Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Quentin »

Sparkle píše:Zatímco klasický hráč RPG když si vymyslí postavu, je to zhruba v tomto duchu:

"Mladá hezká klerička Nylhotepa, boha noci. Přijela do Thurenu proto, že tu je jako v jednom z mála států uctívání Nylhotepa legální."

Zatímco hráč CSRPG (klidně tomu budu říkat jinak, když někdo vymyslí něco lepšího) by o své postavě přemýšlel takto:

"Mladá hezká klerička Nylhotepa, boha noci. Přijela do Thurenu proto, že tu je jako v jednom z mála států uctívání Nylhotepa legální. Líbilo by se mi s ní prožít komplikovanou romanci s uctívačem jiné víry, taky nějaký pronásledování a pomstu, a to že holka buďto dospěje, nebo tragicky umře"

Zkrátka že ten hráč si postavu vymýšlí zároveň s představou o příběhu, který má prožít, ta představa nemusí být konečná, ale už je tam na začátku, a zároveň dá hráč spoluhráčům najevo tyto myšlenky a od spoluhráčů se očekává, že se na ty nápady chytnou a budou je rozvíjet. Sami od sebe. Oni sami budou vkládat do příběhu takové prvky, aby si tvoje postava mohla odehrát ty věci, které ty jako hráč chceš.

Tohle klasický dračákysti často neumí pobrat, a fakt není problém v házení kostkou ani v žánru fantasy, tohle je o přístupu ke hře a o vnímání role spoluhráčů.
Soska píše:Me spis zajima, kde se vzalo, ze to je specificke pro facebookove hry. Ja mam poslednich par let dojem, ze takhle normalne postupuji vsichni hraci (*) - jasne, ze kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Ale to je mozna o tom, ze nevidim ostatnim do hlavy, takze predpokladam, ze premysli jako ja. To me vede na otazku na lidi (mozna do jine diskuse, teda) s cim jdou do hry kdyz ji startuji, a s cim jdou na session, s jakym ocekavanimi a predpoklady, protoze to vypada, ze to je hodne ruzne.

(*): krom ruznych pseudodeskovkovych thin clientu a podobnych stylu

EDIT: ja jsem chtel rict, ze jsem o tom mluvil uz pred nejakou dobou: viewtopic.php?f=118&t=7696&start=480#p417793 ale to neni ono - mluvim o motivaci postavy, ktera je min implicitni nez motivace hrace.

(ale napadlo me, ze motivace postavy je dobra ukazka dluhu, ve smyslu jako je technicky dluh nebo infrastrukturni dluh nebo tak)

Vlastne mam pocit, ze problem s tradicnimi rpg je v tom, ze pekelne mnozstvi veci je schovanych v nejakem implicitu, a ti lidi vetsinu casu akorat hadaji co ti ostatni ocekavaji, misto aby se to vyjasnilo. Tradicni rpg trpi implicitni fog of war.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Sparkle »

Sosacek píše: Vlastne mam pocit, ze problem s tradicnimi rpg je v tom, ze pekelne mnozstvi veci je schovanych v nejakem implicitu, a ti lidi vetsinu casu akorat hadaji co ti ostatni ocekavaji, misto aby se to vyjasnilo. Tradicni rpg trpi implicitni fog of war.
Ano. Mám, taky ten pocit, Podle mě je to o tom, že u klasických RPG nejsou hráči zvyklí popisovat, co se jejich postavě honí hlavou. Popisujou jenom to, co dělá.

Ale to je deformace wargamingovými kořeny RPG. Tohle by se imho dalo naučit i klasický dračákysty, nijak to nerozbije dračák a nebije se to s kostkováním a gamismem.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Sosacek »

No ja nevim, vis?

S cim kdo lezete do hry? Ja akorat vim, ze Sparkle manzel nevi nic a odmita to vedet (uz jsem to slysel nekolikrat) a o ostatnich vim houby.

Dik za zalozeni tematu, Q
But nobody came.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Sparkle »

Soska píše:mluvim o motivaci postavy, ktera je min implicitni nez motivace hrace.
Můžeš to prosím rozvést? Mně to přijde totiž naopak.

motivace postavy: "Upír Lester je zmrdeček, který chce vysávat krev a manipulovat s holkama". "Keisa se nechce vdávat a už vůbec ne za starýho hnusnýho šlechtice"

Motivace hráče: "Hledám někoho, kdo Lestera změní." "Chci si zahrát příběh o domluvené svatbě"

Přijde mi, že je mnohem snadnější z hráče klasickýho RPG vydolovat, jaká je motivace jeho postavy, než co on by chtěl, aby se s tou postavou díky nebo navzdory její motivaci vlastně dělo.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od MarkyParky »

A co?

"Mladá hezká klerička Nylhotepa, boha noci. Přijela do Thurenu proto, že tu je jako v jednom z mála států uctívání Nylhotepa legální. Jsem zvědavý, jak si povede při kontaktu si uctívači jiné víry, zda bude pronásledování nebo se mstít. A taky jak skončí ..."
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Quentin »

Kdykoli se snažím z hráčů tahat cokoli předem, připadám si, jako bych přemlouval dildo ať vibruje.

Chápu, že ne vždy je vhodné jít na hru se specifickou představou. Nevíš, co plánují ostatní, dojde k nějakému brainstormu, kompromisu, někde se i nahazují postavy náhodně, ale nakonec přeci musíš mít představu, co se bude dít, ne?

Nedávno při tvorbě postav všem padla kladná síla. Netrvalo dlouho a koncept zuboženého orčího klanu byl na světě. Backstory vzniklo během první půl hodiny a od něj i hlavní téma na mnoho sezení dopředu (jak cíl, tak charakter družiny). A bylo to správně engaging. Skončilo to asi po deseti sezeních, když zemřel náčelník, ale vesměs uspokojivá kampaň.

Další hra minulý víkend proběhla přesně obráceně. Každý si udělal vlastní postavu bez očividného spojení s ostatními a na žádném společném cíli se neshodli. Hráli jsme šest hodin úplně dokonale aimless session - bylo to jako tahat DM moves z klobouku, házet na zeď, a sledovat, co se přilepí. A nic se nepřilepilo.

A nejvíc mě urazilo, že to všechny krom mě bavilo :D Buď jim stačí obyčejný immersion/escapism nebo měli své úžasné představy v hlavě a ke mně se žádná nedostala.

I thin client sandboxy mají nějaké téma a příslib do budoucnosti, ať už je to konkrétní lokace (budeme prozkoumávat Mountain of Madness) nebo družina (budeme lovci démonů). A většinou mi to stačí, alespoň tuším, co se bude dít, můžu to povalovat v hlavě, možná i připravit něco konkrétního, máme se o čem bavit mezi hrami etc.

PS: Dobré téma, sosi. Potřeboval sem si poplakat.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Pieta »

Sosacek píše:S cim kdo lezete do hry? Ja akorat vim, ze Sparkle manzel nevi nic a odmita to vedet (uz jsem to slysel nekolikrat) a o ostatnich vim houby.
Ačkoliv ho nechápu, dostkrát jsem se setkal s přístupem (na stránkách českých i anglických), že pro hráče je podstatné nerozhodovat o ničem kromě toho, o čem může rozhodnout postava. Čili chtít zbohatnout, jo. Chtít zbohatnout a zjistit, jak se proti tobě obrací tví "přátelé", ani náhodou. Smysl hry je v objevování světa prostřednictvím postavy, v boji proti světu, kde se nemůžeš spolehnout na nic kromě sebe, svých schopností a svých rozhodnutí, a takové věci. Tenhle přístup se s "víš, co chceš hrát" myslím 100% bije.

Nebo možná ne 100%, protože hráč má představu, co by tak ve hře měl prožívat, ale není to navázané na jeho postavu, jako spíš na jeho osobní představu o hře.

---
Já osobně, když jdu do hry, tak často ani nevím, kdo jsem. Nějaká představa o postavě se formuje před hrou, ale dotvoří ji až první interakce se světem a ostatníma postavama. Nedělám to s rozmyslem, jen mi to tak nějak funguje. Mám dost problémy u indie her, které čekají, že člověk ten budoucí příběh nějak zadrátuje do postavy. Chuubo, například, je hra, kterou považuju za fantastickou, ale osobně mám dojem, že se mě už při tvorbě postavy ptá na otázky, na které já ještě o dva večery pozdějš nebudu znát odpověď.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Pieta »

Quentin píše:PS: Dobré téma, sosi. Potřeboval sem si poplakat.
Hug?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od York »

Sparkle píše:Podle mě je to o tom, že u klasických RPG nejsou hráči zvyklí popisovat, co se jejich postavě honí hlavou. Popisujou jenom to, co dělá.

Ale to je deformace wargamingovými kořeny RPG.
Není. Jsou to dva regulérní styly vyprávění, jeden typicky knižní a druhý typicky filmový. Ty preferuješ ten knižní, kdy autor obvykle kouká postavám do hlavy (hrdina si myslí to a to, má takovou a takovou náladu, atd.). Ve filmu se tohle obvykle neděje a místo toho vidíš, co hrdina dělá, jak se u toho tváří a jak reaguje v různých situacích.
Sparkle píše:Tohle by se imho dalo naučit i klasický dračákysty, nijak to nerozbije dračák a nebije se to s kostkováním a gamismem.
Dalo, ale obávám se, že tak trochu rozbije. Respektive to není správné slovo - výrazně to změní vyznění hry. Když to hodně přeženu, tak když bude PJ nahlas říkat, co si skřeti myslí, tak z toho určitě bude jiná hra ;-) A když dám příklad bez přehánění: Jedna spoluhráčka v Shadowrunu mi jednou vyčetla, že do hry tahám moralitu, protože ona si chce od takových věcí naopak odpočinout, vypnout a prostě si zastřílet do enemáků. Tyhle dva přístupy nejsou moc dobře komplatibilní.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Quentin »

Pieta píše:Hug?
Obrázek

Ono to samozřejmě nebylo tak strašné - dokud jsou hráči spokojení, tak to ještě není taková tragedie. Ale teď když tu o tom mluvíme, tak mně to krapet trhá žíly :D
Pieta píše:Já osobně, když jdu do hry, tak často ani nevím, kdo jsem. Nějaká představa o postavě se formuje před hrou, ale dotvoří ji až první interakce se světem a ostatníma postavama. Nedělám to s rozmyslem, jen mi to tak nějak funguje. Mám dost problémy u indie her, které čekají, že člověk ten budoucí příběh nějak zadrátuje do postavy. Chuubo, například, je hra, kterou považuju za fantastickou, ale osobně mám dojem, že se mě už při tvorbě postavy ptá na otázky, na které já ještě o dva večery pozdějš nebudu znát odpověď.
Jo, tohle mám taky. Ale nějaké startovní téma to chce (celé hry i každé jednolivé postavy), aby jsme měli hned od začátku společnou představu a neplácali se na místě.
Soska píše:Špatná postava
Pouliční samurajka s očima divně odrážejícíma světlo a velkou bouchačkou, má v sobě tolik chromu, že jediná rychlejší věc je světlo.

Slušná postava
Pouliční samurajka s očima divně odrážejícíma světlo a velkou bouchačkou, má v sobě tolik chromu, že jediná rychlejší věc je světlo.

Většinu dní medituje a snaží se zlepšovat své bojové dovednosti. Nezabíjí, pokud nemusí. Bydlí v podkrovním bytě v Seattlu se spolubydlící jménem Tip. Prachy bere jako vyhazovač v klubu Blind-Blue, kde hlavně dohlíží, kdyby se něco semlelo. Od smrti otce nemluví s bratrem.

Dobrá postava
Pouliční samurajka s očima divně odrážejícíma světlo a velkou bouchačkou, má v sobě tolik chromu, že jediná rychlejší věc je světlo.

Většinu dní medituje a snaží se zlepšovat své bojové dovednosti. Nezabíjí, pokud nemusí. Bydlí v podkrovním bytě v Seattlu se spolubydlící jménem Tip. Prachy bere jako vyhazovač v klubu Blind-Blue, kde hlavně dohlíží, kdyby se něco semlelo. Od smrti otce nemluví s bratrem.

Snaží se najít vrahy svého otce, který zemřel při nějaké korporátní operaci.
Oni jdou asi ještě o krok dál jako třeba:

FB postava
Pouliční samurajka s očima divně odrážejícíma světlo a velkou bouchačkou, má v sobě tolik chromu, že jediná rychlejší věc je světlo.

Většinu dní medituje a snaží se zlepšovat své bojové dovednosti. Nezabíjí, pokud nemusí. Bydlí v podkrovním bytě v Seattlu se spolubydlící jménem Tip. Prachy bere jako vyhazovač v klubu Blind-Blue, kde hlavně dohlíží, kdyby se něco semlelo. Od smrti otce nemluví s bratrem.

Snaží se najít vrahy svého otce, který zemřel při nějaké korporátní operaci.

Určitě ji chytí, zavřou a ona svede hlídače. Spolu utečou a on jí začne pomáhat, i když si nebude jistá, jestli mu může věřit. Nakonec se bude muset rozhodnout mezi ním a otcem.

Nejhorší je, že to v kurzívě nemusí vůbec být řečeno nahlas. A vstupovat do hry s připravenou zápletkou mi přijde stejně hloupé u hráče jako u vypravěče. To mě na těhle freeform pbp děsí nejvíc. Od pohledu mi to připadá mnohem víc jako společné psaní fanfikce/povídky než skutečně hraní ve smyslu překonávání překážek a play to find out what happens.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od MarkyParky »

Tak já bych si pořád ještě dovedl představit hrát to stylem play to find out HOW it happens. Nemám úplně problém s tím hrát hry, u kterých dopředu vím jak skončí, ale nevím proč tak skončí, případně mě zajímá konkrétní podoba toho obecně předskriptovaného konce a společně s hráči se k tomu dobíráme (viz třeba aktuální PbP tady ...).

Otázka je, zda to takhle vnímají hráči toho žánru ...?
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Pieta »

Určitě existují i indie hry, které jsou někde na úrovni toho Quentinova posledního příkladu. Třeba Hero's Banner (recenze v Drakkaru dvacet něco) - tam si člověk na začátku určí tři základní témata v životě postavy - svoje, svých blízkých a svého národa. A je předem řečeno, že ve dvou z nich zklame a v třetím uspěje. Vůbec jsem si to nedovedl představit v praxi, protože říct předem, co budou zásadní témata celého života mé postavy je pro mě myšlení úplně cizí. Ale těm plánům, co nadhazuje Quentin, už se to může celkem podobat.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od York »

Před pár lety jsem se tu poměrně vehementně zastával hráčů, kteří si fakt důkladně připravují a promýšlí postavy - a zastal bych se jich i teď, protože mám na ty hry dobré vzpomínky. Na druhou stranu jsem ale vzal na milost i přístup opačný, kdy není připraveno vůbec nic.

Důkladná příprava postavy je podle mě dobrá, když chce hráč zahrát někoho výrazně odlišného od sebe sama. A to prostě proto, že odstínit sebe sama vyžaduje poměrně hodně úsilí - což přesně ta příprava dělá. Na druhou stranu ale nemám problém s tím, když hráč hraje sama sebe (např. jsem to já, ale umím kouzlit) a u některých hráčů mám naopak lepší pocit ze hry, když k tomu přistoupí takhle a do hry se opravdu ponoří, než když se snaží mermomocí hrát někoho jiného, ale pak se strašně trápí a nedokáží se pořádně rozhodovat.

Quentin píše:Chápu, že ne vždy je vhodné jít na hru se specifickou představou. Nevíš, co plánují ostatní, dojde k nějakému brainstormu, kompromisu, někde se i nahazují postavy náhodně, ale nakonec přeci musíš mít představu, co se bude dít, ne?
Nemusíš. Už nějakou dobu chodím vést oneshoty s tím, že vůbec nevím, o čem to bude. Hráči bývají docela překvapeni ;-)

Quentin píše:A nejvíc mě urazilo, že to všechny krom mě bavilo :D Buď jim stačí obyčejný immersion/escapism nebo měli své úžasné představy v hlavě a ke mně se žádná nedostala.
Tvrdit, že je ok, když se vypravěč nebaví, ale všichni hráči ano, je sice nesobecké, ale přesto ne moc dobré. Když děláš něco, co tě nebaví, tak se to dřív nebo později projeví.

Když jde o oneshot, tak se to dá vyřešit tím, že se přesuneš do role diváka, který se baví pozorováním publika*. Dlouhodobě je ale lepší hru změnit** tak, aby pokud možno bavila opravdu všechny.

* V podstatě empatie. Přejímáš náladu a emoce zbytku kolektivu, přestože tě vlastně událost jako taková nebaví.

** Na to často není třeba začínat znovu, dá se v pohodě stavět na tom, co tě až tak moc nebavilo, ale pojmout to trochu jinak.
Quentin píše:máme se o čem bavit mezi hrami
Na tohle nepotřebuješ přípravu. Jakmile něco odehraješ, automaticky se to stává "přípravou" na následující hry. Stejně tak se můžeš bavit o zážitcích z oneshotu, přestože nebude mít pokračování.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Sparkle »

Quentin píše: Oni jdou asi ještě o krok dál jako třeba:

FB postava
Pouliční samurajka s očima divně odrážejícíma světlo a velkou bouchačkou, má v sobě tolik chromu, že jediná rychlejší věc je světlo.

Většinu dní medituje a snaží se zlepšovat své bojové dovednosti. Nezabíjí, pokud nemusí. Bydlí v podkrovním bytě v Seattlu se spolubydlící jménem Tip. Prachy bere jako vyhazovač v klubu Blind-Blue, kde hlavně dohlíží, kdyby se něco semlelo. Od smrti otce nemluví s bratrem.

Snaží se najít vrahy svého otce, který zemřel při nějaké korporátní operaci.

Určitě ji chytí, zavřou a ona svede hlídače. Spolu utečou a on jí začne pomáhat, i když si nebude jistá, jestli mu může věřit. Nakonec se bude muset rozhodnout mezi ním a otcem.

Nejhorší je, že to v kurzívě nemusí vůbec být řečeno nahlas. A vstupovat do hry s připravenou zápletkou mi přijde stejně hloupé u hráče jako u vypravěče. To mě na těhle freeform pbp děsí nejvíc. Od pohledu mi to připadá mnohem víc jako společné psaní fanfikce/povídky než skutečně hraní ve smyslu překonávání překážek a play to find out what happens.
Tak oni nemusejí trvat na tom, že se příběh rozvine přesně tak, jak si to vymysleli. Je to spíš nějakej nápad, kterej jim asi na začátku přijde cool, protože jim to přijde emočně silný, koresponduje s tím čím třeba procházejí v reálným životě, nebo chtějí nějaký typ bleedingu. Myslím, že kdyby na ten nápad spoluhráč navázal a zajímavě ho twistl, tak by to většina z nich pobrala, dokud jim ta nová verze povídky dá emoční prožitek.

A "play to find out what happens" je jen jeden z aspektů hraní RPG, i u klasickýho RPG máš "play to express your ideas" a "play to experience the story" a o toto jde těmhle lidem hlavně.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Sosacek »

Nevidim cim to neni "play to find out what happens".
But nobody came.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Jerson, Markus a 10 hostů