Zdržování

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Zdržování

Příspěvek od Quentin »

Přistihl jsem se, že při hře zdržuju. A teď nemyslím jen časté chození na záchod nebo zbytečné tangenty při popisech včetně referencování filmů, které nikdo neviděl. Myslím i příběhově.

Mám (zlo)zvyk všude vložit alespoň jednu scénu nebo random encounter navíc.
Postavy jdou z hospody na audienci - divadelní představení na tržišti
Postavy mají hlídat průběh festivalu - před příchodem zombií rozhání rvačku před hospodou
Postavy jdou zachránit vesničany z dungeonu - po cestě začně lejt a musí řešit, jak překonat rozvodněný potok

Je to normální? Jak se to dělá správně?

(možná trochu hloupé téma, ale chybí mi diskuze v "O hraní obecně". Navíc máme nové fórum, tak ho musíme vyzkoušet)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdržování

Příspěvek od Vallun »

Quentin - upřímně, pokud je tohle, co říkáš nastaveno správně, tak je to moc důležité (vyjma nějakých zvl. momentů) pro budování atmosféry a vnitrodružinkových vztahů. Já to dost často dělám, pokud cítím, že družinka nemůže sama najít "směr"...

Skákat od důležitého k důležitému taky jde, ale má to být zábava a trocha napětí/nejistoty, zda jde o něco vážného nebo jen o vložku je taky fajn...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Zdržování

Příspěvek od ilgir »

Mám (zlo)zvyk všude vložit alespoň jednu scénu nebo random encounter navíc.
To mi nepřijde jako problém. V RPG je samoúčelná scéna více tolerovatelná než v literatuře. A jak píše Vallun, pomůže s atmosférou, přiblíží reálie...
časté chození na záchod nebo zbytečné tangenty při popisech včetně referencování filmů, které nikdo neviděl
Tohle je na pěst. Jeden z důvodů, proč jsem s tebou hrál jednou a naposledy. :lol:
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdržování

Příspěvek od Quentin »

Skákat od důležitého k důležitému taky jde, ale má to být zábava a trocha napětí/nejistoty, zda jde o něco vážného nebo jen o vložku je taky fajn...
A kdo určuje, která scéna je nebo není důležitá? Cíle hráčů? Příprava vypravěče? Pravidla? (třeba DW má location moves, odnd má random encountery)
V RPG je samoúčelná scéna více tolerovatelná než v literatuře
True. Navíc často samoúčelná nebude, protože se
a) může rozvinout a stát se plnohodnotnou linií
b) může mít, když už ne na příběh, vliv na mechaniky. Mohou tam postavy ztratit hpčka, získat fate pointy etc.
Tohle je na pěst. Jeden z důvodů, proč jsem s tebou hrál jednou a naposledy. :lol:
Hej, to se nedělá. To je jako bych při zvedání z gauče funěl a dodal "Uf, měl bych asi trochu zhubnout." A ty si namísto myšlenky 'Dobře, že si to uvědomuje' řekl "Tjn, ses pěkně tlustý prase, už se s tebou nebudu kamarádit." :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdržování

Příspěvek od Vallun »

Důležitost scény určuje příběh:) A samozřejmě nejde vyloučit, že se z toho vyvine plnohodnotná linie...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Zdržování

Příspěvek od Sosacek »

Tyhle sceny davaji tomu settingu zivot - podobne jako u pocitacovych her je cool mit NPC v mestech i kdyz nejsou dulezita pro pribeh, protoze pak ta mesta fakt vypadaji jako mesta a maji atmosferu, u stolnich rpg cool mit takovehle sceny, protoze tomu davaji nejake pozadi.

Ono to casto souvisi s tim rozdelenim jestli se hraje vsechno, nebo jenom "to dulezite".

Tabletalk bych tu neresil, to je mrdka co nema ve slusne spolecnosti co delat.

EDIT: scena je dulezita, pokud jsme se dozvedeli neco zajimaveho o postavach nebo o svete, nebo pokud si hraci uzili nejaky emocionalni prozitek. Rikat, "dulezite pro pribeh" casto vede k tomu, ze postava vybleje background nebo emoce a "neni to dulezite" pac se to netyka hlavniho zaporaka. Meh.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdržování

Příspěvek od Quentin »

Vallun píše:Důležitost scény určuje příběh:) A samozřejmě nejde vyloučit, že se z toho vyvine plnohodnotná linie...
Adam Koebel vždycky říká, že ve hře máš jen narativ, který ovlivňují všichni, včetně pravidel, a hraješ, aby si zjistil, co se stane. Příběh je to až zpětně, když se ohlížíš na to, co se odehrálo.

Sos píše:Ono to casto souvisi s tim rozdelenim jestli se hraje vsechno, nebo jenom "to dulezite".
Já právě nikdy nevím, co je důležité, a prakticky nikdy nestříhám v tom filmovém smyslu slova. Spíš přetáčím čas. Zeptám se třeba "Takže na cestě do města už nikdo nic nedělá?" a pokračuju stručným popisem, jaká ta cesta byla, počasí, terén, nálada v družině.

Rikat, "dulezite pro pribeh" casto vede k tomu, ze postava vybleje background nebo emoce a "neni to dulezite" pac se to netyka hlavniho zaporaka. Meh.
This. Přijde mi, že vypravěčova autorita nad časem, střihem a zoomem, je hrozně dobrej nástroj pro railroading.

scena je dulezita, pokud jsme se dozvedeli neco zajimaveho o postavach
Jestli si to dobře pamatuju, tak Burning Wheel má tohle přímo zakotvené v pravidlech. Nelze zazoomovat konflikt, který se netýká Beliefs hráčských postav.

Tyhle sceny davaji tomu settingu zivot - podobne jako u pocitacovych her je cool mit NPC v mestech i kdyz nejsou dulezita pro pribeh, protoze pak ta mesta fakt vypadaji jako mesta a maji atmosferu, u stolnich rpg cool mit takovehle sceny, protoze tomu davaji nejake pozadi.
Asi jo. budu na to zdržování koukat takhle. Napíšu si víc atmosférických random tabulek :)


BTW ten font v příspěvcích sice vypadá, že se do zbytku fóra moc nehodí, ale zase má hrozně krásnou kurzívu. Asi začnu psát všechno nakřivo :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
drundur
Příspěvky: 18
Registrován: 19. 2. 2017, 18:54

Re: Zdržování

Příspěvek od drundur »

souhlas s váma, věci kolem jsou fajn pro atmosféru... mě osobně nejvíc zdržuje boj... podle pravidel DrD totiž trvají boje fakt dlouho pokud to PJ nezačne řešit podle svého uvážení ( bez hodů kostek )
wwww.banan.cz webové stránky zdarma
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Zdržování

Příspěvek od eerieBaatezu »

Si myslím, že je to lepší, než druhej opak, že GM nemá nápady, neumí to osladit, zaimprovizovat a tak. Ale třeba minule, co jsme hráli, tak jsem dělal něco podobného, ale hráči na to dlabali.
Příklad...
Quentin píše: 17. 3. 2017, 23:29Postavy mají hlídat průběh festivalu - před příchodem zombií rozhání rvačku před hospodou
A týpci by řekli, who cares, to se nás netýká, ještě by sme se do něčeho zapletli. :D Čili možná ještě buď rád, že to Tvé hráče zajímá. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Zdržování

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 19. 3. 2017, 08:21A týpci by řekli, who cares, to se nás netýká, ještě by sme se do něčeho zapletli.
To mi zní jako signál, že to hráče (respektive postavy) fakt moc nezajímá a tudíž by to opravdu bylo zdržování.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Vaarsuvis a 9 hostů