Gamebooky

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10071
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebooky

Příspěvek od OnGe » 16. 8. 2016, 11:06

Nulové náklady neexistují (můžeš mít maximálně nulový rozpočet: https://www.youtube.com/watch?v=kzbXB0YKuCU ). I kdyby nic jiného, spáliš elektřinu a omačkáš si klávesnici. Nevím jak ty, ale já taky docela rád jím (vlastně jsem na jídle závislý. Musím ho mít! Většinou třikrát denně, někdy i víc). I kdyby jsme tohle smázli s tím, že jíst musíš i když budeš dělat něco jiného a u toho stejně spálíš elektřinu, omačkáš klávesnici a musíš něco jíst, pořád je tu ten háček že, no... prostě neděláš něco jiného, protože nemáš kdy.

Navíc, snažit se dělat všechno sám na koleni má hned několik nevýhod:

1) děláš věci, které neumíš, nebo alespoň neumíš moc dobře - vynaložíš větší úsilí na horší výsledek (s týmem se to minimalizuje, ale sehnat tým, co bude dělat zadarmo dobrou práci je dost sci-fi)
2) děláš to dlouho a méně konzistentně (protože řešíš v první řadě aby to nic nestálo, musíš se něčím živit a ve zbylém čase asi chceš mít taky něco jako život)
3) musíš dělat spousty kompromisů. Nebo lépe řečeno, spoustu věcí musíš přijmout tak jak jsou, zcela nekompromisně.

Abych to shrnul:
Dělat něco v tomhle rozsahu čistě ze svého času s tím, že chceš aby byl někdy nějaký slušný výsledek dost dobře nejde. Ne soustaně. Ne pokud je to něco jiného, než to, čím se normálně živíš. Což asi musí být, dělat v zásadě to samé 12+ hodin denně je na zabití.

Jako jedinou schůdnou cestu vidím si to nějak ulehčit, což znamená do toho vrazit prachy. Můžeš to trpitelsky táhnout sám, nebo to nastavit nějak komerčně, tedy tak, aby se ti to nějak vrátilo. Se ziskem, se ztrátou, to už je vedlejší.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Argonantus
.
Příspěvky: 16156
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Gamebooky

Příspěvek od Argonantus » 16. 8. 2016, 11:09

York píše:
edit: Nechci tím nikoho odrazovat od toho, aby to zkusil, to spíš naopak. Jen je dobré do toho jít s tím, že to bude dělat ve svém volném čase a za své prostředky a s největší pravděpodobností se mu to finančně nevrátí.
+1+1+1+1+1!!!
Rozhodně je moc dobře opustit představu, že si podobnými věcmi budete vydělávat, nebo že na nich dokonce zbohatnete.
Připustit si, že to děláte proto, že vás to baví, a nic z toho jiného mít nebudete, je velmi osvobozující.
Dělat něco v tomhle rozsahu čistě ze svého času s tím, že chceš aby byl někdy nějaký slušný výsledek dost dobře nejde. Ne soustaně. Ne pokud je to něco jiného, než to, čím se normálně živíš. Což asi musí být, dělat v zásadě to samé 12+ hodin denně je na zabití.
To samé - hrozně moc plusů.

Neuděláš to zadarmo (koukni, s jakými výsledky se v několikaletých vlnách zadara propaguje Drakkar).
Propagovat za peníze něco, co pak rozdám zadarmo, mi moc nedává smysl.
To je zřejmě vyšší forma charity, ke které zřejmě ještě většina Drakkaristů nedorostla.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11027
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Gamebooky

Příspěvek od York » 16. 8. 2016, 11:21

OnGe píše:Nulové náklady neexistují.
To je sice pravda, ale může je zaplatit "někdo jiný" (v tomhle případě taky ty, ale jiný ty, než ten, kdo rozjíždí komerční projekt). Tohle je naprosto standardní komerční praxe, btw.

OnGe píše:Navíc, snažit se dělat všechno sám na koleni má hned několik nevýhod:
To je na jednu stranu pravda, na druhou stranu to má taky jednu zásadní výhodu: Nemusíš svůj produkt podřizovat komerčnímu modelu. Nemusíš mít například ve hře otravné mikrotransakce, nemusíš mít na webu reklamu a stěžovat si pak, jak jsou ti návštěvníci zlí a blokují ti ji, atd.

OnGe píše:Jako jedinou schůdnou cestu vidím si to nějak ulehčit, což znamená do toho vrazit prachy.
Někde to jinak nejde, ale zrovna třeba u toho programování to je přesně opačně. Když si něco naprogramuju sám, tak to můžu udělat mnohem levněji, než když bych za to musel někomu zaplatit, protože za moje životní náklady bych průměrného komerčního programátora zaplatil maximálně na 4 dny v měsíci (a navíc bych neměl co jíst a kde bydlet).

Dost to záleží na tom, jaký příjem jsi schopen a ochoten generovat, jakou část z něj si můžeš dovolit investovat do takového projektu a jestli se spokojíš s tím, že pak na "svém" projektu nebudeš pracovat ty.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10071
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebooky

Příspěvek od OnGe » 16. 8. 2016, 12:27

York píše:To je sice pravda, ale může je zaplatit "někdo jiný" (v tomhle případě taky ty, ale jiný ty, než ten, kdo rozjíždí komerční projekt).
Jakkoliv mi ostatní výhody přijdou pochybné, tak tohle mi nedává smysl ať se snažím sebevíc
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11027
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Gamebooky

Příspěvek od York » 16. 8. 2016, 12:37

OnGe píše:Jakkoliv mi ostatní výhody přijdou pochybné, tak tohle mi nedává smysl ať se snažím sebevíc
Představ si, že jsi nakladatel. Já za tebou přijdu, že bych rád vydal <cosi>. Ty mi řekneš: "Ok, to vypadá, že by se mohlo prodat tak akorát, aby to zaplatilo náklady na vydání plus nějaký zisk pro mě, abych měl co jíst, ale bohužel ne na to, že to něco vydělá tobě. Chceš to vydat, přestože z toho nic nebudeš mít?" A já řeknu: "Jo." A podepíšeme smlouvu, kde se bude psát, že ty to vydáš a veškerý zisk bude tvůj. A já budu rád, že jsem to vůbec vydal. Naprosto běžná praxe*.

Stejně tak je naprosto běžná praxe, že studio předloží funkční prototyp, nebo klidně i téměř hotovou hru a publisher jim to vydá za částku, která ani zdaleka nepokrývá cenu dosavadního vývoje.

Neříkám, že se mi to líbí, ale taková je prostě realita.


* Dneska už pomalu začíná být naprosto běžná praxe, že já si to vydání dokonce i zaplatím. Takže ty jako vydavatel nebudeš mít vůbec žádné náklady (protože je zaplatím já, včetně tvojí práce), ale budeš mít podíl na zisku (nejspíš majoritní).

PS: V našem případě se to komplikuje tím, že nakladatel a autor jsi ty, ale na principu to nic nemění. Ty jako autor poneseš celou tíži nákladů na výrobu prototypu a bude to komplet ztráta. Ty jako nakladatel, když budeš mít štěstí, vyděláš tak akorát, abys pokryl náklady na vydání (nikoliv na tvorbu).

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10071
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebooky

Příspěvek od OnGe » 16. 8. 2016, 13:10

Aha, takže když si do toho promítnu ještě sebe, jako šizunka, tak můžu prachy co dám já jako nakladatel stopit, tím pádem já jako autor a já jako nakladatel utřeme hubu, ale já jako šizunk se budu mít dobře.

Promiň, ale nedává smysl.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11027
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Gamebooky

Příspěvek od York » 16. 8. 2016, 14:00

OnGe píše:Aha, takže když si do toho promítnu ještě sebe, jako šizunka, tak můžu prachy co dám já jako nakladatel stopit, tím pádem já jako autor a já jako nakladatel utřeme hubu, ale já jako šizunk se budu mít dobře.
Pokud do toho zamícháš ještě sebe jako šizunka, tak bude asi fakt nejlepší se na to úplně vybodnout a raději o tom jen intenzivně debatovat na fórech ;-)

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10071
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebooky

Příspěvek od OnGe » 16. 8. 2016, 14:51

Mluví z tebe zkušenost? ;)
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11027
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Gamebooky

Příspěvek od York » 16. 8. 2016, 15:50

OnGe píše:Mluví z tebe zkušenost? ;)
Samozřejmě. Nedovolil bych si doporučovat něco, co nemám osobně vyzkoušené :D

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 14076
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: Gamebooky

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 17. 8. 2016, 16:38

U distribuce si u nás neumím v tomhle představit nic efektivnějšího než prostě reputaci. Máme malou zemi, takže si neumím představit, že by na takhle velikou komunitu šlo nějak efektivněji cílit (ženy na mateřské a důchodkyně to asi kupovat nebudou, ani když si zaplatíte reklamu mezi telenovelami :wink: ).
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10071
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebooky

Příspěvek od OnGe » 17. 8. 2016, 17:00

Můžeš to trochu rozepsat? Takhle to působí jako strašná blbost.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 14076
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: Gamebooky

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 17. 8. 2016, 19:01

No jako že když si uvědomíš, že kdybys tu e-knihu dělal papírově, tak by nemělo smysl dělat náklad vyšší než 500 kusů, tak je poměrně ilusorní představa, že má smysl dělat nějaký jiný marketing, protože na tom akorát bezúčelně propálíš spoustu prachů. Když nějaký známý na relevantní komunitní forum napíše "kniha se mi líbila, protože je dobrá", tak to bude mnohem účinnější (samozřejmě se na takovýhle způsob marketingu taky nedá spolehnout, protože známý taky může jít na forum a napsat "Kamarád vydal svou první knihu, ale je to strašná sračka, čtěte na vlastní nebezpečí", což ti třeba placená reklama vesměs neudělá, i když to sračka je).
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Argonantus
.
Příspěvky: 16156
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Gamebooky

Příspěvek od Argonantus » 22. 8. 2016, 07:41

Eleshar_Vermillion píše: tak by nemělo smysl dělat náklad vyšší než 500 kusů, tak je poměrně ilusorní představa, že má smysl dělat nějaký jiný marketing, protože na tom akorát bezúčelně propálíš spoustu prachů..
Tohle komplikované přistání na ekonomické zemi jsem už jednou zažil, se studií Valtra Komárka o ocelárnách. Vysvětlil, že naše ocelárna vyrobí ocelový ingot, vymyslím si, za 1000,- Kč a prodá ho za 500,- Kč.
levněji to vyrobit neumí a ani to vlastně nejde. takže okamžitě zastavit výrobu a dělníky poslat domů znamená drastickou úsporu, i kdybychom jim platili penzi ve výši původního platu.
Tento neuvěřitelný stav věcí část veřejnosti nikdy úplně nevydýchala a nepochopila - jak je možné, že náš ocelový ingot, stejný jako sto let předtím, nejde prodat dráž.

V prodeji knih (jakýchkoli) je stav podobný - knihu prostě nejde vyrobit levněji pod jistou hranici a díky zavalenému trhu spoustou možností nejsou lidi ochotni platit ani minimální cenu (Pepův protest je vzorná ukázka).
Vydělat se na tom nedá prostě nijak a vůbec, se s tim smiř.

Přilít do toho peníze na reklamu způsobí jedinou věc - situace se výrazně zhorší, přesně, jako nalít peníze na reklamu na ty nešťastné ingoty. protože minimální nálady přestanou být minimální, výnosy budou stejné.

Přistupovat k vydávání RPG jako k podnikání vede k četným katastrofám. jediný použitelný model, kde se má cenu poučit, je charita, nadace a podobné věci.Je to taky ekonomika, ale má svoje zvláštnosti. Jejím účelem není generovat zisk, ale minimalizovat ztrátu.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3040
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Gamebooky

Příspěvek od Sparkle » 22. 8. 2016, 12:35

Nevím jak u knižních vydavatelů, ale u hudebních se dělá občas to, že vám vydají desku ale zároveň se jim musíte zavázat k určitému počtu promo akcí, které vy sami na vlastní náklady absolvujete, abyste svému albu udělali reklamu. Tzn náklady na reklamu nesete vy a zároveň si to vydavatel dá jako podmínku, protože ví, že bez té reklamy by mu to nevydělalo.

A už chci vidět některé jedince tu z rpgf, kteří se bojí jezdit na festivaly kvůli různým sociálním fóbiím nebo mají celkově odpor k čemukoli co zavání profesionální sebeprezentací, jak budou ochotni plnit tuto vydavatelovu podmínku, pokud jim jinak řekne "já vám to teda vydám za svoje náklady na tisk a distribuci".
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5080
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako » 27. 3. 2017, 17:35

Kdyby někdo chtěl podpořit nový westernový gamebook, kde jste hrobníkem, tak může tady
https://www.startovac.cz/projekty/ten-k ... jamu-kopa/
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host