Boj a jak na něj
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Krom toho, co píše výš Marky, proč by musel prohraný, i kdyby beznadějný prohraný boj končit smrtí postavy?
(A pro Valluna: může skončit i smrtí postav(y), nezakazuju to)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Pokud není úplně jasné, zda šlo o prohru nebo výhru, proč by se mělo lišit množství přidělených zkušeností? Osobně bych právě za takový boj dal maximum zkušeností, protože byl zjevně na hraně a všichni si z něj nejvíc odnesli. Z drtivého vítězství ani úplné porážky si víc reálných zkušeností neodnesou.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Boj a jak na něj
To pro mě beznadějný boj je.
Pokud tam nějaká naděje je, tak beznadějný podle mě není.
Definici projry mám o něco výše - boj, ve kterém více ztratím, než získám.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Jsou zkusenosti a zkusenosti, ale v zasadě s Jersonem souhlasim....samozřejmě s vyhradou, že některé jednoznacné vysledky mohou být velmi poučné i tak.
Paul - trochu méně absolutizmu:) Mohou tě taky zajmout nebo jen ponížit...
Paul - trochu méně absolutizmu:) Mohou tě taky zajmout nebo jen ponížit...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Boj a jak na něj
York:
To srovnání s tou anekdotou moc nefunguje, protože tu nejsou dvě strany, které by se bavili o dvou různých, úzce vymezených významech slova boj.
Ve skutečnosti je tu jedna strana debaty, která se baví o úzce vymezeném boji a druhá strana debaty, která se snaží různým způsobem upozornit na fakt, že boj v RPG má mnohem širší definici a zahrnuje nejen konflikty, které mají vždy vítěze.
To srovnání s tou anekdotou moc nefunguje, protože tu nejsou dvě strany, které by se bavili o dvou různých, úzce vymezených významech slova boj.
Ve skutečnosti je tu jedna strana debaty, která se baví o úzce vymezeném boji a druhá strana debaty, která se snaží různým způsobem upozornit na fakt, že boj v RPG má mnohem širší definici a zahrnuje nejen konflikty, které mají vždy vítěze.
Re: Boj a jak na něj
V DnDčku ovšem od boje v drtivé většině případů chceš gamistický zážitek. Takže naprosto chápu, když ti na to DnDčkař odpoví: "Ok, to je sice hezký, ale proč by mě to mělo zajímat?"MarkyParky píše: ↑29. 8. 2018, 14:20Ve skutečnosti je tu jedna strana debaty, která se baví o úzce vymezeném boji a druhá strana debaty, která se snaží různým způsobem upozornit na fakt, že boj v RPG má mnohem širší definici a zahrnuje nejen konflikty, které mají vždy vítěze.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Smrt vskutku beznadejna je, ale ani beznadejny boj nemusi skoncit neci smrti. Beznadejny je proto, ze v nem neni nadeje na uspech, neuspech ale muze vypadat jako vyrazeni postavy, zajeti, ustup bez sebemensiho posunu k lepsimu, utek protivnika (protoze treba slo o to ho nenechat urect, prip. rovnou zabit), dokonceni ritualu, ktery jsme meli zastavit... je toho vazne hodne a naprosta vetsina napsaneho dava smysl i v hrach typu DnD
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: Boj a jak na něj
Ano, ale v DnD jsou to z pohledu mechanik vedlejší efekty. Neděláš tam, že by sis řekl "Chceme přerušit rituál. Podaří se nám to?" převedl to do mechanik a dostal z nich na to odpověď.
Re: Boj a jak na něj
Když skončím zajatý, je tam podle mě nějaká naděje, v ústupu bez posunu může taky být. Ale to je asi rys mé povahy, že vidím východisko skoro ze všeho.neuspech ale muze vypadat jako vyrazeni postavy, zajeti, ustup bez sebemensiho posunu k lepsimu, utek protivnika (protoze treba slo o to ho nenechat urect, prip. rovnou zabit), dokonceni ritualu, ktery jsme meli zastavit...
To myslíš vyhodnocení situace jedním hodem?Neděláš tam, že by sis řekl "Chceme přerušit rituál. Podaří se nám to?" převedl to do mechanik a dostal z nich na to odpověď.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Boj a jak na něj
Na čemž by nebylo nic divného, kdybychom se bavili v rámci sekce Dungeons and Dragons a D20.York píše: Takže naprosto chápu, když ti na to DnDčkař odpoví: "Ok, to je sice hezký, ale proč by mě to mělo zajímat?"
Jenže debata je vedena v sekci O hraní obecně, kde se tak nějak implicitně předpokládá, že tématem rozhoru není jen hraní DnD.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Nadeje na vitezstvi? Na vitezstvi v tom boji, o kterem se bavime?Paul píše: ↑29. 8. 2018, 14:58Když skončím zajatý, je tam podle mě nějaká naděje, v ústupu bez posunu může taky být. Ale to je asi rys mé povahy, že vidím východisko skoro ze všeho.neuspech ale muze vypadat jako vyrazeni postavy, zajeti, ustup bez sebemensiho posunu k lepsimu, utek protivnika (protoze treba slo o to ho nenechat urect, prip. rovnou zabit), dokonceni ritualu, ktery jsme meli zastavit...
York: Chceme prerusit ritual a jako jedina/nejlepsi moznost se nam jevi bojocat s kultisty.
A) Kultisti jsou jasne silnejsi, nedokazeme je vsechny pobit,
B) Ritual se da zastavit behem X kol (anebo uz je pozde), ale my nemame prostredky, jak toho dosahnout (treba nam chybi artefakt YZ; je jedno, jestli to vime, nebo ne),
C) hrajeme DnD.
To je docela snadno dosazitelna situace a nazval bych takovy boj beznadejnym. Ve chvili, kdy se dokonci ritual, zjevne jsme prohrali. Pak nema smysl pokracovat v sebevrazednem boji... ledaze bychom chteli uniknout privolanemu kataklysmatu svou smrti.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: Boj a jak na něj
jo, jenže já si neurčuju vyhrál/prohrál počtem přeživších, stavem přeživších,nebo třeba na HP. Vitězství družině připíšu třeba v situaci, kdy vlezou do šarvátky ve který nemaj šanci, ale potřebujou x kol zdržovat stráže než... (dohoří doutnák k náložím/zloděj vyhrabe inkriminující dokumenty/kouzelník se odteleportuje s VIP/whatever...) a pak se odpoutaj a zmizej. I když sou polomrtvý, zmrzačený a soupeř nemá ani škrábnutí, je to pro mě na připsání výhry. Naopak, pokud skupina vleze do zbytečnýho boje, a drží se v něm jenom kvůli XP (ještě dva gobliny a level up), ačkoliv by se situace dala řešit jinak, je to pro mě důvod k připsání prohry a xp penalizaci. Obzvlášť v situaci, kdy je skupina řekněme na průzkumný misi a má za úkol jenom identifikovat důležitý cíle (náčelník, šaman), a k střetnutí by vůbec nedošlo, kdyby do oponenta družina sama nevlítlaJerson píše: ↑29. 8. 2018, 13:42 Pokud není úplně jasné, zda šlo o prohru nebo výhru, proč by se mělo lišit množství přidělených zkušeností? Osobně bych právě za takový boj dal maximum zkušeností, protože byl zjevně na hraně a všichni si z něj nejvíc odnesli. Z drtivého vítězství ani úplné porážky si víc reálných zkušeností neodnesou.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Pak si ale takové situace připravuješ sama - pokud hráči počítají XP a snaží se vylevelovat své postavy, a ty takové počínání vyhodnocuješ jako prohru a dáváš jim méně XP, tak je to celé špatně - a nutno říct, že je to hlavně chyba tvého nastavení odměn.
Navíc tím omezuješ i agendu postav, protože hráči se nemůžou úplně svobodně rozhodnout bojovat, když ty boj považuješ za zbytečný, i když by pro ně takové řešení bylo jednodušší než nějaké opatrné plížení.
Navíc tím omezuješ i agendu postav, protože hráči se nemůžou úplně svobodně rozhodnout bojovat, když ty boj považuješ za zbytečný, i když by pro ně takové řešení bylo jednodušší než nějaké opatrné plížení.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů