Organické propojení magie a světa
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Organické propojení magie a světa
Jenže já to tak chci, protože pak má každý přístup mnohem odlišnější feeling a líbí se mi to tak.
Re: Organické propojení magie a světa
A taky je to daleko větší knedlík, protože ti složitost celé té věci narůstá exponenciálně. Což teda nemusí být nepřekonatelná překážka, ale člověka to takhle ze začátku většinou nenapadne a pak se nestačí diviteerieBaatezu píše: ↑13. 6. 2017, 16:58 Jenže já to tak chci, protože pak má každý přístup mnohem odlišnější feeling a líbí se mi to tak.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Organické propojení magie a světa
letmé o.t. Shadowovi - odpověděl jsem ještě jinak k otázce zde https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 39#p509139
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Organické propojení magie a světa
Jakmile nacpeš magii do mechanik, tak z magie uděláš technologii a to nechceš.eerieBaatezu píše: ↑13. 6. 2017, 16:51Když jsem se snažil udělat magii, vycházel jsem z toho, že každá cesta to dělá jinak, má jiné mechaniky
Feeling se dá navodit i při jednotné mechanice. Mnohem důležitější je, aby do té mechaniky neviděli hráči a nemohli si spočítat dopředu, co půjde, co nepůjde a kolikrát to půjde, než to nepůjde.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Organické propojení magie a světa
Jsem proti. Trochu. Jde o to, co od magie chceš. Pokud to má mýt mysteriózní úžasná a/nebo nebezpečná věc, tak jo, udělej vágní mechaniky a nech to na vypravěči. Pokud to má být další schopnost postav, tzn další nástroj, kterým budou hráči řešit problémy, udělej ji jasnější a stabilnější.Jerson píše: ↑15. 6. 2017, 08:36 Jakmile nacpeš magii do mechanik, tak z magie uděláš technologii a to nechceš.
Feeling se dá navodit i při jednotné mechanice. Mnohem důležitější je, aby do té mechaniky neviděli hráči a nemohli si spočítat dopředu, co půjde, co nepůjde a kolikrát to půjde, než to nepůjde.
Příklad od Brandona Sandersona: Jeden prsten má předvídatelný efekt, nasadíš ho a jsi neviditelný, velmi přímočará mechanika. Zábava vychází z toho, jak a kdy ten předmět postava použije, co s ním udělá etc. Gandalfova magie? Nikdo neví, jak funguje, ale pokaždé je to úžasné.
Dává ten rozdíl smysl?
edit: Problémy začínají, až když uděláš rigidní magický systém pro hráčské postavy a aplikuješ ho na celý setting. Tím, je předvídatelná magie všude a žádné gandalfy nemůžeš potkat.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Organické propojení magie a světa
Jakákoliv dostatečně pokročilá technologie je nerozeznatelná od technologie - A. C. Clarke
Jakákoliv dostatečně humpolácká magie je nerozeznatelná od technologie - někdo úplně jiný
Jakákoliv dostatečně humpolácká magie je nerozeznatelná od technologie - někdo úplně jiný
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Organické propojení magie a světa
Tak jak se to vezme. Pokud mechanika bude říkat "proveď rituál, hoď sadou kostek a podle vržených hodnot vyber kombinaci efektů z tabulek", tak ta magie bude dostatečně nepředvídatelná. Už jenom tři tabulky po deseti položkách dají 1000 různých možností.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Organické propojení magie a světa
Nejsem o kombinací efektů. Jde o to, že hráč dopředu ví, kolik rituálů za den může udělat a co ty rituály můžou udělat. Velké množství tabulek jen zvýší míru nejistoty a frustrace, ale neudělá naprosto nic s tajemností magie, ta bude stále blízká nule.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Markus, Steve a 9 hostů