Boj a jak na něj

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.

Jak se díváte na boje, které nejsou vyrovnané a tedy antagonisti postav mají převahu?

Pryč s nimi!
0
Žádná hlasování
Nutí je to přemýšlet, hrajeme tak dnes a denně.
8
50%
Je mi to jedno, když do toho vlezli, je to jejich věc.
8
50%
 
Celkem hlasů: 16

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Vallun »

Quentin +1 :)

Navíc je otázka, co přesně se tím myslí...jedna věc je "početní/papírová" převaha, kterou může družinka více či méně snadno vyrovnat důvtipem a druhá převaha absolutní, kdy prostě není šance.

To je zajímavé i z hlediska popisování...
U vyrovnaných bojů popis úplně nepotřebuju, ty hraju/chci hrá v taktickém, gamistickém režimu, kde se skládají bonusy a záleží na každém hodu kostkou...

Naopak u bojů snprevahou družinky stačí popis a za dobrý (originální, vtipný, nápaditý) popis ani netřeba hod na štéstí, zda to stálo nějaké zdroje nebo ne:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od York »

Drtivá většina bojů nutně musí být nevyrovnaná ve prospěch hráčských postav - prohrávat by nikoho nebavilo.

Když mají protivníci reálnou převahu (tedy ne jen že to tak vypadá, ale jsou opravdu matematicky silnější), tak to není proto, aby se takový boj odehrával, ale proto, aby se odehrálo, jak se mu vyhnout, případně jak získat dostatečnou výhodu, případně jak změnit cíl tak, aby byl splnitelný ("Nemusíme sami pobít celou císařskou armádu. Stačí, když získáme rozkazy na zítřejší bitvu").

Vallun píše: 27. 8. 2018, 13:18 U vyrovnaných bojů popis úplně nepotřebuju, ty hraju/chci hrá v taktickém, gamistickém režimu, kde se skládají bonusy a záleží na každém hodu kostkou...
To ale ve skutečnosti nejsou vyrovnané boje. Kdyby byly vyrovnané, tak by družina zhruba v 50% případů prohrála ;-)

Odehrávat chceš boje, které jsou sice nevyrovnané ve prospěch družiny, ale postavy za vítězství zaplatí nezanedbatelnou cenu (vyplýtvají kouzla, lektvary, nasbírají nějaká zranění a podobně).
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul »

Dobře, upřesním to.

Nevyrovnaný boj by v případě převedení do wargame měl jednu stranu bodově slabší než druhou.

Nebo je síla jedné strany číselně vyšší, než druhé.

Nebo v něm nezáleží jen na tom, jak padnou kostky.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Jerson »

Nepřestává mě udivovat, jak je v myslích některých zakořeněno, že boj musí končit výhrou nebo prohrou jedné ze sledovaných stran.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Quentin »

Paul: Asi tu otázku pořád nechápu. Ptáš se na jaký typ rpgčka? Dovedu si představit hru s všelijakýma bojema. Možná dodej trochu kontextu.

Kdybych měl odpovídat za sebe, tak řeknu, že obtížnosti bojů jsou převážně v rukou hráčů, protože je na nich, do jakého se pustí. Pokud popíšu, jak ze střechy sledují armádní průvod temného impéria, a týpek řekne "Skočím tam a všechny rozsekám," tak asi hrajeme boj proti přesile, ať se mi to líbí nebo ne :D

Jerson: To bude tím fantasy žánrem. S monstrama se tak často nevyjednává, hromada z nich bojuje do posledního dechu etc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul »

Asi tu otázku pořád nechápu. Ptáš se na jaký typ rpgčka? Dovedu si představit hru s všelijakýma bojema. Možná dodej trochu kontextu.
Neptám se na žádný typ RPG. Prostě mě zajímá, kolik lidí hraje na "férové boje", kolik férovky nepovažuje za nutné a kolik je nerovnost přímo vyhledává.

Bojem se rozumí, když někdo může přijít o život, lítají tam rány a hráči přepínají do gamistického módu. :D
Nepřestává mě udivovat, jak je v myslích některých zakořeněno, že boj musí končit výhrou nebo prohrou jedné ze sledovaných stran.
Když v boji ztratíš více, než získáš, tak jsi podle mě prohrál (ano, druhá strana taky může více ztratit, pak rozhoduje, kdo ztratil více).
Tak se na to dívám já.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od MarkyParky »

Paul píše: Bojem se rozumí, když někdo může přijít o život, lítají tam rány a hráči přepínají do gamistického módu. :D
Aha!

Tak jestli je tam i to tučné, to si škrtni mojí odpověď v anketě. To pro mě není žádný boj ...
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul »

To byl fťyp. :wink:
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Rillae »

Paul píše: 31. 12. 2017, 16:25 improvizovaná zranění způsobená ohněm (momentálně docela hledané)/štítem.
myslíš něco ve smyslu
Location: Abdomen
Severity Effect
1-3 No unusual effect
4 Victim singed, -1 to attack rolls
5 Abdomen scorched, -1 to attack rolls, 1/2 move
6 Abdomen burned, 1/2 move, -2 to attack rolls; if victim
wears metal armor, he is seared as described in 7 for the
previous chart
7 Abdomen burned, 1/2 move, -2 to attack rolls, victim must roll
saving throw vs. death magic or catch fire (see page 122)
8 Abdomen burned, 1/4 move, -4 to attack rolls, stunned Id6
rounds
9 Abdomen burned, stunned Id6 rounds, 1/4 move, -4 to
attacks; if victim wears metal armor, armor destroyed, victim
seared as in 6 above
10 Abdomen burned severely, no move or attack
11 Abdomen partially incinerated, no move or attack, death
in Id4 hours unless victim receives cure critical wounds or
more powerful magic
12 Abdomen incinerated, immediate death
13+ As 12 above with additional torso or leg hit (50% chance of
each)
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul »

Z čeho to je?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Rillae »

Paul píše: 27. 8. 2018, 19:22Z čeho to je?
AD&D 2e, player's option spells & magic

edit: takže při houserulování do 3e nebo 5e je dobrý nezapomínat na odlišnou dýlku trvání round a turn
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Rillae »

Jerson píše: 27. 8. 2018, 14:05 Nepřestává mě udivovat, jak je v myslích některých zakořeněno, že boj musí končit výhrou nebo prohrou jedné ze sledovaných stran.
no.... a jak jinak by měl skončit? ať už skončí totálním rozsekáním jedný ze stran, zmlácením do bezvědomí, odzbrojením, vzdáním se, útěkem... na 99% je vyhodnocení výhra/prohra. Jenom asi třikrát se mi stalo, že by se boj nechal vyhodnotit jako remíza. 1) zásahem vyšší moci (přerušení bitky příchodem gardy), nebo 2) vzájemnym KO
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od MarkyParky »

Rillae:
Co věci jako:
Průzkum bojem
Falešný útok kryjící jinou akci
Zákopová válka
Opotřebovávací boj
Obléhání
Zjištění, že už není o co bojovat
Zjištění, že domnělý oponent není nepřítel
Objevení se třetí strany, proti které je třeba se spojit
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Rillae »

@Marky:

Body 1 až 5: pokud se PC skupina dostane do přímýho střetu, tak je vyhodnocení combat situace většinou taky binární výhra/prohra, podle okolností ("taktický stažení se do předem připravenejch pozic" klidně může bejt i výhrou)

Bod 6: nejspíš bych vyhodnocovala podle toho, kdo s oním zjištěním přijde, nebo kdo ho zapříčiní, eventuelně jako remízu

Body 7 a 8: výhru připíšu straně, která ukončení šarvátky, nebo aspoň jejího dočasnýho přerušení dosáhne (u bodu 8 si dovedu představit i vyhodnocení jako remízu a plynulej přechod do novýho střetnutí)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Jerson »

Rillae, to je právě zjednodušení z RPG nebo počítačových her. V reálném boji se dost často nedalo určit, kdo skutečně vyhrál, občas střet obě strany prezentovaly jako své vítězství, nebo útočník sice "Vyhrál na body", ale tohle vítězství ho fakticky zničilo. A boj v RPG může dopadnout mnoha podobnými způsoby. Třeba pokud skupina dobrodruhů vleze do jeskyně, v první místnosti zabije dva gobliny a šest "zažene", může to být fakticky její prohra, pokud se těch šest vrátí s posilou a skupinu napadne z boku a zezadu. Samozřejmě že z pozice GMma můžeš boje dělit a vítězství připisovat jedné či druhé straně, ale to je právě ten vliv GMma, který za nepřátele rozhoduje globálně a podle své vůle.

Pokud si chceš vyzkoušet rozdíl, tak dej role CP/nestvůr přímo hráčům s dostatečnou motivací, aby chtěli přežít, a uvidíš rozdíl v přístupu.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů