Reálné fantasy souboje
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Reálné fantasy souboje
Já přemýšlím, zda je to vůbec možné hrát jinak, když dojde na mlácení obrů a draků. Prostě jestli mi přijde zajímavý, že hraju fantasy, ale nemůžu zmlátit draka mečíkem.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Reálné fantasy souboje
Hele maník zrovna tady leze po frost giantovi a bodá ho do oka:
Frost Giants in the Swamp! Ep. 3 (Force Grey: Giant Hunters w/ Chris Hardwick)
Frost Giants in the Swamp! Ep. 3 (Force Grey: Giant Hunters w/ Chris Hardwick)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálné fantasy souboje
EB: Taky tě urazilo, jak hráč řekl: "Chci mu vyšplhat na záda a vypíchnout mu oko," Matt na to řekl: "Ok, ale hoď 2x," pak hráč 2x uspěl v hodu, a přesto oko nevypíchl? Hrozně mi tohle chování trhá žíly
Pokud Mattovi vadilo, že by tam byl ten extra efekt zadarmo, tak stačilo;
a) "To zní dost náročně, budeš útočit s nevýhodou, ok?" A pak to fakt uznat a nechat ho oslepit.
b) "Hej, tohle je d&d, musíte mu prvně umlátit hpčka." Což je alespoň upřímné a hráč může dělat informovanou volbu; třeba, že v takovém případě nemá smysl na něj lézt a mohl mu jen seknout po achilovce. Nebo se mohl začít hádat o bonus damage nebo advantage nebo tak něco.
Pokud Mattovi vadilo, že by tam byl ten extra efekt zadarmo, tak stačilo;
a) "To zní dost náročně, budeš útočit s nevýhodou, ok?" A pak to fakt uznat a nechat ho oslepit.
b) "Hej, tohle je d&d, musíte mu prvně umlátit hpčka." Což je alespoň upřímné a hráč může dělat informovanou volbu; třeba, že v takovém případě nemá smysl na něj lézt a mohl mu jen seknout po achilovce. Nebo se mohl začít hádat o bonus damage nebo advantage nebo tak něco.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Reálné fantasy souboje
Quentin: Jsem myslel, že ho netrefil proto, že obr po něm natáhl ruku a on musel rychle uskočit a tak ho jen píchl do tváře, ale jak na to koukám znovu, tak Matt si na nic neházel, takže to fakt tak nějak zaonačil, jakože nechce, aby mu vybodl oko. On asi implicitně uvažoval tím stylem "Hej, tohle je d&d, musíte mu prvně umlátit hpčka." a tak to zahrál tímhle směrem bez toho, aniž by to zmínil.
Co se mi ale líbilo, že to rogueovi přiznal jako sneak attack.
Osobně bych asi chtěl ještě aspoň jeden hod, třeba jestli si maník pamatuje, které oko je to zdravé, když leze z opačného směru na jeho hlavu, nebo hod na acrobatics, jestli se pořádně udrží na hlavě, když chce bodat specificky oko, nebo klidně dát tu nevýhodu, což supluje called shot.
Jinak ale je to ožehavé, protože prostě HP, no. Umím si představit, že někteří, možná většina, DMů by s tím měla problém. Možná to nakonec Matt zahrál jakože dobře, nevím. HP jsou prostě děsně abstraktní a každej DM si to může interpretovat jak chce. Možná bych mu taky to oko nenechal vybodnout, teda podle důležitosti maníka, dost mě překvapilo, že tenhle hustej boss byl takovej odpad na pobodání a vylootování.
Co se mi ale líbilo, že to rogueovi přiznal jako sneak attack.
Osobně bych asi chtěl ještě aspoň jeden hod, třeba jestli si maník pamatuje, které oko je to zdravé, když leze z opačného směru na jeho hlavu, nebo hod na acrobatics, jestli se pořádně udrží na hlavě, když chce bodat specificky oko, nebo klidně dát tu nevýhodu, což supluje called shot.
Jinak ale je to ožehavé, protože prostě HP, no. Umím si představit, že někteří, možná většina, DMů by s tím měla problém. Možná to nakonec Matt zahrál jakože dobře, nevím. HP jsou prostě děsně abstraktní a každej DM si to může interpretovat jak chce. Možná bych mu taky to oko nenechal vybodnout, teda podle důležitosti maníka, dost mě překvapilo, že tenhle hustej boss byl takovej odpad na pobodání a vylootování.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Reálné fantasy souboje
Mě osobně děsně rozčiluje zlozvyk, co dělá i tenhle super DM, chce aby hráč házel, i když jde o kulový nebo o informaci, kterou je stejně potřeba říct.
Teď tam přišli ke gnomovi, co má malej vozejček, parta se s ním baví, a holka chce kouknout dovnitř, co tam veze. Borec tam má prostě jen nějaký kusy rudy. DM jí nechá hodit, jen aby jí řekl takovou blbost. Jako kdyby se tam holka prostě nemohla nahnout nad vozejk a kouknout dovnitř.
Teď tam přišli ke gnomovi, co má malej vozejček, parta se s ním baví, a holka chce kouknout dovnitř, co tam veze. Borec tam má prostě jen nějaký kusy rudy. DM jí nechá hodit, jen aby jí řekl takovou blbost. Jako kdyby se tam holka prostě nemohla nahnout nad vozejk a kouknout dovnitř.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Reálné fantasy souboje
Každopádně co jasně vidím je, jak DnD dělá z hráčů murderhobos. Jerson má asi pravdu. Asi moc útočných čísel a fireballů na osobním deníku a všechno má hafo HP, a přes tuhle mřížku se uvažuje. Věci se už neřeší normálně, ale ujetě. Tohle zná ale asi každej kdo hrál DrD nebo DnD.
Re: Reálné fantasy souboje
tak mne sa zďaleka najviac na realistické fantasy súboje osvedčilo hrať v dungeonworlde prístup 16HP draka (v skratke, obluda je tak desivá, aký má impact na svet, bez ohľadu na životy)
môj ukážkový drak (takto vyzerá pravidlový,*) by vyzeral napríklad takto:
Solitary, Huge, Magical, Hoarder, Terrifying
Spit Flame, Maul with claws, Tear with teeth (b[2d12] + 9 damage, + 3 piercing); 30HP (vôbec by som sa nebál zoškrtnúť to na polovicu, ono na tom zasa moc nezáleží); 2 armor;
Reach, Forceful, Ignores armor, Near, Far
Instinct: To hunt for flesh; To defend it's territory; To kill all human pest
Special Qualities: It can fly AND spit flame, it tears metal apart, nothing more is needed
Moves: Destroy Cities, Spit Flame, Fly-by attack
a bude to vyzerať zhruba takto:
na začiatku ho určite nechám párkrát sa preletieť sa ponad mestečko (povedzme 300 ľudí), kde sa má pobyť s hrdinami: jednak, aby som dal čaas civilom utiecť do najbližšieho krytu***, jednak, aby hrdinovia mali pocit, že majú situáciu v rukách**** a potom kombináciou oboch navodil trochu atmosféry. možno po ceste zhrabne nejaké neopatrné decko z poľa, alebo rozbije strechu na vežičke na kostole, fľusne skusmo oheň na nejaký voz za dedinou, alebo tak.
keď sa trochu zorientuje, vyprovokujem nejaký útok - buď to zvládnu hráči, alebo nejaké npc. každopádne pár šípov a kopija mu toho moc nespravia, ale rozhodne ho naštvú. Spravím jeden Fly-by flame spit útok a podpálim dedinu.
ak sa doteraz aspoň trochu neukryli, tak to z pohľadu hrdinov to možno bude defy danger. ak niekto neuspeje, dám mu to dobre vyžrať a spravím mu nejaké silné popáleniny, bude ho to kurevsky bolieť a určite dostane debility alebo dve
potom drak pristane. na pristaní rozmaže nejaký voz a/alebo pár dedinčanov na placku.
keď začne kráčať mestom, rozbíja okná, vyvracia stromy z koreňov a pridržiava sa striech, ktoré strháva na zem.
keď sa zaženie, na každých 20+ buď niekoho roztrhá, bez ohľadu na jeho pôvodné životy, alebo napríklad strhne nejakú tú budovu.
potom si zasa cvične fľusne oheň smerom k hráčom.
niekto možno urobí niečo inteligentné, odvážne, alebo aspoň cinematické. v takom prípade ho rád nechám, nech drakovi dá čo preto svojou útočnou kockou, možno mu aj dám nejaký bonus.
keď však drak útočí na postavu a náhodou junezabije na prvú ranu ako mastný fľak (20+), tak mu adekvátne pošolichá životík. pošolichať životík hlavne znamená, že sa to aj v hernom svete prejaví.
myslím, že po ukusnutej ruke v ramene, pohmoždených nohách, ohorenej hlave, alebo keď sa preletia 15 metrov vzduchom a zlámu si 104 zo svojich 208 kostí, tak sa rýchlo zdekujú a uvážia, že na draka asi nepôjde mávať mečom, ale že sa to bude musieť urobiť inak.
dokonca si trúfnem povedať (draka som ešte nehral, celé toto bolo hypotetické. staviam na základe skúsenosti s 3-4 metrovým obrím boss pavúkom, ktorý bol čo do desivosti asi tretina toho, čo je tento drak a zatiaľ najväčšia vec, čo som hral), že by buď zdrhli omnoho skôr, alebo sa toho zhostili a (ne)hrdinsky pokapali - to v závislosti na tom, aká je to herná skupinka
a celé to bude za 4-10 ťahov za nami
a bolo to o moc realistickejšie, než ho obrusovať o HPčka
___________
*
Solitary, Huge, Terrifying, Cautious, Hoarder**
Bite (b[2d12]+5 damage, 4 piercing); 16 HP; 5 Armor
Reach, Messy
Instinct: To rule
Special Qualities: Elemental blood, Wings
Bend an element to its will; Demand tribute; Act with disdain
They are the greatest and most terrible things this world will ever have to offer.
**môj je o triedu drsnejší, zato trochu jednoduchší prístupom, asi väčší a menej inteligentný, skôr zvierací, takže aj taktika bude iná - toho môjho trebárs nepôjde ukecať
***nebude im to úplne moc platné, ale čo už
****nemajú
môj ukážkový drak (takto vyzerá pravidlový,*) by vyzeral napríklad takto:
Solitary, Huge, Magical, Hoarder, Terrifying
Spit Flame, Maul with claws, Tear with teeth (b[2d12] + 9 damage, + 3 piercing); 30HP (vôbec by som sa nebál zoškrtnúť to na polovicu, ono na tom zasa moc nezáleží); 2 armor;
Reach, Forceful, Ignores armor, Near, Far
Instinct: To hunt for flesh; To defend it's territory; To kill all human pest
Special Qualities: It can fly AND spit flame, it tears metal apart, nothing more is needed
Moves: Destroy Cities, Spit Flame, Fly-by attack
a bude to vyzerať zhruba takto:
na začiatku ho určite nechám párkrát sa preletieť sa ponad mestečko (povedzme 300 ľudí), kde sa má pobyť s hrdinami: jednak, aby som dal čaas civilom utiecť do najbližšieho krytu***, jednak, aby hrdinovia mali pocit, že majú situáciu v rukách**** a potom kombináciou oboch navodil trochu atmosféry. možno po ceste zhrabne nejaké neopatrné decko z poľa, alebo rozbije strechu na vežičke na kostole, fľusne skusmo oheň na nejaký voz za dedinou, alebo tak.
keď sa trochu zorientuje, vyprovokujem nejaký útok - buď to zvládnu hráči, alebo nejaké npc. každopádne pár šípov a kopija mu toho moc nespravia, ale rozhodne ho naštvú. Spravím jeden Fly-by flame spit útok a podpálim dedinu.
ak sa doteraz aspoň trochu neukryli, tak to z pohľadu hrdinov to možno bude defy danger. ak niekto neuspeje, dám mu to dobre vyžrať a spravím mu nejaké silné popáleniny, bude ho to kurevsky bolieť a určite dostane debility alebo dve
potom drak pristane. na pristaní rozmaže nejaký voz a/alebo pár dedinčanov na placku.
keď začne kráčať mestom, rozbíja okná, vyvracia stromy z koreňov a pridržiava sa striech, ktoré strháva na zem.
keď sa zaženie, na každých 20+ buď niekoho roztrhá, bez ohľadu na jeho pôvodné životy, alebo napríklad strhne nejakú tú budovu.
potom si zasa cvične fľusne oheň smerom k hráčom.
niekto možno urobí niečo inteligentné, odvážne, alebo aspoň cinematické. v takom prípade ho rád nechám, nech drakovi dá čo preto svojou útočnou kockou, možno mu aj dám nejaký bonus.
keď však drak útočí na postavu a náhodou junezabije na prvú ranu ako mastný fľak (20+), tak mu adekvátne pošolichá životík. pošolichať životík hlavne znamená, že sa to aj v hernom svete prejaví.
myslím, že po ukusnutej ruke v ramene, pohmoždených nohách, ohorenej hlave, alebo keď sa preletia 15 metrov vzduchom a zlámu si 104 zo svojich 208 kostí, tak sa rýchlo zdekujú a uvážia, že na draka asi nepôjde mávať mečom, ale že sa to bude musieť urobiť inak.
dokonca si trúfnem povedať (draka som ešte nehral, celé toto bolo hypotetické. staviam na základe skúsenosti s 3-4 metrovým obrím boss pavúkom, ktorý bol čo do desivosti asi tretina toho, čo je tento drak a zatiaľ najväčšia vec, čo som hral), že by buď zdrhli omnoho skôr, alebo sa toho zhostili a (ne)hrdinsky pokapali - to v závislosti na tom, aká je to herná skupinka
a celé to bude za 4-10 ťahov za nami
a bolo to o moc realistickejšie, než ho obrusovať o HPčka
___________
*
Solitary, Huge, Terrifying, Cautious, Hoarder**
Bite (b[2d12]+5 damage, 4 piercing); 16 HP; 5 Armor
Reach, Messy
Instinct: To rule
Special Qualities: Elemental blood, Wings
Bend an element to its will; Demand tribute; Act with disdain
They are the greatest and most terrible things this world will ever have to offer.
**môj je o triedu drsnejší, zato trochu jednoduchší prístupom, asi väčší a menej inteligentný, skôr zvierací, takže aj taktika bude iná - toho môjho trebárs nepôjde ukecať
***nebude im to úplne moc platné, ale čo už
****nemajú
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálné fantasy souboje
No vidíš. Padesát let psychologických výzkumů a nakonec jim dáš zapravdueerieBaatezu píše: ↑5. 5. 2017, 16:21 Každopádně co jasně vidím je, jak DnD dělá z hráčů murderhobos. Jerson má asi pravdu. Asi moc útočných čísel a fireballů na osobním deníku a všechno má hafo HP, a přes tuhle mřížku se uvažuje. Věci se už neřeší normálně, ale ujetě. Tohle zná ale asi každej kdo hrál DrD nebo DnD.
Jen do záznamu, já všechny obří věci ze svého fantasy světa vyhodil. Největší drak měřil tolik co přerostlý plaz, tedy maximálně osm metrů od hlavy k dlouhému ocasu, a byl podle toho přiměřeně neohrabaný.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Reálné fantasy souboje
Potvory zmenšit na nějakou rozumnou velikost, jak pravil Jerson...
anebo naopak úměrně zvětšit hrdiny. Místo obyč. dobrodruhů z dračáku hrát rovnou nějaké anděly, polobohy nebo rovnou bohy... a pak už velikost problém není, ne?
anebo naopak úměrně zvětšit hrdiny. Místo obyč. dobrodruhů z dračáku hrát rovnou nějaké anděly, polobohy nebo rovnou bohy... a pak už velikost problém není, ne?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálné fantasy souboje
Docela se mi líbí představa, že zabít draka je quest. Jakože když se znenadání objeví a začne plenit město, tak prakticky není monstrum, ale přírodní katastrofa. Postavy se maximálně mohou pokoušet snížit škody, zachraňovat obyvatele, organizovat evakuaci apod.
A když už se rozhodnou draka porazit, je z toho zápletka na pár sezení. Hledání pověstných artefaktů v hlubinách dungeonů, suroviny pro lektvary ohnivzdornosti, najímání drakobijců, žádosti o pomoc od okolních měst, odkrývání proroctví o Věku ohně apod.
A když už se rozhodnou draka porazit, je z toho zápletka na pár sezení. Hledání pověstných artefaktů v hlubinách dungeonů, suroviny pro lektvary ohnivzdornosti, najímání drakobijců, žádosti o pomoc od okolních měst, odkrývání proroctví o Věku ohně apod.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálné fantasy souboje
Své hráče jsem proti drakovi bojovat nenechal. Přesněji popsal jsem ho tak, že tři bojovníci leželi na čtvrtém a drželi ho na zemi, aby se nezapojil do boje, který sváděla zkušená lovkyně se speciálním kopím proti drakovi, a která počítala s tím, že v tom boji zemře.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 7 hostů