Boj a jak na něj

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.

Jak se díváte na boje, které nejsou vyrovnané a tedy antagonisti postav mají převahu?

Pryč s nimi!
0
Žádná hlasování
Nutí je to přemýšlet, hrajeme tak dnes a denně.
8
50%
Je mi to jedno, když do toho vlezli, je to jejich věc.
8
50%
 
Celkem hlasů: 16

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul »

Co se mě týká, já se jakožto PJ naší skupiny se nejvíc bavím asi u nějakého pěkného, taktického a hlavně rychlého (co se délky tahů týče) boje. Takže nyní testuji nové styly hraní bojů, tzn. jak na znázornění, protivníky a jejich bojové schopnosti, pravidla reflektující bojiště z taktické stránky- kryty, úskoky, improvizovaná zranění způsobená ohněm (momentálně docela hledané)/štítem.
Hraji 5e, ale za jakékoli rady, které jste mi (a ostatním čtenářům) dát, budu vděčný.
Co bych tady ale chtěl vidět:
  • Jak znázorňujete boj- theatre of mind, nebo znázornění pomocí map, plánků a figurek? Pokud hrajete s mapami, tak jaké používáte, jaké figurky máte…
  • Co se vám líbí na vašem systému, ve kterém hrajete, a má to souvislost s bojem? Já sice hraji 5e, ale nejsem as written hráč, takže si vykrádám jiné hry, kdykoli se mi to líbí.
  • Jak značíte zranění?
Tak abych začal.
Já zatím hraji na bílé magnetické tabuli. Dá se na ni kreslit fixem a dá se to smýt, terén máme zatím jen 2D kreslený, ideálem a cílem je pak 3D terén na dungy. Figurky mám ze starých setů Lego Heroica, na kterých začínalo mé hraní RPG. Pokud nemám figurku, co by mi někoho znázornila, používám pastové „člobrdo“ meeply. Zatím nemáme čtvercové pole, tak se chci zeptat, jestli má někdo nějakou zkušenost s D&D Adventure grid.
Zatím jsem se tak nějak naučil popisovat, když někdo nezasáhne, svádím to na zbroj, úskoky, nepozornost a podobně. Zatím mi ale není jasné, jak to popsat, když někdo hodil záchranu u kouzla.
Naposledy upravil(a) Paul dne 27. 8. 2018, 11:58, celkem upraveno 1 x.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
boldrick
Příspěvky: 28
Registrován: 20. 11. 2010, 18:25

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od boldrick »

Zdravím, určitě dostaneš spoustu lepších rad, ale když ostatní ještě vyspávají :-)

Kdysi jsem se snažil upravit podle WFRP DrD a tohle z toho vzniklo.
Na zásah je obratnost + jakási schopnost zbraně trefit, ideální je katana ostatní jsou na tom hůř, kdy těžké zbraně nemají toto číslo nijak velké apod.
Když trefíš a protivník se nehodlá nijak uhnou (aktivní uhnutí má omezené) -> tak je to (síla + poškození zbraně) - (odolnost + zbroj). Zde už je výrazná převaha těžkých obouručích zbraní. Zbroje pak od jisté váhy snižují obratnost cíle.
Uhnutí je omezené, jelikož uhnout se dá jen určitému počtu útoků, když na tebe útočí třeba 6 goblinů. Jde o to, že síla jako taková nezaručuje vždy nejlepší zásah a i slabý elf může být skvělý šermíř, ale orčí kůži bude mít problém propíchnout.
Nicméně byl to dost velký zásah do systému, tak jsme to moc nehráli a stejně už jsem přecházel na WFRP, které má o mnoho lepší systém boje.
Nicméně bych byl opatrný s rozsáhlými boji v RPG, to už je opravdu lepší nějaké deskovková RPG, jako např. toto: https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... board-game
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul »

WFRP?
Tam mají i jakýsi abstraktní systém vzdáleností?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od PardGalen »

Hraju AW. Většinou a tam se mi líbí, že nemá iniciativu, že nemusím řešit složité statistiky protivníků a že jako MC nemusím házet.
Always bring a gun to a puppet fight
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Sosacek »

PardGalen píše: 1. 1. 2018, 11:00 Hraju AW. Většinou a tam se mi líbí, že nemá iniciativu, že nemusím řešit složité statistiky protivníků a že jako MC nemusím házet.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 1. 1. 2018, 13:50, celkem upraveno 1 x.
But nobody came.
boldrick
Příspěvky: 28
Registrován: 20. 11. 2010, 18:25

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od boldrick »

WFRP má docela přesný systém vzdáleností :-)
Podle mne má WFRP nejlepší poměr "složitost/realita". Jednoduchá pravidla přesně určují zda se trefíš, kam a jestli to protivníkovi něco udělá. Obránce se pak může rozhodnout zda-li bude krýt, uhýbat, či ránu nechá dopadnout (při přesile ani nic jiného nestihne).
Při kritických zásazích můžeš přijít o ruku, nohu, oko, a vše se projevuje v boji. Kladivo ti ruku jen zlomí, kdyžto meč ti ji může useknout.
Výhoda (pro mě určitě): Nevymýšlíš co ti zásah udělal, když jsi přišel o 5 žt, ale popíšeš co se stalo. Nicméně systém je to poměrně vražedný 5žt bývá docela dost, jedná se spíš o Low Fantasy.
Jestli chceš můžu to rozepsat přesněji.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul »

Vzhledem k tomu, že se považuju za fandu WH, jakožto toho, co podle mě na západě vzniklo a je to asi nejpodobnější mojí představě o ideálním settingu a čekám na novou edici WFRP, byl bych za rozepsání vděčen.

Ne, nešlo to říct jednodušeji. :D
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od ShadoWWW »

DnD 5E.
Většinu soubojů jen popisujeme. Boj bez herního plánu vyžaduje, abych jako PJ více popisoval a podněcuji hráče, aby taky víc popisovali své akce. Výhodou oproti boji s figurkami je, že si jich mohu vymyslet, kolik chci, jaké chci, dělat věci, co na herním plánu nejsou znázornitelné. Výhodou taky je, že boj odsýpá rychleji. Oproti boji na herním plánu netrvám na každém sáhu dosahu/pohybu. Velkorysost a vycházení si vstříc ve sdílené představě patří k základu. Pro počet zasažených cílů u plošných účinků používáme Tabulku cílů v oblastech účinku v Příručce Pána jeskyně na str. 249. Pro velké skupiny nestvůr pak Tabulku davových útoků na straně 250.

Pro boss-fighty většinou hrajeme na herním plánu, konkrétně megamatu, kde fixou mohu znázornit nejdůležitější rysy terénu. Je to víc taktičtější boj, trochu zdlouhavější, ale na ty závěrečné boje se to docela hodí. Jako figurky používáme ty z DnD deskovek.

Taky jsem jednu dobu zkoušel hrát s 3D terénem, figurkami a prvky vytisklými na 3D tiskárně. Ale už je to jiná hra, hodně jiný styl. Spíš deskovka, než hra na hrdiny s tužkou a papírem a představivostí. Problém u figurek je i ten, že ne vždy má člověk ty figurky a v tom počtu, co by potřeboval. Navíc všechny nestvůry stejného druhu vypadají stejně, zatímco v boji bez plánu mohu každého soupeře popsat originálně. U figurek se hráči hodně soustředí na vzhled samotné figurky.

Samostatnou kapitolou je pak hraní na herním plánu ve Fantasy Grounds a Roll20, ať už přes internet, nebo na obrazovce u stolu (nebo nějakém jiném zobrazovacím zařízení). Při hraní přes net je to rozhodně lepší varianta než popisy, které na horších mikrofonech a reproduktorech působí rušivěji než pohyb s digit. žetony na herní mapě. Při hraní u stolu... to na můj vkus působí rušivěji než hra s figurkami na megamatu.

Editováno.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
boldrick
Příspěvky: 28
Registrován: 20. 11. 2010, 18:25

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od boldrick »

to Paul: vzhledem k tomu, že jsi fanda není moc co popisovat :-)
Nicméně budu psát o první edici, druhá má lepší magii a horší "povolání", třetí je, v podstatě, deskovka.

V pravidlech je tabulka jak převádět hodnoty z Warhammer Fantasy Battles (WFB) do WFRP, takže můžeš použít i figurky a jejich pravidla.

Charakteristiky: M, WS, BS, S, T, W, I, A, Dex, Ld, Int, Cl, WP, Fel
M- pohyb
WS- schopnost boje na blízko, v %
BS- schopnost trefit na dálku, v %
S- síla
T- odolnost
W- životy
I- iniciativa, v %
A- počet útoků, v %
Dex, , v %
Ld- vůdcovství, v %
Cl- chladnokrevnost, v %
WP- síla vůle, v %
Fel- družnost, v %
Boj na blízko: Hází se na iniciativu (klasický hod jako kdekoliv jinde + iniciativa postavy)
Útočíš -> podhazuješ WS (%), jsou zde nějaké bonusy a postihy za vyšší místo než obránce, druhý úspěšný útok, charge apod.
Když trefíš S + poškození zbraně, většinou 1k10. Počet útoků (A) je pro humanoidy 1 - 3. Otočením hodu WS - 40 -> padne 35% -> trefuješ se do 53 -> což je tělo
Obránce má reakci (některé dovednosti zvyšují jejich počet) a může úder krýt (WS) -> pak vyblokuje k6 poškození, některé zbraně dávají bonus/postih. Uhnout úderu (dovednost dodge, hod na dex) -> úplně se vyhne poškození. Nebo to chytit, pak už se na nic nehází :-) Zásah je absorbován odolností (T) + zbrojí (max. hodnota nemagické je 2), zbroje snižují dex.
Úder vyšší než obrana jde do životů, jak jinak. Životy jsou od 4 do 8. Megarubači jich můžou mít kolem 15.
Dostaneš-li se na 0 jdou další ztráty do kritických zásahů -> tabulka čím a kam. Kritické zásahy tě můžou zpomalit, omráčit, připravit o něco či vykrvácet - > různé hody na různé charakteristiky.
Dovedností je ranec a různě ulehčují boj.

Střelba je v podstatě stejná, jen se hází na BS a krytí je téměř nemožné. Kuše a pistole mají vlastní sílu, k luku se S připočítává.
I se používá i jako všímavost. Takže závisí zda-li si všimneš cíle. Hodíš na BS a trefíš-li se do nohy, která je za stolem, máš smůlu šíp je zabodnut ve stole. Je-li zbraň dost silná na prostřelení krytu pak sílu krytu, např. stůl (4) přičteš ke zbroji.

Při různých bojových situacích se hází na Ld a WP a jen málo bojů vyrovnaných soupeřů končí smrtí na bojišti. Častěji někdo uteče/stáhne se. Skřeti jsou často pobiti při útěku.

Samozřejmě se všichni nějak pohybují (M) a dá se soupeř jen zatlačit či se sním rvát na zemi apod.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 1. 1. 2018, 11:29
PardGalen píše: 1. 1. 2018, 11:00 Hraju AW. Většinou a tam se mi líbí, že nemá iniciativu, že nemusím řešit složité statistiky protivníků a že jako MC nemusím házet.
Obrázek
+1
fictional positioning for life :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul »

boldrick píše: 1. 1. 2018, 13:15 Boj na blízko: Hází se na iniciativu (klasický hod jako kdekoliv jinde + iniciativa postavy)
Útočíš -> podhazuješ WS (%), jsou zde nějaké bonusy a postihy za vyšší místo než obránce, druhý úspěšný útok, charge apod.
Když trefíš S + poškození zbraně, většinou 1k10. Počet útoků (A) je pro humanoidy 1 - 3. Otočením hodu WS - 40 -> padne 35% -> trefuješ se do 53 -> což je tělo
Obránce má reakci (některé dovednosti zvyšují jejich počet) a může úder krýt (WS) -> pak vyblokuje k6 poškození, některé zbraně dávají bonus/postih. Uhnout úderu (dovednost dodge, hod na dex) -> úplně se vyhne poškození. Nebo to chytit, pak už se na nic nehází :-) Zásah je absorbován odolností (T) + zbrojí (max. hodnota nemagické je 2), zbroje snižují dex.
Úder vyšší než obrana jde do životů, jak jinak. Životy jsou od 4 do 8. Megarubači jich můžou mít kolem 15.
Dostaneš-li se na 0 jdou další ztráty do kritických zásahů -> tabulka čím a kam. Kritické zásahy tě můžou zpomalit, omráčit, připravit o něco či vykrvácet - > různé hody na různé charakteristiky.
Dovedností je ranec a různě ulehčují boj.
Zní to složitě. Jak to odsípá ve hře?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Vallun »

1. odehrávám jen boje, které doehrávat chceme.
2. pokud už chci boj odehrávat, tak si užijeme trochu dice a mathfestu při rozšířeném soubojhovém systému podle DrD, rozšířeném dále třeba o zrátu akce:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
boldrick
Příspěvky: 28
Registrován: 20. 11. 2010, 18:25

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od boldrick »

Je to hrozně jednoduchý, rychlý a intuitivní, většina lidí druhý boj zvládá už sama. I když se to nezdá :-)
Nechci tvrdit, že je to to nejlepší, ale podle mě je tady právě dobře nastavenej ten poměr složitost/realita.
Můžem zkusit něco ukázkového (jen boj) odehrát, třeba po netu. Nicméně je pravda, že to líp sedí boji 3 na 5 apod. 3 na 20 už není moc WFRP, jelikož je to celé backgraundově hozené do určitého lůzrovstvý. Když jsme (kdysi) utloukli ve 4 jednoho orka byli jsme z toho úplně nadšení a postavy skoro mrtvé.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Paul »

Vallun píše: 1. 1. 2018, 14:02 ...rozšířeném dále třeba o zrátu akce:)
Zní dobře. Použiju.
boldrick píše: 1. 1. 2018, 14:06 Nechci tvrdit, že je to to nejlepší, ale podle mě je tady právě dobře nastavenej ten poměr složitost/realita.
3 na 20 už není moc WFRP, jelikož je to celé backgraundově hozené do určitého lůzrovstvý. Když jsme (kdysi) utloukli ve 4 jednoho orka byli jsme z toho úplně nadšení a postavy skoro mrtvé.
No, nemůžu se dočkan na tu čtvrtou edici. Co magikové?

A co ty plánky- má s tím někdo nějaku zkušenost? Stojí to za tu investici?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj a jak na něj

Příspěvek od Vallun »

Ztráta akce - je to jednoduché - zranění - 10 je past na odolnost, pokud neuspěješ, ztratíš akci, pokud neuspěješ o více než 10, ztrácíš 2 akce atd.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů