Hraní podle modulů
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20869
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Hraní podle modulů
Tohle je téma věnované hraní fantasy RPG podle modulů/dobrodružství/jeskyní. V modulech se otevírá fascinující svět nápadů jiných autorů. Dobře psané moduly ve vás vzbuzují touhu si je zahrát, inspirují vás k dalšímu rozvíjení jejich myšlenek, využívání jejich prvků v dalších hrách. Dobré moduly vám dají zážitek, který pak navíc můžete sdílet s ostatními lidmi, kteří je hráli - "A jak jste tuhle příšeru vyřešili vy?" A především: moduly vám dají něco, co můžete s trochou přípravy vzít a hrát a máte garantovanou zábavu, aniž byste museli doma dlouhé hodiny všechno vymýšlet sami. Proto se dělají, proto se tisknou, proto dnes existuje kvetoucí scéna webových modulů s tisíci a tisíci PDF ke koupení a stažení.
Pojďme si o nich povídat. Uvítám vše od vašich obecných zkušeností s dobrodružstvími (Prokletí Karaku? muhehe), přes zážitky, recenze, doporučení a varování. Nebo snad sháníte nějaký modul s konkrétními parametry a chcete doporučit? Nebo máte nějaký obecný názor na hraní s moduly, o které se chcete podělit? Sem s tím.
Odkazy:
Všechna dobrodružství v databázi.
Diskuze s doporučeními konkrétních skvělých modulů
Separátní diskuze k dobrodružstvím pro 5e (je jich hodně, zaslouží si zvláštní diskuzi)
Recenze dobrodružství na Markusově blogu
A něco podobného ve zvukové podobě jako podcast Dinosaurium obskurních světů
Markusův dloooooooooouhý seznam doporučených modulů pro D&D a podobné hry - anglické moduly, výběr na základě recenzí, většinu osobně neznám
Re: Hraní podle modulů
Díky za tipy!
Ta mapa na prostředním obrázku vlevo... To se dá projít?
Ta mapa na prostředním obrázku vlevo... To se dá projít?
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20869
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Medúzu bych úplně nedoporučoval. Je to dost high-concept dobrodružství, myšleno "umělecké", psané stylem "primárně se snažím inspirovat GMa, ale všechna těžká práce je na něm". A to dělá dobře a je fakt dobré. Nicméně předpokládá se, že už s moduly máš bohaté zkušenosti a umíš je rozvíjet a rozehrávat, není to "vezmu a hraju". Kdybys to chtěl hrát prostě "projít podle knížky", tak asi narazíš na to, že už ve druhé místnosti nebudeš vědět, co dál.
Ty mapy jsou taky spíš umělecké než užitečné.
Ty mapy jsou taky spíš umělecké než užitečné.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Jasny, v oldschoolu se tomu rika megadungeon
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Jsou tam podle me inovativni veci, co se tycou designu a layoutu, ktere by se klidne mohli stat standartem v prezentaci modulu (ktere stoji mimo tu umeleckost).Markus píše: ↑20. 4. 2020, 15:44 Medúzu bych úplně nedoporučoval. Je to dost high-concept dobrodružství, myšleno "umělecké", psané stylem "primárně se snažím inspirovat GMa, ale všechna těžká práce je na něm". A to dělá dobře a je fakt dobré. Nicméně předpokládá se, že už s moduly máš bohaté zkušenosti a umíš je rozvíjet a rozehrávat, není to "vezmu a hraju". Kdybys to chtěl hrát prostě "projít podle knížky", tak asi narazíš na to, že už ve druhé místnosti nebudeš vědět, co dál.
Ty mapy jsou taky spíš umělecké než užitečné.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20869
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Jestli vás někoho zajímají doporučení, tady je můj skromný přehled modulů, kteér by měly být dobré, i se stručnými popisy. Většinu jsem nečetl a kvalita bude proměnlivá, nicméně úspěšnost hledání v tomhle předvýběru by měl být vyšší, než když budete hledat na blind na netu.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Deep Carbon Observaotry ma treba zajimave napady (nic z toho neni vylozene prevratne, ale v konkurenci prumernosti to urcite vystupuje do popredi).
Kuprikladu je tam usek, kdy postavy dorazi do vesnice, ve ktere se odehravaji tri paralelni udalosti a DMovi je dan k dispozici tento diagram, aby tim postavi mohl snadno provest (protoze do bude mit dopad, nasledne).
Pak treba takhle zpracovana taktiktika pro NPC skupinu mi taky prijde jako dobry design + je tam pak 10 ukazkovej taktik, planu a intrik. Tohle mi treba prislo inspirativni a celkem ready to use a zaroven to rozbijelo genericnost NPC, ke ktere pri improvizaci casto dochazi.
Kuprikladu je tam usek, kdy postavy dorazi do vesnice, ve ktere se odehravaji tri paralelni udalosti a DMovi je dan k dispozici tento diagram, aby tim postavi mohl snadno provest (protoze do bude mit dopad, nasledne).
Pak treba takhle zpracovana taktiktika pro NPC skupinu mi taky prijde jako dobry design + je tam pak 10 ukazkovej taktik, planu a intrik. Tohle mi treba prislo inspirativni a celkem ready to use a zaroven to rozbijelo genericnost NPC, ke ktere pri improvizaci casto dochazi.
Principles of the Crows
Never take a risk.
Never attack when there is any chance off ailure.
Always separate the enemy.
Always wait, if there is time.
Use undead to separate them.
Use terrain to separate them.
Use organic elements of the environment.
No direct contact in the first area, use secondary elements to slowand kill opposition.
Be behind the enemy rather than in front of them.
Set up a battle. Send in a significant force of expendables and watch them fight to see what they do.
What they will be watching for:
Ghar Zaghoun will spot spellcasters and anyone who can find him. He will kill the healer if he can. If he cannot kill, he will attempt to cripple. He fires and then moves on, never staying in one place for long.
Holloch will look at how the player characters use terrain, what groups they fight in, and how well they support each other. Echo will watch for interpersonal rivalry. Do any characters not get on? Do they hesitate to support each other? Do any of them argue?
Zolushika doesn't give much of a flying fuck about planning, but is quite clever when the chips are down. Some Specific Tactics of the Crows.
1. Zombie Cling. Single zombie hangs on to bottom of any craft or skiff PC's are using. At night it goes back to the Crows and
shows them where you are.
2. Zombie Platter. In knee-high water Zolushika will command zombies to lie down. They can crawl slowly along without being seen, or wait in place.
3. Predator Lure. They find a dangerous creature (a golem, perhaps) and lead it to the PCs, then let them fight.
4. Pity Lure. Strand a helpless innocent in an open area. Stay in cover. Often combined with Zombie Platter.
5. Dead Snare. Have zombies waiting under water with rope attached to a simple snare. If a PC steps into it the zombies just pick up the rope and walk into the centre of the river, heading upstream.
6. Suspicious Gold. Echo may find a way to hide treasure or drugs on the least trusted member of the party.
7. False Fire. Build a campfire. Snare it with hooks and chimes. Sleep elsewhere.
8. Sleep Denial. Send a single infiltrating zombie, or have Ghar Zaghoun fire on the PC's at least once per hour at night to prevent
sleep and spell renewal. Zaghoun doesn't seem to sleep anyway.
9. Leave Poisoned Food. Simple enough really.
10. Fake Negotiation. Serious terms offered, purely in order to separate the party.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Asi se na to ze zvedavosti alespon podivam. yz se to tady taky zive diskutuje.
Kazdopadne moje zkusenost je taky lepsi s recenzema od konkretnich lidi nez obecna hodnoceni (a nejen u RPG, treba i u knih a filmu a tipuju ze nas tu bude vetsina). U recenzenta je vyhoda, ze dobry recenzent ma transparentni preference a hodnotici kriteia. Navic si muzeme najit nekoho s podobnym vkusem. U beznych hodnoceni tohle videt neni, nejsou videt naroky, zkusenosti apod. Na konzumni uzivani to asi staci, ale pokud ma nekdo specifictejsi potreby, uz se ty mnoziny muzou protnout mene.
Kazdopadne moje zkusenost je taky lepsi s recenzema od konkretnich lidi nez obecna hodnoceni (a nejen u RPG, treba i u knih a filmu a tipuju ze nas tu bude vetsina). U recenzenta je vyhoda, ze dobry recenzent ma transparentni preference a hodnotici kriteia. Navic si muzeme najit nekoho s podobnym vkusem. U beznych hodnoceni tohle videt neni, nejsou videt naroky, zkusenosti apod. Na konzumni uzivani to asi staci, ale pokud ma nekdo specifictejsi potreby, uz se ty mnoziny muzou protnout mene.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Hraní podle modulů
Mě to přijde chutné.
Uvidim, jak to zachutná, až to budu někdy hrát...
Děkuju!
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Dik
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3809
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Faktem nicméně je, že třeba z těch contestů je většina spíš balast. Rozhodně bych uvítal ještě nějaké tipy na ty dobré.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Sel bych po tech, co vyhraly, jinak vybiram spis ty od Trillema Adventures. Ale az budu mit cas, muzu potom u sebe na nepracovnim pocitaci mrknout, co mam stazene jako vyber.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Hraní podle modulů
Markusi, mám pro tebe tip na recenzování.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20869
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Vypadá to pěkně! Divný námět, to se mi líbí. Skenuju pohledem, mapy, lokalce... je to dobrodružství, jo? A dává smysl to číst/recenzovat, když jsem ještě nečetl Hrobku anihilace? Je to samostatné?
Nicméně moje recenze teď ostudně stojí, ušil jsem si na sebe spoustu práce tady databází, do toho rozjíždím kampaň a toho mám v pořadníku tohle.
Nicméně moje recenze teď ostudně stojí, ušil jsem si na sebe spoustu práce tady databází, do toho rozjíždím kampaň a toho mám v pořadníku tohle.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host