Hraní podle modulů

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10399
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 20. 12. 2019, 10:54

Quentin píše:
15. 12. 2019, 13:50
Dealbreaker, if you will. Kdokoli tohle nesplní by měl mít hodnocení capnuté na **. Spoléhal jsem na tebe, že budeš použitelnost u hry hlídat!
To bys mi kamaráde omezil škálu dostupnou pro hodnocení většiny dobrodružství na dvě hvězdičky. :)

Navíc sám nezastávám úplný minimalismus. Nepoužívám například one-page dungeony, které ty chválíš. Ať jsem jich četl, kolik jsem chtěl, žádný mě nezaujal. Bývají moc jednoduché a vlastně nakonec nudné.

Dobré dobrodružství pro mě nabízí i nějakou uspokojivou míru komplexity. Buď je to třeba velké nelineární prostředí, které je radost prozkoumávat - to už se ale vymyká rozsahu one-page srand. Anebo ta komplexita vzniká rozehráváním různých NPC, frakcí, jejich protichůdných cílů. Postavy vstupují do prostředí a to na jejich vstup dynamicky reaguje... To ale tuplem neodehraju na jednostránkovém dungeonu a rozhodně ne, aniž bych to měl předem aspoň trochu promyšlené. Ty s tvojí nadanou hlavou to možná zvládáš, ale já ne. :wink:

Každopádně jsem spíš na tvé straně. Anglické moduly trpí ukecaností a často obsahují balast, který mi ničemu není. Naopak česká dobrodružství, aspoň z toho mála, co jsem viděl, trpí spíš nedotažením nápadů - tím, že je neimplementují do hotových herních situací, lokací, předmětů apod. Taky toho často obsahují málo na vznik uspokojivé komplexity. Vlítnout do takového prostředí jako pedant na minimalismus mi přijde spíš kontraproduktivní. Nejdřív je nutné pochopit rozdíl mezi užitečným textem a balastem (což se snažím nějak vysvětlovat).

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12451
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York » 20. 12. 2019, 15:43

Markus píše:
20. 12. 2019, 10:54
Nepoužívám například one-page dungeony, které ty chválíš. Ať jsem jich četl, kolik jsem chtěl, žádný mě nezaujal. Bývají moc jednoduché a vlastně nakonec nudné.
Taky bych řekl, že existuje minimální velikost, od který teprve dungeon může bejt zajímavej sám o sobě. Minidungeony fungovat můžou, ale musej bejt napojený na něco, co se děje kolem.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7395
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Quentin » 20. 12. 2019, 16:23

Musím to hraní podle modulů taky vyzkoušet :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17090
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 20. 12. 2019, 16:29

Markusi, nevím zda jsi odpovídal nebo odpovědět nechtěl, ale ptal jsem se, zda budeš recenzovat i případné ne-fantasy moduly.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10399
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 20. 12. 2019, 16:50

Odpovídal, najdi si to o pár příspěvků zpátky. Ale TLDR je: Dokud budou pro DnD, tak klidně :)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17090
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 20. 12. 2019, 18:22

Tak nic.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10399
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 20. 12. 2019, 18:41

Jersone, byla tam otázka, jestli jsi myslel něco konkrétního. Zajímá mě to. Proč ses ptal?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17090
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 20. 12. 2019, 19:27

Mám rozpracované dobrodružství pro Omegu, které je v podstatě fantasy, tak jsem chtěl vědět, zda ho mám dopsat, abys ho taky zhodnotil.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10399
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 20. 12. 2019, 20:42

Nevím, jestli se budu cítit dost pevně v kramflecích, abych to hodnotil. Ale rád ti dám aspoň komentáře v diskuzi, jako jsem dával Logovi k jeho detektivce nebo bubákovi k jeho trpasličí antivěži.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17090
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 6. 1. 2020, 12:00

Markusi, mohl bys zrecenzovat dobrodružství pro Dračí hlídku. A tady je seznam dalších dobrodružství, na kterých by ses mohl vyřádit.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7395
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Quentin » 6. 1. 2020, 12:59

Jerson: Jen jsem to prolétl, ale vypadá to na dobrého kandidáta na 0 hvězdiček :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3177
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od ShadoWWW » 6. 1. 2020, 13:37

Jo, v devadesátkách by to byla jakž takž inspirace pro domácí hraní, ale dnes je to už ztráta času.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17090
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 6. 1. 2020, 14:03

Já to přečetl celé, a nakoukl jsem do dalších pár modulů, nicméně bych se asi měl duševně připravit na to, že nemalá část hráčů bude možná hrát právě takovým stylem.

Btw. tohle napsal tvůrci jeden GM, který to hrál:
Tak sme hráli dobrodružství Bertelkem co jsi vytvořil a musím ti poděkovat, zemřela mi družina :D
To poděkování myslím vážně protože to pro ně byla lekce k nezaplacení.

Celé dobrodružství zvládali skvěle, dostaly indicie o tom co se v pevnosti dělo i co je čeká, pročetli so to a dál nad tím neuvažovali. Dostali se do rituální místnosti a zůstali stát na prahu.Popsal sem jim místnost a v duchu jásal že na to jdou chytře. Pak Barbar Válečník zahlásil "Natáhnu se do místnosti a mečem shodím z podstavců lebky.". Měl sem co dělat aby mi ruka nevylétla k obličeji . Inu dobrá, ochrana byla zničena, neviděná hrůza vypuštěna ale šance byla, vzpomenou si na meč, vědí že krystal uzavře bránu nebo utečou. Omyl. Barbar začal máchat kolem sebe mečem a poté se bezhlavě rozběhl pro krystal aby ho vyrval. Vyrval ale pak ho hrůza dostala. V tuto chvíli už hráče ovládala panika, nedal sem jim čas přemýšlet, museli jednat okamžitě protože na ně stále něco útočilo. příběh končil tím že se zloděj pokusil hodit tesák proti měděnému plechovému zrcadlu v naději že ho zničí a tím se zachrání. Nu nepovedlo se :D

Dobrodružství pro hráče bylo trochu těžší ale upravil sem jim ho na míru, bohužel jejich nezájem o informace a zbrklé jednání spolu v kombinaci se sérií špatných rozhodnutí vyústilo smrtí. Musím říct že i tak jsme se všichni bavili a myslím že na tohle dobrodružství budeme i tak rádi vzpomínat.
Jak jsem psal Markusovi, že na hráče háže vinu za některé věci, které se jim staly a které hráči podle mě nemohli ovlivnit, tak bych se mu asi měl omluvit, protože tady to působí ještě o řád silněji, i když informací mám ještě méně. Byť svou roli určitě hraje i to, že mi nesedí GMové, kteří po TPK vidí chyby primárně v rozhodnutí hráčů, nikoliv ve svém přístupu k vedení hry.

A hráče, kterým se to líbilo, bych taky chtěl vidět. Nebo alespoň když by to napsali ti hráči a ne GM. No nic.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 21. 2. 2020, 13:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10399
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 6. 1. 2020, 15:19

Jerson: Dobrodružství pro Dračí hlídku bylo to, co mě k recenzování vlastně přivedlo. Chci je postupně projet všechny. Ale zrovna Tirusovi už jsem jedno recenzoval a nechci působit, že jsem si na něj nějak zasedl - a taky nečekám, že to bude tolik jiné. Chci se teď podívat na jiné autory.

Na tohle konkrétní odkazuješ, protože ty jsi ho četl a zajímá tě můj názor právě na něj?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17090
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 6. 1. 2020, 15:28

Na tohle konkrétní odkazuju, protože na discordu hlídky napsal ten PJ že ho hrál s výsledkem TPK, tak jsem si ho přečetl, trochu ho zhodnotil a pro sebe odhadl, co bys na něj asi tak řekl ty, a teď by mě zajímalo, zda jsem se ve svém odhadu trefil.

Jinak koukám, že Tirus má oblíbené schéma "před sto lety se něco stalo a teď jsou z toho následky, jděte a vyřešte je" - tohle je snad už čtvrté dobrodružství, ve kterém to čtu.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host