Boj a jak na něj
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Quentin +1
Navíc je otázka, co přesně se tím myslí...jedna věc je "početní/papírová" převaha, kterou může družinka více či méně snadno vyrovnat důvtipem a druhá převaha absolutní, kdy prostě není šance.
To je zajímavé i z hlediska popisování...
U vyrovnaných bojů popis úplně nepotřebuju, ty hraju/chci hrá v taktickém, gamistickém režimu, kde se skládají bonusy a záleží na každém hodu kostkou...
Naopak u bojů snprevahou družinky stačí popis a za dobrý (originální, vtipný, nápaditý) popis ani netřeba hod na štéstí, zda to stálo nějaké zdroje nebo ne:)
Navíc je otázka, co přesně se tím myslí...jedna věc je "početní/papírová" převaha, kterou může družinka více či méně snadno vyrovnat důvtipem a druhá převaha absolutní, kdy prostě není šance.
To je zajímavé i z hlediska popisování...
U vyrovnaných bojů popis úplně nepotřebuju, ty hraju/chci hrá v taktickém, gamistickém režimu, kde se skládají bonusy a záleží na každém hodu kostkou...
Naopak u bojů snprevahou družinky stačí popis a za dobrý (originální, vtipný, nápaditý) popis ani netřeba hod na štéstí, zda to stálo nějaké zdroje nebo ne:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Boj a jak na něj
Drtivá většina bojů nutně musí být nevyrovnaná ve prospěch hráčských postav - prohrávat by nikoho nebavilo.
Když mají protivníci reálnou převahu (tedy ne jen že to tak vypadá, ale jsou opravdu matematicky silnější), tak to není proto, aby se takový boj odehrával, ale proto, aby se odehrálo, jak se mu vyhnout, případně jak získat dostatečnou výhodu, případně jak změnit cíl tak, aby byl splnitelný ("Nemusíme sami pobít celou císařskou armádu. Stačí, když získáme rozkazy na zítřejší bitvu").
Odehrávat chceš boje, které jsou sice nevyrovnané ve prospěch družiny, ale postavy za vítězství zaplatí nezanedbatelnou cenu (vyplýtvají kouzla, lektvary, nasbírají nějaká zranění a podobně).
Když mají protivníci reálnou převahu (tedy ne jen že to tak vypadá, ale jsou opravdu matematicky silnější), tak to není proto, aby se takový boj odehrával, ale proto, aby se odehrálo, jak se mu vyhnout, případně jak získat dostatečnou výhodu, případně jak změnit cíl tak, aby byl splnitelný ("Nemusíme sami pobít celou císařskou armádu. Stačí, když získáme rozkazy na zítřejší bitvu").
To ale ve skutečnosti nejsou vyrovnané boje. Kdyby byly vyrovnané, tak by družina zhruba v 50% případů prohrála
Odehrávat chceš boje, které jsou sice nevyrovnané ve prospěch družiny, ale postavy za vítězství zaplatí nezanedbatelnou cenu (vyplýtvají kouzla, lektvary, nasbírají nějaká zranění a podobně).
Re: Boj a jak na něj
Dobře, upřesním to.
Nevyrovnaný boj by v případě převedení do wargame měl jednu stranu bodově slabší než druhou.
Nebo je síla jedné strany číselně vyšší, než druhé.
Nebo v něm nezáleží jen na tom, jak padnou kostky.
Nevyrovnaný boj by v případě převedení do wargame měl jednu stranu bodově slabší než druhou.
Nebo je síla jedné strany číselně vyšší, než druhé.
Nebo v něm nezáleží jen na tom, jak padnou kostky.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Nepřestává mě udivovat, jak je v myslích některých zakořeněno, že boj musí končit výhrou nebo prohrou jedné ze sledovaných stran.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Paul: Asi tu otázku pořád nechápu. Ptáš se na jaký typ rpgčka? Dovedu si představit hru s všelijakýma bojema. Možná dodej trochu kontextu.
Kdybych měl odpovídat za sebe, tak řeknu, že obtížnosti bojů jsou převážně v rukou hráčů, protože je na nich, do jakého se pustí. Pokud popíšu, jak ze střechy sledují armádní průvod temného impéria, a týpek řekne "Skočím tam a všechny rozsekám," tak asi hrajeme boj proti přesile, ať se mi to líbí nebo ne
Jerson: To bude tím fantasy žánrem. S monstrama se tak často nevyjednává, hromada z nich bojuje do posledního dechu etc.
Kdybych měl odpovídat za sebe, tak řeknu, že obtížnosti bojů jsou převážně v rukou hráčů, protože je na nich, do jakého se pustí. Pokud popíšu, jak ze střechy sledují armádní průvod temného impéria, a týpek řekne "Skočím tam a všechny rozsekám," tak asi hrajeme boj proti přesile, ať se mi to líbí nebo ne
Jerson: To bude tím fantasy žánrem. S monstrama se tak často nevyjednává, hromada z nich bojuje do posledního dechu etc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Boj a jak na něj
Neptám se na žádný typ RPG. Prostě mě zajímá, kolik lidí hraje na "férové boje", kolik férovky nepovažuje za nutné a kolik je nerovnost přímo vyhledává.Asi tu otázku pořád nechápu. Ptáš se na jaký typ rpgčka? Dovedu si představit hru s všelijakýma bojema. Možná dodej trochu kontextu.
Bojem se rozumí, když někdo může přijít o život, lítají tam rány a hráči přepínají do gamistického módu.
Když v boji ztratíš více, než získáš, tak jsi podle mě prohrál (ano, druhá strana taky může více ztratit, pak rozhoduje, kdo ztratil více).Nepřestává mě udivovat, jak je v myslích některých zakořeněno, že boj musí končit výhrou nebo prohrou jedné ze sledovaných stran.
Tak se na to dívám já.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Boj a jak na něj
Aha!Paul píše: Bojem se rozumí, když někdo může přijít o život, lítají tam rány a hráči přepínají do gamistického módu.
Tak jestli je tam i to tučné, to si škrtni mojí odpověď v anketě. To pro mě není žádný boj ...
Re: Boj a jak na něj
myslíš něco ve smyslu
Location: Abdomen
Severity Effect
1-3 No unusual effect
4 Victim singed, -1 to attack rolls
5 Abdomen scorched, -1 to attack rolls, 1/2 move
6 Abdomen burned, 1/2 move, -2 to attack rolls; if victim
wears metal armor, he is seared as described in 7 for the
previous chart
7 Abdomen burned, 1/2 move, -2 to attack rolls, victim must roll
saving throw vs. death magic or catch fire (see page 122)
8 Abdomen burned, 1/4 move, -4 to attack rolls, stunned Id6
rounds
9 Abdomen burned, stunned Id6 rounds, 1/4 move, -4 to
attacks; if victim wears metal armor, armor destroyed, victim
seared as in 6 above
10 Abdomen burned severely, no move or attack
11 Abdomen partially incinerated, no move or attack, death
in Id4 hours unless victim receives cure critical wounds or
more powerful magic
12 Abdomen incinerated, immediate death
13+ As 12 above with additional torso or leg hit (50% chance of
each)
Re: Boj a jak na něj
no.... a jak jinak by měl skončit? ať už skončí totálním rozsekáním jedný ze stran, zmlácením do bezvědomí, odzbrojením, vzdáním se, útěkem... na 99% je vyhodnocení výhra/prohra. Jenom asi třikrát se mi stalo, že by se boj nechal vyhodnotit jako remíza. 1) zásahem vyšší moci (přerušení bitky příchodem gardy), nebo 2) vzájemnym KO
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Boj a jak na něj
Rillae:
Co věci jako:
Průzkum bojem
Falešný útok kryjící jinou akci
Zákopová válka
Opotřebovávací boj
Obléhání
Zjištění, že už není o co bojovat
Zjištění, že domnělý oponent není nepřítel
Objevení se třetí strany, proti které je třeba se spojit
Co věci jako:
Průzkum bojem
Falešný útok kryjící jinou akci
Zákopová válka
Opotřebovávací boj
Obléhání
Zjištění, že už není o co bojovat
Zjištění, že domnělý oponent není nepřítel
Objevení se třetí strany, proti které je třeba se spojit
Re: Boj a jak na něj
@Marky:
Body 1 až 5: pokud se PC skupina dostane do přímýho střetu, tak je vyhodnocení combat situace většinou taky binární výhra/prohra, podle okolností ("taktický stažení se do předem připravenejch pozic" klidně může bejt i výhrou)
Bod 6: nejspíš bych vyhodnocovala podle toho, kdo s oním zjištěním přijde, nebo kdo ho zapříčiní, eventuelně jako remízu
Body 7 a 8: výhru připíšu straně, která ukončení šarvátky, nebo aspoň jejího dočasnýho přerušení dosáhne (u bodu 8 si dovedu představit i vyhodnocení jako remízu a plynulej přechod do novýho střetnutí)
Body 1 až 5: pokud se PC skupina dostane do přímýho střetu, tak je vyhodnocení combat situace většinou taky binární výhra/prohra, podle okolností ("taktický stažení se do předem připravenejch pozic" klidně může bejt i výhrou)
Bod 6: nejspíš bych vyhodnocovala podle toho, kdo s oním zjištěním přijde, nebo kdo ho zapříčiní, eventuelně jako remízu
Body 7 a 8: výhru připíšu straně, která ukončení šarvátky, nebo aspoň jejího dočasnýho přerušení dosáhne (u bodu 8 si dovedu představit i vyhodnocení jako remízu a plynulej přechod do novýho střetnutí)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Rillae, to je právě zjednodušení z RPG nebo počítačových her. V reálném boji se dost často nedalo určit, kdo skutečně vyhrál, občas střet obě strany prezentovaly jako své vítězství, nebo útočník sice "Vyhrál na body", ale tohle vítězství ho fakticky zničilo. A boj v RPG může dopadnout mnoha podobnými způsoby. Třeba pokud skupina dobrodruhů vleze do jeskyně, v první místnosti zabije dva gobliny a šest "zažene", může to být fakticky její prohra, pokud se těch šest vrátí s posilou a skupinu napadne z boku a zezadu. Samozřejmě že z pozice GMma můžeš boje dělit a vítězství připisovat jedné či druhé straně, ale to je právě ten vliv GMma, který za nepřátele rozhoduje globálně a podle své vůle.
Pokud si chceš vyzkoušet rozdíl, tak dej role CP/nestvůr přímo hráčům s dostatečnou motivací, aby chtěli přežít, a uvidíš rozdíl v přístupu.
Pokud si chceš vyzkoušet rozdíl, tak dej role CP/nestvůr přímo hráčům s dostatečnou motivací, aby chtěli přežít, a uvidíš rozdíl v přístupu.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti