Zdržování
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zdržování
Přistihl jsem se, že při hře zdržuju. A teď nemyslím jen časté chození na záchod nebo zbytečné tangenty při popisech včetně referencování filmů, které nikdo neviděl. Myslím i příběhově.
Mám (zlo)zvyk všude vložit alespoň jednu scénu nebo random encounter navíc.
Postavy jdou z hospody na audienci - divadelní představení na tržišti
Postavy mají hlídat průběh festivalu - před příchodem zombií rozhání rvačku před hospodou
Postavy jdou zachránit vesničany z dungeonu - po cestě začně lejt a musí řešit, jak překonat rozvodněný potok
Je to normální? Jak se to dělá správně?
(možná trochu hloupé téma, ale chybí mi diskuze v "O hraní obecně". Navíc máme nové fórum, tak ho musíme vyzkoušet)
Mám (zlo)zvyk všude vložit alespoň jednu scénu nebo random encounter navíc.
Postavy jdou z hospody na audienci - divadelní představení na tržišti
Postavy mají hlídat průběh festivalu - před příchodem zombií rozhání rvačku před hospodou
Postavy jdou zachránit vesničany z dungeonu - po cestě začně lejt a musí řešit, jak překonat rozvodněný potok
Je to normální? Jak se to dělá správně?
(možná trochu hloupé téma, ale chybí mi diskuze v "O hraní obecně". Navíc máme nové fórum, tak ho musíme vyzkoušet)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdržování
Quentin - upřímně, pokud je tohle, co říkáš nastaveno správně, tak je to moc důležité (vyjma nějakých zvl. momentů) pro budování atmosféry a vnitrodružinkových vztahů. Já to dost často dělám, pokud cítím, že družinka nemůže sama najít "směr"...
Skákat od důležitého k důležitému taky jde, ale má to být zábava a trocha napětí/nejistoty, zda jde o něco vážného nebo jen o vložku je taky fajn...
Skákat od důležitého k důležitému taky jde, ale má to být zábava a trocha napětí/nejistoty, zda jde o něco vážného nebo jen o vložku je taky fajn...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Zdržování
To mi nepřijde jako problém. V RPG je samoúčelná scéna více tolerovatelná než v literatuře. A jak píše Vallun, pomůže s atmosférou, přiblíží reálie...Mám (zlo)zvyk všude vložit alespoň jednu scénu nebo random encounter navíc.
Tohle je na pěst. Jeden z důvodů, proč jsem s tebou hrál jednou a naposledy.časté chození na záchod nebo zbytečné tangenty při popisech včetně referencování filmů, které nikdo neviděl
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdržování
A kdo určuje, která scéna je nebo není důležitá? Cíle hráčů? Příprava vypravěče? Pravidla? (třeba DW má location moves, odnd má random encountery)Skákat od důležitého k důležitému taky jde, ale má to být zábava a trocha napětí/nejistoty, zda jde o něco vážného nebo jen o vložku je taky fajn...
True. Navíc často samoúčelná nebude, protože seV RPG je samoúčelná scéna více tolerovatelná než v literatuře
a) může rozvinout a stát se plnohodnotnou linií
b) může mít, když už ne na příběh, vliv na mechaniky. Mohou tam postavy ztratit hpčka, získat fate pointy etc.
Hej, to se nedělá. To je jako bych při zvedání z gauče funěl a dodal "Uf, měl bych asi trochu zhubnout." A ty si namísto myšlenky 'Dobře, že si to uvědomuje' řekl "Tjn, ses pěkně tlustý prase, už se s tebou nebudu kamarádit."Tohle je na pěst. Jeden z důvodů, proč jsem s tebou hrál jednou a naposledy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdržování
Důležitost scény určuje příběh:) A samozřejmě nejde vyloučit, že se z toho vyvine plnohodnotná linie...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Zdržování
Tyhle sceny davaji tomu settingu zivot - podobne jako u pocitacovych her je cool mit NPC v mestech i kdyz nejsou dulezita pro pribeh, protoze pak ta mesta fakt vypadaji jako mesta a maji atmosferu, u stolnich rpg cool mit takovehle sceny, protoze tomu davaji nejake pozadi.
Ono to casto souvisi s tim rozdelenim jestli se hraje vsechno, nebo jenom "to dulezite".
Tabletalk bych tu neresil, to je mrdka co nema ve slusne spolecnosti co delat.
EDIT: scena je dulezita, pokud jsme se dozvedeli neco zajimaveho o postavach nebo o svete, nebo pokud si hraci uzili nejaky emocionalni prozitek. Rikat, "dulezite pro pribeh" casto vede k tomu, ze postava vybleje background nebo emoce a "neni to dulezite" pac se to netyka hlavniho zaporaka. Meh.
Ono to casto souvisi s tim rozdelenim jestli se hraje vsechno, nebo jenom "to dulezite".
Tabletalk bych tu neresil, to je mrdka co nema ve slusne spolecnosti co delat.
EDIT: scena je dulezita, pokud jsme se dozvedeli neco zajimaveho o postavach nebo o svete, nebo pokud si hraci uzili nejaky emocionalni prozitek. Rikat, "dulezite pro pribeh" casto vede k tomu, ze postava vybleje background nebo emoce a "neni to dulezite" pac se to netyka hlavniho zaporaka. Meh.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdržování
Adam Koebel vždycky říká, že ve hře máš jen narativ, který ovlivňují všichni, včetně pravidel, a hraješ, aby si zjistil, co se stane. Příběh je to až zpětně, když se ohlížíš na to, co se odehrálo.Vallun píše:Důležitost scény určuje příběh:) A samozřejmě nejde vyloučit, že se z toho vyvine plnohodnotná linie...
Já právě nikdy nevím, co je důležité, a prakticky nikdy nestříhám v tom filmovém smyslu slova. Spíš přetáčím čas. Zeptám se třeba "Takže na cestě do města už nikdo nic nedělá?" a pokračuju stručným popisem, jaká ta cesta byla, počasí, terén, nálada v družině.Sos píše:Ono to casto souvisi s tim rozdelenim jestli se hraje vsechno, nebo jenom "to dulezite".
This. Přijde mi, že vypravěčova autorita nad časem, střihem a zoomem, je hrozně dobrej nástroj pro railroading.Rikat, "dulezite pro pribeh" casto vede k tomu, ze postava vybleje background nebo emoce a "neni to dulezite" pac se to netyka hlavniho zaporaka. Meh.
Jestli si to dobře pamatuju, tak Burning Wheel má tohle přímo zakotvené v pravidlech. Nelze zazoomovat konflikt, který se netýká Beliefs hráčských postav.scena je dulezita, pokud jsme se dozvedeli neco zajimaveho o postavach
Asi jo. budu na to zdržování koukat takhle. Napíšu si víc atmosférických random tabulekTyhle sceny davaji tomu settingu zivot - podobne jako u pocitacovych her je cool mit NPC v mestech i kdyz nejsou dulezita pro pribeh, protoze pak ta mesta fakt vypadaji jako mesta a maji atmosferu, u stolnich rpg cool mit takovehle sceny, protoze tomu davaji nejake pozadi.
BTW ten font v příspěvcích sice vypadá, že se do zbytku fóra moc nehodí, ale zase má hrozně krásnou kurzívu. Asi začnu psát všechno nakřivo
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Zdržování
souhlas s váma, věci kolem jsou fajn pro atmosféru... mě osobně nejvíc zdržuje boj... podle pravidel DrD totiž trvají boje fakt dlouho pokud to PJ nezačne řešit podle svého uvážení ( bez hodů kostek )
wwww.banan.cz webové stránky zdarma
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Zdržování
Si myslím, že je to lepší, než druhej opak, že GM nemá nápady, neumí to osladit, zaimprovizovat a tak. Ale třeba minule, co jsme hráli, tak jsem dělal něco podobného, ale hráči na to dlabali.
Příklad...
Příklad...
A týpci by řekli, who cares, to se nás netýká, ještě by sme se do něčeho zapletli. Čili možná ještě buď rád, že to Tvé hráče zajímá.
Re: Zdržování
To mi zní jako signál, že to hráče (respektive postavy) fakt moc nezajímá a tudíž by to opravdu bylo zdržování.eerieBaatezu píše: ↑19. 3. 2017, 08:21A týpci by řekli, who cares, to se nás netýká, ještě by sme se do něčeho zapletli.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ecthelion, Log 1=0 a 9 hostů