Reálné fantasy souboje
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálné fantasy souboje
No to právě beru. Co jinýho by ta dovednost byla? Celé mě to vede k úvaze, že hod na dovednost (na "zásah/úspěch v boji") v sobě všechnu tuhle schopnost uvažování obsahuje. Ale to jsme vykolejili někam trochu jiným směrem, než jsem chtěl.
Původní otázka byla spíš: Skutečně člověk v boji vědomě a cíleně plánuje, volí akce, finty a taktiku? Nebo se to všechno děje příliš rychle a v tom spěchu nastupuje spíš jeho vnitřní program, intuice, schopnost reagovat na nastalou situaci? Když někdo někomu vyrazí zbraň nebo mu přesekne achylovku, je to výsledek vědomého rozhodnutí, naplánování, že tohle udělá, a potom úspěšné realizace? Nebo to je spíš spontánní výsledek toho, že takový válečník tak nějak automaticky prubuje soupeře, snaží se ho rozhodit a najednou se mu naskytla zrovna tahle příležitost, tak ji využil?
Myslím teď tím úroveň toho, že jsou dva borci těsně vedle sebe v aktivním boji a zrovna lítají čepele. Na vyšší úrovni (manévrování do kontaktu, hledání pozice, určování podmínek střetnutí) samozřejmě to aktivní plánování vidím.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálné fantasy souboje
Markus - to je právě to, co rozlišuje nevojáky, průměrné vojáky a skvělé vojáky:)
Většina si dokáže zovlit nějaké "zahájení" jenže pak reálně reaguje spíše více instintkivně... elitní vojáci odkáží sladit nadrilovnaé automatický věci s vědomými rozhodnutími a směřováním celkové taktiky...
Většina si dokáže zovlit nějaké "zahájení" jenže pak reálně reaguje spíše více instintkivně... elitní vojáci odkáží sladit nadrilovnaé automatický věci s vědomými rozhodnutími a směřováním celkové taktiky...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Reálné fantasy souboje
Máte ponětí o tom, jak moc se zbraně a zbroje v boji opotřebovávají a ničí?
Re: Reálné fantasy souboje
Jak které, jak v kterém boji.eerieBaatezu píše: ↑1. 10. 2019, 12:18 Máte ponětí o tom, jak moc se zbraně a zbroje v boji opotřebovávají a ničí?
• Když budeš chvíli chodit na hodiny historického šermu, tak tvůj meč bude plnej zubů. Je to ale do jisté míry tím, že repliky se dělají z měkké oceli. Každopáně bez průběžného broušení a opravování čepele se při šermu dost snižuje její kvalita. Viděl jsem i meč, kterému se ulomila čepel od záštity - to byl ale nekvalitní výrobek.
• S železnou palicí nebo palcátem je zase celkem jedno, do čeho mlátíš.
• Dřevěné ratiště nebo třeba štít jsou na poškození mnohem náchylnější. Po několika bojích je nejspíš budeš potřebovat vyměnit (záleží na tom, čím bojuje protivník).
• Sekerou můžeš soupeřův dřevěnej štít rozsekat v jednom boji, je to celkem validní taktika.
• Zbrojím obecně poškození moc nevadí. Když ti někdo prosekne kroužkovku, bude v ní jen malá díra a šance, že protivník trefí znova stejné místo, je mizivá. Po několika letech válčení bez opravy to už ale vadit může.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálné fantasy souboje
Záleží.
Hodně záleží na tom, co to je za boj (cvičení/duel/bitva), kde se bojuje (náročný terén, šutry, stromy...nebo rovina) a samozřejmě čím se proti čemu bojuje.
Hodně obecně - při cvičení se opotřebovávají hlavně čepele a pro optimální stav je třeba je pak přebrousit, když je smůla nebo nekvalitní zbraň mohou se udělat zuby. Jinak nic moc. Dřevěný štít se dá ojebat i při cvičení, když je nešetrné.
Při duelu se do toho jde plnou parou, takže se to omlátí víc. Štít se dá rozjebat úplně (dřevěný štít časem podlehne masivnějšímu meči nebo libovolné sekeře, drtivé zbraně zlikvidují jakýkoliv s trochou zápolení). Jestli jsou na scéně drtivé zbraně, dovedou nepříjemně zprohýbat pláty. Bodné zbraně zase umí párat kroužovky a destičkovky.
V bitvě je možné všechno, zvlášť, když se dostaneš do kotle. Pak to lítá zleva zprava, ani nevíš. Něco do tebe vráží, schytáváš náhodné údery, co ani nebyly moc cílené, když spadneš, někdo po tobě šlape. Je celkem snadný třeba ztratit rukavici nebo přetrhnout řemínek na části zbroje apod. Přidej k tomu náročný terén a je slušná šance, že si něco poškodíš už jenom tím, že řachneš na šutr, zamotáš se do maliní a nebo vrazíš do stromu.
Co se týče poškození obecně:
Na mečích se dělají zuby celkem snadno, zvlášť když se do toho jde silou a čepel naráží na jiné čepele, pláty nebo hranu štítu. Sekery se zubatí míň, ale taky. Palcáty, kladiva apod. jsou v tomhle lepší, prakticky nezničitelné (mohou se ale např. olámat/ztupit/zohýbat špice bodců). Dřevcovky...záleží proti čemu, ale mohou se lámat, naštípnout ratiště.
U štítů se ojebávají hrany a pak se může celý rozklížit (dřevěný, lepený etc.) nebo se dá zprohýbat, dřevo se dá i rozštípnout jedinou šťastnou ranou sekery.
Koužkovky trpí hlavně na potrhání (spíš bodáním, než sekáním), v jistý míře i destičkový a šupinový zbroje, ale ty to maj spíš jako plátovky. Ty trpí hlavně na drtivý zbraně (pomlácení, zprohýbání) nebo na přervaný/přeříznutý řemínky (pak to zavazí a nasírá). Prošívanice trpí konstantně - zevnitř se potíš a zvenka se po ní třou kroužky/pláty/whatever a schytává to, co projde/obejde zbrojí. Ale když je to kvalita, vydrží to s menšími výspravami, jen už nikdy nebude tak hezká jako nová.
Hodně záleží na tom, co to je za boj (cvičení/duel/bitva), kde se bojuje (náročný terén, šutry, stromy...nebo rovina) a samozřejmě čím se proti čemu bojuje.
Hodně obecně - při cvičení se opotřebovávají hlavně čepele a pro optimální stav je třeba je pak přebrousit, když je smůla nebo nekvalitní zbraň mohou se udělat zuby. Jinak nic moc. Dřevěný štít se dá ojebat i při cvičení, když je nešetrné.
Při duelu se do toho jde plnou parou, takže se to omlátí víc. Štít se dá rozjebat úplně (dřevěný štít časem podlehne masivnějšímu meči nebo libovolné sekeře, drtivé zbraně zlikvidují jakýkoliv s trochou zápolení). Jestli jsou na scéně drtivé zbraně, dovedou nepříjemně zprohýbat pláty. Bodné zbraně zase umí párat kroužovky a destičkovky.
V bitvě je možné všechno, zvlášť, když se dostaneš do kotle. Pak to lítá zleva zprava, ani nevíš. Něco do tebe vráží, schytáváš náhodné údery, co ani nebyly moc cílené, když spadneš, někdo po tobě šlape. Je celkem snadný třeba ztratit rukavici nebo přetrhnout řemínek na části zbroje apod. Přidej k tomu náročný terén a je slušná šance, že si něco poškodíš už jenom tím, že řachneš na šutr, zamotáš se do maliní a nebo vrazíš do stromu.
Co se týče poškození obecně:
Na mečích se dělají zuby celkem snadno, zvlášť když se do toho jde silou a čepel naráží na jiné čepele, pláty nebo hranu štítu. Sekery se zubatí míň, ale taky. Palcáty, kladiva apod. jsou v tomhle lepší, prakticky nezničitelné (mohou se ale např. olámat/ztupit/zohýbat špice bodců). Dřevcovky...záleží proti čemu, ale mohou se lámat, naštípnout ratiště.
U štítů se ojebávají hrany a pak se může celý rozklížit (dřevěný, lepený etc.) nebo se dá zprohýbat, dřevo se dá i rozštípnout jedinou šťastnou ranou sekery.
Koužkovky trpí hlavně na potrhání (spíš bodáním, než sekáním), v jistý míře i destičkový a šupinový zbroje, ale ty to maj spíš jako plátovky. Ty trpí hlavně na drtivý zbraně (pomlácení, zprohýbání) nebo na přervaný/přeříznutý řemínky (pak to zavazí a nasírá). Prošívanice trpí konstantně - zevnitř se potíš a zvenka se po ní třou kroužky/pláty/whatever a schytává to, co projde/obejde zbrojí. Ale když je to kvalita, vydrží to s menšími výspravami, jen už nikdy nebude tak hezká jako nová.
Re: Reálné fantasy souboje
Pokud se volby akcí, fint a taktik drilují dostatečně dlouho, tak přecházejí do intuice a teprve potom můžeš o někom říct, že je skvělý šermíř. Je to jako s hrou na hudební nástroj - musíš nejdřív hodně nadřít, než dokážeš zahrát libovolnou skladbu z listu nebo z odposlechu - "intuitivně".Markus píše:Původní otázka byla spíš: Skutečně člověk v boji vědomě a cíleně plánuje, volí akce, finty a taktiku? Nebo se to všechno děje příliš rychle a v tom spěchu nastupuje spíš jeho vnitřní program, intuice, schopnost reagovat na nastalou situaci?
To samozřejmě nijak nevylučuje, že lidé se rodí rozličně disponováni (telentováni) jak pro boj, tak pro hru na hudební nástroj.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Reálné fantasy souboje
To je fuk. Je to nejnadupanější věc, co jsem za dlouhou dobu viděl a mlátí se tam banda maníků sekyrama přes full plejty.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Reálné fantasy souboje
Emperor approves
Ty gladiátorský zápasy v Římě, kde se jelo fakt na smrt, musely bejt děsný maso. (no pun intended )
Ty gladiátorský zápasy v Římě, kde se jelo fakt na smrt, musely bejt děsný maso. (no pun intended )
Re: Reálné fantasy souboje
Je to sport jménem HMB, cílem je soupeře srazit k zemi (víceméně). Používané zbroje a zbraně nejsou rekonstrukce originálů, jsou často težší, mají upravený tvar, mohou být z titanu, etc. Samotní aktéři uznávají, že historické to moc není. Ale vypadá to cool, to jo
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Reálné fantasy souboje
Halberd in 3 Minutes - Showcasing HEMA
Výborná ukázka. By člověk nevěřil, jak je hlava vlastně dost nechráněná a dobrý cíl útoku, jak je zvyklý na všechna ta pravidla, kde called shot do hlavy má největší postih (což je asi kvůli balanci pravidel).
Výborná ukázka. By člověk nevěřil, jak je hlava vlastně dost nechráněná a dobrý cíl útoku, jak je zvyklý na všechna ta pravidla, kde called shot do hlavy má největší postih (což je asi kvůli balanci pravidel).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Pan Bača a 6 hostů