Boj a jak na něj
Re: Boj a jak na něj
Zatím ad plánky: V RPG dost ošemetná věc. Když strávíš spoustu času tvorbou něčeho takového, pak chtě nechtě nutíš hráče v tom plánku hrát. Svým způsobem potlačíš jejich fantasii v řešení situací, kdy (podle mě) boj nemusí být nutný nebo proběhne díky dobrému nápadu rychleji a ty, místo abys posunul děj dál, budeš nutit ostatní, aby dál bojovali (přidáš životy apod.). Takže klidně, ale musí být naprosto univerzální. Hráči často poznají (mám pocit, že vždy ), když vybalíš něco takového, že jsou u finálního bose apod., ale to právě zabíjí RPG. Ostatně i finální boss může zakukat rychle, když to dobře vymyslí.
Něco jiného je, jestli chcete hrát opravdu bojovou hru s prvky RPG.
Něco jiného je, jestli chcete hrát opravdu bojovou hru s prvky RPG.
Re: Boj a jak na něj
P.S. Můžeš připravit dobrodružství v malé tvrzi a udělat 3D mapu té tvrze. To by byla velká paráda
Re: Boj a jak na něj
Spíš mě zajímaly ty smyvatelné battlegridy.
K tomu ještě názor otázku hexy, nebo čverce a budu vcelku šťastný.
K tomu ještě názor otázku hexy, nebo čverce a budu vcelku šťastný.
Re: Boj a jak na něj
Ten megamat má z jedné strany čtverce a z druhé hexy, takže si pokaždé můžeš vybrat, co se ti zrovna víc hodí.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Boj a jak na něj
To jednodušší už bylo řečeno, tužba, figurky z člověče, z různých her.
První co je trošku zapotřebí řešit je měřítko. Jak velké budou figurky za jaké hry je použiješ a podle toho potom vše ostatní.
Jen pro inspiraci:
Já jako první dostal šachy Pána prstenů (velikost asi 10 cm) a to potom rozhodovalo o všem. V téhle velikosti jsou i různé figurky rytířů, ale třeba i dinosauři z hračkářství, různí hadi, pavouci a vůbec zvířata. Místo kreslené mapy jsem potom koupil hranol a nařezal na čtverečky. Ty jsem ještě z boku navrtal a propojoval kolíčkama pro větší stabilitu celé mapy. Pro 3D potom stačí jen dvojnásobně tlusté destičky a už se dají skládat i schody.
Výhodou tohohle rozměru je i to že se dají jednodušeji tvořit figurky vlastní kreativitou (plastelína, modurit, nějaké samotvrdnoucí hlíny, keramika nebo dřevo). A protože se chci bavit i mimo hry tak jsem zvolil dřevo:
...jo a to pozadí je skládací mapa kontinentu kde hráči vždy měli k dispozici jen známé čtverce.
Ale není to zrovna jednoduchá cesta. Já jsem z cca asi 20 figurek jich asi 18 platil vlastní krví, takže podobné techniky jsou jen pro otrlé.
Plž
První co je trošku zapotřebí řešit je měřítko. Jak velké budou figurky za jaké hry je použiješ a podle toho potom vše ostatní.
Jen pro inspiraci:
Já jako první dostal šachy Pána prstenů (velikost asi 10 cm) a to potom rozhodovalo o všem. V téhle velikosti jsou i různé figurky rytířů, ale třeba i dinosauři z hračkářství, různí hadi, pavouci a vůbec zvířata. Místo kreslené mapy jsem potom koupil hranol a nařezal na čtverečky. Ty jsem ještě z boku navrtal a propojoval kolíčkama pro větší stabilitu celé mapy. Pro 3D potom stačí jen dvojnásobně tlusté destičky a už se dají skládat i schody.
Výhodou tohohle rozměru je i to že se dají jednodušeji tvořit figurky vlastní kreativitou (plastelína, modurit, nějaké samotvrdnoucí hlíny, keramika nebo dřevo). A protože se chci bavit i mimo hry tak jsem zvolil dřevo:
...jo a to pozadí je skládací mapa kontinentu kde hráči vždy měli k dispozici jen známé čtverce.
Ale není to zrovna jednoduchá cesta. Já jsem z cca asi 20 figurek jich asi 18 platil vlastní krví, takže podobné techniky jsou jen pro otrlé.
Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
- Vallun
- Příspěvky: 32274
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Smekám!
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Boj a jak na něj
WoW. To je fakt paráda.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Boj a jak na něj
Má někdo nějakou zkušenost s papírovými figurkami? Mě se docela líbí ty od PrintableHeroes, tak jestli do toho stojí jít.
Re: Boj a jak na něj
U papírových figurek se musíš smířit s tím, že se opotřebují. Prostě papír všechno nesnese. Když se přetáhnou bezbarvým lakem, vydrří o poznání víc a déle. Figurky v rozevlátých pózách, kterým všude možně něco čouhá dostávají na frak nejvíc.
Jinak jsou lehké, takže je hrozně snadné je shodit a když jsou moc nahuštěné u sebe, máš z toho pěkný barevný domino.
Jinak jsou lehké, takže je hrozně snadné je shodit a když jsou moc nahuštěné u sebe, máš z toho pěkný barevný domino.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Boj a jak na něj
Nevím, každopádně takové ty plastové, co se dají najít v různých deskovkách, jsou pořád nic moc. Zkoušel jsem podlepovat padesátníkama, což malinko pomohlo, ale žádnej zázrak.
Co teda bylo docela stabilní, když se ta figurka udělá jako takový trojůhelník (dvě delší strany, na kterých je obrázek figurky, třetí strana je základna), kde se na základnu přilepí kamínek. To stojí dobře, ale hrozně blbě se to skladuje.
Co teda bylo docela stabilní, když se ta figurka udělá jako takový trojůhelník (dvě delší strany, na kterých je obrázek figurky, třetí strana je základna), kde se na základnu přilepí kamínek. To stojí dobře, ale hrozně blbě se to skladuje.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Boj a jak na něj
CB 7 vydalo první povídání o tom, jak bude ve WFRP vypadat boj.
Je to tady.
Zaujalo mě, že se v každém kole boje něco stane (štve mě to na 5e, kdy jsou třeba i dvě "hluchá" kola po sobě, když se zadaří, na AW mě zase štve, že nějaký Harm dostanu vždycky (jasně, zbroj mi ho může odstínit, ale vy víte, jak to myslím)). Výhoda taky nevypadá špatně. Trochu se bojím d100, ale prý to není tak zlé.
Jinak ty Hodgsonovy obrázky tomu strašně přidávají na atmosféře. Jen se mi zdá, že jeho specifický styl kreslení fantasy se trochu bije s WH prostředím.
Je to tady.
Zaujalo mě, že se v každém kole boje něco stane (štve mě to na 5e, kdy jsou třeba i dvě "hluchá" kola po sobě, když se zadaří, na AW mě zase štve, že nějaký Harm dostanu vždycky (jasně, zbroj mi ho může odstínit, ale vy víte, jak to myslím)). Výhoda taky nevypadá špatně. Trochu se bojím d100, ale prý to není tak zlé.
Jinak ty Hodgsonovy obrázky tomu strašně přidávají na atmosféře. Jen se mi zdá, že jeho specifický styl kreslení fantasy se trochu bije s WH prostředím.
Re: Boj a jak na něj
Dovolil jsem si dodat menší anketu, někde se o tom dost diskutovalo, tak se zajímám.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj a jak na něj
Rád bych vybral možnost 2 i 3, protože "nutí je to přemýšlet, do čeho vlezou"
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Mag a 12 hostů