Organické propojení magie a světa

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7977
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Organické propojení magie a světa

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 6. 2017, 15:58

Jenže já to tak chci, protože pak má každý přístup mnohem odlišnější feeling a líbí se mi to tak.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8286
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Organické propojení magie a světa

Příspěvek od OnGe » 13. 6. 2017, 16:03

eerieBaatezu píše:
13. 6. 2017, 15:58
Jenže já to tak chci, protože pak má každý přístup mnohem odlišnější feeling a líbí se mi to tak.
A taky je to daleko větší knedlík, protože ti složitost celé té věci narůstá exponenciálně. Což teda nemusí být nepřekonatelná překážka, ale člověka to takhle ze začátku většinou nenapadne a pak se nestačí divit :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Argonantus
.
Příspěvky: 15158
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Organické propojení magie a světa

Příspěvek od Argonantus » 14. 6. 2017, 08:27

letmé o.t. Shadowovi - odpověděl jsem ještě jinak k otázce zde https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 39#p509139

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15610
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Organické propojení magie a světa

Příspěvek od Jerson » 15. 6. 2017, 07:36

eerieBaatezu píše:
13. 6. 2017, 15:51
Když jsem se snažil udělat magii, vycházel jsem z toho, že každá cesta to dělá jinak, má jiné mechaniky
Jakmile nacpeš magii do mechanik, tak z magie uděláš technologii a to nechceš.
Feeling se dá navodit i při jednotné mechanice. Mnohem důležitější je, aby do té mechaniky neviděli hráči a nemohli si spočítat dopředu, co půjde, co nepůjde a kolikrát to půjde, než to nepůjde.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6865
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Organické propojení magie a světa

Příspěvek od Quentin » 15. 6. 2017, 07:48

Jerson píše:
15. 6. 2017, 07:36
Jakmile nacpeš magii do mechanik, tak z magie uděláš technologii a to nechceš.
Feeling se dá navodit i při jednotné mechanice. Mnohem důležitější je, aby do té mechaniky neviděli hráči a nemohli si spočítat dopředu, co půjde, co nepůjde a kolikrát to půjde, než to nepůjde.
Jsem proti. Trochu. Jde o to, co od magie chceš. Pokud to má mýt mysteriózní úžasná a/nebo nebezpečná věc, tak jo, udělej vágní mechaniky a nech to na vypravěči. Pokud to má být další schopnost postav, tzn další nástroj, kterým budou hráči řešit problémy, udělej ji jasnější a stabilnější.

Příklad od Brandona Sandersona: Jeden prsten má předvídatelný efekt, nasadíš ho a jsi neviditelný, velmi přímočará mechanika. Zábava vychází z toho, jak a kdy ten předmět postava použije, co s ním udělá etc. Gandalfova magie? Nikdo neví, jak funguje, ale pokaždé je to úžasné.

Dává ten rozdíl smysl?

edit: Problémy začínají, až když uděláš rigidní magický systém pro hráčské postavy a aplikuješ ho na celý setting. Tím, je předvídatelná magie všude a žádné gandalfy nemůžeš potkat.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8286
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Organické propojení magie a světa

Příspěvek od OnGe » 15. 6. 2017, 08:35

Jakákoliv dostatečně pokročilá technologie je nerozeznatelná od technologie - A. C. Clarke
Jakákoliv dostatečně humpolácká magie je nerozeznatelná od technologie - někdo úplně jiný
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8063
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Organické propojení magie a světa

Příspěvek od ilgir » 16. 6. 2017, 11:40

Tak jak se to vezme. Pokud mechanika bude říkat "proveď rituál, hoď sadou kostek a podle vržených hodnot vyber kombinaci efektů z tabulek", tak ta magie bude dostatečně nepředvídatelná. Už jenom tři tabulky po deseti položkách dají 1000 různých možností.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15610
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Organické propojení magie a světa

Příspěvek od Jerson » 18. 6. 2017, 22:21

Nejsem o kombinací efektů. Jde o to, že hráč dopředu ví, kolik rituálů za den může udělat a co ty rituály můžou udělat. Velké množství tabulek jen zvýší míru nejistoty a frustrace, ale neudělá naprosto nic s tajemností magie, ta bude stále blízká nule.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host