Hraní podle modulů

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11647
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York » 22. 8. 2019, 11:17

skaven píše:
22. 8. 2019, 10:47
Zajímalo by mě, proč někdo z vás ošlehaných tvůrců konečně nedělá nějaké pořádné dobrodružství.
Protože už nejsme ve věku DrD.

K čemu by to dobrodružství mělo bejt? K Apocalypse worldu? K Chuubu? K Fateu? K DrD 1.x, které už skoro nikdo nehraje? K DrD+? K WoD? K Shadowrunu? A k jakému světu, každá herní skupina má totiž vlastní, případně hraje kampaně pokaždé v jiném settingu. Když bys ke každé z těhle her vydal jedno dobdrodružství, tak většina hráčů nepoužije žádné a zbylí tak maximálně jedno z nich.

Častý názor je, že nepotřebujeme další hry, protože jich je už spousta. To samé ale platí i o dobrodružstvích - na netu se jich válí doslova tuny, ale pro drtivou většinu hráčů jsou nepoužitelná, protože buď hrajou úplně jinou hru v úplně jiném světě, nebo by museli strávit nemálo úsilí zjišťováním, co vůbec stojí za to hrát, a následnou konverzí do vlastní hry.

Úspěšná linie dobrodružství je třeba Pathfinder Adventure Path. Ta se vyznačuje tím, že všechna obsažená dobrodružství jsou pro jednu hru, pro jeden setting a vydavatel zaručuje určitou míru kvality, takže hráči mají jistotu, že když si to dobrodružství pořídí, tak bude přinejmenším hratelné. To samé platí teď pro dobrodružství vydávaná pro DnD 5e, nebo třeba kdysi pro oDnD (kvalita samozřejmě odpovídala době vzniku).


Tohle jsou přesně důvody, proč jsem ti psal, že sepsáním a vydáním pravidel to pro mě nekončí. Nebo proč mám rovnou do začátku připravena dvě dotažená a přiměřeně otestovaná dobrodružství (dlouho před tím, než budou kompletní pravidla).

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5427
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od boubaque » 22. 8. 2019, 11:51

Markusi, docela rád bych získal zpětnou vazbu pomocí tvých recenzí na kolektivní články, co občas vydáváme v Drakkaru. Tím, že jsou kolektivní a neprocházejí nějakou cílevědomou redakcí, tak budou určitě kolísavé kvality. Ale vím, že na internetu lidi hledávají dobrodružství a inspiraci pro svoje hry, i když se aktivně nikde neprojevují. Tohle je možnost získat recenzi od někoho, kdo to bude zkoumat z pohledu použitelnosti pro hru. Na co můžeš kouknout, je třeba...

:arrow? Minidungeony z 68. Drakkaru

:arrow? Hexy z 53. Drakkaru

:arrow? Domy Ravnburghu z 65. Drakkaru

Nejsou to vyloženě "moduly", ale minimálně hexy se tomu rozsahem docela blíží. Pokud by každá z těch věcí na tebe byla moc dlouhá, můžeš vzít vždycky jen jeden – do všech těchto kolektivních článků jsem přispěl, takže nabízím svoje věci (minidungeon Podkrovní zahrada, hex Havraní brána, ravnburský dům U Dvou srdcí), kdyby mělo být někomu jinému nepříjemné, že jeho nápad někdo z komunity takhle jednotlivě hodnotí.


Ty poznámky k článku o modulech, o kterýchs mi psal, se pokusím dát nějak dohromady, ale bývám teď vcelku zaneprázdněný, tak to nejspíš bude ještě chvíli trvat. :/
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

MarkyParky
Příspěvky: 8301
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od MarkyParky » 22. 8. 2019, 11:51

Skaven píše:Zajímalo by mě, proč někdo z vás ošlehaných tvůrců konečně nedělá nějaké pořádné dobrodružství. Už dávno jsme měli mít nějakou zaběhnutou edici, klidně bych ji vydával v malo, v případě zájmu i velko nákladu, kde mohly být konečně tolik kýžené a nedostatkové kvalitní dobrodružství...
Tak já třeba se rozhodl postupně zveřejnit své přípravy z různých her, přinejmenším ty, které jsou přiměřeně strukturované a jako dobrordužství by se daly publikovat.

Ale kámen úrazu je prostě v tom, že od "je to funkční, když já sám čtu svoje poznámky" přes "je to funkční když kdokoliv čte text, co mu dám", až po "je to publikovatelné a nějak to vypadá" je netrivilální.

Rozhodl jsem se to udělat asi před čtvrt rokem a progressbar mám tak na 20% potřebné práce.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7273
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Quentin » 22. 8. 2019, 11:58

York píše:
22. 8. 2019, 11:17
Častý názor je, že nepotřebujeme další hry, protože jich je už spousta. To samé ale platí i o dobrodružstvích - na netu se jich válí doslova tuny, ale pro drtivou většinu hráčů jsou nepoužitelná, protože buď hrajou úplně jinou hru v úplně jiném světě, nebo by museli strávit nemálo úsilí zjišťováním, co vůbec stojí za to hrát, a následnou konverzí do vlastní hry.
Tenhle dojem, alespoň v čechách, vůbec nemám. Naopak bych byl vděčnej za stručné (1-3 stránkové) dungeony nebo situace. Jen to chce, aby byly snadno stravitelné. Klasické moduly, které musíš přečíst, seškrtat, adaptovat pro svět/pravidla, a nakonec na nich zabiješ víc času, než kdybys uplácal svoje, jsou mi k ničemu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11647
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York » 22. 8. 2019, 12:05

MarkyParky píše:
22. 8. 2019, 11:51
Ale kámen úrazu je prostě v tom, že od "je to funkční, když já sám čtu svoje poznámky" přes "je to funkční když kdokoliv čte text, co mu dám", až po "je to publikovatelné a nějak to vypadá" je netrivilální.

Rozhodl jsem se to udělat asi před čtvrt rokem a progressbar mám tak na 20% potřebné práce.
K tomu bych jen dodal, že k té práci je třeba připočíst absenci know-how. Každý další dungeon mi trvá zhruba polovinu času než ten předchozí, protože některé věci už mám vymyšlené a můžu to prostě udělat stejně. Každý nový autor, který nemá po ruce redakci, která tohle know-how má, si to bude muset projít celé znova.


Quentin píše:
22. 8. 2019, 11:58
Tenhle dojem, alespoň v čechách, vůbec nemám. Naopak bych byl vděčnej za stručné (1-3 stránkové) dungeony nebo situace. Jen to chce, aby byly snadno stravitelné.
Tohle ale platí téměř univerzálně. Skoro každej DM by ocenil kvalitní materiál pro hru, kterou hraje, ve formátu, který mu vyhovuje. Problém je právě v tom, že každej hraje jinou hru, s jinými pravidly a v jiném settingu a vyhovuje mu jinej formát materiálů (což teda dost souvisí s tím, co hraje).

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11647
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York » 22. 8. 2019, 12:08

Bottom line je, že šanci se chytnout má ten, kdo přestane říkat "chtěl bych" a začne fakt produkovat kvalitní materiál k jedné konkrétní hře. Lidé mají tendenci přidat se k tomu, co už nějak funguje a je v tom vidět potenciál.

MarkyParky
Příspěvky: 8301
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od MarkyParky » 22. 8. 2019, 12:16

Also - v tomhle bych položil jeden dotaz do pléna. Máme to 21. století, i u tabletop her není problém mít po ruce telefon/tablet/notebook.

Co preferujete? Online WIKI nebo PDF pro tisk?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7273
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Quentin » 22. 8. 2019, 12:20

Markus píše:
21. 8. 2019, 16:07
Řekl sis vo to. :)
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11647
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York » 22. 8. 2019, 12:20

MarkyParky píše:
22. 8. 2019, 12:16
Also - v tomhle bych položil jeden dotaz do pléna. Máme to 21. století, i u tabletop her není problém mít po ruce telefon/tablet/notebook.
Já jsem v tomhle směru dinosaurus, na hraní RPGček žádné elektronické zařízení nemám a hraju výhradně z papírů.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7273
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Quentin » 22. 8. 2019, 12:25

MarkyParky píše:
22. 8. 2019, 12:16
Also - v tomhle bych položil jeden dotaz do pléna. Máme to 21. století, i u tabletop her není problém mít po ruce telefon/tablet/notebook.

Co preferujete? Online WIKI nebo PDF pro tisk?
Hlasuji za co nejkratší a nejstručnější PDF
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16737
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 22. 8. 2019, 12:26

Rozhodně papíry, do kterých se dá dodatečně a jednoduše kreslit. Tablet ani nemám.

Pracující logaritmus
Příspěvky: 590
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Pracující logaritmus » 22. 8. 2019, 12:31

Tablet nemám, notebook s sebou nechci tahat a moje věrná Nokie pdfka číst neumí.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

MarkyParky
Příspěvky: 8301
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od MarkyParky » 22. 8. 2019, 12:43

No, to jsou přesně odpovědi, kterých jsem se bál.

Protože - upřímě - udělat dobře a funkčně uspořádané papíry je asi tak trojnásobná práce oproti tomu udělat wiki, kde dvě třetiny práce nahradí rozumný systém prolinků :/.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16737
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 22. 8. 2019, 12:50

A mluvíš o pravidlech, nebo materiálech ke hře?

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od skaven » 22. 8. 2019, 13:09

Quentin píše:
22. 8. 2019, 11:58
Tenhle dojem, alespoň v čechách, vůbec nemám. Naopak bych byl vděčnej za stručné (1-3 stránkové) dungeony nebo situace. Jen to chce, aby byly snadno stravitelné. Klasické moduly, které musíš přečíst, seškrtat, adaptovat pro svět/pravidla, a nakonec na nich zabiješ víc času, než kdybys uplácal svoje, jsou mi k ničemu.
:clap:

Já mám stejný pocit - český publikovaných (byť jen elektronicky) dobrodružství je jako šafránu, nejlepší kousky zatím prošly Drakkarem, jinak jsem buď měl smůlu nebo nevím.

Jo a nesdílím Yorkův názor, že dobrodružství musí být nutně navázáno na systém, já třeba pro své hry používám všechny možné materiály pro různé hry, i takové, které jsou systémově neutrální a nemám s tím problém. Nicméně nerozporuju, že mít dobrodružství navázané na 2-3 nejhranější systémy je určitě plus.
MarkyParky píše:
22. 8. 2019, 12:16
Also - v tomhle bych položil jeden dotaz do pléna. Máme to 21. století, i u tabletop her není problém mít po ruce telefon/tablet/notebook.

Co preferujete? Online WIKI nebo PDF pro tisk?
Papír. Ale moje příprava je dost stručná, všechno si píšu přímo do mapy...

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host