexy, nebo čverce a budu vcelku šťastný.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2696
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od ShadoWWW » 1. 1. 2018, 17:52

Ten megamat má z jedné strany čtverce a z druhé hexy, takže si pokaždé můžeš vybrat, co se ti zrovna víc hodí.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Plz » 11. 1. 2018, 14:56

To jednodušší už bylo řečeno, tužba, figurky z člověče, z různých her.

První co je trošku zapotřebí řešit je měřítko. Jak velké budou figurky za jaké hry je použiješ a podle toho potom vše ostatní.

Jen pro inspiraci:
Já jako první dostal šachy Pána prstenů (velikost asi 10 cm) a to potom rozhodovalo o všem. V téhle velikosti jsou i různé figurky rytířů, ale třeba i dinosauři z hračkářství, různí hadi, pavouci a vůbec zvířata. Místo kreslené mapy jsem potom koupil hranol a nařezal na čtverečky. Ty jsem ještě z boku navrtal a propojoval kolíčkama pro větší stabilitu celé mapy. Pro 3D potom stačí jen dvojnásobně tlusté destičky a už se dají skládat i schody.

Obrázek

Výhodou tohohle rozměru je i to že se dají jednodušeji tvořit figurky vlastní kreativitou (plastelína, modurit, nějaké samotvrdnoucí hlíny, keramika nebo dřevo). A protože se chci bavit i mimo hry tak jsem zvolil dřevo:

Obrázek

...jo a to pozadí je skládací mapa kontinentu kde hráči vždy měli k dispozici jen známé čtverce.

Ale není to zrovna jednoduchá cesta. Já jsem z cca asi 20 figurek jich asi 18 platil vlastní krví, takže podobné techniky jsou jen pro otrlé.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24162
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Vallun » 11. 1. 2018, 17:42

Smekám!
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8450
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od OnGe » 11. 1. 2018, 18:08

To je velká frajeřina.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 453
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Log 1=0 » 11. 1. 2018, 18:38

WoW. To je fakt paráda.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 930
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul » 20. 1. 2018, 20:03

Má někdo nějakou zkušenost s papírovými figurkami? Mě se docela líbí ty od PrintableHeroes, tak jestli do toho stojí jít.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8450
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od OnGe » 21. 1. 2018, 09:43

U papírových figurek se musíš smířit s tím, že se opotřebují. Prostě papír všechno nesnese. Když se přetáhnou bezbarvým lakem, vydrří o poznání víc a déle. Figurky v rozevlátých pózách, kterým všude možně něco čouhá dostávají na frak nejvíc.

Jinak jsou lehké, takže je hrozně snadné je shodit a když jsou moc nahuštěné u sebe, máš z toho pěkný barevný domino.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 930
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul » 21. 1. 2018, 16:55

OnGe píše:
21. 1. 2018, 09:43
Jinak jsou lehké, takže je hrozně snadné je shodit a když jsou moc nahuštěné u sebe, máš z toho pěkný barevný domino.
Na to jsem nepomyslel. Kvalitnější stojánky by to mohly vyřešit, ne?
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8450
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od OnGe » 21. 1. 2018, 19:12

Nevím, každopádně takové ty plastové, co se dají najít v různých deskovkách, jsou pořád nic moc. Zkoušel jsem podlepovat padesátníkama, což malinko pomohlo, ale žádnej zázrak.

Co teda bylo docela stabilní, když se ta figurka udělá jako takový trojůhelník (dvě delší strany, na kterých je obrázek figurky, třetí strana je základna), kde se na základnu přilepí kamínek. To stojí dobře, ale hrozně blbě se to skladuje.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 930
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul » 8. 6. 2018, 15:47

CB 7 vydalo první povídání o tom, jak bude ve WFRP vypadat boj.
Je to tady.

Zaujalo mě, že se v každém kole boje něco stane (štve mě to na 5e, kdy jsou třeba i dvě "hluchá" kola po sobě, když se zadaří, na AW mě zase štve, že nějaký Harm dostanu vždycky (jasně, zbroj mi ho může odstínit, ale vy víte, jak to myslím)). Výhoda taky nevypadá špatně. Trochu se bojím d100, ale prý to není tak zlé.

Jinak ty Hodgsonovy obrázky tomu strašně přidávají na atmosféře. Jen se mi zdá, že jeho specifický styl kreslení fantasy se trochu bije s WH prostředím.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 930
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul » 27. 8. 2018, 10:58

Dovolil jsem si dodat menší anketu, někde se o tom dost diskutovalo, tak se zajímám.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Quentin » 27. 8. 2018, 11:54

Rád bych vybral možnost 2 i 3, protože "nutí je to přemýšlet, do čeho vlezou" :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host