Zdržování

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Zdržování

Příspěvek od Quentin »

Přistihl jsem se, že při hře zdržuju. A teď nemyslím jen časté chození na záchod nebo zbytečné tangenty při popisech včetně referencování filmů, které nikdo neviděl. Myslím i příběhově.

Mám (zlo)zvyk všude vložit alespoň jednu scénu nebo random encounter navíc.
Postavy jdou z hospody na audienci - divadelní představení na tržišti
Postavy mají hlídat průběh festivalu - před příchodem zombií rozhání rvačku před hospodou
Postavy jdou zachránit vesničany z dungeonu - po cestě začně lejt a musí řešit, jak překonat rozvodněný potok

Je to normální? Jak se to dělá správně?

(možná trochu hloupé téma, ale chybí mi diskuze v "O hraní obecně". Navíc máme nové fórum, tak ho musíme vyzkoušet)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdržování

Příspěvek od Vallun »

Quentin - upřímně, pokud je tohle, co říkáš nastaveno správně, tak je to moc důležité (vyjma nějakých zvl. momentů) pro budování atmosféry a vnitrodružinkových vztahů. Já to dost často dělám, pokud cítím, že družinka nemůže sama najít "směr"...

Skákat od důležitého k důležitému taky jde, ale má to být zábava a trocha napětí/nejistoty, zda jde o něco vážného nebo jen o vložku je taky fajn...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10174
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Zdržování

Příspěvek od ilgir »

Mám (zlo)zvyk všude vložit alespoň jednu scénu nebo random encounter navíc.
To mi nepřijde jako problém. V RPG je samoúčelná scéna více tolerovatelná než v literatuře. A jak píše Vallun, pomůže s atmosférou, přiblíží reálie...
časté chození na záchod nebo zbytečné tangenty při popisech včetně referencování filmů, které nikdo neviděl
Tohle je na pěst. Jeden z důvodů, proč jsem s tebou hrál jednou a naposledy. :lol:
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdržování

Příspěvek od Quentin »

Skákat od důležitého k důležitému taky jde, ale má to být zábava a trocha napětí/nejistoty, zda jde o něco vážného nebo jen o vložku je taky fajn...
A kdo určuje, která scéna je nebo není důležitá? Cíle hráčů? Příprava vypravěče? Pravidla? (třeba DW má location moves, odnd má random encountery)
V RPG je samoúčelná scéna více tolerovatelná než v literatuře
True. Navíc často samoúčelná nebude, protože se
a) může rozvinout a stát se plnohodnotnou linií
b) může mít, když už ne na příběh, vliv na mechaniky. Mohou tam postavy ztratit hpčka, získat fate pointy etc.
Tohle je na pěst. Jeden z důvodů, proč jsem s tebou hrál jednou a naposledy. :lol:
Hej, to se nedělá. To je jako bych při zvedání z gauče funěl a dodal "Uf, měl bych asi trochu zhubnout." A ty si namísto myšlenky 'Dobře, že si to uvědomuje' řekl "Tjn, ses pěkně tlustý prase, už se s tebou nebudu kamarádit." :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdržování

Příspěvek od Vallun »

Důležitost scény určuje příběh:) A samozřejmě nejde vyloučit, že se z toho vyvine plnohodnotná linie...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Sosacek
Příspěvky: 25776
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Zdržování

Příspěvek od Sosacek »

Tyhle sceny davaji tomu settingu zivot - podobne jako u pocitacovych her je cool mit NPC v mestech i kdyz nejsou dulezita pro pribeh, protoze pak ta mesta fakt vypadaji jako mesta a maji atmosferu, u stolnich rpg cool mit takovehle sceny, protoze tomu davaji nejake pozadi.

Ono to casto souvisi s tim rozdelenim jestli se hraje vsechno, nebo jenom "to dulezite".

Tabletalk bych tu neresil, to je mrdka co nema ve slusne spolecnosti co delat.

EDIT: scena je dulezita, pokud jsme se dozvedeli neco zajimaveho o postavach nebo o svete, nebo pokud si hraci uzili nejaky emocionalni prozitek. Rikat, "dulezite pro pribeh" casto vede k tomu, ze postava vybleje background nebo emoce a "neni to dulezite" pac se to netyka hlavniho zaporaka. Meh.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdržování

Příspěvek od Quentin »

Vallun píše:Důležitost scény určuje příběh:) A samozřejmě nejde vyloučit, že se z toho vyvine plnohodnotná linie...
Adam Koebel vždycky říká, že ve hře máš jen narativ, který ovlivňují všichni, včetně pravidel, a hraješ, aby si zjistil, co se stane. Příběh je to až zpětně, když se ohlížíš na to, co se odehrálo.

Sos píše:Ono to casto souvisi s tim rozdelenim jestli se hraje vsechno, nebo jenom "to dulezite".
Já právě nikdy nevím, co je důležité, a prakticky nikdy nestříhám v tom filmovém smyslu slova. Spíš přetáčím čas. Zeptám se třeba "Takže na cestě do města už nikdo nic nedělá?" a pokračuju stručným popisem, jaká ta cesta byla, počasí, terén, nálada v družině.

Rikat, "dulezite pro pribeh" casto vede k tomu, ze postava vybleje background nebo emoce a "neni to dulezite" pac se to netyka hlavniho zaporaka. Meh.
This. Přijde mi, že vypravěčova autorita nad časem, střihem a zoomem, je hrozně dobrej nástroj pro railroading.

scena je dulezita, pokud jsme se dozvedeli neco zajimaveho o postavach
Jestli si to dobře pamatuju, tak Burning Wheel má tohle přímo zakotvené v pravidlech. Nelze zazoomovat konflikt, který se netýká Beliefs hráčských postav.

Tyhle sceny davaji tomu settingu zivot - podobne jako u pocitacovych her je cool mit NPC v mestech i kdyz nejsou dulezita pro pribeh, protoze pak ta mesta fakt vypadaji jako mesta a maji atmosferu, u stolnich rpg cool mit takovehle sceny, protoze tomu davaji nejake pozadi.
Asi jo. budu na to zdržování koukat takhle. Napíšu si víc atmosférických random tabulek :)


BTW ten font v příspěvcích sice vypadá, že se do zbytku fóra moc nehodí, ale zase má hrozně krásnou kurzívu. Asi začnu psát všechno nakřivo :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
drundur
Příspěvky: 18
Registrován: 19. 2. 2017, 18:54

Re: Zdržování

Příspěvek od drundur »

souhlas s váma, věci kolem jsou fajn pro atmosféru... mě osobně nejvíc zdržuje boj... podle pravidel DrD totiž trvají boje fakt dlouho pokud to PJ nezačne řešit podle svého uvážení ( bez hodů kostek )
wwww.banan.cz webové stránky zdarma
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Zdržování

Příspěvek od eerieBaatezu »

Si myslím, že je to lepší, než druhej opak, že GM nemá nápady, neumí to osladit, zaimprovizovat a tak. Ale třeba minule, co jsme hráli, tak jsem dělal něco podobného, ale hráči na to dlabali.
Příklad...
Quentin píše: 17. 3. 2017, 23:29Postavy mají hlídat průběh festivalu - před příchodem zombií rozhání rvačku před hospodou
A týpci by řekli, who cares, to se nás netýká, ještě by sme se do něčeho zapletli. :D Čili možná ještě buď rád, že to Tvé hráče zajímá. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17479
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Zdržování

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 19. 3. 2017, 08:21A týpci by řekli, who cares, to se nás netýká, ještě by sme se do něčeho zapletli.
To mi zní jako signál, že to hráče (respektive postavy) fakt moc nezajímá a tudíž by to opravdu bylo zdržování.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů