Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Quentin » 8. 12. 2016, 14:19

Sosacek píše:Nevidim cim to neni "play to find out what happens".
Protože jsou to plot points, ke kterým se budeš muset upínat a místo "play to find out what happens" budeš v kolejnicích. Nějak nevidím, čím se to liší od railroadu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3020
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Sparkle » 8. 12. 2016, 14:23

Quentin píše:
Sosacek píše:Nevidim cim to neni "play to find out what happens".
Protože jsou to plot points, ke kterým se budeš muset upínat a místo "play to find out what happens" budeš v kolejnicích. Nějak nevidím, čím se to liší od railroadu.
Pokud si hráč ten plot point vybere sám, a spoluhráči se s tím ztotožňují taky, tak to přece není railroad, ne?

Railroad je snad přece o tom, že hráč je vmanipulováván do nějaký situace proti svojí vůli a proti svý představě.

Tady je ale právě pointa v tom, že ti lidi to dělají dobrovolně.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Sosacek » 8. 12. 2016, 14:52

Martina ma dobrou poznamku o puvodu "kolejnic" ale hlavne ty nic moc nevis - nevis jestli ji ten hludac zradi, nevis co si vybere, nevis co bude prozivat, a uz vubec nevis, jak to (s ni, s hlidacem, s otcem) dopadne.

Neni tam o moc voc zafixovanych bodu nez v dracaku, jenom jsou zafixovane jine body. (CMWGE treba zase fixuje jine body, PbtA hry fixuji jine body, atd. Stalo by to za to zmapovat? Co je jasne u hry x a co zbyva doplnit hrou? Hmm)
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Plz » 9. 12. 2016, 13:47

Když lezeš do RPG, tak víš co chceš hrát, ně?
Ne. Já to po dvaceti letech hraní převážně jako PJ (ano vyrůstal jsem na DrD takže tuhle zkratku používám) pořádně nevím. Chci se bavit a bavit hráče ale co se bude hrát a jak to většinou ani netuším a rád se nechám překvapit. A což teprve takový nováček ten z toho musí být zákonitě totálně zmaten. A pokud nevím a přijde někdo na hru chci si zahrát určité téma (včetně lásky, romantiky, zatracení a vlastní smrti) tak hurá. V mých hrách tak jsou běžné téma svatby, děti, milenci rodina a vztahy v ní a podobné. Bez hráčů bych ale nedal nic, já jen tak nějak odpovídám na jejich přání, jejich nápady beru za své a otáčím je proti nim.

A trochu mimo téma ale vy už si to přečtete:
V mé jediné povedené internetové hře kterou jsem kdy hrál (a podobně jako Jerson s holkama kolem puberty) tak mi spoluhráčka napsala, že danou postavu chce znát a já ji vyhověl (sice po svém protože dané NPC ji chtělo použít jako oběť) ale vyhověl. Stejně tak jsem vzal celou minulost co si holky vymysleli a každé jméno, které tam bylo jsem se pokusil v příběhu využít proti nim. Tuhle hru jsem nerozjížděl já ale PJka která potom zmizela a já jsem ji jen nechtěl nechat padnout. Původní překvapivě jednoduchou zápletku jsem přeplácl jinou tak aby seděla a jelo se dál. V tomhle mezidobí jsme jeli asi 14 dnů bez PJe a hra přitom běžela krásně dál - proto se nedivím Jersonovi že chce hrát bez PJe. Důležité je aby hráči hráli na sebe aby měli mezi sebou nějaké emoce, tajemství něco co jeden od druhého chtějí ale nemohou si to přímo vzít. Důležité také je, aby si každý popisoval vše co chce, když vejdu do místnosti nečekám až ji někdo popíše ale udělám to já. A potom ještě konec příspěvku ten musí být vždy takový aby bylo kam pokračovat dále aby mohl spoluhráč na něco navázat.

Hrát jako vypravěč i jako hráč (z vedlejšího Jersonova tématu - myslím zmiňuje York) ano jde to. Hraji takto běžně vždy mám v družině i svoji postavy abych si právě mohl užít vztahů a sám je rozdmýchat. Takhle jsem si mohl užít boje dvou členek družiny o přízeň jednoho muže, rodinné hádky a další vztahy. Mohu do příběhu vstupovat i na poušti kde není zrovna s kým interagovat. V hrách na živo nesmí být postava příliš výrazná aby nedocházelo k chvílím kdy PJ mluví sám se sebou. U hraní přes play by post to nevadí stačí jen popisovat postavu stejně jako hráči (včetně myšlenek) a navíc dávat další informace jako PJ.

A k Yorkovi a jeho přípravě. Pokud hraješ dlouhé hry tak příprava nepříprava každý dřív nebo později sklouzne do hraní své obvyklé role (někde mi bylo vysvětleno, že hraní sama sebe není přesný výraz). Já hraji pouze dlouhé hry a už dlouhé roky stále se stejnými lidmi. Podrobná příprava jen zabíjí hru. Svazuje ruce, vytváří přílišná očekávání a následně zklamání.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9390
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od York » 9. 12. 2016, 14:04

Plz píše:A k Yorkovi a jeho přípravě. Pokud hraješ dlouhé hry tak příprava nepříprava každý dřív nebo později sklouzne do hraní své obvyklé role (někde mi bylo vysvětleno, že hraní sama sebe není přesný výraz). Já hraji pouze dlouhé hry a už dlouhé roky stále se stejnými lidmi. Podrobná příprava jen zabíjí hru. Svazuje ruce, vytváří přílišná očekávání a následně zklamání.
Měl jsem teď namysli klasickou tvorbu postav, tj. jejich minulost, charakter, záliby, oblíbené hlášky a takové věci. Někteří hráči to využít umí a vznikají z toho pak hodně zajímavé postavy.

Pokud jde o to, co by hráč chtěl, aby se jeho postavě stalo, to není až tak jednoduché. Na jednu stranu to vítám a pravidelně se hráčů ptám, kam by chtěli hru směřovat. Na druhou stranu ale očekávám, že si to pak hráči promítnou do cílů svých postav a budou se aktivně snažit, aby se k tomu dostali. Neumím to zařídit tak, aby se to prostě stalo, dokážu jen nadhazovat příležitosti, kterých se postava může chytit, ale taky nemusí.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3020
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Sparkle » 9. 12. 2016, 14:41

Plz píše:něco co jeden od druhého chtějí ale nemohou si to přímo vzít.

:clap: Tohle je geniální!! Mít na charsheetu kolonku na pouto s jinou hráčskou postavou "co od něho / po něm chci, ale nemůžu si to přímo vzít:" je úžasný nakopávadlo pro přesně ten typ interakce postav mezi sebou, který asi chcem.
Naposledy upravil(a) Sparkle dne 9. 12. 2016, 15:04, celkem upraveno 1 x.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7213
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Faskal » 9. 12. 2016, 14:48

Tohle je perfektní třeba v Hillfolku. Tam v rámci tvorby sítě vztahů řekneš, co po druhé postavě chceš, a ona ti řekne, proč ti to nikdy nemůže dát.

Během hry pak hledáte kompromisy a tlačíte na pilu. Když někomu ustoupíte, můžete pak na někoho přitlačit.

Jó, kdybych tak na to měl čas.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15693
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Jerson » 9. 12. 2016, 14:50

Sparkle píše:Mít na charsheetu kolonku na pouto s jinou hráčskou postavou "co od něm / po něm chci, ale nemůžu si to přímo vzít:" je úžasný nakopávadlo pro přesně ten typ interakce postav mezi sebou, který asi chcem.
Jo, to bych tam rozhodně rád viděl jako jednu z možností.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10248
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdyz lezes do rpg, tak vis co chces hrat, ne?

Příspěvek od Ecthelion » 10. 12. 2016, 11:04

Na základě Quentinovy žádosti přesunuto do O hraní obecně. Nenechte se rušit. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host