Reálné fantasy souboje

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Reálné fantasy souboje

Příspěvek od eerieBaatezu »

Já teď chci otestovat tohle:
Normální d20 vyhodnocování. Obrana je ale od bojové dovednosti a armor je DR, když jde útok na část těla. NPC mají statické staty, hází vždy hráč (proto ten hod na obranu).

• Remíza hodů: Útočník i obránce dostávají 1d4 zranění do HP.

edit 2:
Mnohem jednodušší verze:
• Přehození o 1 až 9: Polovina přesahu zranění do HP, polovina bonus na manévr.
• Přehození o 10 a více: Útok na část těla.
/edit 2

• Útok: (Primárně se snažím oponenta zranit.)
• Přehození o 1 až 4: Zranění do HP.
• Přehození o 5 až 9: Zranění do HP + oponent otevřen manévru, postava může zkusit manévr, na hod má Výhodu.
• Přehození o 10 a více: Útok na část těla.

• Manévr: (Primárně se snažím oponenta shodit na zem, vyrazit mu zbraň, atd.)
• Přehození o 1 až 4: Úspěch.
• Přehození o 5 až 9: Úspěch + zranění do HP.
• Přehození o 10 a více: Úspěch + útok na část těla.

• Obrana: (Bráním se.)
• Přehození o 1 až 4: Úspěch.
• Přehození o 5 až 9: Úspěch + zranění do HP nebo možnost manévru s Výhodou.
• Přehození o 10 a více: Úspěch + útok na část těla.

• Bojování ofenzivně: +3 na útok, - 3 na obranu.
• Bojování defenzivně: -3 na útok, +3 na obranu.
• Bonusy a postiny jsou vždy+3, -3.

Co to dělá:
- Když udělá soupeř blbě útok, tak mu to ihned potrestáte. Čili ač to vypadá složitěji, tak to vlastně může udělat souboj mnohem rychlejší.
- Dává to vrstevnatější vyhodnocování, než je pižlání HP.
- Dává to konkrétní výsledky. Víte, kdy je to rána, co vám ubere výdrž a kdy rána do masa. Navíc situace, jako že sedíte u stolu a někdo na vás míří kuší, začíná být fakt dramatická, protože můžete mít hafo HP, ale on asi bude mít dobrý bonus za situaci, čili je velká šance, že přehodí 10 a vy to schytáte do živýho, a ne jak za pár HP a pak ho rozsekáte židlí na kusy.
Oboje tyhle věci, moc velká abstrakce HP a nesmyslost situací, jsem zaznamel, jsou často problémy, na které si lidi v DnD stěžují.
- Souboj je mohem víc as war, než as sport, i když jste lepší, stačí nějaké to štěstí pro oponenta a dostanete vážné zranění na to tata.

- Velká otázka ovšem je, zda je to dobrý systém pro hraní fantasy, kde mlátím draky, obry, velké oživlé stromy, apod. Na skřety a kostlivce asi dobrý. Jenže...
Vůbec první věc je, jak dávat nebo nedávat bonusy, které to hodně posunují. Každé +3 dává 15 procent tomu, že to půjde do živého.
Teď ale když nejsou empirické experimenty, a bojujete s obrem, je to pro něj lehčí, protože je dvakrát tak větší a mnohem silnější, nebo těžší, protože jste menší, jeho pohyby asi pomalejší, takže lépe telegrafují, co bude dělat (Možná tak nápřah sekyrou, ale co kopí? Tam je změna toho, co dělám, úplná rychlovka.), atp. Čili snažit se nějak o logiku, nebo spíš dávat bonusy podle toho, jak má být potvora děsivá?
Další věc, byla by potřeba nějaká speciální pravidla, jako že se prvně musím dostat přes dosah potvory, nebo bonusy značí, jak těžké je se k ní dostat, což nás vrací k otázce, jak bonusy nastavit a taky k tomu, zda je zajímavější takové věci řešit pravidlem, nebo stačí jen čísla. Ono možná jen ten bonus bude znamenat, že postavy změní strategii a místo toho, aby obra mlátili mečem, radši vymyslí nějakou lest.
A pak zda budou existovat smysluplné situace, když postava hodí 5 až 9 na tyhle oponenty? Asi by stačilo vzít to trochu selským rozumem, velkou ještěrku asi neshodím na zem, ale můžu ji někam zatlačit hromadou výpadů... a to je asi tak všechno... právě.
Mám chuť tam jako možnost dát, že postava místo manévru dostane bonus na další akci proti nepříteli, ale to mi přijde, že bude brát každý.
Takže má takový systém nějaké smysl? Aspoň se mi zdá, že to kontruje věci, co některým lidem mohou na DnD vadit. Případně se dá zachovat jen to 10+, což zachová jasné rozdělení na výdrž a zranění, zachová to combat as war, i ta obrana by při 10+ mohla něco dělat, jen by souboj asi nebyl tak barvitý, protože by každý asi spíš házel jen na obyčejný útok na HP, kdy teď to může udělat taky, ale docela často mu to dá manévr zadara.

edit: Zato ale nestvůry mohou porážet a odzbrojovat postavy, to se mi líbí. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Reálné fantasy souboje

Příspěvek od eerieBaatezu »

To se fakt nosil armor, co takhle vůbec nekryje hruď a břicho? Nebo to bylo naschvál, aby ti gladiátoři dostávali čočku a bylo to krvavý?

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1189
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Reálné fantasy souboje

Příspěvek od Cor »

B) je správně.
Jinak, četl jsem někde článek, že dieta profi gladiátorů byla bohatá na tuky apod. a byli...dobře živení. (Tj. nepředstavujte si vyrýsované kulturisty, ale spíš pořádné oplácané pořezy/hovádka) To aby vydrželi víc zásahů a neumírali tak často.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Boj s vacsim protivnikom

Příspěvek od crowen »

Jedna teoreticka otazka - ake by mohli byt vo fantasy najlepsie taktiky boja s vacsim protivnikom? Bez magie. Teda skupina postav vs troll, obor alebo nieco podobne, teda humanoidny protivnik 3-5 vacsi, ako clovek.

Co ma napadlo su napriklad landsknechti - skupina bojovnikov s obojrucnymi mecmi, nieco na sposob svajciarskej gardy - pikenyri (neviem, aky je na to slovensky vyraz), pripadne v kombinacii s luko/kusostrelcami, ktori by co najviac sipov nastrielali k priblizujucemu sa protivnikovi, potom ustupili, a ponad landsknechtov a pikenyrov strielali na obra/trolla do hornej polovice tela.

Co este by skupina postav mohla pouzit ako dobru bojovu strategiu proti vacsiemu protivnikovi?
Uživatelský avatar
Killman
Příspěvky: 61
Registrován: 12. 3. 2009, 13:16
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj s vacsim protivnikom

Příspěvek od Killman »

Střílet co nejvíce po obličeji, snažit se trefit oči, vnitřek nosu nebo do tlamy. U takhle velké bytosti by to nemělo být až tak obtížné.
Zkusit vlákat do pasti - naostřené stromy nášlapní ježci (v patřičné velikosti).
Pokusit se jej zapálit (nosí-li nějaké oblečení - stačí kožešiny).
Použít obléhací balisty.
Vylézt na obludu a dostat se někam, kam si nedosáhne a odtud do ní bodat, anebo umístit výbušniny.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj s vacsim protivnikom

Příspěvek od Ecthelion »

crowen píše: 5. 8. 2021, 15:47Jedna teoreticka otazka - ake by mohli byt vo fantasy najlepsie taktiky boja s vacsim protivnikom? Bez magie. Teda skupina postav vs troll, obor alebo nieco podobne, teda humanoidny protivnik 3-5 vacsi, ako clovek.
Podle mě tvůj první instinkt byl správný - skupina pikenýrů (nebo zeď štítů s kopími, pokud píky ještě nejsou), aby udrželi protivníka mimo jeho efektivní dosah (portože větší protivník bude pravděpodobně dávat větší pecky) a pak ho prostě oddělat střelami (luky/samostříly/hákovnice, případně vrhání oštěpů nebo řeckého ohně, ještě lépe balisty nebo děla), aniž bys ohrozil svoje vlastní lidi. To je přístup s minimálními ztrátami na vlastní straně, ale vyžaduje samozřejmě, abys měl koordinovanou skupinu.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj s vacsim protivnikom

Příspěvek od Jerson »

Pokud mluvíme o boji proti humanoidovi o výšce 5 či dokonce 10 metrů, tak jakýkoliv boj nablízko je pro lidi smrtelný. Když vynechám fyziku, je to jako by dospělý člověk bojoval se čtyřletými dětmi. Pokud se ho pokusí držet od těla pomocí 70 cm dlouhých klacků, on si proti nim vezme dvoumetrový. A to je řeč o pětimetrové variantě, pro desetimetrového obra zvětšte rozměry v příkladu dvakrát. Navíc na rozdíl od malých a velkých lidí bude mít mnohem tvrdší kůži i svaly a orgány hlouběji v těle, takže zbraně určené proti lidem nebudou dost účinné. Každopádně prvních několik lidí, kteří k němu nastoupí nablízko, téměř jistě přijdou k vážnému úrazu či smrti. Ti ostatní můžou mít štěstí.

Obléhací zbraně jsou k ničemu, nejsou určené proti pohyblivým cílům. Středověká děla jsou na tom podobně. Obojí se dá použít jen v otevřeném terénu, pokud se obr nebude dost dlouho hýbat. Určitý účinek můžou mít těžké kuše, a pokud je možné připravit se, tak jejich větší varianty, nejspíše na vozech, pokud to terén dovolí. V době palných zbraní by mohly mít efekt i vícehlavňové pušky větší ráže, opět nejspíše na otočné lafetě na voze, aby se daly zaměřovat a mohly rychle opustit ohroženou oblast (kvůli přebíjení).

Možná by ještě fungovaly šípy napuštěné jedem.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj s vacsim protivnikom

Příspěvek od Pieta »

Tady bych souhlasil s Jersonem - pětinásobná výška znamená, jestli si to pamatuju dobře, něco jako 125-násobnou váhu při zachování stejné hustoty, a hustota jen těžko může být stejná, protože by takovou váhu poměrem zvětšené kosti neunesly a svaly nerozhýbaly, takže jsou třeba buď mnohem silnější svaly a pevnější kosti (a proč je tohle pro protivníka problém je myslím jasné), nebo je to neskutečná hora masa a kostí, co váží ještě mnohem víc. V obou případech je úplně mimo jakoukoliv realitu představa, že by něco takového zadržela skupina lidí se štíty nebo kopími. Je myslím dost absurdní i předpokládat, že by to byť jen zpomalili.

Pokud je takový nepřítel navíc inteligentní a schopný vyrábět a používat nástroje, které by efektivně využily jeho sílu (což není samo sebou - takové materiály taky v tom světě nemusí vůbec existovat), můžeme se bavit spíš o tom, jaká šířka kamenné zdi ho zastaví, a na jak dlouho.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Boj s vacsim protivnikom

Příspěvek od Lorwyn »

- jámy s kůly (otrávenými pro dobrou míru)
- střelba z balist (dát na vozy nebo do zálohy)
- lze nalákat k opevněné budově a vrhat na něj něco na bázi řeckého ohně (nemyslím, že by se dal rozumně přivézt na voze)
- nášlapní ježci
- kroužící jízda s luky/vrhacími oštěpy (to spíš aby ho to otravovalo a odlákávalo od balist, ale špičky se dají otrávit)
- palné zbraně jsou super, pokud jsou k dostání

- celkově s tím bojovat jako s mamutem nebo válečným slonem, no...a pokud se naučí nosit zbroj, tak je to fakt velkej problém

edit: nebo teda metoda udatného ševce Kozojeda :D pohodit mu do loviště ovci napěchovanou jedem, doufat že to sežere a zdechne sám

hmm, ještě by se dal chytit do řízeného požáru, pokud kvůli likvidaci obra klidně spálíme půl lesa...
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj s vacsim protivnikom

Příspěvek od crowen »

Vdaka za napady :-)
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: Boj s vacsim protivnikom

Příspěvek od Jiron »

Já bych ještě přidal vhodnou strategii barbarských kmenů. Udělal bych jeden oddíl vrhačů oštěpů, kteří by mu znepříjemňovali život a snažili se odlákat pozornost. Projektil o velikosti oštěpu do oka asi bude hodně nepříjemný a je možné, že by si obr chtěl zakrýt oči nebo se oštěpníků zbavit. Pak nastupují borci s velkými a těžkými sekyrami. Ti se musí pohybovat dost mrštně na to aby mohli případně rychle ustopuit a ty budou útočit na nohy, které budou chtít podetnout jako vzrostlý strom. Pár máchů silných bojovníků s těžkou sekerou a obrova achilovka může prasknout. Jak je na zemi, je z něj mnohem jednodušší cíl. Brnění proti takovému nepříteli nemá smysl takže by bojovníkům nemělo nic bránit v rychlém a mrštném pohybu. Ztráty by asi byly ale fungovalo by to. Samozřejmě, lze přidat ježky, díry, nástrahy.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mag a 9 hostů