Hraní podle modulů

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Tohle je téma věnované hraní fantasy RPG podle modulů/dobrodružství/jeskyní. V modulech se otevírá fascinující svět nápadů jiných autorů. Dobře psané moduly ve vás vzbuzují touhu si je zahrát, inspirují vás k dalšímu rozvíjení jejich myšlenek, využívání jejich prvků v dalších hrách. Dobré moduly vám dají zážitek, který pak navíc můžete sdílet s ostatními lidmi, kteří je hráli - "A jak jste tuhle příšeru vyřešili vy?" A především: moduly vám dají něco, co můžete s trochou přípravy vzít a hrát a máte garantovanou zábavu, aniž byste museli doma dlouhé hodiny všechno vymýšlet sami. Proto se dělají, proto se tisknou, proto dnes existuje kvetoucí scéna webových modulů s tisíci a tisíci PDF ke koupení a stažení.

Pojďme si o nich povídat. Uvítám vše od vašich obecných zkušeností s dobrodružstvími (Prokletí Karaku? muhehe), přes zážitky, recenze, doporučení a varování. Nebo snad sháníte nějaký modul s konkrétními parametry a chcete doporučit? Nebo máte nějaký obecný názor na hraní s moduly, o které se chcete podělit? Sem s tím.

Odkazy:
:arrow? Všechna dobrodružství v databázi.
:arrow? Diskuze s doporučeními konkrétních skvělých modulů
:arrow? Separátní diskuze k dobrodružstvím pro 5e (je jich hodně, zaslouží si zvláštní diskuzi)
:arrow? Recenze dobrodružství na Markusově blogu
:arrow? A něco podobného ve zvukové podobě jako podcast Dinosaurium obskurních světů
:arrow? Markusův dloooooooooouhý seznam doporučených modulů pro D&D a podobné hry - anglické moduly, výběr na základě recenzí, většinu osobně neznám
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus »

Tohle je téma věnované hraní podle modulů/dobrodružství/jeskyní. Ríkejme jim jakkoli, ale fakt je, že jsou neodmyslitelnou součástí DnD a podobných her. Přestože teoreticky lze předpřipravená dobrodružství mít v jakékoli hře, jaksi z definice se pojí spíš s jedním konkrétním žánrem: fantasy dobrodruhováním, nikoli s hrami "příběhovými", "narativními", "indie" atd. Moduly jsou pro družiny postav, dobrodruhů, co se toulají světem a baví je šťourat se v událostech, co se namanou, a kobkách, na které narazí. Moduly nejsou pro hry, ve kterých řešíte primárně osobní konflikty postav, jejich sny, rodiny a stihomamy, a potřebujete mít situace šité postavám na míru. Takže pojďme prosím na tohle přistoupit jako na danost téhle debaty a neztrácejme čas hádáním se o tom, že ve vaší příběhové kampani Fate byste moduly používat nemohli. Já vím.

V modulech se otevírá fascinující svět nápadů jiných autorů. Dobře psané moduly ve vás vzbuzují touhu si je zahrát, inspirují vás k dalšími rozvíjení jejich myšlenek, využívání jejich prvků v dalších hrách. Dobré moduly vám dají zážitek, který pak navíc můžete sdílet s ostatními lidmi, kteří je hráli - "A jak jste tuhle příšeru vyřešili vy?" A především: moduly vám dají něco, co můžete s trochou přípravy vzít a hrát a máte garantovanou zábavu, aniž byste museli doma dlouhé hodiny všechno vymýšlet sami. Proto se dělají, proto se tisknou, proto dnes existuje kvetoucí scéna webových modulů s tisíci a tisíci PDF ke koupení a stažení.

Pojďme si o nich povídat. Uvítám vše od vašich obecných zkušeností s dobrodružstvími (Prokletí Karaku? muhehe), přes zážitky, recenze, doporučení a varování. Nebo snad sháníte nějaký modul s konkrétními parametry a chcete doporučit? Nemo máte nějaký obecný názor na hraní s moduly, o které se chcete podělit? Sem s tím.

Abych začal diskuzi něčím hmatatelným: sepsal jsem článek...

======

Jak se pozná dobrý modul?

Cituju pár úryvků, kompletní je na odkaze výše.
To hlavní: Píšete pomůcku do hry, ne náhradu DMova mozku
Špatný DM posere i dobrý modul, dobrý DM zachrání i špatný modul. Dobré moduly se nesnaží myslet za DMa, popsat všechno ani vystihnout všechny možné kličky příběhu. Dobré moduly počítají s tím, že DM dokáže poskytnuté prvky sám rozvinout a rozehrát, že umí improvizovat, že umí oživit cizí postavy a realizovat jejich plány, že umí reagovat na rozmanité nápady hráčů. Modul se pak soustředí „jen“ na poskytnutí kvalitních materiálů, které k tomu DM potřebuje, aby je nemusel vymýšlet sám a ušetřil tím čas. Promyšlené mapy, nápadité příšery, barvité cizí postavy, neotřelé a záhadné magické předměty, tabulky náhodných setkání: prostě materiál.

Hlavně: modul nemá být příběh! Modul je sandbox, pískoviště: představuje výchozí situaci, ať už to je vesnice, kde se vyšetřuje vražda, nebo dungeon se soupeřícími frakcemi příšer. Může (a měl by) obsahovat agendy jednotlivých stran, ale už není žádoucí je domýšlet. Žádné „první scéna“, „druhá scéna“, „finále“. Příběh vzniká až ve hře.
Stručnost je ctnost
Slova jsou zlo. Přestože počítám s přípravou předem, musím během hry konzultovat i text modulu. Takže když postavy vejdou do nové místnosti, mám čas a energii číst maximálně pár řádků textu – a nějakým způsobem je nutné docílit toho, abych na základě těchto pár řádků dokázal tu místnost odehrát. Popisy místností na celou stránku jsou zlo a bohužel častý nešvar. To je prakticky nehratelné, musel bych každou chvíli zastavovat hru a číst. Takže: stručnost, přehlednost, užitečné značky na mapách, atd.

Drtivá většina modulů trpí slovní masturbací. Strčte si pětistránkovou úvodní historii někam – dejte mi jí maximálně na dvou odstavcích. Zbytek „příběhu“ „odvyprávějte“ pomocí místností, předmětů, NPC, prostě pomocí hry. Stejně tu vaší historii vyhodím nebo si ji přizpůsobím svojí kampani. Nezatěžujte mě generickými detaily. Jestli je místnost „stáj“, neříkejte mi na dvou odstavcích, že je tu sláma, vidle, dřevěná koryta a kdesi cosi – nejsem blbej, popis konírny dokážu zaimprovizovat. Radši mi dejte dvě tři hutné, expresivní věty na nastolení atmosféry a pak pár věcí, které dokážu HRÁT – já nevím, třeba je tu nějakej divnej kůň anebo štolbovi jde pěna od pusy a kreslí záhadné pentagramy? Já nevím. Obsah! Cílem je mít co nejvíc hratelného obsahu na co nejmíň slov.
Jsou tam i nějaké odkazy na zajímavé zdroje, recenze a nějaký ten doporučený modul zdarma.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Vallun »

Základní problém modulů je, že jejich dostupnost není omezena jen na gamemastery....takže jej mohou znát i hráči a to může zkazit dojem.

Osobně mne tvorba dobrodružství baví a moduly požívám jen z nostalgie či zvědavosti. Ostatně předělat modul do mé kampaně mi zabere nejméně stejne času jako si dobrodružství vytvořit. Pro mne představují výhodu zejména v tom, že mají obrázky a mapky, které nemusím hledat jinde či kreslit, což je pro mne úkol za trest.

Jako filatelista pak ale musí ocenit záhlavní obtázkový pás - vypadá dobře,lákavě:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od eerieBaatezu »

Když nad svým pařanským životem tak přemýšlím, tak my jsme nikdy za ty roky paření dračáku a dýendýčka nehráli žádný modul. Tak nevím, zda jsme o něco přišli nebo co, ale my jsme jako děcka měli tak děsnou záplavu nápadů, že žádného PJ nikdy ani nenapadlo hrát podle něčeho předpřipraveného, každý si chtěl udělat ten svůj hustej svět se všemi těmi věcmi, co jich měl plnou hlavu, a byla to nejvíc zábava.

Jediné, co jsme kdy z materiálů pro DnD použili, byl setting Planescapu, ale nikdy jsme nehráli dobrodružství od nějakých autorů nebo tak. Já jsem si kdysi koupil třeba Asterion, ale taky jsme z toho světa nic nehráli, maximálně v tom člověk našel nějakou inspiraci.

A jak je člověk starší, tak zase (já osobně), nemá moc chuť načítat bichle, aby si pak podle toho jednou za měsíc zahrál, to si to radši za pár minut vymyslím sám. :lol:

Vlastně jediná věc, nad kterou bych ztratil nějaký ten čas, jsou české věci jako Taria a tak a potom právě Planescape nebo střípky Forgotten Realms z lokací, kde člověk pařil nějaké ty gamesy jako Icewind Dale, ne pro to, že bych si to někdy zahrál, ale zřejmě pro ten nostalgický pocit.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od ShadoWWW »

A co dobrodružství od Paiza (Pathfinder Path)? Ty jsou poměrně rozsáhlé. Vychází jedno tažení (kampaň) ročně, 6 knih dobrodružství, přičemž každá kniha má 96 stran a k tomu 12 stránková příručka pro hráče určená pro dané tažení. Říká se, že jsou to nejlepší dobrodružství současnosti i minulosti.

Mně osobně nejvíc vyhovují 4-10 stánková dobrodružství či náměty na dobrodružství, co vychází od různých autorů na RPGNow. Je tam spousta špatných dobrodružství, ale občas se najdou perly.

Velmi rád totiž experimentuji a improvizuji a vydaná dobrodružství vnímám jako přílišné omezení základního paradigmatu stolních RPG: že stát se může cokoliv (což je největší rozdíl oproti počítačovým RPG). Nezastírám ale, že vydaná dobrodružství někomu zcela vyhovují (hlavně nováčkům) a i pro mě obsahují řadu zajímavých nápadů. Jen mi prostě úplně nevyhovují.

Podle průzkumů WotC se lidem líbí hlavně sandboxová dobrodružství, mezi něž zapadá i Keep on the Borderland. To je navíc výjimečné tím, že pro celou generaci hráčů to bylo první dobrodružství vůbec (něco jako Bílý hrad v ČR). Existují spousta variací na toto dobrodružství od mnoha autorů. Mně se z nich nejvíc líbí to, které vyšlo v rámci playtestu D&D 5e a které představuje celou plejádu vývoje a řešení celého dobrodružství (včetně vyjednávací a pletichařské, nebojové varianty).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus »

Vallun: Těch modulů jsou taková kvanta, že najít něco, co tvoje družina nezná, je vlastně celkem hračka. Nebál bych se toho.

ShadoWWW: Sandbox je jednoznačně nejlepší, alespoň teda pro mě osobně, souhlas. To je právě to, co se tak těžko a pracně vyrábí doma - promyšlené pestré prostředí, kde se něco děje a věci na sebe můžou reagovat. Ale bohužel oficiální linie ADnD a dál se odklonila od sandboxů a začala dělat spíš "příběhy" (rozuměj railroad, zejména ve druhé edici).

Piazo nemůžu soudit, nic jsem od nich neviděl. Existuje nějaký recenzní blog, třeba?

Upřímně mě ale na tom Piazu děsí dvě věci: Za prvé rozsah. 96 stran mi zní právě jako to, co kritizuju - autor placený od slova, což vede k rozkecávání a rozkecávání místo k hutnému, užitečnému textu. Ale dá se to proškrtat. Sám ale preferuju moduly tak do 20 stran, pokud teda nejde o megadungeon. Potom mě trochu děsí celý ten jejich koncept "adventure path", což mi taky nezní jako sandbox, ale spíš jako nalinkovaný příběh. Ale jak říkám, neznám, nemůžu soudit.

EDIT:
A ještě:
ShadoWWW píše: Velmi rád totiž experimentuji a improvizuji a vydaná dobrodružství vnímám jako přílišné omezení základního paradigmatu stolních RPG: že stát se může cokoliv
Ale to je špatně! Modul by ti neměl říkat, co se stane. Měl by nastolit zajímavé výchozí prostředí a potom nechat hru, ať vyplyne sama.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Vallun »

Markus - ale nevím, co znají a minimálně někteří toho znají násobně více než já! :)

Ale v návaznosti na předchozí debatu teď chco slyšet.Tvůj nejoblíbenější a jeho přednosti...pokud je v článku,tak ten si přečtu až v busu odpoledne...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York »

Markus píše:Moduly nejsou pro hry, ve kterých řešíte primárně osobní konflikty postav, jejich sny, rodiny a stihomamy, a potřebujete mít situace šité postavám na míru.
No nic, tak budu ctít přání autora a debaty se nezúčastním, protože tohle je přesně to, o co se snažím. Možná nové téma? Jakékoliv zkušenosti z téhle oblasti, ať už z pohledu hráče, Vypravěče nebo autora, bych velice uvítal.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus »

Yorku, pokud hraješ "příběhově", a přesto máš zkušenosti s moduly, které tomuhle hraní pomáhají - nebo třeba nápad, jak by se daly dělat - tak to sem rozhodně napiš! Ten disclaimer nahoře je jen od toho, aby se diskuze nezvhrla k tématu "Proč jsou podle mě moduly nepoužitelné."
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Vallun »

York - Markusovi by vadila kritika modulů z toho hlediska, že nepodporují určitý tiyp příběhů. Pokud chceš řešit, jak to změnit, tak je to ok:)

Ostatně já už to zmínil - dávám si dost práce s tím do modulu zasadit prvky své kampaně a jejich postav:)

Sakra Krtovládce mne předběhl:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York »

Právě, že s tím zkušenosti nemám. Dělám to jen proto, že jsme se se Sammaelem dohodli, že je dobrý nápad mít demo postavené na připraveném dobdoružství. Respektive teda teď už mám nějaké zkušenosti s psaním té věci, ale zatím ne s hraním :-)

Druhá věc je, že já podle modulů nehraju a když jsem to zkoušel, tak mi to moc nevyhovovalo. Skončilo to tím, že jsem to při hře totálně předělal. Stejný problém jsem ostatně měl i se svojí přípravou, taky jsem z ní málokdy dokázal něco víc použít. Takže jsem se rozhodl, že se vykašlu na svůj styl hraní a pokusím se k tomu přistoupit podobně jako jedno DnD 4e dobrodružství, které jsem skutečně hrál (jako hráč), se dvěma drobnými rozdíly.

To DnD 4e dobrodružství byl totální railroad, asi nejvíc, jak si dokážete představit. "Začínáte tady, je to bojový encounter". "Teď vás čeká skill challenge, která vás přesune sem." "Tam potkáte další bojový encounter". "Až ho překonáte, przkoumáte tady tu kobku (skill challenge)". "A v ní si dáte finální bojový encounter (boss)."

Když jsem to hrál, tak jsem vůbec netušil, do čeho jdu a po první situaci jsem chtěl dělat věci, se kterými GM absolutně vůbec nepočítal (Přepadli nás ve velkém městě a jsme tu zcela legálně, tak to zajdu ohlásit místním autoritám, ne? Jo a na hřbitově jim tady někdo vyvolává nemrtvé, s tím by zřejmě místní chrámy nebo paladini taky mohli chtít něco dělat...). Chvíli trvalo, než jsme si vyjasnili, že to je fakt blbej nápad, protože to vůbec není smyslem té hry. Smyslem bylo užít si to, co autoři připravili a to prostě znamená, moc u toho nepřemýšlet a nechat se vést.

Pointa je, že ostatní hráče i GMa to dobrodružství fakt bavilo. Ty boje byly celkem zajímavé a dobře nastavené (v paradigmatu DnD 4e, kde se to bere jako sport a hráči se nesnaží boji vyhnout, vytvořit si lepší poměr sil, nebo tak, protože to prostě není smyslem té hry). Smysl skill challengí jsem teda nepochopil vůbec, ale hráče to zjevně taky bavilo. A druhá věc je, že kdybych mu to "nekazil", tak by pro GMa bylo vedení hry velice přímočaré.

Hráčů, které baví taková hra, podle mě není málo a řekl bych, že to jsou právě ti, kteří hrají například Pathfinder path (hádám, nikdy jsem to nehrál).


První z mých drobných změn spočívá v tom, že ta rairoadovitost vyplývá z logiky situace. Postavy jsou členové určité organizace, jsou sem vyslány za konkrétním účelem a mají tu svého nadřízeného, který jim postupně zadává úkoly (a nedělá to navíc svévolně, ale na základě toho, co sám postupně zjišťuje). Zadání těch úkolů spouští nové situace, takže celkem dává smysl se tomu věnovat postupně.

Druhá je, že to dobrodružství je hodně o postavách. Ne samozřejmě tak, jako třeba Chuubo, to bych asi do tohohle stylu hry nacpat nedokázal, ale i tak každý hráč začína se separátní sadou informací o své postavě a každá postava má v herní lokaci nějaký svůj záměr a cíl, případně ji tam čekají nějaká osobní dilemata.

Nevím, jestli bych z toho dokázal udělat kampaň ve stejném duchu (spíš asi ne, to už by to byl na můj vkus až moc drsný railroad), ale jako samostatné dobrodružství by to snad fungovat mohlo.


Pak je tu ještě otázka té ukecanosti. První věc jsou konkrétní věcné popisy, tam se snažím být maximálně stručný, už proto, že mi vymýšlení popisů nejde ;-) Postavy v několika slovech, třeba "štíhlá černovláska" nebo "starý muž s cvikrem". Delší popisy mám jen u démonů, protože tam chybí základ sdílené představy (a vzato kolem a kolem k tomu stejně budou ilustrace, takže je asi zbytečné je popisovat víc, než přirovnat, jako co je ta věc asi velká (to z obrázku nemusí být patrné). Co ovšem popisuju docela hodně, jsou různé vzahy a motivace NPCček a vůbec nadhození situace. A zdaleka nejvíc textu zabírá přímá řeč.

Hodně přímé řeči tam dávám z důvodů, které docela dobře shrnuje tohle video. Tam teda přímá řeč moc není, ale je na tom dobře vidět, jak tu hru prakticky celou tvoří GM a hráči se jen vezou (ano, to je přesně to největší zlo, které ovšem spoustu hráčů tak baví). Přiznám se, že vést hru tak, jako tenhle GM, bych prostě nedokázal (a ani nechtěl, ale to je jiná věc). Dokázal bych se tomu možná trochu přiblížit, kdybych si na to udělal fakt důkladnou přípravu - tedy v podsatatě to, o co se teď snažím. Počítám s tím, že většina PJů nejspíš tu přímou řeč prostě přečte z papíru, protože si nebudou věřit, že by to dokázali odehrát sami. Kdybych to hrál já, tak bych to asi z papíru nečetl, převyprávěl bych to vlastními slovy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus »

To video je dost otřesný. $D Jestli jsi hrál podobný modul/hru, tak tě spíš lituju a nedivím se, že ti to nesedlo. Ale 4e je prý hodně taková. Rozhodně bych to nebral jako nějakou bernou minci a už vůbec ne jako metu, ke který se chtít přiblížit. Spíš se co nejvíc oddálit.

Přímou řeč nebrat. Do modulu má smysl dávat věci, se kterými se dá interagovat. S přímou řečí interagovat nejde, ergo je k ničemu. Lepší jen poskytnout motivace postav a nechat DMa, ať to rozehraje sám.

Vallun: Všechno bude, všechno bude. :wink:
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York »

Markus píše:To video je dost otřesný. $D
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Hrát bych to teda taky fakt nechtěl, ale věřím tomu, že zrovna tohle video rozsvítilo oči takovému počtu nových hráčů, jako máloco.
Markus píše:Přímou řeč nebrat. Do modulu má smysl dávat věci, se kterými se dá interagovat. S přímou řečí interagovat nejde, ergo je k ničemu. Lepší jen poskytnout motivace postav a nechat DMa, ať to rozehraje sám.
To ale pořád vycházíš ze stylu hry, na který jsi zvyklý ty. Nehledě na to, že i ve hrách, které hraju nebo vedu, se občas vyskytují "cutscény" a hráčům to vyhovuje, přestože to jsou neinteraktivní prvky ve hře (většinou je to něco, co se třeba odehrává někde na pozadí, nebo do čeho postavy nemají jak zasáhnout). Já to teď používám hlavně jako "otvírák" nové scény nebo miniquestu, viz tenhle příklad.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Quentin »

Pro mě je stravitelnej formát třeba tohle. Cokoli delšího už musí být hodně přehledně rozdělené, zmapované a stručné (hodně informací na málo slov), jinak se v tom během hry ztrácím. Nějaký ten adventure path od paiza jsem zkoušel rozečíst a nedal jsem to, i když vypadal docela hezky.

Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York »

Quentin: Jo, přesně něco takového jsem hledal, když jsem chtěl hrát dungeoncrawl. Respektive úplně super by bylo, kdybych takových dobrodružství bylo víc, byla pospojovaná do kampaně a byly vyřešené věci jako zajímavé předměty k nakoupení mezi dobrodružstvím (aby ty nalezené poklady k něčemu byly).

Přesně v tomhle formátu jsem chtěl udělat soutěž, ze které pak nakonec sešlo :\
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů